Gå til innhold

Date en politimann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. For noen måneder siden ble jeg kjent med en mann på byen. Vi kom godt overens og har begynt å gått over til noe mer seriøst. Men her er saken: Jeg har en grusom fortid med vold fra tidligere partner. Dette pågikk over ett par år, blind- ja. Det har vært mye politi innblandet.

Dette er noe jeg skammer meg utrolig mye over, at jeg ikke evnet å gå fra han. Dette er jo selfølgelig et samtaletema om det skulle bli oss, men det som plager meg er om han vet/kan finne ut av det? Som tittelen sier, han er politi. Kan han søke meg opp og finne disse hendelsene? Dette er noe jeg vil fortelle han selv, ikke at han skal finne det ut på egenhånd.

Takk for svar. :-)

Anonymkode: dff18...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lizard queen

Burde egentlig ikke svare for jeg vet virkelig ingenting sikkert, men ut fra hvordan det er med pasient rettigheter og sånn innen medisin og sånt, vil jeg tro det er ganske strengt hvem som får se hva. Tviler på om man kan bare få se hvem som helst sin journal liksom. 

Prøvde å google det for nå ble jeg litt nysgjerrig selv, men fant ikke noe konkret. Håper det går bra da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke sikkert, men jeg tror ikke hvem som helst i politiet kan søke opp sånt. Hva jobber han som innen politiet?

Anonymkode: 0feff...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg skammer meg utrolig mye over, at jeg ikke evnet å gå fra han. Dette er jo selfølgelig et samtaletema om det skulle bli oss, men det som plager meg er om han vet/kan finne ut av det?

Jeg tror ikke han sjekker sine date/kvinner på deres register om det ligger noe. Men det er bedre at du sier ifra til ham om det. For politi vil ha en ren liv og ønsker at deres partner også skal være sånn. Så det er fint om du sier ifra om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med en politimann som sjekket alt og alle over en lav sko. Han var ikke alene om det. Å sjekke folk var ofte et samtaleemne på fest. Så regn med St du blir eller kanskje allerede har blitt sjekket. 

Anonymkode: 03978...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Regn med at du blir sjekket!!

 

Haha lol ??

Anonymkode: 65648...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kan få fyken om de sjekker uten grunn. Spesielt ekstra ille er det for politimannne om han blir oppdaget.

Anonymkode: 65648...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sjekket i alle politiets registeret. Ikke vær naiv. 

Politiet har ingen kontrollmekanismer for å forhindre dette. Det som om biblioteket låner ut en bok men samtidig krever av låneren lover at han ikke skal lese side 68. 

Anonymkode: b88a7...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sannsynligvis sjekket.

Det kunne vært værre vil jeg si. Ei jente i kretsen ble tatt for fyllekjøring i tenårene. 10 år seinere blir hun sammen med en trivelig ung mann og møter svigerfar, som er politi,  for første gang. Men de hadde møttes før:tongue:

Svigerfar hevder fremdeles at han ikke husker henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har ikke lov til å sjekke ut slike ting. Det handler om personvern osv. Han kan miste jobben sin om han misbruker systemene til å snoke på folk.

Men det har jo skjedd flere ganger at folk har blitt tatt for dette, og vi kan jo alltid anta at ikke alle som gjør det blir tatt for det... Jeg ville lagt kortene på bordet, men ikke før jeg hadde følt meg trygg på mannen. Jeg har jo selv en ganske dyster fortid, men mannen min vet alt om dette nå. Tok vel et års tid før jeg klarte å fortelle ham hva jeg hadde opplevd, men han hadde jo skjønt det på meg lenge før.

Anonymkode: 45712...077

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor dette skjedde og hvor vedkommende bor. Straffesaksystemer er ikke alltid tilgjengelige fra distrikt til distrikt. Skjedde dette i Hamar mens du bor i Kristiansand kan man ikke nødvendigvis lese avhørene feks. 

Men vaktloggen er tilgjengelig. Der står det bare noen linjer om hva som har skjedd. 

Jeg jobber i politiet og har tilgang til endel register, men ville ikke søkt opp ny partner. For det første stoler jeg mer på magefølelsen og det å bli kjent enn hva noen andre har skrevet for flere år siden. Ønsker ikke at feilaktig informasjon skal påvirke en ny relasjon. 

Videre blir alt man søker på logget. 

I dette tilfellet er det ikke du som har gjort noe galt. Om vedkommende mot formodning vet hva som har skjedd vil jeg håpe og tro at han venter på at du sier det selv eventuelt aksepterer at du ikke vil dele det. Uansett burde det ikke ha betydning for forholdet deres. 

Husk at politifolk møter slike skjebner nesten hver dag og er vant til å vite ting andre ikke vet. Så han er nok langt mer avslappet på dette enn du tror. 

Anonymkode: 77acd...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet om det mest sannsynlig allerede. 

For en politimann involverer seg nok ikke med hvem som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv vært sammen med en politimann, mye som var galt med han. Men det mest slitsomme var all den hemmelige informasjonen som han ga inntrykk av at han visste og derfor hadde han alltid rett, men kunne ikke si hvorfor. Alle diskusjoner endte slik. Til slutt fikk han en makt over meg som det tok mange år komme ut av.

Hold deg unna er mitt råd. Men du gjør som du vil.

Anonymkode: 1c9b3...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som er politimann. Profilert politimann. Jeg nevnte for han at jeg hadde begynt å date en fyr. Da sjekket han fyren og presenterte meg for resultatet. Jeg hadde ikke bedt om det, forholdet var ikke seriøst enda og politimannen og jeg er på ingen måte nære venner. Det føltes veldig spesielt! Men litt trygt også...

Noen år senere lurte jeg faktisk på bakgrunnen til en person. Jeg spurte politimannen, og fikk resultatet presentert. Det hører med til historien at de ikke hadde noe å skjule.

Anonymkode: 0d8ee...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv vært sammen med en politimann, mye som var galt med han. Men det mest slitsomme var all den hemmelige informasjonen som han ga inntrykk av at han visste og derfor hadde han alltid rett, men kunne ikke si hvorfor. Alle diskusjoner endte slik. Til slutt fikk han en makt over meg som det tok mange år komme ut av.

Hold deg unna er mitt råd. Men du gjør som du vil.

Anonymkode: 1c9b3...ed2

Har samme erfaring med en kvinne som studerte medisin. Så folkens, hold dere unna helsepersonell. Men gjør som dere vil. 

Anonymkode: 77acd...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis han har sjekket deg hadde det vært kroken på døra for min del. Generelt må jeg si at jeg har et dårlig inntrykk av politimenn, det er noe med det maktbehovet jeg ikke helt klarer. Som en annen her nevnte, at de liksom vet så utrolig mye ting du ikke kan få vite.

I tillegg har jeg jobbet i fengsel, og dermed jobbet med en del politimenn. Det er mye korrupsjon, og veldig nedlatende holdninger, spesielt mot utlendinger. 

For all del, jeg håper fyren du treffer er annerledes, men for meg er det yrket faktisk et rødt flagg.

Anonymkode: 34b51...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. For noen måneder siden ble jeg kjent med en mann på byen. Vi kom godt overens og har begynt å gått over til noe mer seriøst. Men her er saken: Jeg har en grusom fortid med vold fra tidligere partner. Dette pågikk over ett par år, blind- ja. Det har vært mye politi innblandet.

Dette er noe jeg skammer meg utrolig mye over, at jeg ikke evnet å gå fra han. Dette er jo selfølgelig et samtaletema om det skulle bli oss, men det som plager meg er om han vet/kan finne ut av det? Som tittelen sier, han er politi. Kan han søke meg opp og finne disse hendelsene? Dette er noe jeg vil fortelle han selv, ikke at han skal finne det ut på egenhånd.

Takk for svar. :-)

Anonymkode: dff18...916

Han kan gjøre det hvis han vil, men det er ulovlig. Hvis du finner ut at han har søkt på deg må du melde fra om det.

Du skal ikke skamme deg over at du ikke klarte å gå fra eksen. Det er mange mekanismer som spiller inn, og det er ikke noe galt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, cmd skrev:

Jeg tror ikke han sjekker sine date/kvinner på deres register om det ligger noe. Men det er bedre at du sier ifra til ham om det. For politi vil ha en ren liv og ønsker at deres partner også skal være sånn. Så det er fint om du sier ifra om dette.

Hva mener du med "ren liv", og hva vet du om hva politifolk vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sammen med en politimann som sjekket alt og alle over en lav sko. Han var ikke alene om det. Å sjekke folk var ofte et samtaleemne på fest. Så regn med St du blir eller kanskje allerede har blitt sjekket. 

Anonymkode: 03978...645

Jeg har vært på mange fester med politifolk fra ulike distrikter. Dette har aldri vært noe samtaleemne i det hele tatt. Hvor er det disse politifolkene du snakker om jobber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...