Gå til innhold

Dobbeltnavn med Berit som mellomnavn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hanne Berit :) 

Anonymkode: edd77...eee

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Berit passer best alene. Anne Berit kan gå og synes det er litt pent, men ellers synes jeg ikke det passer.

jeg kjenner en som heter Kine Berit og det passer ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 28c94...8b0

Skrevet

Berit Sofie, Berit Elise, Berit Marianne

Liv Berit, Siri Berit, Linn Berit, May Berit, Åse Berit, Britt Berit,

Det spør om dere ønsker ETT navn, altså bruke begge alltid, da blir det Liv Berit, Hanne Berit osv. Skal det bare være et mellomnavn som ikke nødvendigvis blir brukt i hverdagen, står dere helt fritt:

Selma Berit, Fredrikke Berit, Men jeg syns det klinger best med et klassisk navn fra nogenlunde samme tidsepoke, Beyoncé Berit blir feil...

Anonymkode: 9d6e1...dee

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns Berit er best alene, siden det er såpass "voksent". Jeg liker egentlig godt gamle navn på små barn, og barna mine har typiske gammelmannsnavn (snakker ikke om de navnene som er så gamle at de kommer tilbake og oppfattes som moderne, men f.eks. fra vår foreldre- eller besteforeldregenerasjon). Men jeg ville nok ikke valgt dobbeltnavn om jeg skulle valgt et navn som kan oppfattes litt "tungt" eller "voksent".

Unntaket syns jeg er Anne Berit, som gir en herlig retro-følelse. Det er et vanlig navn i vår foreldregenerasjon, og jeg syns det var så morsomt å se at kona til en av Moods of Norway-mennene heter det.

Skrevet

Jeg vet at Berit er et tungt og gammeldags navn. Men bestemoren min het det, og det betyr mye for meg. Hun hjalp  meg utrolig mye og uten henne vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Hun passet mange barn hver dag, alle fikk være de de var uten at hun noen gang dømte. Hun var tvers igjennom snill og god. Jeg spiste middag der hver dag fordi jeg ikke fikk annet enn brødskiver hjemme. Var med henne så og si hver helg hele oppveksten. Med psykisk syk mor og en pappa som bare jobbet så var det godt å komme til bestemor Berit og få lov til å være et barn. Hun lærte meg å lese, streng, snill, rett og slett min redning! 

Hun døde veldig brått og for å hedre henne vil jeg bruke det navnet til ei fremtidig datter. Uten bindestrek, bare som et ekstra navn av respekt som ikke trenger å brukes så ofte.

Navn jeg har tenkt på er Vilde Berit, bruke Vilde stortsett og bare ha navnet Berit der. Selv har jeg dovbeltnavn hvor jeg kun bruker mellomnavnet mitt 

Anonymkode: 37e18...990

• Liker 2
Skrevet

Unn Berit

Anonymkode: 20d15...74f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at Berit er et tungt og gammeldags navn. Men bestemoren min het det, og det betyr mye for meg. Hun hjalp  meg utrolig mye og uten henne vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Hun passet mange barn hver dag, alle fikk være de de var uten at hun noen gang dømte. Hun var tvers igjennom snill og god. Jeg spiste middag der hver dag fordi jeg ikke fikk annet enn brødskiver hjemme. Var med henne så og si hver helg hele oppveksten. Med psykisk syk mor og en pappa som bare jobbet så var det godt å komme til bestemor Berit og få lov til å være et barn. Hun lærte meg å lese, streng, snill, rett og slett min redning! 

Hun døde veldig brått og for å hedre henne vil jeg bruke det navnet til ei fremtidig datter. Uten bindestrek, bare som et ekstra navn av respekt som ikke trenger å brukes så ofte.

Navn jeg har tenkt på er Vilde Berit, bruke Vilde stortsett og bare ha navnet Berit der. Selv har jeg dovbeltnavn hvor jeg kun bruker mellomnavnet mitt 

Som sagt. Hva tenker dere om Vilde Berit?

Skrevet

Jeg har en godt voksen kusine som heter Inger Berit.

Synes Vilde Berit høres litt "feil" ut.

Anonymkode: 6a1ea...833

Skrevet

Vilde Berit går fint. Har kjent ei grei Hilde Berit en gang.

Anonymkode: 9d6e1...dee

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kusine som heter Inger Berit.

Synes Vilde Berit høres litt "feil" ut.

Syns det høres bedre ut etter hvert som jeg sier det. Bruker som sagt aldri mitt eget fornavn, med mindre legen roper det opp. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det høres bedre ut etter hvert som jeg sier det. Bruker som sagt aldri mitt eget fornavn, med mindre legen roper det opp. 

Ja, det er sikkert en vanesak. 

Så etterpå hvorfor du ønsker å bruke navnet og da forstår jeg deg godt. :)

• Liker 2
Skrevet

Maja Berit

Alma Berit

Elsa Berit

Ane Berit

Oda Berit

Skrevet
2 minutter siden, Ella1 skrev:

Maja Berit

Alma Berit

Elsa Berit

Ane Berit

Oda Berit

Det er litt viktig at førstenavnet ikke er gammeldags 😊

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sikkert en vanesak. 

Så etterpå hvorfor du ønsker å bruke navnet og da forstår jeg deg godt. :)

Takk 😊 burde sikkert skrevet det i hovedinnlegget, men følte det var veldig privat.

• Liker 1
Skrevet

Lea Berit 

Linn Berit 

Aud Berit 

Una Berit

Oda Berit 

Tilde Berit 

Tina Berit 

Synne Berit 

Hedda Berit 

Alida Berit 

Elida Berit

Skrevet

Sophie Berit

Anonymkode: eab48...429

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Berit Johanne. Min tipp-oldemor het det.

Anonymkode: 23174...12e

Berit står best alene, synes jeg. Jeg synes Berit Johanne er den beste kombinasjonen jeg har sett hittil i tråden. Vilde Berit klinger ikke så godt i mine ører. Men det er jo til syvende og sist en smakssak!

Skrevet

Anne Berit

Liv Berit

Linn Berit

Berit Olene

Inger Berit

Tine Berit

Begge er forresten fornavn. Mellomnavn er noe annet.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

<3

Else Berit synes jeg er et nydelig navn. Kanskje fordi jeg kjenner ei dame som heter det (og hun er ikke veldig gammel) som er en nydelig person

Anonymkode: 50b5a...c8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner en ung dame som heter Martha Berit, det synes jeg er skikkelig fint. Første gang jeg virkelig har likt et Berit-navn.

Vilde Berit klinger ikke like bra i mine ører, men det viktigste er jo at du er komfortabel med det!

Anonymkode: 61eba...0e3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...