Mummikopp Skrevet 23. november 2016 #41 Skrevet 23. november 2016 Egentlig synes jeg det er litt vanskelig å finne noen navn som blir skikkelig fine med Berit. Du har ikke vurdert å bruke Birgitte da? Det blir likevel oppkalling synes jeg. Clara Birgitte Anna Birgitte Sofie Birgitte Ine Birgitte
Vera Vinge Skrevet 23. november 2016 #42 Skrevet 23. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at Berit er et tungt og gammeldags navn. Men bestemoren min het det, og det betyr mye for meg. Hun hjalp meg utrolig mye og uten henne vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Hun passet mange barn hver dag, alle fikk være de de var uten at hun noen gang dømte. Hun var tvers igjennom snill og god. Jeg spiste middag der hver dag fordi jeg ikke fikk annet enn brødskiver hjemme. Var med henne så og si hver helg hele oppveksten. Med psykisk syk mor og en pappa som bare jobbet så var det godt å komme til bestemor Berit og få lov til å være et barn. Hun lærte meg å lese, streng, snill, rett og slett min redning! Hun døde veldig brått og for å hedre henne vil jeg bruke det navnet til ei fremtidig datter. Uten bindestrek, bare som et ekstra navn av respekt som ikke trenger å brukes så ofte. Navn jeg har tenkt på er Vilde Berit, bruke Vilde stortsett og bare ha navnet Berit der. Selv har jeg dovbeltnavn hvor jeg kun bruker mellomnavnet mitt Anonymkode: 37e18...990 Jeg skjønner godt hvordan du tenker. Jeg har en delvis lignende bakgrunn som deg, og min bestemor døde også brått i fjor. Jeg har tenkt en del på at jeg også gjerne kunne tenke meg å kalle opp et barn etter henne, dersom jeg skulle få et barn til og det ble en jente (og så har jeg tenkt litt på et guttenavn som ligner, dersom vi skulle fått en gutt til). I så fall vil jeg velger å bare bruke selve navnet, men om jeg skulle hatt det som et navn nr. to, ville det vært viktig for meg at det klinger bra sammen, selv om man kanskje ender opp med å bare bruke det første navnet i hverdagen. I mine ører passer ikke Vilde og Berit så godt sammen, og jeg ville selv ha funnet to navn som passet mer sammen i stil og bakgrunn. Det fins jo moderne navn som også har et gammeldags preg, og jeg ville heller ha gått for et slikt navn. Men det er jo ditt valg, dette er bare våre meninger. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #43 Skrevet 23. november 2016 Som sagt bare en tanke egentlig, ikke sikkert jeg får jente en gang 😊 Faren min har også dobbeltnavn, tenkte å bruke hans fornavn om jeg får gutt. Anonymkode: 37e18...990
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #44 Skrevet 23. november 2016 Lill Berit Anonymkode: 4bdaa...045
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #45 Skrevet 23. november 2016 Andre jentenavn jeg og samboer liker er Silje, Vilde, Nikoline, Mathea, Mille/Milla, Camille. Føler de ikke passer med navnet Berit. hehe. Anonymkode: 37e18...990
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #46 Skrevet 23. november 2016 Hva med Berit Camille/Camilla? Anonymkode: 37e18...990
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #48 Skrevet 23. november 2016 Akkurat nå, Calleia skrev: Inger-Berit Litt for gammeldags. Og ønsker ikke bindestrek. 😊 Anonymkode: 37e18...990
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #49 Skrevet 23. november 2016 Mille Berit er jo fint da😊 Anonymkode: 18f51...849
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #50 Skrevet 23. november 2016 Britt Berit Anonymkode: b05a0...3de
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #51 Skrevet 23. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Britt Berit Anonymkode: b05a0...3de Håper dette var spøk. hehe. Anonymkode: 37e18...990
Gjest Mythic Skrevet 23. november 2016 #52 Skrevet 23. november 2016 Lise Berit Inga Berit Åse Berit Lill Berit May Berit
minister-mio Skrevet 23. november 2016 #53 Skrevet 23. november 2016 Menne.. skal du først ha et dobbeltnavn og så et mellomnavn? Eller kun dobbelt fornavn?
Othelia Skrevet 23. november 2016 #54 Skrevet 23. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Andre jentenavn jeg og samboer liker er Silje, Vilde, Nikoline, Mathea, Mille/Milla, Camille. Føler de ikke passer med navnet Berit. hehe. Anonymkode: 37e18...990 Synes faktisk Berit Mathea var veldig fint sammen, og så kan dere jo bare bruke Mathea til vanlig? Ellers har jeg fått mer sansen for navnet Berit på grunn av gode assosiasjoner til to personer. Ett annet forslag er Berit Elise, det synes jeg også klinger bra sammen selv om det kanskje er litt stilkræsj i noens øyne 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #55 Skrevet 23. november 2016 53 minutter siden, minister-mio skrev: Menne.. skal du først ha et dobbeltnavn og så et mellomnavn? Eller kun dobbelt fornavn? Det blir f.eks Mille Berit også har man to etternavn da. Jeg har et fornavn jeg aldri bruker, har et mellomnavn jeg bruker fast, så har jeg egentlig to etternavn i tillegg men fjernet det ene. Anonymkode: 37e18...990
Gjest Selfie Skrevet 23. november 2016 #57 Skrevet 23. november 2016 (endret) B Endret 25. juli 2017 av Selfie
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #59 Skrevet 24. november 2016 11 timer siden, Selfie skrev: Jeg kalte opp datteren min Astrid etter min bestemor Aasta. Aasta er kortform av Astrid. Hva med å se på hvilke navn Berit er en form av? Ah! Liker navnet Astrid godt, går i familien min det og. Jeg syns at om man skal kalle opp skal man bruke det nøyaktige navnet jeg da, ellers blir det Birgitte liksom. Det er lengre og eneste likheten er et par bokstaver midt i. Anonymkode: 37e18...990
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #60 Skrevet 24. november 2016 Vet du, med den begrunnelsen du har for navnevalget ditt, ville jeg rett og slett valgt å kalle barnet bare Berit. Det er et litt uvanlig navn på små barn i dag, men du har så mange fine grunner til å velge deg, at jeg rett og slett ville droppet dobbeltnavnet.... Anonymkode: e1459...544 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå