Gå til innhold

Dine reiseplaner for 2017?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
1 time siden, gard skrev:

Skal til Italia en kjapp tur, påsken i Argentina og så har vi billetter til Asia i juni - vi vurderer å besøke Laos. Så hvis noen har tips om Argentina og Laos så er det bare å komme med dem :-)

Anbefaler en kort tur til Uruguay om dere er i Argentina. Montevideo var skikkelig flott, og det er resten av landet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatert: 

Februar: København

Mai: Kristiansand

Juni: Ullared og Stockholm

Juli/august: Storbritannia (London, Penzance, St. Ives, Torquay, Plymouth, Brixham, Teignmouth, Paignton, Totnes, Exmouth osv)

September: Molde

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieplaner i år;

Sykkeltur Helgelandskysten

roadtrip Vestlandskysten for å leke turist på kjente plasser som via ferrata Loen, trolltunga og prekestolen

1 veke med telt i Tafjordfjella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar: Korea

Juni: Norge og England.

Juli: tilbake til Mongolia, hvor vi bor

Desember: Jul i Norge

Kanskje en tur til Uzbekistan eller Kazakhstan til høsten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tanuki skrev:

Februar: Korea

Juni: Norge og England.

Juli: tilbake til Mongolia, hvor vi bor

Desember: Jul i Norge

Kanskje en tur til Uzbekistan eller Kazakhstan til høsten

 

Bor dere i Mongolia, hvor da? Og hvorfor? Har en veldig dragning mot Kazakhstan, Kirgisistan, Uzbeksitan og Mongoila, men har aldri vært der. Har kanskje vært inkarnert som heste-nomade bortover der en gang :fnise: 
Har dere vært i Kazakhstan eller Uzbekistan før? Kan du fortelle noe om der du bor og områdene rundt? Har lest Ajtmatov, og det var som å være der, helt fantastisk.

Anonymkode: 60789...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere i Mongolia, hvor da? Og hvorfor? Har en veldig dragning mot Kazakhstan, Kirgisistan, Uzbeksitan og Mongoila, men har aldri vært der. Har kanskje vært inkarnert som heste-nomade bortover der en gang :fnise: 
Har dere vært i Kazakhstan eller Uzbekistan før? Kan du fortelle noe om der du bor og områdene rundt? Har lest Ajtmatov, og det var som å være der, helt fantastisk.

Anonymkode: 60789...7be

Jeg bor i Ulaanbaatar, jobber her og har familie her. Jeg har heller ikke vært i noen av "stan" republikkene enda, men har veldig lyst, har flere venner der:)? Mongolia er bra, men UB ikke en veldig sexy by, og lite å gjøre om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Tanuki skrev:

Jeg bor i Ulaanbaatar, jobber her og har familie her. Jeg har heller ikke vært i noen av "stan" republikkene enda, men har veldig lyst, har flere venner der:)? Mongolia er bra, men UB ikke en veldig sexy by, og lite å gjøre om vinteren.

Kan jeg spørre hva du jobber med i Ulaanbaatar? Hvilket språk må man lære seg for å bo der?

Anonymkode: e3ee0...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva du jobber med i Ulaanbaatar? Hvilket språk må man lære seg for å bo der?

Anonymkode: e3ee0...aa8

Jobber i egen bedrift, eksporterer yakull, kashmirull, etc. Man må lære seg Mongolsk her, Russisk og Koreansk er også en fordel, jeg kan bare Engelsk og Koreansk , men samboer er mongolsk så det er ok:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke planlagt noenting :(  

Jeg vet bare at jeg skal på en tur i mars/april (helgetur i Europa et sted) og at jeg må på sommerferie. Også skal jeg reise ett eller annet sted med en venninne.

Satt i går å googlet og drømte litt om Maldivene og Seychellene til høsten. Men det blir sikkert bare en drøm :(

Anonymkode: d688a...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store planer for året, men har avblåst disse. I stedet så blir det en tur til Norge, en liten tur til Gran Canaria, og kanskje en tur til Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg bor i Ulaanbaatar, jobber her og har familie her. Jeg har heller ikke vært i noen av "stan" republikkene enda, men har veldig lyst, har flere venner der:)? Mongolia er bra, men UB ikke en veldig sexy by, og lite å gjøre om vinteren.

Hva er bra med Mongolia? Forestiller meg at det er veldig annerledes. Sikkert lite å gjøre i byen ja, hvordan er menneskene? Og er det for det meste Mongoler? Kunne godt tenke meg å reise til Ulaanbataar en gang.

Anonymkode: 60789...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bra med Mongolia? Forestiller meg at det er veldig annerledes. Sikkert lite å gjøre i byen ja, hvordan er menneskene? Og er det for det meste Mongoler? Kunne godt tenke meg å reise til Ulaanbataar en gang.

Anonymkode: 60789...7be

Og har du sett denne? :) 

 

Anonymkode: 60789...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bra med Mongolia? Forestiller meg at det er veldig annerledes. Sikkert lite å gjøre i byen ja, hvordan er menneskene? Og er det for det meste Mongoler? Kunne godt tenke meg å reise til Ulaanbataar en gang.

Anonymkode: 60789...7be

Det spør jeg meg selv hver dag lol Har bare bodd her siden september, før det bodde jeg 7 år i Korea, hvor det var veldig greit å bo med tanke på hvor spennende og moderne Seoul er, fantastisk kundeservice, god mat, folk kan engelsk, fantastiske barnehager....sånn er det ikke her for å si det sånn.Hater hater maten her, mye fyll, fattigdom, helt jævlig foruenset i byen om vinteren. De aller fleste her er mongoler, men det er mange kazakher her også. Folk her er snille og stort sett vennlige, men samfunnet bærer veldig preg av å være en eks-soviet satelitt stat. Helt ærlig er det ikke stort å se i UB, det beste er å komme om sommeren og se på Nadaam festivalen og nyte naturen, de fleste turistene kommer om sommeren.   

Mongolia er egentlig et ganske tragisk land, så mye potensiale, men korrupt som fy, det ser jeg mye av siden jeg jobber i tekstilindustrien her.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og har du sett denne? :) 

 

Anonymkode: 60789...7be

Jeg har sett den ja, en av mine favoritt episoder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke i new York i midten av februar, London i mars, Dublin i slutten av mars, Edinburgh i begynnelsen av april, Athen i september er foreløpig plan :) vil anta det blir flere turer til London inni der, ettersom jeg har venner jeg kan kræsje på sofaen til som bor i ilford (på "riktig side" av London om man flyr til stansted) - superpraktisk og billig nå som Ryanair har begynt å fly fra Gardermoen. Blir nok Desverre mye mer skralt med reising til høsten igjen iom at jeg blir fulltidsstudent igjen (med tilhørende ræva økonomi). Oh well. Blir en bra vår, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har billett til Bangkok i mars. Vurderer Hongkong, Laos, Vietnam i nord. Tips anyone? :)

Anonymkode: 11d21...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar/mars- Tur med danskebåten :) 

April- Fly til Venezia og tog/buss videre til Ljubljana og nord i Kroatia ( har ikke bestemt oss hvor ennå) 

September/oktober- Fly til New York, skal besøke ei venninne som flytter til USA snart :) 

I løpet av året blir det og kanskje en fotballtur til Edinburgh/ Newcastle :) 

Det eneste som er helt sikkert er turen til Venezia i påsken, ellers tar vi det som det kommer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Levi i Finland i vinterferien, Sri Lanka i påsken.. fotballturnering med ungene i Sverige i sommer og Robbie Williams konsert med mannen i København i august:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Nicaragua i mars for å undervise i engelsk på en lokal skole.

Så skal jeg på roadtrip i Europa i sommer :)

Anonymkode: 34cb9...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...