Gå til innhold

Dine reiseplaner for 2017?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Overrasket skrev:

Tja, hva sier man her på KG; Dump ham! :ler:

Nei, Slovenia er et flott land, og jeg forstår egentlig ikke hva mannen din sikter til? Slovenia er først og fremst en biledskjønn destinasjon, med nydelig lokalbefolkning og en storslått natur. Jeg liker matkulturen også, den lille kystbyen Piran og selvsagt hovedstaden. Turismen har utviklet seg langt senere sammenlignet med f.eks. Tsjekkia og Kroatia (27 millioner besøkende i året til Tsjekkia, 14 millioner til Kroatia og under 3,5 millioner til Slovenia).

Hvis du liker en blanding av et uoppdaget reisemål, en sjarmerende Øst-Europisk hovedstad og å dra ut i skogen og opp i trærne, ja da er det nesten bare å dra!

Ja, er det ikke det de sier? :fnise:

Jeg tror han bare ikke vet hvor fint det kan være der, selv bodde jeg i Ungarn en måned hvor jeg trivdes veldig godt :) 

Interessant at Slovenia har såpass lite turisme, det forklarer hvorfor det er så mye styr med flyreiser fra Norge. Jeg fant et kjempefint hotell ved Lake Bled, og hadde booket det i går dersom det hadde vært enklere med fly. Slovenia må jeg nok besøke på en lengre tur tenker jeg :( Kanskje i forbindelse med en italiatur? Jeg har ihvertfall veldig lyst til å dra dit nå! Takk for svar :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Det høres flott ut, det er jo den beste delen ev England. Har du reiseruten klar allerede, eller vil du ha noen forslag?

Vi har en ganske god idé over hva vi vil. Vi ferierte i Devon og omeng i år, og kommer også til å gjøre det neste år. Det var en helt vidunderlig ferie hvor vi reiste rundt på kryss og tvers, spiste mye god mat og fikk opplevd mye. Vi elsker Torquay, så det blir vår hovedbase, men kommer til å reise til andre byer, samt besøke noen av våre favoritter. I år reiste vi, utover Torquay/Torbay, til Plymouth, Paignton, Exeter, Exmouth, Newton Abbot, Kingswear, Dartmouth osv. I år var vi på farten i 2 1/2 uke, så til neste år blir det nok til at vi tar annenhver dag med avslapning i Torquay, og annenhver dag utflukter og reising. Var veldig gøy i år, men litt slitsomt også. Fikk sett veldig mye da. Uansett, det blir ihvertfall til at vi besøker de nydelige strendene i Exmouth igjen, en skikkelig trasketur i Paignton, shopping i Plymouth og Exeter, vi må få kommet oss innom de andre byene ved den engelske riviera, slik som Teignmouth og Brixham, samt få med oss Totnes som vi ikke rakk i år. Dessuten håper jeg at vi kanskje også får med oss en tur ned til Penzance, og gjerne ta turen opp til Bournemouth. 

Får se hva vi rekker. Vi kommer nok til å bruke mange somrene de neste årene for å få med oss alle små og store byer. Jeg er anglofil på min hals, så jeg elsker å feriere i Storbritannia. Det er så mye å se og gjøre. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
19 minutter siden, Yvonne skrev:

Vi har en ganske god idé over hva vi vil. Vi ferierte i Devon og omeng i år, og kommer også til å gjøre det neste år. Det var en helt vidunderlig ferie hvor vi reiste rundt på kryss og tvers, spiste mye god mat og fikk opplevd mye. Vi elsker Torquay, så det blir vår hovedbase, men kommer til å reise til andre byer, samt besøke noen av våre favoritter. I år reiste vi, utover Torquay/Torbay, til Plymouth, Paignton, Exeter, Exmouth, Newton Abbot, Kingswear, Dartmouth osv. I år var vi på farten i 2 1/2 uke, så til neste år blir det nok til at vi tar annenhver dag med avslapning i Torquay, og annenhver dag utflukter og reising. Var veldig gøy i år, men litt slitsomt også. Fikk sett veldig mye da. Uansett, det blir ihvertfall til at vi besøker de nydelige strendene i Exmouth igjen, en skikkelig trasketur i Paignton, shopping i Plymouth og Exeter, vi må få kommet oss innom de andre byene ved den engelske riviera, slik som Teignmouth og Brixham, samt få med oss Totnes som vi ikke rakk i år. Dessuten håper jeg at vi kanskje også får med oss en tur ned til Penzance, og gjerne ta turen opp til Bournemouth. 

Får se hva vi rekker. Vi kommer nok til å bruke mange somrene de neste årene for å få med oss alle små og store byer. Jeg er anglofil på min hals, så jeg elsker å feriere i Storbritannia. Det er så mye å se og gjøre. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Alt det der høres jo så flott ut! Ta en titt på St. Ives som et alternativ til Penzance, Corfe Castle i samme fylke som Bournemouth og Bath og Bradford in Avon i Somerset. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Alt det der høres jo så flott ut! Ta en titt på St. Ives som et alternativ til Penzance, Corfe Castle i samme fylke som Bournemouth og Bath og Bradford in Avon i Somerset. 

Jepp, alle disse står på ønskelista over steder vi vil oppleve. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
49 minutter siden, Purple Basil skrev:

Ja, er det ikke det de sier? :fnise:

Jeg tror han bare ikke vet hvor fint det kan være der, selv bodde jeg i Ungarn en måned hvor jeg trivdes veldig godt :) 

Interessant at Slovenia har såpass lite turisme, det forklarer hvorfor det er så mye styr med flyreiser fra Norge. Jeg fant et kjempefint hotell ved Lake Bled, og hadde booket det i går dersom det hadde vært enklere med fly. Slovenia må jeg nok besøke på en lengre tur tenker jeg :( Kanskje i forbindelse med en italiatur? Jeg har ihvertfall veldig lyst til å dra dit nå! Takk for svar :laugh:

Passende kombinasjoner er Nord-Italia og Slovenia eller Ungarn og Slovenia om du vil tilbake til Ungarn. Jeg er enig, det er lett å trives i Ungarn! Du kan typisk fly inn til Venezia, Treviso eller Trieste og dra rett til Slovenia også, så det kan være verdt å titte på. Det er til og med en liten flyplass i Verona som jeg tror Norwegian flyr til, så en flott reiserute da kunne vært Verona, Venezia og Ljubljana. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2016 den 14.11, Purple Basil skrev:

Har du forresten noen gode reisetips om Slovenia? Jeg har sett bilder derfra, og har egentlig veldig lyst til å dra dit, men gubben her er skeptisk fordi det er Slovenia. 

Kanskje du og jeg skulle reise ? :fnise:  Jeg får ikke med med sambo.

Seriøst :  Har vært borti slovenere i jobbsammenheng, og det er utrolig flotte folk. Under krigen i ex-jugoslavia var slovenia den republikken med betydelig minst konflikter i. Folket kan overhodet ikke sammenlignes med f.eks. Kroater, Bosniere eller Serbere. Kan nesten si de er ex-jugoslavia`s svar på "nordiske", helt på grensa til Østerrike.

Ljubljana er en flott by, av mange kalt mini-Praha. Kort vei til fjellet (Bled-sjøen) og til sjøen (Portoroz-området)                                 Jeg SKAL dit en dag. 

Anonymkode: ccef6...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Purple Basil skrev:

Ja, er det ikke det de sier? :fnise:

Jeg tror han bare ikke vet hvor fint det kan være der, selv bodde jeg i Ungarn en måned hvor jeg trivdes veldig godt :) 

Interessant at Slovenia har såpass lite turisme, det forklarer hvorfor det er så mye styr med flyreiser fra Norge. Jeg fant et kjempefint hotell ved Lake Bled, og hadde booket det i går dersom det hadde vært enklere med fly. Slovenia må jeg nok besøke på en lengre tur tenker jeg :( Kanskje i forbindelse med en italiatur? Jeg har ihvertfall veldig lyst til å dra dit nå! Takk for svar :laugh:

Ikke SÅ kronglete å reise fra Norge. Norwegian til London, Easyjet derfa. Mulig du må bytte flyplass i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Irland i første halvdel av januar

Tidlig i februar blir det en tur til Skottland, Edinburgh og Glasgow

Midten av februar blir det New York i noen dager.

Et par dager i Vilnius i slutten av februar.

Tyskland noen dager i mars. Blir litt rundt i landet.

Kjøretur gjennom Wales og England i april, så tur til Irland.

Miami og Bahamas i slutten av april.

Irland i juni

Tror det blir studier i Finland i juli

 

Det er det som er planlagt hittil. Ellers blir det nok flere turer til Irland da kjæresten bor der.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bullehurk skrev:

Ikke SÅ kronglete å reise fra Norge. Norwegian til London, Easyjet derfa. Mulig du må bytte flyplass i London.

For en 3-4 dagers tur så synes jeg det er kronglete med flybytter jo. Jeg styrer ikke med flybytter på så korte turer, har gjort det før og for min del så ble det bare stress :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Overrasket skrev:

Passende kombinasjoner er Nord-Italia og Slovenia eller Ungarn og Slovenia om du vil tilbake til Ungarn. Jeg er enig, det er lett å trives i Ungarn! Du kan typisk fly inn til Venezia, Treviso eller Trieste og dra rett til Slovenia også, så det kan være verdt å titte på. Det er til og med en liten flyplass i Verona som jeg tror Norwegian flyr til, så en flott reiserute da kunne vært Verona, Venezia og Ljubljana. :jepp:

Nord-Italia er nydelig, sist jeg var der tok jeg tog til Innsbruck blant annet. Helt fantastisk! Verona har jeg aldri vært i, ikke i Venezia heller så den siste ruten virker veldig interessant. Kanskje jeg erstatter Amalfi med den ruten, men da må nok mannen være enig. Uansett så har jeg nå bestemt meg for å kombinere Nord-Italia og Slovenia en eller annen gang, det må jo bli tidenes tur. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du og jeg skulle reise ? :fnise:  Jeg får ikke med med sambo.

Seriøst :  Har vært borti slovenere i jobbsammenheng, og det er utrolig flotte folk. Under krigen i ex-jugoslavia var slovenia den republikken med betydelig minst konflikter i. Folket kan overhodet ikke sammenlignes med f.eks. Kroater, Bosniere eller Serbere. Kan nesten si de er ex-jugoslavia`s svar på "nordiske", helt på grensa til Østerrike.

Ljubljana er en flott by, av mange kalt mini-Praha. Kort vei til fjellet (Bled-sjøen) og til sjøen (Portoroz-området)                                 Jeg SKAL dit en dag. 

Anonymkode: ccef6...919

Kanskje vi skal det Anonym? Jeg er vant til å reise med folk jeg ikke kjenner, så det er ikke noe problem for meg :fnise: Skal innrømme at jeg ikke har mye kjennskap til slovenere eller landet deres, men etter å ha sett bilder så er jeg veldig interessert. Bled ser helt fantastisk ut :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Juni: 11 dager i Mexico (Tulum og playa del carmen) :-D Og så stopper vi et døgn i Zurich på bortvegen, så da skal vi bo i gamlebyen og sjekke ut den!

- Juli/August: 3 dagers tur på hardangervidda med telt, hund og kjæreste! 

 

Hvis jeg er flink å spare litt penger, kan det jo også hende at det blir en liten tur til Danmark eller lignende med en venninne, det frister iallefall! 

Endret av romeosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir et par uker på Grand Canaria  i  Januar og i  April blir det 2 dager på Guadelope  i  karibien før vi blir med et cruise skip  innom St. Lucia  og Barbados før vi setter kursen over Atlanteren.  Der skal vi innom Tenerife og Gibraltar før vi går I land I Marseille.

 

 

Anonymkode: 9a8c7...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å ta en tur til London med bestevenninnen min. Hun fyller 18 år i 2017, så det blir vel en liten feiring. Men vi er usikre på om det vil skje i juni eller på høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiseplaner for 2017 er foreløpig ikke så mange, men vi har booket billetter til Hongkong og Thailand i januar, og en langhelg i Wien i mars.
Så blir det nok litt ferie i Norge (nordlandskysten) også en tur til "syden".

Da jeg hadde 30årsdag ønsket jeg meg penger til safari, og har etterpå spart opp resten, men jeg ønsker å kombinere det med f.eks. en uke på Zanzibar og noe annet gøy så da må jeg nok vente med dette til 2018. Sånn bortsett fra det har jeg en voldsom bucket list med ulike reisemål, tror kanskje jeg ble miljøskadd av å jobbe på reisebyrå for noen år siden ;)

Anonymkode: 1791d...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren arrangerer blåtur for meg og han i apil/mai, så det blir spennende! Aner ikke hvor vi skal nemlig. Får heller ikke vite det før vi står på Gardermoen. I juli reiser vi til London, også vurderer vi Lisboa i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal til Italia en kjapp tur, påsken i Argentina og så har vi billetter til Asia i juni - vi vurderer å besøke Laos. Så hvis noen har tips om Argentina og Laos så er det bare å komme med dem :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...