Gå til innhold

Dine reiseplaner for 2017?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Hei kjære KG-ere! :bolledeig:

2016 nærmer seg brått slutten, og noen har gjerne allerede lagt noen ferieplaner for 2017? I så fall, hvilke har du? Om du ikke har noen planer enda, hvor har du lyst å reise? Denne tråden er til for å få litt inspirasjon og spre reiseglede:hoppe: 
Skal du reise i år så vil jeg gjerne høre om det også! 

Mine planer for 2017 så langt: 
Mars: Edinburgh i 4 dager. Har hørt mye gode omtaler om Edinburg og håper virkelig at det står til forventningene! 
Juni: Tokyo med to venninner i 2 uker. Det gledes veldig mye!

tokyo-morning-tour-meiji-shrine-senso-ji-temple-and-ginza-shopping-in-tokyo-168307.jpg
(Inspirasjonsbilde) 

Anonymkode: 69e98...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

For en flott tråd, for det er akkurat dette jeg bruker tiden på å planlegge om dagen. Planen for i år var mange måneder til statene, noe som ble realisert til fulle. Så neste år konsentrerer jeg meg nok om Europa igjen. Jeg har noen planer for å reise rundt i og skrive om Italia (og besøke den italienske siden av familien) og diverse skjulte hemmligheter langs middelhavet mellom Barcelona og Pisa. Jeg har også mange planer som omfatter en tur til Slovenia og Ungarn og jeg har en reiserute i Namibia klar for bruk når tiden er rett for akkurat det. 

Edinburgh er en flott by, du kommer til å kose deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til en liten by i Skottland i april, for å spille skotsk folkemusikk. Det er et kurs med mange felespillere, jeg gleder meg veldig.

Så blir det nok en storbytur med venninner minst en gang i 2017.

I sommeren blir det Skottland-tur med mann og barn, vi har et sted vi alltid vil tilbake til, vi pleier å leie et hus langt ute på en øy med NULL stress og bare fred og ro.

I høstferien søker vi oss til varmere strøk når barna har skoleferie. Mulig det blir USA for å besøke noen kjente, ellers blir det vel "gode gamle" Spania. Jeg liker å se fram til en sydentur i høstferien, da slipper jeg å stresse over manglende badetemperaturer i Norge eller Skottland om sommeren, eller at jeg må jobbe mye i fellesferien.

(Vi prioriterer hyppige ferieturer fremfor fancy bolig og dyre merkeklær.)

Anonymkode: 6c7a3...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London i Mai. Aldri vært der Og jeg gleder meg! Skal dit med mannen, har invitert med min bestevenn og hennes mann, men hun er student så ikke sikkert hun kan..  Vi tenkte Paris på høsten, men har gavekort på Apollo så blir kanskje en chartertur i stede... har veldig lyst til å dra til Berlin på senhøsten på julemarked!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spikra hele 2017 enda, men skal iallefall til Manchester i februar og til Wien i mars. 

Blir garantert en kretatur som vanlig ila sommeren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kun bestilt en London tur i mars. 

Det er snakk om å ta en tur til Østerrike for å besøke familie til våren. Og kanskje Kristiansand igjen til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Januar - Wengen for å se Lauberhornrennen i alpint.

Mars - Lahti for å se VM på ski.

Juli - Cruise til Shetland, Orkenøyene og Færøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexico i påsken. Spania i juni, og deretter sommerferie med familien, i juli/aug. I høstferien går turen til Auschwitz. Gleder meg til alle turene! Elsker å reise😃😃👏🏻👏🏻

Anonymkode: 054cb...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om Edinburgh, men har ingen foreløpige planer om å dra dit. 

I april skal jeg en liten tur til Dubrovnik, og i september skal jeg og mannen til Amalfikysten og så avslutte i med noen dager i Roma :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Overrasket skrev:

For en flott tråd, for det er akkurat dette jeg bruker tiden på å planlegge om dagen. Planen for i år var mange måneder til statene, noe som ble realisert til fulle. Så neste år konsentrerer jeg meg nok om Europa igjen. Jeg har noen planer for å reise rundt i og skrive om Italia (og besøke den italienske siden av familien) og diverse skjulte hemmligheter langs middelhavet mellom Barcelona og Pisa. Jeg har også mange planer som omfatter en tur til Slovenia og Ungarn og jeg har en reiserute i Namibia klar for bruk når tiden er rett for akkurat det. 

Edinburgh er en flott by, du kommer til å kose deg!

Har du forresten noen gode reisetips om Slovenia? Jeg har sett bilder derfra, og har egentlig veldig lyst til å dra dit, men gubben her er skeptisk fordi det er Slovenia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Purple Basil skrev:

Har du forresten noen gode reisetips om Slovenia? Jeg har sett bilder derfra, og har egentlig veldig lyst til å dra dit, men gubben her er skeptisk fordi det er Slovenia. 

Jeg har nå kun vært i Ljubljana, men byen er fantastisk vakker om høsten! Det er dog kanskje litt lite å gjøre i byen, så 3 dager holder :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pavilion skrev:

Jeg har nå kun vært i Ljubljana, men byen er fantastisk vakker om høsten! Det er dog kanskje litt lite å gjøre i byen, så 3 dager holder :)   

Takk for svar, Ljubljana skal sjekkes ut ;) Har veldig lyst til å reise i området rundt Lake Bled også, har sett hvor flott det er på bilder. Bare håper det er like flott i virkeligheten også :) 

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar/Februar skal jeg til Vietnam med mor for sol og varme. 

Mars skal jeg på venninnetur til Roma og dagstur til Firenze, med hensikt om å spise oss fete og se på David-statuen.

April tar jeg turen over til Edinburgh for å se litt rundt, også etter noen dager tar vi flyet videre til London. Denne turen er faktisk bestilt for over 1 år siden, da hovedmålet med reisen er å se Harry Potter musikalen. 

Juli/August drar jeg tilbake ned til Italia - men denne gangen til Venezia i noen dager først. Så kjører vi gjennom Slovenia og til Kroatia og blir der i en uke. Så tilbake til Venezia, og tog til Milano. 


Jeg skal nok klare å lure inn en tur til høsten også :) Reiser så mye jeg kan nå som jeg faktisk har mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
17 timer siden, Purple Basil skrev:

Har du forresten noen gode reisetips om Slovenia? Jeg har sett bilder derfra, og har egentlig veldig lyst til å dra dit, men gubben her er skeptisk fordi det er Slovenia. 

Tja, hva sier man her på KG; Dump ham! :ler:

Nei, Slovenia er et flott land, og jeg forstår egentlig ikke hva mannen din sikter til? Slovenia er først og fremst en biledskjønn destinasjon, med nydelig lokalbefolkning og en storslått natur. Jeg liker matkulturen også, den lille kystbyen Piran og selvsagt hovedstaden. Turismen har utviklet seg langt senere sammenlignet med f.eks. Tsjekkia og Kroatia (27 millioner besøkende i året til Tsjekkia, 14 millioner til Kroatia og under 3,5 millioner til Slovenia).

Hvis du liker en blanding av et uoppdaget reisemål, en sjarmerende Øst-Europisk hovedstad og å dra ut i skogen og opp i trærne, ja da er det nesten bare å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbritannia i juli. Reiser rundt i Sør-England med tog og buss, i tillegg til noen dager i London.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sommeren 2017 blir første gang på 3 år at jeg har skikkelig ferie :)

Planen er så enkel som å kanskje ta med min eldre mor og kose oss en ukes tid i sentrale strøk av Europa et sted.

Anonymkode: 64382...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo og Tyrkia. Det kan også bli en ferietur til.

Jepp, det blir spatur til Polen i mars.

Endret av hjertesukka
ny tur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar: Litauen for å ta fettsuging, Botox og restylane før bryllup

Mai: Ukraina for Eurovision

Juli: bryllupsreise til hytta til svigers I Telemark 

Oktober: bryllupsreise/sydentur til Bulgaria 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 time siden, Yvonne skrev:

Storbritannia i juli. Reiser rundt i Sør-England med tog og buss, i tillegg til noen dager i London.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Det høres flott ut, det er jo den beste delen ev England. Har du reiseruten klar allerede, eller vil du ha noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...