Gå til innhold

Verste jobben du noen gang har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lekeland som 17-åringer. Unger som fløy hus veggimellom, og foreldre som ikke fulgte med, til tross for at det var deres eget ansvar,

Anonymkode: 1298c...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne jobbet i posten og likte det ikke. De hadde stort tidspress og det var mange plasser de måte innom i løpet av en dag. De fikk ikke pauser. Måtte bare spise i bilen. De eldre (pensjonister) ble jo sure hvis posten var forsinket. Noen sto å hang i vinduet mens de ventet utålmodig på posten skulle komme. Det var var mange som ikke måket. Det var flere som hadde postkasse utenfor inngangen og hun måtte stolpe seg frem med snø opp til knærne. Så hun var glad da hun fikk seg en mindre stressende jobb.

Anonymkode: 4e869...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 23.11.2016 den 15.00, Pterinochilus skrev:

Kundesupport for et selskap som selger mobiltilbehør. Vi satt i et østeuropeisk land, men måtte utgi oss for å sitte i Oslo. Det foregikk mye snusk, for eksempel solgte selskapet uorginale batterier som originale, gamle deler ble gjenbrukt etc. Vi ble instruert i å lyve om alt mulig og alle samtalene ble tatt opp og gjennomgått. 

Var det My trendy phone?

Anonymkode: 69957...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2016 den 13.25, Gjest Glidelås skrev:

Telefonsalg for abonnement på "Norske Herresokker"...

Jeg også 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vikar i en bedrift. Ikke noe hyggelige folk mot vikarer.

Daglig leder egnet seg ikke i jobben. Han spurte aldri om noe. De ansatte snakket sammen,men jeg ble ikke involvert. Det ble sånn...hun skal ikke være her lenge,så vi bryr oss ikke.

Eks. Det skulle gjøres innkjøp i vår lille avd. Da roper daglig leder etter min kolega. Ble borte en stund. Spurte hva han ville henne, og da sier hun at hun har plukket ut ting de/vil ha. Dette er ting for å lette jobben osv.

Så skulle de ha en samling ute på kvelden. Diskusjon over kaffen,tlf osv. Jeg ble totalt oversett. Når dagen var over sier min kolega: du kan slenge deg med, om du har lyst.

Jeg vet iallefall , at jeg legger vekt på å ta imot vikarer i min jobb. De blir ikke behandlet annerledes enn de faste. Jo, det er viktig å gjøre ekstra for de. Ofte er de usikker, engstelig for å gjøre feil osv..Tar vare på de

Anonymkode: fb20c...333

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Face2Face som såkalt "promotør". Du ansettes på freelancekontrakt med luselønn i form av 100% provisjon og strenge salgskrav. Hver bidige arbeidsdag starter med møter som gjerne tar 1-1,5 time og som selvfølgelig ikke er betalt. 40% av provisjonen du får holdes tilbake for å sikre at kundene du har solgt til ikke trekker seg, noe de tydeligvis gjorde i alle tilfellene, da ingen av de jeg jobbet med noen gang så noe til de 40%ene igjen. Jeg jobbet ofte 12 timers skift og annenhver uke var det seks dagers arbeidsuke. Ofte lang reisetid til de stedene man skulle stå og "promotere", heller ikke dette betalt og dessuten måtte man betale bensin selv, som ble tilbakebetalt som lønn som man måtte skatte av. Vi jobbet i par og selv om jeg nådde mitt salgskrav måtte jeg bli værende på jobb til den jeg sto med også hadde nådd sitt salgskrav. Det førte ofte til to timer ekstra arbeidsdag. 

Alle jeg jobbet med sluttet innen et par uker, jeg klarte å holde ut hele kontraktsperioden, men jeg har aldri vært så glad for å slutte i en jobb noen sinne. At Arbeidstilsynet ikke har slått ned på den drittvirksomheten der er for meg en gåte.    

Anonymkode: 533ce...3a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos Face2Face som såkalt "promotør". Du ansettes på freelancekontrakt med luselønn i form av 100% provisjon og strenge salgskrav. Hver bidige arbeidsdag starter med møter som gjerne tar 1-1,5 time og som selvfølgelig ikke er betalt. 40% av provisjonen du får holdes tilbake for å sikre at kundene du har solgt til ikke trekker seg, noe de tydeligvis gjorde i alle tilfellene, da ingen av de jeg jobbet med noen gang så noe til de 40%ene igjen. Jeg jobbet ofte 12 timers skift og annenhver uke var det seks dagers arbeidsuke. Ofte lang reisetid til de stedene man skulle stå og "promotere", heller ikke dette betalt og dessuten måtte man betale bensin selv, som ble tilbakebetalt som lønn som man måtte skatte av. Vi jobbet i par og selv om jeg nådde mitt salgskrav måtte jeg bli værende på jobb til den jeg sto med også hadde nådd sitt salgskrav. Det førte ofte til to timer ekstra arbeidsdag. 

Alle jeg jobbet med sluttet innen et par uker, jeg klarte å holde ut hele kontraktsperioden, men jeg har aldri vært så glad for å slutte i en jobb noen sinne. At Arbeidstilsynet ikke har slått ned på den drittvirksomheten der er for meg en gåte.    

Anonymkode: 533ce...3a5

Hva tjente du i snitt i måneden?

Anonymkode: a6aed...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos Face2Face som såkalt "promotør". Du ansettes på freelancekontrakt med luselønn i form av 100% provisjon og strenge salgskrav. Hver bidige arbeidsdag starter med møter som gjerne tar 1-1,5 time og som selvfølgelig ikke er betalt. 40% av provisjonen du får holdes tilbake for å sikre at kundene du har solgt til ikke trekker seg, noe de tydeligvis gjorde i alle tilfellene, da ingen av de jeg jobbet med noen gang så noe til de 40%ene igjen. Jeg jobbet ofte 12 timers skift og annenhver uke var det seks dagers arbeidsuke. Ofte lang reisetid til de stedene man skulle stå og "promotere", heller ikke dette betalt og dessuten måtte man betale bensin selv, som ble tilbakebetalt som lønn som man måtte skatte av. Vi jobbet i par og selv om jeg nådde mitt salgskrav måtte jeg bli værende på jobb til den jeg sto med også hadde nådd sitt salgskrav. Det førte ofte til to timer ekstra arbeidsdag. 

Alle jeg jobbet med sluttet innen et par uker, jeg klarte å holde ut hele kontraktsperioden, men jeg har aldri vært så glad for å slutte i en jobb noen sinne. At Arbeidstilsynet ikke har slått ned på den drittvirksomheten der er for meg en gåte.    

Anonymkode: 533ce...3a5

Har jobbet der jeg også, holdt ut i 2 uker. Glad jeg er ferdig med den plassen der :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for lenge lenge siden.

Jeg var nettopp ferdig med grunnskole og folkehøyskole og fikk meg jobb som renholder i et samfunnshus. Det jeg ikke visste, var at jeg var eneste søker og måtte vaske hele samfunnshuset på 2 timer. Brukte jeg flere timer enn disse 2, fikk jeg ikke overtidsbetaling.

Det sier seg selv at jeg gjorde så godt som jeg kunne, men klarte aldri å vaske alle rommene (og de var store) skikkelig og det ble klage etter klage. Jeg sa tilslutt opp og de forsøkte å få meg til å komme tilbake, siden de ikke klarte å få tak i noen som ville vaske, men etter bare 1 år var ryggen min ødelagt og har ikke kommet seg siden, trass i fysioterapi og kiropraktisk behandling.

Anonymkode: d4b11...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i en kafé i tilknytning til museum som tenåring. Det var to voksne ansatte som jobbet med matlagingen, alle andre var 16-18... Og selvsagt ville alle stå i kassen. :fnise: Så det ble ofte slik at én tok i mot bestillinger, én ga kundene kaker/annet fra disken, og én ga dem kaffe, også kunne de skravle i mellom det. Også var det meg da, som måtte levere mat fra kjøkkenet, rydde og vaske alle bord, ta oppvasken og sette alt tilbake, alene.

Sjefen fikk også den fantastiske ideen at vi skulle ligge i forkant med ryddingen, og ble direkte sur om vi ikke avbrøt kundenes prat/lesing/hva enn de var opptatt med, for å spørre om de var ferdige med maten/drikken. Mange som ikke likte det, ja...

Jeg hadde ikke kontrakt, men fast avtale om å jobbe annenhver helg. Bare annenhver helg. Fikk sparken fordi jeg ikke kunne stille opp på kort varsel (samme dag ofte - og jeg gikk på skole, hadde hest og forpliktelser), så hun ville ha en mer fleksibel. Ja ja, var egentlig like så greit til slutt. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundeservicemedarbeider på telefon

Lønna var grei, arbeidstidene var greie. Selve jobben? Ikke faen. Skal aldri jobbe med det der igjen

Masse forskjellige systemer hos kunder, som man må ha overblikk over (selv om jeg ikke har peiling på hvordan noe ser ut på skjermen til disse folka). Det blir litt som å jobbe Microsoft og ha oversikt over alt fra Windows 95 til Win10. De "høyere opp i systemet" ble sure hvis jeg ikke fant svaret på en henvendelse selv og måtte spørre dem (og det kunne være noen veldig merkelige spørsmål som innringere lurte på).

Alle telefonsamtaler ble overvåka, for en bedre kundeopplevelse. Lengden på samtalene og hvor lenge en innringer ble holdt på vent var også loggført. Dette selskapet var amerikansk, så det blir amerikanske arbeidsforhold - alt skal gå fort, må være kvalmt høflig, alle konkurrerer med hverandre; vi var delt inn i lag, og det var om å gjøre for hvert lag å gjøre det så bra som mulig, og selvfølgelig ville man ikke være den dårligste på laget sitt

Mange utrivelige kollegaer.

Nei, konstant overvåking, å måtte kunne "alt", konkurranse med andre kollegaer + hvor lite hyggelige enkelte kunne være... 

Det er ikke en jobb man vokser i, og som man har i flere år

Har også vært renholder (sykehus), og selv om det kunne være dritt det òg, var den jobben 100 ganger bedre enn kundeservice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en liten cafe og synes det var veldig kjedelig faktisk. Men jeg måtte gjøre mye av jobben. Pga de andre som jobbet der, bare skravlet og tok røyke pauser hele tiden. Jeg følte meg litt utnyttet siden jeg alltid måtte gjøre drittjobbene som vaske doen, ta oppvasken osv. Jeg følte meg også utenfor siden de som jobbet der, hadde en veldig god tone seg imellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet en sommer for et av disse firmaene som vasker hjemme hos folk, og etter det er det i alle fall ingen tvil om at ingen fra dette eller tilsvarende firmaer noen gang skal inn i mitt hjem! I reklamene er det middlelaldrende norske kvinner som vasker etter god husmorstandard og med god  opplæring, i virkeligheten var det mest ungdommer fra asia og afrika med ekstrem mangel på forståelse for hygiene, der opplæringen svikter da mange nesten ikke snakker norsk og aldri har holdt en klut. Opplevde folk som brukte samme klut på bad og så kjøkkenet f.eks, snoket i skuffer og skap, brukte bedriftens utstyr hjemme hos seg selv, forsynte seg i kjøleskapet osv. Sluttet så kjapt jeg kunne, aldri mer. 

Anonymkode: 48296...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en sterk advarsel til dere som vil jobbe på flyplass, ikke gjør det.

Dårlige arbeidstider, overvåking, testinger ut av det blå, rapportering for det mindste. 

Lite med pauser, langt å gå til pauserommet 10 min en vei, spise på 10 min for så å gå 10 min tilbake til arbeidsposusjonen. 

Møter mye utrivelige passasjerer, samtidig skal du være blid og yte service - dere blir filmet hele tiden.

Kjeftete sjefer og reise de, attpåtil så får du ikke lov å tenke selv. Muligheten for å miste jobben henger som ett blyteppe på dine skuldre hver eneste dag.

Ledelse som ikke vil forstå og forandrer på alt mulig for å gjøre det lettere for passasjerer, men ikke for oss som jobber der. Ikke noe er viktig med oss, vi er bare en utgift for bedriften.

Anonymkode: f7edf...ebf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En skole i Sagene bydel. Ville aldri sendt mine egne barn dit, eller ønsket min verste fiende å jobbe der.

Anonymkode: ff82a...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første  jobben min som reklamebud var forferderlig. Jeg var veldig ung, og visste ikke hva jeg gikk til, men ønsket meg litt lommepenger så søkte på jobben og fikk den. 

Problemet var at hver gang jeg skulle inn i en oppgang måtte jeg ringe på dørene for å be de åpne. Det var forferdelig, for ingen ville jo åpne for at en fremmed skulle inn i oppgangen deres for å levere reklame. Ble skjelt  ut og spyttet etter. Sluttet etter kanskje 1 uke. Lønna var også helt forferdelig.

Anonymkode: b4f39...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 10.36, NumberSix skrev:

Hvorfor du ikke vil arbeide for Nille.

Ganske morsom bok egentlig, men man blir litt trist av å lese den også. 

Det er så slitsomt å bli utsatt for dette maset om å kjøpe ørten ting og å melde seg inn i kundeklubber. Er glad for å slippe en sånn jobb egentlig.                                     Men kan si litt om mine ungdomsjobber; jobbet 10-timers søndagsskift på bingo den gang det var lov til å røyke inne. Etter 7 timer med synging av tall hadde jeg nesten ikke stemme igjen og pusteproblemer på grunn av røyk. Lønna var elendig, og fikk aldri den lønna jeg skulle ha + at jeg måtte dekke evt. Feil i oppgjøret av egen lomme.                                                                      I en av mine senere jobber satt sjefen på kontoret og overvåket ansatte hele dagen fordi han ikke stolte på at vi jobbet hardt nok. Sure kunder tok ut all verdens aggresjon på meg, truet og "lånte maskiner med hjem" uten å betale. Nå har jeg en jobb hvor jeg av og til blir utsatt for vold, men tjener heldigvis greit. 

Anonymkode: be3c3...eb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette varer i hyllene på matbutikk. Drittjobb. Glad jeg slutta. Opplevde aldri noe negativt med kundene, det verste var vel dem som ikke sa takk etter at jeg hadde hjulpet dem. Likevel hatet jeg den jobben. Følte at jeg var dum for jeg fikk ofte kjeft for ting som ble gjort feil(Velsig små og ubetydelige ting), tunge løft, kuttet meg på desse jævla eskene og det var gørr kjedelig. Eneste positive var at når butikken var stengt, kunne vi spise bollene som var igjen:hoppendeglad:

Nå har jeg en mye mer utfordrende jobb for hjernen, og trives utrolig godt! Trodde jeg var dum som et brød som ikke greidde matbutikkjobben, men nei da:nori:

Anonymkode: edaa4...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...