Gå til innhold

Nysingel og trist å våkne opp alene. Kjipest på søndager..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når blir det bedre?

Vi hadde det ikke bra sammen som kjærester, men vi var bestevenner og han var alltid her for meg. Plutselig er jeg singel, og det går forsåvidt greit. Men savner vennskapet vårt og noen å våkne opp med og tilbringe søndagen med. Får nesten angst og vondt i magen av dette og hvor mye jeg savner ham. 

Anonymkode: c6255...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, denne kjenner jeg meg igjen i... :hjerte: Det eneste som hjelper er tid. Ta godt vare på deg selv mens tiden går. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type sorg tar tid. Når eg og eksen gjekk frå kvarandre, så sleit eg framleis i nesten 1 år etter forholdet var slutt... Det var utrulig tøft, og ingen av mine venner forstod kva som var problemet mitt... Hold ut, og ta vare på deg sjølv, det blir betre :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det. Det er mange positive sider ved å tilbringe søndagen alene. 

Anonymkode: 0f35f...123

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske bokstavelig talt i akkurat samme situasjon - nylig singel, vi hadde det ikke sånn kjempebra som kjærester, men savner det tette vennskapet vi hadde og det at han alltid var der for meg. Selv om vi fortsatt er venner og snakker hver dag, så sees vi jo ikke hele tiden lenger og vennskapet blir dermed automatisk av en helt annen natur, så... ja. Aner ikke når det blir bedre, satser på at det skjer litt fort :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Ok. Hvis dette ikke går over så fort eller jeg må finne en erstatter for at det skal bli bedre, er dette noe dritt. I dag fant jeg ut at jeg ikke kan ha han som venn på FB eller andre steder. Han er også ute på tinder igjen og vi fikk en match, så klart. Kommer meg ikke videre på denne måten, så da får jeg kutte han helt ut. 

Jeg trives godt alene og i mitt eget selskap, men det vennskapet savner jeg mest. Synes det er også vanskelig å godta og venne meg til at det er over og at det ikke blir oss to lenger. Dette selv om det var meg som ville gjøre det slutt. Ikke bra. 

Klem til dere andre som er i samme situasjon. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Tok det tungt da det ble slutt mellom meg og eksen. Alt var nytt: Det å være singel. Det å legge seg alene. Våkne alene. Spise alene. Det å i det hele tatt være alene. Jeg tror man fort kommer inn i en boble når man går ut av ett forhold, der og da mens man sørger så ser man kun alt det positive med forholdet og alt det negative er utenfor bobla. Men så med tid og stunder sprekker sakte, men sikkert bobla man er i. Da går det mer og mer opp for en at forholdet faktisk ikke var så bra allikevel og at det var vel kanskje til det beste at det ble slutt. 

En kjærlighetssorg er hard og tøff der og da, den kan koste deg nattesøvn, matlyst, livsgnist og glede, alt på en gang, MEN det går over. Under sorgen og prosessen med å komme seg så er det viktig å minne seg selv på at den rette finnes der ute og at den rette tydeligvis ikke var eksen, siden det da aldri hadde blitt slutt. Når du finner ekte kjærlighet så blir den der.

Sender deg en god klem! :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
På 22.11.2016 den 0.20, Gjest Lykke_ skrev:

Kjenner meg veldig igjen. Tok det tungt da det ble slutt mellom meg og eksen. Alt var nytt: Det å være singel. Det å legge seg alene. Våkne alene. Spise alene. Det å i det hele tatt være alene. Jeg tror man fort kommer inn i en boble når man går ut av ett forhold, der og da mens man sørger så ser man kun alt det positive med forholdet og alt det negative er utenfor bobla. Men så med tid og stunder sprekker sakte, men sikkert bobla man er i. Da går det mer og mer opp for en at forholdet faktisk ikke var så bra allikevel og at det var vel kanskje til det beste at det ble slutt. 

En kjærlighetssorg er hard og tøff der og da, den kan koste deg nattesøvn, matlyst, livsgnist og glede, alt på en gang, MEN det går over. Under sorgen og prosessen med å komme seg så er det viktig å minne seg selv på at den rette finnes der ute og at den rette tydeligvis ikke var eksen, siden det da aldri hadde blitt slutt. Når du finner ekte kjærlighet så blir den der.

Sender deg en god klem! :klem: 

Så utrolig fint skrevet:)
Jeg tror det er mange som har godt av å finne seg selv igjen etter at er forhold har tatt slutt. Men for meg brukte jeg så mye tid på forholdet at jeg ikke helt vet hva som er mine interesser lenger og at jeg kjenner at jeg ikke har like lett for å ta kontakt med andre venniner heller. sliter med å fylle dagene. 
Men må vel smøre meg med tålmodighet.

Noen som har noen tips til vanlige kurs eller noe annet man kan engasere seg i på ettermiddag/kveldstid for å fylle dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker bøker så er det et godt tips å bruke dette som en mental "avvenning"! Kos deg med boken når du savner gamle kjæresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man venner seg til alt. Jeg ble alene med fem barn da jeg var 36 år. Hvem vil vel ha en alenemor til så mange annet enn for uforpliktende sex? De få forholdene jeg hadde tro på kunne blitt til noe mer, rant ut i sanden.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet du, dette høres brutalt ut, og lite empatisk ut, men det er egentlig ikke det. Det er ment som det helt motsatte.

Du har kjærlighetssorg. Du føler deg alene på søndager, du savner vennskapet. Ja, det er vondt, men det er ikke jævlig. Dette er noe alle gjennomgår, omtrent absolutt alle. Du kan finne på ting på søndager. Dra på fjelltur med venner, hvis du ikke trener, begynn å tren og legg ukas hardeste økt til søndagene.

Du kunne hatt så mange andre, vedvarende bører. Fra en som har hatt kjærlighetssorg, men som vet hvor utrolig lite det egentlig er i den store sammenhengen. Som føler en "vanlig" kjærlighetssorg er ren bagatell på grunn av de andre utfordringene i livet.

Det GÅR over! Det er ikke sånn som mange her sier at slik blir det for alltid. Aktiviser deg og lær deg å like søndagene. Er du frisk på alle andre områder, så nyt det. Å være singel kan være ganske godt faktisk. Så snart man blir vant til det. Ta tiden til hjelp, gråt når du trenger, men ikke grav deg ned. Reis deg opp og finn på ting som er bra for deg.

Jeg håper du ikke tolker dette feil. Det kan virker som at jeg skriver at det er enkelt å lære seg til å være alene etter et brudd, men det er ikke det jeg mener. Det jeg mener, er at dette er et skjær i sjøen som du må navigere deg rundt. Men du har en båt, og båten har motor. Uten så mange sprekker så vil du komme deg rimelig greit forbi. Bare ikke slipp rattet, for hvis du lar båten drive kan du gå på grunn. Og da vil veien bli langt verre.

Anonymkode: 459c1...670

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gått ett år siden kjæresten min gjorde det slutt med meg og to måneder etter var hun i et nytt forhold. Det har vært en utrolig tøff tid og stort savn. Ikke bare på søndager. Tiden går og ting blir bedre. Hvor lang tid det tar til det går over er nok veldig individuelt. Tror det avhenger hvor høyt man elsket den personen man mistet, hvordan bruddet var og hvor sterk viljen var til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

""Det er bedre å våkne opp alenw, og vite at man er alene. Enn å våkne opp sammen med noen, og likevel føle seg ensom!"!

Anonymkode: 99e0f...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.11.2016 den 20.43, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Ok. Hvis dette ikke går over så fort eller jeg må finne en erstatter for at det skal bli bedre, er dette noe dritt. I dag fant jeg ut at jeg ikke kan ha han som venn på FB eller andre steder. Han er også ute på tinder igjen og vi fikk en match, så klart. Kommer meg ikke videre på denne måten, så da får jeg kutte han helt ut. 

Jeg trives godt alene og i mitt eget selskap, men det vennskapet savner jeg mest. Synes det er også vanskelig å godta og venne meg til at det er over og at det ikke blir oss to lenger. Dette selv om det var meg som ville gjøre det slutt. Ikke bra. 

Klem til dere andre som er i samme situasjon. :-) 

Hvorfor i alle dager sveipet du til høyre på ham?

Anonymkode: 5d106...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...