Gå til innhold

Single Christine (24) har datet mer enn 100 menn


Gjest PseudonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, canacas skrev:

Det er mange som er som henne, og de kommer i alle aldre og begge kjønn er representert. Det skal litt til før jeg møter noen fra nettet, i alle fall da jeg var ny på sukker, og gikk likevel i fella. Det er veldig synd, for dette ødelegger en del for de som faktisk er seriøse og er på utkikk etter en kjæreste. Dessverre er det jo også slik at de seriøse etter en stund blir litt herdet og tenker "faan heller" og kjører samme løpet selv. Nettopp fordi de har gått på en slik smell. Det blir en ond sirkel, som blir vanskelig å komme seg ut av.

Å skulle sjekke opp noen på nettet er også jævlig vanskelig, du må være forbanna interessant og morsom for å holde på vedkommende (om man ikke møtes raskt). Det blir så krampeaktig, og gir ikke alltid et korrekt bilde av personen. 

Jeg skjønner godt at man kan bli desillusjonert om man støter på et par av hennes kaliber. Nå har jeg ikke nettdatet selv, men utifra hva du skriver høres det ikke så veldig fristende ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Million skrev:

Hvor mange av disse 100 datene har hun dama i artikkelen også rukket å ha sex med, tro? Iflg gjengivelsene fra andre i tråden som har lest artikkelen, bruker hun jo bl.a. Tinder (sexappen fremfor noen!). Tinder er vel ikke egnet for stort annet enn å få seg et ligg.

Uvisst, men hun forteller som nevnt at hun har blitt fersket av koner (i flertall) oppdaget at noen var gift og ikke ville forlate kona og en del annet, så virker ikke som lista har vært lagt så skrekkelig høyt. Oppmerksomhetsbehovet hun selv innrømmer kan kanskje være en indikator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg skjønner godt at man kan bli desillusjonert om man støter på et par av hennes kaliber. Nå har jeg ikke nettdatet selv, men utifra hva du skriver høres det ikke så veldig fristende ut.  

Det funker jo bra for noen, men det er ikke alle som passer for nettdating. Jeg er en av dem! :) 

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Uvisst, men hun forteller som nevnt at hun har blitt fersket av koner (i flertall) oppdaget at noen var gift og ikke ville forlate kona og en del annet, så virker ikke som lista har vært lagt så skrekkelig høyt. Oppmerksomhetsbehovet hun selv innrømmer kan kanskje være en indikator. 

Nja, det er mange som lyver om sin sivilstatus. Det er mange som er opptatte som søker sidesprang på nettet. Problemet er at de ikke får seg noe om de er åpne om det (eller det gir dem langt færre muligheter) og da er det lettere å kjøre på med fabler om at de søker noe seriøst, vil ha kjæreste osv. Og så har de kone og unger hjemme. Det er ikke tull altså, det mange måter å lure folk på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, canacas skrev:

Det funker jo bra for noen, men det er ikke alle som passer for nettdating. Jeg er en av dem! :) 

 

Utifra inntrykket mitt av nettdating høres det strengt tatt ut som en positiv egenskap :)

Sitat

Nja, det er mange som lyver om sin sivilstatus. Det er mange som er opptatte som søker sidesprang på nettet. Problemet er at de ikke får seg noe om de er åpne om det (eller det gir dem langt færre muligheter) og da er det lettere å kjøre på med fabler om at de søker noe seriøst, vil ha kjæreste osv. Og så har de kone og unger hjemme. Det er ikke tull altså, det mange måter å lure folk på. 

Det kan jeg tro på, men jeg tenker samtidig at om du gjentatte ganger blir fersket av koner og finner ut at den du holder på med er gift så legger hun kanskje ikke lista så høyt med tanke på å bli kjent før man hopper til sengs, som svar på spørsmålet til "million" over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart, da? Hun er et offer av misforstått humanisme. Er ikke verdt det. Hvis man ikke har noen som kan sette inn selvrespekt i oppveksten har vi medier som forteller deg indirekte at du skal ha sex for å være et fullverdig menneske, som forfører uten å fortelle konsekvenser. Som å fortelle alle at alkohol er bra og medfører ingen bivirkninger. Som forteller deg tips og triks til å bli maks ruset, til å eksperimentere med alle former for alkohol, få inn alkohol i ræva for maks effekt. Jo oftere, jo sunnere. Mennesker blir skadet. Jeg føler meg også tom etter jeg åpnet meg til andre mennesker, hva faen er det mennesker innbiller seg egentlig? Det er helt utrolig hva som foregår der ute i praksis. Hvor ødelagte mennesker egentlig er. Hvor mange har det barnslige igjen som nordmenn hadde av før Lillehammer OL? Vi ble høye på pæra etter det. Alt ble bare ødelagt. Vi taklet det ikke. Men vi tror vi gjør det og smiler videre. 

Anonymkode: 5f758...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Million skrev:

Hvor mange av disse 100 datene har hun dama i artikkelen også rukket å ha sex med, tro? Iflg gjengivelsene fra andre i tråden som har lest artikkelen, bruker hun jo bl.a. Tinder (sexappen fremfor noen!). Tinder er vel ikke egnet for stort annet enn å få seg et ligg.

Alle sammen bruker ikke Tinder som sex-app, nei. Det er en spekulasjon uten hold. Sexlivet hennes var uansett ikke tematikken.

Synes for øvrig at hun har rukket å date særdeles mange, jeg hadde aldri orket det. Synes jeg datet mange i sommer, 4 stykker som jeg traff 1.gang. 

Men uansett:

I stay out too late! Got nothing in my brain!
That's what people say, mmm-mmm

I go on too many dates [chuckle]. But I can't make them stay...At least that's what people say, mmm-mmm

But I keep cruising..Can't stop, won't stop moving
It's like I got this music, In my mind, Saying, "It's gonna be alright."

Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate

Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Heart-breakers gonna break, break, break, break, break

And the fakers gonna fake, fake, fake, fake, fake
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off.

Anonymkode: 970f6...e0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19/11/2016 den 22.33, Marie90 skrev:

Poenget er godt, eksempelet er elendig.

Med andre ord:

Poenget - at moderne teknologi og livsstil gjør det vanskeligere å få til gode, organiske treff mellom mennesker er helt korrekt

Eksempelet med en 24 år gammel jente er elendig. Hun har rukket å dra på date med 100 menn og startet partnerjakten som fulltidsjobb som 20-åring, da hun burde hatt et annet fokus. Tyveårene er til for mye - utdannelse, reise, karriere, utvikling. Som regel finner man en partner i denne perioden. Det er en sannhet i at den rette dukker opp når man ikke leter.

Dersom jeg var mann og traff en kvinne som henne, så hadde jeg tatt et steg tilbake. Dette er kroneksempelet på en kvinne som ikke er fornøyd med eget liv, men er ute etter å bli "reddet". Sosialt, økonomisk, alt. 

(Har forøvrig lest hele artikkelen - hvilket jeg anser som et minimum for å svare her. Journalister skal ha betalt, og et abonnement er ikke så forbanna dyrt). 

Jeg er 34, evig singel, og har hørt denne om og om igjen.. Å ønske seg noen å dele livet med er liksom patetisk, 50-talls og betyr at jeg er misfornøyd med meg selv og totalavhengig av andre.... Og dette fra folk som gjerne har kjærester selv. Man må liksom "finne seg sjæl" før man kan finne kjæreste. Og da skal man helst elske seg selv så mye at man ikke lengre ønsker seg en kjæreste:sprettoy:.

Hun ønsker seg en mann, har det blitt kriminelt eller?

På 19/11/2016 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt problemer med uttrykket "kresen" i sammenheng med å finne seg en kjæreste. Jeg har møtt menn som "på papiret" er mer enn bra nok, til og med drømmemenn objektivt sett, men som jeg dessverre ikke forelsket meg i selv om jeg skulle ønske jeg gjorde det. Samtidig har jeg vært brutalt forelsket i noen som objektivt sett kanskje blir sett på som en "taper" i samfunnet i dag.

Hadde forelskelse og kjærlighet vært et valg hadde ikke jeg vært singel i dag. Vil du påstå jeg er "kresen"? Eller tror du det kan være andre faktorer som spiller inn her?

De fleste er vel ute etter den rette, altså en partner som føles riktig og som man forelsker seg i. Å bli sammen med noen bare fordi de er flotte mennesker uten at det er følelser i bildet er vel ikke så bærekraftig i lengden.

Jeg kan iallefall ikke velge hvem jeg forelsker meg i. Kan du?

Anonymkode: 5dea6...fc7

What she said!:tongue:

Nettdating er ikke for alle. Jeg merker at hele den der "god på papiret" greien ikke funker for meg. Alle de jeg har falt for har vært helt feil på papiret, og de som er riktige på papiret har jeg skydd som pesten. Hvis jeg ikke kjenner antydning til kiling i magen, så kan jeg liksågodt fortsette å være singel. 

"Kresen" er et ord man bruker til barn som ikke vil spise grønnsakene sine. Å finne noen av det motsatte kjønn som man er gjensidig tiltrukket av handler om flaks og tilfeldigheter og ingenting annet (men ikke si det til nettdatingtjenestene og date-konsulentene, for da mister de hele livsgrunnlaget sitt)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Knirke skrev:

Å finne noen av det motsatte kjønn som man er gjensidig tiltrukket av handler om flaks og tilfeldigheter og ingenting annet (men ikke si det til nettdatingtjenestene og date-konsulentene, for da mister de hele livsgrunnlaget sitt)

 

Det er vel ikke bare flaks. Åpenbart at noen er mer attraktive enn andre.

Anonymkode: a24a6...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også litt klaus av begrepet "kresen" i denne sammenheng. Menneskene som bruker det begrepet liker også å bruke ordet "jeg er selektiv". Nei, du er ikke "kresen eller selektiv", du prøver bare å bygge opp noen plusspoeng og få deg til å høres bedre ut på papiret. Det er en grunn til at du ikke har funnet deg kjæreste hvis du vil ha en kjæreste, og det er på grunn av at du ikke får følelser eller har truffet han - og det kan det være mange grunner til. Men kresen? Selektiv? Da må vi nesten heller si at du senke kravene. Mens mange andre bør høye kravene

Til og med vakre Selena Gomez kan ikke bestemme selv hvem hun skal falle for. 

Anonymkode: 970f6...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke bare flaks. Åpenbart at noen er mer attraktive enn andre.

Anonymkode: a24a6...74b

Å være attraktiv bestemmer fortsatt ikke for deg hvem du blir tiltrukket av.. Jeg har blitt kalt pen mange ganger, men jeg har ikke akkurat falt pladask for avsenderen av budskapet av den grunn. 

Å si at noen har "for høye krav" er forresten akkurat det samme som å kalle dem kresen. Og det bunner ut i akkurat det samme,  dvs: "ikke tiltrukket av vedkommende". Som er noe man ikke kan styre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, herzeleid skrev:

hun oppgir det at en mann ikke bruker tanntråd som god nok grunn til å dumpe han,

Hun visste vel ikke om mannen brukte tanntråd? Det var vel heller at hun så på tennene hans at han ikke hadde god tannhygiene? Og kan jo forstå at man dumper en når personen møter opp på date med masse matrester mellom tennene. 

Anonymkode: e79f7...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun visste vel ikke om mannen brukte tanntråd? Det var vel heller at hun så på tennene hans at han ikke hadde god tannhygiene? Og kan jo forstå at man dumper en når personen møter opp på date med masse matrester mellom tennene. 

Anonymkode: e79f7...999

I artikkelen blir de hun dumpet fordi de ville ha det varmt på soverommet eller ikke brukte tanntråd nevnt i kontrast til de hun dumpet etter fem minutter, så det fremstår som et eksempel fra hennes side på at folk ble luket ut på grunn av detaljer etter at man hadde blitt bedre kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 0.48, Wanda Maximoff skrev:

Over 100 menn på 4 år? Hvis vi sier akkurat 100 så blir det jo et gjennomsnitt på litt over 2 stykker per måned. Hvordan er det mulig?

Det er jo ikke mye når du tenker over det. Noen av disse har hun sikkert bare gitt en mulighet, noen kanskje flere. 

Synes det er spesielt å kalle hun for "tøyte" og andre begreper. Hun har jo lyst på kjæreste, det gjør henne vel til det motsatte av tøyte? Hun har bare ikke klart å finne den rette, og sliter nok med endel ting på det personlige plan når hun har endt opp der hun har i livet sitt. Slutt å vær så slemme.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2016 den 9.34, Million skrev:

 Tinder er vel ikke egnet for stort annet enn å få seg et ligg.

Eh - jo....

På 21.11.2016 den 20.49, Knirke skrev:

Å finne noen av det motsatte kjønn som man er gjensidig tiltrukket av handler om flaks og tilfeldigheter og ingenting annet (men ikke si det til nettdatingtjenestene og date-konsulentene, for da mister de hele livsgrunnlaget sitt)

 

Mhm - og timing(flaks...)....

På 21.11.2016 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke bare flaks. Åpenbart at noen er mer attraktive enn andre.

Anonymkode: a24a6...74b

Hjelper ikke å være attraktiv om man ikke blir forelsket i noen (eller den man er forelsket i ikke føler det på samme måte)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange her er litt for raske ute med pekefingeren sin. Det er jo lagt opp til i dagens samfunn at man skal finne noen, få barn, hus og hele pakka. Helst før man er 25.

Om noen av våre "eldre" damer her (og mannfolka) husker tilbake på 90 tallet da Speed dating var det store i flere norske byer og som ble behørlig dekket i DetNye, Allers, KK og samtlige aviser? Jeg gjetter det var fort gjort å runde 100 dates bare på noen få uker den gang. Slike speed dates var jo store grupper i egne lokaler der man hadde tilmålt tid til å kommunisere. Og selv da slet mange med å finne noen.

Og jeg tror det handler om at man ikke tillater seg å bruke tid på å kjenne etter hva man selv egentlig ønsker av verdier og mål hos seg selv og andre. Når alt går så fort er det også vanskelig å vite om man kjenner noen følelser for ofte hos mange tar det tid før det blir tydelig nok. Fordi man ikke har brukt nok tid på å kjenne seg selv. Og så blir man heller ikke så godt kjent med den andre slik. 

Selv anser jeg slike datingsider som en trigger for de som kjenner på frykten for å være singel. Jeg sliter ikke med slikt selv og gidder altså ikke å bruke min tid på menn som vakler ubestemmelige rundt og prater sex hele tiden. Jeg har lest så mange historier om disse mennene her på kg at jeg holder meg langt unna.

Men det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for at Kristine søker i den grad hun gjør. Jeg tror kanskje hun finner denne tråden og leser på KG, og leser hun dette har jeg bare en ting å si: Ta deg en pause fra all dating og ta vare på deg selv. Livet er umulig å få kontroll på, men du kan gjøre det du kan for at du skal ha det bra. Og det er igrunn ingenting som er viktigere enn det.

Anonymkode: 0da04...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pen jente, men dette er ikke bra. Jeg klarer faktisk ikke å forstå hvordan hun ikke klarer å fordype seg i en person bare fordi hun tror nestemann er enda bedre. Dette tyder på at hun ikke har møtt noen "rette" eller at hun er veldig ustabil. Tipper det siste siden hun har datet så ekstremt. Skaff heller noen venniner og gjør andre ting som kino, kafe, reiser, trening osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 2.09, SunnivaOslo skrev:

Ja du er da fremme med dine stikk du og.

Når man er i 20 årene bør man gjøre ting. Etableringsfasen kommer senere etter mitt syn. Ja jeg kjenner noen par som giftet seg og fikk barn i tidlig alder,og vet du hva de har til felles?Alle er skilt.

Jeg selv er ikke et karrieremenneske. Har tatt utdannelser,reist mye,bodd i utlandet,snakker 5 språk osv. Nå er jeg 29 og er i fast vanlig administrasjonsjobb og lever veldig A4,selvom jeg har mye å gjøre på fritiden.

De kvinnene jeg kjenner som giftet seg tidlig,sitter der med unger,jobb i bhg eller helsefagarbeider og fritid betyr "ligge på sofaen og ta en kopp kaffe ute hver 3.helg".

 

Akkurat sånn lever de som giftet seg i 30-årene også. Bare at de fikk det 10 år etter, så de kunne jo ha opplevd mye før de fikk barn. De som fikk barn tidlig, kan ta igjen fritid senere. Veldig mange av de som giftet seg sent, er skilte 10-15 år etter. Mye fordi de ikke klarte å leve med hverandres særegenheter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...