Gå til innhold

Single Christine (24) har datet mer enn 100 menn


Gjest PseudonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange Tinder-dater er bare en liten kaffe. De fleste rekker en liten kaffe annenhver uke.

Anonymkode: d3b83...8d1

En kaffe med totalt fremmede? De fleste prater man i noen få dager før man møtes. Det betyr at hun snakker med forskjellige menn ukentlig og avtaler møter annenhver uke med forskjellig person. 

Det er mye jobb å prate med så mange folk og avtale tidspunkt så det er ikke "bare" å møte noen for kaffe. Evt har hun meget korte samtaler på sånn 5 setninger før hun velger å møte folk.. da har man ikke akkurat noe store krav om hvem personen er før man møtes. 

Anonymkode: 4481b...535

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Jeg syns jeg er effektiv hvis jeg dater en i halvåret :sjenert:

Hvordan finner man en ny mann til annenhver uke? :sjenert: Er det ikke litt kjipt å ha bare en kaffe date med noen annenhver uke for å så gå videre til en ny om 14 dager igjen? Nå var det jo snakk om over 100 også så gjennomsnittet i måneden er jo større enn to.

Å finne noen å møte til en date er utrolig enkelt, så lenge man bor et sted med nok Tinder-brukere og ser OK ut. Spesielt om man er jente.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kaffe med totalt fremmede? De fleste prater man i noen få dager før man møtes. Det betyr at hun snakker med forskjellige menn ukentlig og avtaler møter annenhver uke med forskjellig person. 

Det er mye jobb å prate med så mange folk og avtale tidspunkt så det er ikke "bare" å møte noen for kaffe. Evt har hun meget korte samtaler på sånn 5 setninger før hun velger å møte folk.. da har man ikke akkurat noe store krav om hvem personen er før man møtes. 

Anonymkode: 4481b...535

De fleste som bruker Tinder prater med flere samtidig, det er ikke unormalt. Noen vil prate mye og lenge før de møtes, andre vil gjerne møtes raskt for å kunne få et ekte førsteinntrykk, ansikt til ansikt. Det kan ofte være vanskelig å tolke personer kun via tekst, og man kan risikere å bruke mye tid på å prate med en som i virkeligheten viser seg å være totalt uaktuell.

Folk tenker altså forskjellig. Jeg personlig er av dem som helst ikke vil bruke alt for mye tid og energi på å ha kjempelange samtaler før man møtes, fordi det er lett å skape seg illusjoner om hvem den andre er, som kanskje ikke har noen rot i virkeligheten.

Helt OK at folk velger forskjellig, jeg vil bare poengtere at denne historien ikke nødvendigvis er så sinnsyk eller unormal som noen ser ut til å tro.

Anonymkode: d3b83...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Over 100 menn på 4 år? Hvis vi sier akkurat 100 så blir det jo et gjennomsnitt på litt over 2 stykker per måned. Hvordan er det mulig?

Hva mener du? Om hun har vært på kino eller drukket kaffe med 2 stk i måneden, er det et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marie90 skrev:

yveårene er til for mye - utdannelse, reise, karriere, utvikling. Som regel finner man en partner i denne perioden. Det er en sannhet i at den rette dukker opp når man ikke leter.

Dersom jeg var mann og traff en kvinne som henne, så hadde jeg tatt et steg tilbake. Dette er kroneksempelet på en kvinne som ikke er fornøyd med eget liv, men er ute etter å bli "reddet". Sosialt, økonomisk, alt. 

Starten av tyveårene er jo en spennende og viktig tid for de fleste med et minimum av livsambisjoner. De fleste i hennes situasjon er i utlandet et sted på utveksling i denne alderen. De utsetter hele partnerjakten til senere.

Det er jo en grunn til at det er viktig for henne å lande "den rette" i ung alder. Og etter min erfaring er det kvinner som ikke har så mye gående i eget liv. Typisk bygdejenter som er opptatt av å etablere seg og ikke ser mye avkastning ellers.

Er det det du kanskje har gjort? ;) Er det ikke? Man skjønner jo at du fremhever alt du selv har gjort, og jeg håper for all del ikke at noen på vennelista mi tror at jeg er deg siden jeg er på din alder, fra Oslo og eter Marie og har studert i utlandet. Hadde vært utrolig flaut.

Du liker å dra ned andre for å fremheve deg selv, merker jeg. De småstikkene er alltid innpakket der et sted. Jeg tror nok at du kommer til å få din lærdom. Vet du forresten så mye om hva som skjer på "bygda"?

Hva mennesker gjør i 20-årene er egentlig ganske forskjellig. Å si at de fleste er på utveksling er bare for dumt

Anonymkode: 9e379...d4d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det du kanskje har gjort? ;) Er det ikke? Man skjønner jo at du fremhever alt du selv har gjort, og jeg håper for all del ikke at noen på vennelista mi tror at jeg er deg siden jeg er på din alder, fra Oslo og eter Marie og har studert i utlandet. Hadde vært utrolig flaut.

Du liker å dra ned andre for å fremheve deg selv, merker jeg. De småstikkene er alltid innpakket der et sted. Jeg tror nok at du kommer til å få din lærdom. Vet du forresten så mye om hva som skjer på "bygda"?

Hva mennesker gjør i 20-årene er egentlig ganske forskjellig. Å si at de fleste er på utveksling er bare for dumt

Anonymkode: 9e379...d4d

Ja du er da fremme med dine stikk du og.

Når man er i 20 årene bør man gjøre ting. Etableringsfasen kommer senere etter mitt syn. Ja jeg kjenner noen par som giftet seg og fikk barn i tidlig alder,og vet du hva de har til felles?Alle er skilt.

Jeg selv er ikke et karrieremenneske. Har tatt utdannelser,reist mye,bodd i utlandet,snakker 5 språk osv. Nå er jeg 29 og er i fast vanlig administrasjonsjobb og lever veldig A4,selvom jeg har mye å gjøre på fritiden.

De kvinnene jeg kjenner som giftet seg tidlig,sitter der med unger,jobb i bhg eller helsefagarbeider og fritid betyr "ligge på sofaen og ta en kopp kaffe ute hver 3.helg".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
4 timer siden, PseudonymBruker skrev:

Og hva tenker dere når dere får høre om en person som har datet så mange uten å finne kjærligheten?

En ide kan være at hun ble avhengig av den sosiale stimulansen hun fikk av å hele tiden møte og snakke med menn. Merket det selv i en periode der jeg snakket med flere. Når det ble stille på en kant noen timer kjedet jeg meg og snakket heller med noen andre. 

Samtidig tror jeg man burde være bevisst på at den store "connectionen" eller godfølelsen ikke nødvendigvis kommer med en gang. Når man har opplevd at ting bare klaffer med en gang kan man fort miste interessen for en der kjemien ikke er helt på topp i begynnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Wanda Maximoff skrev:

Jeg syns jeg er effektiv hvis jeg dater en i halvåret :sjenert:

Hvordan finner man en ny mann til annenhver uke? :sjenert: Er det ikke litt kjipt å ha bare en kaffe date med noen annenhver uke for å så gå videre til en ny om 14 dager igjen? Nå var det jo snakk om over 100 også så gjennomsnittet i måneden er jo større enn to.

Om du ikke har lest artikkelen så kommer det frem i @Strixvaria at jenta det er snakk om likte oppmerksomheten samt rask kjedet seg om hun ikke datet mange menn. Så hun likte jo disse kaffedatene på en måte, samtidig som hun jo syntes det var slitsomt å få såpass mange avslag. 

Hun likte det at hun i løpet av en time kunne skaffe seg en kaffedate. Og derfor ble det rimelig mange dater. 

Anonymkode: a24a6...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, PseudonymBruker skrev:

Single Christine (24) har datet mer enn 100 menn: «Det er som om jeg har brukt opp følelsene. Det er bare tomt.»

Har moderne dating ødelagt kjærligheten?

– Når jeg følte meg forelsket sist …? Det er lenge siden. Jeg må nesten sjekke listen min.

Christine (24) strekker seg etter mobilen, åpner en app og blar seg nedover listen over menn hun har møtt de siste fire årene...

Og så må man betale for å lese resten, for dette er en A-magasinet-artikkel.

Noen som har lest hele artikkelen? Hva er greia hennes? Og hva tenker dere når dere får høre om en person som har datet så mange uten å finne kjærligheten?

 

Leste artikkelen i går, og det handler kort fortalt om at hun har datet veldig mange, og føler at det her "herdet" henne slik at hun ikke synes hun utvikler følelser for de hun dater på samme måte som før. Videre at hun ikke ser etter menn utenfor nettet. 

Jeg tenker igrunn at det sier seg selv at det gjør noe med deg å ha veldig mange kortere eller lengre forhold, og vi vet samtidig at enkelte studier finner en korrelasjon mellom mange sexpartnere og andre problemer i livet. Med andre ord kan det nok ligge noe i uttrykket "damaged goods". 

Selv ville jeg nok vært ganske skeptisk til et seriøst forhold med en jente som har "datet" 100 menn. En ting er at tanken i seg selv er ganske turn off, men kanskje like viktig at hun har gjort dating til en stor del av livet sitt. Hun er vant til å date nye menn hele tiden, og jeg ser for meg at en slik vane kan være problematisk når man prøver å bygge et forhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PseudonymBruker skrev:

For noen er meningen med livet utvekslingsår til vertsfamilie i USA på videregående, språkkurs på Bali etter russetiden (eller backpacker-tur rundt jorda) og utvekslingsår til Australia under den 5årige studietiden. Ispedd enkelte dykker- og surfe-kurs i sydeligere strøk sammen med gjengen når man har spart opp nok penger. Også den obligatoriske seilbåt-turen til middelhavet da selvfølgelig. 

For andre så tar man et år på folkehøyskole og tar en kortere lokal utdanning før man slår seg til ro med barndomskjæresten. Og mange andre varianter. 

Å sette seg på sin høye hest og hinte til at man ved å ikke velge en spesiell måte å leve livet sitt på i 20-årene har lave livsambisjoner, det synes jeg er dårlige greier. Det finnes ikke en universell fasit på hva som er den rette måten å disponere livet sitt på. 

Jeg mente det ikke i den forstand at man må gjøre x eller y - jeg brukte reise og utdannelse som eksempler på egenutvikling. Man kan gjøre det på andre måter.

Like fullt - bruddraten er høy i starten av tyveårene. Et forhold inngått i slutten av tyveårene har langt større overlevelsesrate enn ett inngått >25. Sannheten er at om Christina hadde truffet den rette like etter at hun slo opp med exen som 21-åring, er det en solid sjanse for at dette ikke var mannen hun var sammen med som 30-åring. Eller desto verre - hun er fraskilt med barn flere år senere. 

Så nøyaktig hvordan man tilbringer tyveårene er selvsagt opp til enhver, men å se det som en tragedie at man ikke har funnet den rette, er rett og slett latterlig. Jeg vil også si det er et slag i trynet til single kvinner i tredveårene som faktisk begynner å få dårlig tid og synes datingmarkedet er vanskelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ønsker familie og barn, hun er trossalt 24 år. Ikke alle som vil vente til de er 30+ før de får barn. Man burde jo kjenne personen godt og vært i forholdet en stund før man får barn også.

Anonymkode: 0d9f5...9a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
1 time siden, Marie90 skrev:

Jeg mente det ikke i den forstand at man må gjøre x eller y - jeg brukte reise og utdannelse som eksempler på egenutvikling. Man kan gjøre det på andre måter.

Fint å se at du modererer utsagnet ditt. Jeg har flere i min omgangskrets som gir det samme inntrykket som deg. De har høyt fokus på selvrealisering, karriere, reise rundt i verden og hele tiden utfordre seg selv. Når det i en fortrolig kontekst snakkes om dette temaet og man kommer inn på barndomsvenner og bekjente som ikke har valgt å leve livet som de har, så er det ofte med en nedsettende tone. Istedet for å akseptere at enkeltindivider har forskjellige måter for hvordan man kan leve et fullverdig liv på. 

1 time siden, Marie90 skrev:

Like fullt - bruddraten er høy i starten av tyveårene. Et forhold inngått i slutten av tyveårene har langt større overlevelsesrate enn ett inngått >25.

Når du formulerer deg så bombastisk så forventer jeg at du kan backe opp det du skriver med en relevant undersøkelse. Opprettede tråder på KG av fortvilte kvinner teller ikke.

1 time siden, Marie90 skrev:

Så nøyaktig hvordan man tilbringer tyveårene er selvsagt opp til enhver, men å se det som en tragedie at man ikke har funnet den rette, er rett og slett latterlig. Jeg vil også si det er et slag i trynet til single kvinner i tredveårene som faktisk begynner å få dårlig tid og synes datingmarkedet er vanskelig. 

Dette er jeg helt enig i. 

Btw takk for spark bak til å aktivere Aftenposten-abonnementet igjen. Skal bli hyggelig med lørdags- og søndags-avis på døra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mann_86 skrev:

Folk er faktisk forskjellige, og 24 er vel regnet for å være i midten av 20-åra.

Kanskje hun er desperat i den forstand at hun ønsker å finne den rette og starte familie. Er ikke dermed sagt at det er noen mangel på ambisjoner. Virker som om du ser deg blind på at det å ta utdannelse og reise er det eneste rette for alle. Man kan være ambisiøs på andre områder, og det er ikke noe galt i å ønske et forhold og familieliv.

Du som har lest artikkelen; står det noe om hun har vært mye ute og reist eller ikke? Utdannelse? 

Hvorfor har du noe imot bygdejenter som etablerer seg tidlig?

Enig...nå går ikke jeg rundt å dater en haug av menn, har datet totalt en fyr, har jo snakket med flere, men jeg vet hva jeg ser etter og da er det også lett å luke ut folk. Dater nå han fyren som jeg bli bedre kjent med, men vi får jo så klart se hvordan det går.

Jeg er selv 24 år gammel, og ja jeg har jo hele tyveårene på å ligge rund tog feste og liksom finne meg selv, men jeg vet i grunn hvem jeg er og hva som gjør meg lykkelig, hva er galt med å ønske seg mann og familie? Jeg trives med å være singel, er lykkelig jeg, men gidder ikke leve et falsk liv i tyveårene bare fordi jeg liksom skal være for ung til å finne meg en mann. 

Jeg er forøvrig ingen bygdejente, vokst opp i Oslo, påbegynt masteren min nå i høst, men jeg er og vil alltid være en familiejente, ikke en som ligger rundt, fester og reiser.

 

Anonymkode: b39f6...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest artikkelen som nevnt. Å bruke en 24 åring som eksempel var kanskje ikke det lureste; ser at mange her henger seg fryktlig opp i alderen hennes. Jeg tror ikke dét var poenget til artikkelen. De burde heller brukt en på min alder (30) eller kanskje eldre; en kompis av meg er 38 og har datet aktivt siden han var 32. Han har profil på sukker, badoo, happen, tinder, match. De fleste datene blir med étt-tre treff, og han rekker gjerne å ha sex med kvinnene også før han plutselig finner ut at "hun ikke var riktig". Men hva er det som er feil da? Nei, det vet han ikke helt; samme interesser, god kjemi, pen, samme mål for fremtiden, fungerte i senga osv osv. Men det manglet liksom det lille ekstra. Og dermed sveiper han seg videre i datingverdenen, uten egentlig å ha prøvd ordentlig med noen av de han har datet. Folk skjønner ikke lenger at det tar tid å bli kjent, alt skal skje på første eller andre date, og hvis man ikke er blitt kjent med hverandres indre etter noen timer på kafé så er det å hoppe til nestemann. 

Anonymkode: 3bb9f...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt å si det, men kjæresten og jeg leste gjennom den artikkelen en gang til i går, og vi lo veldig mye. Jeg tror egentlig aftenposten burde vært greiere mot jenta og fremstilt henne i et litt bedre lys, men det er ikke så veldig vanskelig å forstå at hun ikke har funnet noen når hun oppgir det at en mann ikke bruker tanntråd som god nok grunn til å dumpe han, at hun nærmest blir avhengig av oppmerksomheten hun får på datingappene, og at hun er helt ute av stand til å sjekke eller ta initiativ ovenfor menn i den virkelige verden. 

Et par høydepunkter:

"Det er jo så mange bra der ute. Hvordan skal man kunne være fornøyd med en uten å føle at man går glipp av noen bedre" 

"-Kanskje jeg må søke proffesjonell hjelp. -Psykolog? -Nei, speed date".

"Skal jeg liksom spørre en gutt på gaten: Er du single, kan jeg få en date? Det tør jeg ikke. Jeg ser heller om han er på Tinder"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, herzeleid skrev:

Stygt å si det, men kjæresten og jeg leste gjennom den artikkelen en gang til i går, og vi lo veldig mye. Jeg tror egentlig aftenposten burde vært greiere mot jenta og fremstilt henne i et litt bedre lys, men det er ikke så veldig vanskelig å forstå at hun ikke har funnet noen når hun oppgir det at en mann ikke bruker tanntråd som god nok grunn til å dumpe han, at hun nærmest blir avhengig av oppmerksomheten hun får på datingappene, og at hun er helt ute av stand til å sjekke eller ta initiativ ovenfor menn i den virkelige verden. 

Et par høydepunkter:

"Det er jo så mange bra der ute. Hvordan skal man kunne være fornøyd med en uten å føle at man går glipp av noen bedre" 

"-Kanskje jeg må søke proffesjonell hjelp. -Psykolog? -Nei, speed date".

"Skal jeg liksom spørre en gutt på gaten: Er du single, kan jeg få en date? Det tør jeg ikke. Jeg ser heller om han er på Tinder"

Christine er jo bare et eksempel, hun er på en måte en talsperson for en stor andel folk som bruker nettdating. Jeg har kun lest utdrag da jeg ikke har abb, men jeg kjenner igjen mange av de tingene jeg har tenkt om nettdating selv. Jeg har hatt perioder på sukker, med flere års mellomrom, og det er de samme folka der. De kan jo ha gjort som meg og hatt logiske pauser (i forhold), men de kan også være seriedatere, stadig på utkikk etter noe bedre. Det gjør meg sykt skeptisk, for jeg vet jo ikke og har blitt "lurt" på sukker før, så da mistenker jeg instinktivt at de alle bare søker noe bedre hele tiden. 

Tinder er jo nesten verre, der er det så mange som lyver på alderen sin og de færreste har noe tekst (det gadd jeg ikke selv heller forresten). 

PS: Tanntråd er viktig det da! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, canacas skrev:

Christine er jo bare et eksempel, hun er på en måte en talsperson for en stor andel folk som bruker nettdating. Jeg har kun lest utdrag da jeg ikke har abb, men jeg kjenner igjen mange av de tingene jeg har tenkt om nettdating selv. Jeg har hatt perioder på sukker, med flere års mellomrom, og det er de samme folka der. De kan jo ha gjort som meg og hatt logiske pauser (i forhold), men de kan også være seriedatere, stadig på utkikk etter noe bedre. Det gjør meg sykt skeptisk, for jeg vet jo ikke og har blitt "lurt" på sukker før, så da mistenker jeg instinktivt at de alle bare søker noe bedre hele tiden. 

Tinder er jo nesten verre, der er det så mange som lyver på alderen sin og de færreste har noe tekst (det gadd jeg ikke selv heller forresten). 

PS: Tanntråd er viktig det da! 

 

Det er godt mulig hun representerer flere enn jeg liker å tro, men her må jeg rett og slett si at det er såpass mye som skurrer at hvis det gjelder mange flere så er det kanskje like greit at de holder seg single? Jeg tviler på at denne artikkelen gjør det noe enklere for henne å finne noen, da hun rett og slett fremstår i et veldig dårlig lys og det for de fleste er veldig mange varsellamper som blinker underveis i artikkelen. Hun forteller blant annet at hun har blitt tatt på fersken av koner (i flertall). Jeg sliter rett og slett med å forstå at avisen ikke har begrenset seg mer av hensyn til jenta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av disse 100 datene har hun dama i artikkelen også rukket å ha sex med, tro? Iflg gjengivelsene fra andre i tråden som har lest artikkelen, bruker hun jo bl.a. Tinder (sexappen fremfor noen!). Tinder er vel ikke egnet for stort annet enn å få seg et ligg.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er godt mulig hun representerer flere enn jeg liker å tro, men her må jeg rett og slett si at det er såpass mye som skurrer at hvis det gjelder mange flere så er det kanskje like greit at de holder seg single? Jeg tviler på at denne artikkelen gjør det noe enklere for henne å finne noen, da hun rett og slett fremstår i et veldig dårlig lys og det for de fleste er veldig mange varsellamper som blinker underveis i artikkelen. Hun forteller blant annet at hun har blitt tatt på fersken av koner (i flertall). Jeg sliter rett og slett med å forstå at avisen ikke har begrenset seg mer av hensyn til jenta. 

Det er mange som er som henne, og de kommer i alle aldre og begge kjønn er representert. Det skal litt til før jeg møter noen fra nettet, i alle fall da jeg var ny på sukker, og gikk likevel i fella. Det er veldig synd, for dette ødelegger en del for de som faktisk er seriøse og er på utkikk etter en kjæreste. Dessverre er det jo også slik at de seriøse etter en stund blir litt herdet og tenker "faan heller" og kjører samme løpet selv. Nettopp fordi de har gått på en slik smell. Det blir en ond sirkel, som blir vanskelig å komme seg ut av.

Å skulle sjekke opp noen på nettet er også jævlig vanskelig, du må være forbanna interessant og morsom for å holde på vedkommende (om man ikke møtes raskt). Det blir så krampeaktig, og gir ikke alltid et korrekt bilde av personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Hvor mange av disse 100 datene har hun i artikkelen også rukket å ha sex med, tro? Iflg gjengivelsene fra andre i tråden som har lest artikkelen, bruker hun jo bl.a. Tinder (sexappen fremfor noen!). Tinder er vel ikke egnet for stort annet enn å få seg et ligg.

Tinder er så mangt og det er mange av de samme fjesene på feks sukker. Det er useriøse overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...