Gå til innhold

Hvorfor jukser jenter på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår egentlig ingenting av hva du prater om i første avsnitt. 

Når det kommer til forklaringsmodellene dine så kan det godt hende de stemmer. Jeg aner ikke hvordan kvinner tenker og det er jo derfor jeg spør.  Om kvinner føler de får bekreftelse av å få matcher med bilder som ikke er representative så er jo det en ærlig sak selv om man må spørre seg om hva slags bekreftelse det er. 

TS

Anonymkode: 7caa6...144

Jeg mener kort og godt at enkelte ting ved oppførsel, f.eks. på nettdating, ikke best forklares eller best forstås ut fra hvordan kjønnsmarkedet er (at det f.eks. er lettere for kvinner enn for menn å få matcher), eller ut fra markedsprinsipper generelt (etterspørsel, hva som "selger" etc.) Men at det heller kan handle om kjennetegn ved sosiale medier, kulturen vår, hva som idealiseres, hvilken oppførsel som får positiv tilbakemelding på arenaer som er sammenlignbare. Særlig siden flere kvinner, inkludert meg selv, forteller om at menn gjør akkurat det samme, så tror jeg det lønner seg å se på andre forklaringer enn kjønn, hvor lett det er å få matcher, antall matcher osv. som forklaring. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Prorsum skrev:

Alle er overfladiske på Tinder, ingen påstår noe annet. Vet fortsatt ikke hvor du får tallene dine fra, du har jo ikke gjort noe "forskning". 

Alle kvinner er overfladiske ja. Du har en del kvinner som hevder at "det er det indre som teller, det er personligheten jeg faller for". Det er bare tøv! Kvinner faller først og fremst for utseende. I tillegg til status (noe som også betyr penger). Kvinner er utro over en lav sko fordi kvinner bare er opptatt seg selv, sitt. Alle kvinner er overfladiske, ja. Det er min erfaring også.

Anonymkode: 0886c...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Vet du hvordan canacas ser ut?

Jeg tenkte hun var den personen på profilbildet. Hun avkreftet det. Hadde det vært henne hadde jeg tvilt på hennes påstand om at hun ikke fikk hundrevis av matcher på Tinder.

Anonymkode: 0886c...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner er overfladiske ja. Du har en del kvinner som hevder at "det er det indre som teller, det er personligheten jeg faller for". Det er bare tøv! Kvinner faller først og fremst for utseende. I tillegg til status (noe som også betyr penger). Kvinner er utro over en lav sko fordi kvinner bare er opptatt seg selv, sitt. Alle kvinner er overfladiske, ja. Det er min erfaring også.

Anonymkode: 0886c...91f

Oookei, hade. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Prorsum skrev:

Oookei, hade. 

God natt. Guten nacht. Bonne nuit. Spakoi notsji. Hyvää yötä. 

Anonymkode: 0886c...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner er overfladiske ja. Du har en del kvinner som hevder at "det er det indre som teller, det er personligheten jeg faller for". Det er bare tøv! Kvinner faller først og fremst for utseende. I tillegg til status (noe som også betyr penger). Kvinner er utro over en lav sko fordi kvinner bare er opptatt seg selv, sitt. Alle kvinner er overfladiske, ja. Det er min erfaring også.

Anonymkode: 0886c...91f

Jeg lurer virkelig på hvordan du fremstår som person på Tinder.

Forresten, du veier 93 kilo i denne tråden og 96 kilo i en annen.

Anonymkode: 66984...694

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Søgni skrev:

Jeg mener kort og godt at enkelte ting ved oppførsel, f.eks. på nettdating, ikke best forklares eller best forstås ut fra hvordan kjønnsmarkedet er (at det f.eks. er lettere for kvinner enn for menn å få matcher), eller ut fra markedsprinsipper generelt (etterspørsel, hva som "selger" etc.) Men at det heller kan handle om kjennetegn ved sosiale medier, kulturen vår, hva som idealiseres, hvilken oppførsel som får positiv tilbakemelding på arenaer som er sammenlignbare. Særlig siden flere kvinner, inkludert meg selv, forteller om at menn gjør akkurat det samme, så tror jeg det lønner seg å se på andre forklaringer enn kjønn, hvor lett det er å få matcher, antall matcher osv. som forklaring. 

 

 

Takk. Men spørsmålet mitt er mer hvorfor kjønnsmarkedet ikke er relevant. Matchet med en jente nå nylig f.eks som så vesentlig penere ut på bildene enn hun gjorde i virkeligheten. Hun sendte meg noen snaps-bilder og jeg slettet henne. Man skulle jo tro at selv om kvinner liker å vise seg fra sin beste side så synes de det er kjipt å få avslag og derfor vise seg på tinder med representative  bilder.  Jeg vet i hvert fall at jeg ikke synes det hadde vært så gøy om jeg sendte bilde av meg selv til en jente og hun slettet meg på snapchat og tinder. Den bekreftelsen jeg fikk ved å matche henne hadde blitt fjernet og mer til.

TS

Anonymkode: 7caa6...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som bare bekrefter at damer går kun etter de som er godt trente og er heldige med sitt utseende. Damer er med andre ord ikke det gran interessert i ens indre, de er bare opptatt av overfladiske ting. Som sagt, 80% av kvinnene går for 20% av mennene. Og ja, de mennene, de kan vrake og velge. Og det gjør de også. Siden kommer kvinnene og klager på, "hvorfor ville han bare pule meg og ikke ha meg til forhold". Fordi du valgte en fyr som var like overfladisk som deg, din bitch.

Anonymkode: 0886c...91f

Man har ikke så mye mer enn utseendet å gå etter på Tinder. Det betyr ikke at man er overfladisk bare fordi man velger basert på det eneste man har å gå på (OK da, i tillegg til profilteksten, som ofte er ganske lite relevant).

Og problemet ditt er kanskje at du går for damer som er veldig pene, mens du selv kanskje ikke er så pen. Kanskje burde du senke kravene dine selv og sveipe flere damer til høyre som du egentlig ikke synes er pene nok. Da vil du nok få flere matches. Du kan ikke forvente at smellvakre kvinner sveiper Quasimodo-deg til høyre!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Eller er det en bekreftelse på min påstand, at 80% av kvinnene går for 20% av mennene? Noe som bare beviser at kvinner er akkurat så overfladiske som de anklager menn for å være. "På seg selv", osv.

Anonymkode: 0886c...91f

Jo bedre man ser ut, desto flere vil man matche med - uansett hvilket kjønn man er. Stygge damer vil få færre matches enn pene damer. For å si det litt banalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Man har ikke så mye mer enn utseendet å gå etter på Tinder. Det betyr ikke at man er overfladisk bare fordi man velger basert på det eneste man har å gå på (OK da, i tillegg til profilteksten, som ofte er ganske lite relevant).

Og problemet ditt er kanskje at du går for damer som er veldig pene, mens du selv kanskje ikke er så pen. Kanskje burde du senke kravene dine selv og sveipe flere damer til høyre som du egentlig ikke synes er pene nok. Da vil du nok få flere matches. Du kan ikke forvente at smellvakre kvinner sveiper Quasimodo-deg til høyre!

Selv den kvinnelige utgaven av Quasimodo (som ofret sitt liv for jenta som ikke en gang brydde seg om han, for øvrig) vil ha de 20% peneste mennene. Sorry, tror du kvinner er annerledes bare fordi de er mindre heldige med utseendet? Du er søt som er så naiv og godtroende, jabx.

Når du blir voksen innser du at kvinner er kyniske. Jævlig kyniske. Og egoistiske.

Anonymkode: 0886c...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner er overfladiske ja. Du har en del kvinner som hevder at "det er det indre som teller, det er personligheten jeg faller for". Det er bare tøv! Kvinner faller først og fremst for utseende. I tillegg til status (noe som også betyr penger). Kvinner er utro over en lav sko fordi kvinner bare er opptatt seg selv, sitt. Alle kvinner er overfladiske, ja. Det er min erfaring også.

Anonymkode: 0886c...91f

Så du sveiper absolutt alle til høyre da? Du bryr deg ikke om utseendet i det hele tatt?

Kanskje de ser personligheten din gjennom profilen din... :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn blir jo irrelevant å snakke om, om du ikke kan komme med noe bedre kilde enn hva venninnene dine opplever. At de får hundrevis av matcher på tinder er da ikke representativt for alle kvinner, det kommer tydelig frem i tråden. 

Så kvinner gjør vel det av samme grunn som mannfolk: for at flere skal sveipe til høyre. En vil da få flere matcher, som gjør sannsynligheten er større for at man møter noen. 





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv den kvinnelige utgaven av Quasimodo (som ofret sitt liv for jenta som ikke en gang brydde seg om han, for øvrig) vil ha de 20% peneste mennene. Sorry, tror du kvinner er annerledes bare fordi de er mindre heldige med utseendet? Du er søt som er så naiv og godtroende, jabx.

Når du blir voksen innser du at kvinner er kyniske. Jævlig kyniske. Og egoistiske.

Anonymkode: 0886c...91f

Så da sitter Quasimodo-deg og Quasimodo-damene og bare sveiper til høyre på folk som er ultrapene og som aldri vil sveipe dere til høyre uansett? Og så blir dere mer og mer bitre over å ikke få noen matcher. Hva med å sveipe hverandre til høyre i stedet, og slutte å forvente at de superdeilige kommer til å sveipe dere til høyre?

Apropos kynisk, har du lest dine egne kommentarer? Hoho.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, jabx skrev:

Så du sveiper absolutt alle til høyre da? Du bryr deg ikke om utseendet i det hele tatt?

Kanskje de ser personligheten din gjennom profilen din... :skratte:

Jeg bryr meg om hvilket inntrykk jeg får av personen. Så ikke hvorvidt utseende er "symmetrisk vakkert", men om personen gir inntrykk av å være varm, god, klok, interessant å prate med.

Eller kanskje de bare er kyniske og kalde? Du vet, som kvinner utenfor Tinder også er.

Anonymkode: 0886c...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calavi skrev:

Kjønn blir jo irrelevant å snakke om, om du ikke kan komme med noe bedre kilde enn hva venninnene dine opplever. At de får hundrevis av matcher på tinder er da ikke representativt for alle kvinner, det kommer tydelig frem i tråden. 

Så kvinner gjør vel det av samme grunn som mannfolk: for at flere skal sveipe til høyre. En vil da få flere matcher, som gjør sannsynligheten er større for at man møter noen. 

 

Jo, jeg vil si kjønn er rimelig relevant. Det blir som man har mer forståelse for at fattige i Afrika stjeler brød enn de men fast jobb i Norge. Får man ingen matcher så er det klart man kan bli desperat og ta en spansk en. Man får jo ingen dater uten å matche så da har man jo ingenting å tape på å jukse. Om man derimot får 100-vis av matcher så er jo problemet at man må sile vekk matchene man har. Man har ikke tid til å møte alle man har matchet. Da er det langt mindre rasjonelt å prøve å skaffe flere matcher og skaffe matcher som ikke synes hun ser pen ut på representative bilder. 

TS

Anonymkode: 7caa6...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg vil si kjønn er rimelig relevant. Det blir som man har mer forståelse for at fattige i Afrika stjeler brød enn de men fast jobb i Norge. Får man ingen matcher så er det klart man kan bli desperat og ta en spansk en. Man får jo ingen dater uten å matche så da har man jo ingenting å tape på å jukse. Om man derimot får 100-vis av matcher så er jo problemet at man må sile vekk matchene man har. Man har ikke tid til å møte alle man har matchet. Da er det langt mindre rasjonelt å prøve å skaffe flere matcher og skaffe matcher som ikke synes hun ser pen ut på representative bilder. 

TS

Anonymkode: 7caa6...144

Men det kommer tydelig frem i tråden at det ikke er tilfellet at kvinner får hundrevis av treff, mens menn omtrent ikke får noen? Du kan ikke basere argumentasjonen din på hva som er tilfellet for dine venninner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uchiha Madbrah
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner er overfladiske ja. Du har en del kvinner som hevder at "det er det indre som teller, det er personligheten jeg faller for". Det er bare tøv! Kvinner faller først og fremst for utseende. I tillegg til status (noe som også betyr penger). Kvinner er utro over en lav sko fordi kvinner bare er opptatt seg selv, sitt. Alle kvinner er overfladiske, ja. Det er min erfaring også.

Anonymkode: 0886c...91f

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv den kvinnelige utgaven av Quasimodo (som ofret sitt liv for jenta som ikke en gang brydde seg om han, for øvrig) vil ha de 20% peneste mennene. Sorry, tror du kvinner er annerledes bare fordi de er mindre heldige med utseendet? Du er søt som er så naiv og godtroende, jabx.

Når du blir voksen innser du at kvinner er kyniske. Jævlig kyniske. Og egoistiske.

Anonymkode: 0886c...91f

Åh herregud. Du prater så mye tull akkurat nå....

Jeg gidder ikke engang å diskutere med deg, siden det du sier er så tåpelig og teit. Bare håper at du våkner opp og slutter å være så trangsynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calavi skrev:

Men det kommer tydelig frem i tråden at det ikke er tilfellet at kvinner får hundrevis av treff, mens menn omtrent ikke får noen? Du kan ikke basere argumentasjonen din på hva som er tilfellet for dine venninner. 

OK, jeg forstår at de kvinnene som ser ut som hekser og derfor knapt får matcher jukser. Men hvor mange er det? De venninnene mine som jeg vet får 100-vis av matcher vil jeg si er under moderat pene, jeg hadde ikke rørt dem med ildtang. 

TS

Anonymkode: 7caa6...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prorsum skrev:

Har du gjort en undersøkelse? 

Her> okcupid viser hvordan damer rangerer menn

 

goBT7rn.png

 

Den stiplede linjen viser i prosent hvor mange som er hvor paa utseendeskalaen.

 

Som du ser er jenter veldig daarlig i matte og de fleste menn er en god del under gjennomsnittlig attraktive
. Du vil kanskje paapeke at mange damer fortsatt sender mer til de gjennomsnittlige mennene enn til de peneste. Men det er fordi det er saa faa av de mennene som er over snittet. De som er over det forskydde liksom gjennomsnittet faar langt mer kontakt fordi som du ser er det langt flere meldinger enn menn der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...