Januar2015 Skrevet 15. november 2016 #1 Del Skrevet 15. november 2016 Hei! Farmor til ungene røyker, bor langt unna og er gjerne på besøk 1-2 uker når hun er her. Jeg og sambo diskuterer hvorvidt hun kan få sove sammen med 3 åringen når hun er her. Jeg mener helt klart nei, Jeg mener det ikke er bra, mener å ha lest noe om utånding og svetting..? Sambo mener jeg er hysterisk som tar fra de gleden av å sove sammen, og at risikoen med røyk og samsoving gjelder babyer... De linkene jeg selv finner gjelder også i hovedsak babyer, men det må da finnes kilder på at det ikke er bra for større barn, eller noen som helst, å sove sammen med røykere?!. Om det er helseskadelig ønsker jeg gjerne kilder på det. Jeg blir dårlig bare av tanken av at sønnen min "må" (han vil jo gjerne sove sammen med bestemor) dele seng og rom med røykelukt! Det jeg egentlig spør om er gode argument jeg kan legge frem til sambo for å få han til å forstå at jeg ikke vil at de skal sove sammen..... Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 15. november 2016 #2 Del Skrevet 15. november 2016 Så la han sove med farmor da, ikke vær så hysterisk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Del Skrevet 15. november 2016 Synes du selv skal finne linker til at det er helseskadelig. Jeg har aldrig hørt om det, nemlig. Anonymkode: bda9d...aa5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 15. november 2016 #4 Del Skrevet 15. november 2016 Du fremstår som litt overhysterisk, TS.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #5 Del Skrevet 15. november 2016 Vi har samme regel. Mest fordi det faktisk stinker røyk. Uansett tannpuss og vask av hender. Han får være med min mor på dagtid, men de deler ikke seng når hun er her. Vi har andre overnattingsmuligheter. Og min mor hadde faktisk samme regler for oss når vi var små og besøkte mormor og morfar (før hun begynte å røyke igjen), så hun har ikke klaget. Anonymkode: 9e64d...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 15. november 2016 #6 Del Skrevet 15. november 2016 Så lenge hun ikke røyker på rommet hans så er jeg sikker på at det går heeeelt fint å la de sove sammen. Man må ikke krisemaksimalisere alt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 15. november 2016 #7 Del Skrevet 15. november 2016 Grunnen til at du ikke finner noe dokumentasjon på dette, er vel at det ikke er bevist at dette er skadelig. Du har rett i at babyer ikke skal sove i samme seng som noen som røyker (selv om røykeren har dusjet og pusset tennene etter siste røyk), men dette gjelder babyer og ikke barn som er så store som ditt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 15. november 2016 #8 Del Skrevet 15. november 2016 æsj...bare æsj. Bare være ærlig, du synes det er ekkelt og du ikke vil at barna skal sove med henne, ferdig.punktum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 15. november 2016 #9 Del Skrevet 15. november 2016 Toppen av hysteri! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #10 Del Skrevet 15. november 2016 Snakker om å være hysterisk!!! Ingen av barna her i huset har tatt skade av å sove i vår seng innimellom, selv om pappan røyker.... Ikke har det vært noe problem å overnatte hjemme i mormor og morfars solid innrøyka leiliget heller! Ja alt stinkerr røyk når de kommer defra, og helt optimalt er det jo ikke, men når jeg ser hvor mye de koser seg når de er sammen, vil jeg ikke la en slik bagatell ødelegge forholdet! Og i deres tilfelle når det bare er snakk om noen dager av og til, synes jeg du skal unne både barna og bestemoren denne kosen, og slutte å være så hysterisk!!! Anonymkode: 7df90...cdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #11 Del Skrevet 15. november 2016 Det er bare å google third hand smoke, og lese de seriøse linkene som kommer opp der, så får dere raskt se at det ikke bare er overhysteri. Anonymkode: fe7cf...cff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 15. november 2016 #12 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Litt hysterisk her ja? Se det fra hennes synsvinkel da? Du gleder deg til å møte og få kose deg med barnebarn, også får du ikke lov å sove sammen med dem? Du som har vært så glad i hjertet ditt til akkurat det? Endret 15. november 2016 av tussi680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #13 Del Skrevet 15. november 2016 13 minutter siden, tussi680 skrev: Litt hysterisk her ja? Se det fra hennes synsvinkel da? Du gleder deg til å møte og få kose deg med barnebarn, også får du ikke lov å sove sammen med dem? Du som har vært så glad i hjertet ditt til akkurat det? Men kjære vene da, man må ikke sove sammen med barnebarna for å ha det hyggelig! Hvis du tror det er det du som er hysterisk!! Herregud, man har da hele dagen med barnebarna, går bra å sove alene om natta sjø. Anonymkode: 55fe8...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. november 2016 #14 Del Skrevet 15. november 2016 Røyking er så fudgings nasty, så hadde aldri latt ungene mine sove med en røyker. Ferdig arbeid. Spiller ingen rolle om det et skadelig men at en omsorgsperson skal røyke rundt/i samme hus/i samme område som barn er bare så jævlig ekkelt. Dersom hun holder seg røykfri mens hun er hos dere så kan hun selvsagt sove med barnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #15 Del Skrevet 15. november 2016 Her må det stikke noe mer under, for SÅ hysterisk er det ikke mulig å være. Har du noen psykiske lidelser ts? Anonymkode: 53a3d...bf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 15. november 2016 #16 Del Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her må det stikke noe mer under, for SÅ hysterisk er det ikke mulig å være. Har du noen psykiske lidelser ts? Anonymkode: 53a3d...bf6 Hvorfor må det være noe psykiske hvis en er i mot at barn sover med en røyker. Gamle folk som er storrøykere lukter så utrolig dårlig at jeg nesten ikke klarer å være i samme rom med dem....da kan du bare glemme at de ville ha sovet i samme seng med mine barn. Ikke noe hysteri...bare sterk avsky. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #17 Del Skrevet 15. november 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å google third hand smoke, og lese de seriøse linkene som kommer opp der, så får dere raskt se at det ikke bare er overhysteri. Anonymkode: fe7cf...cff Fant ikke noe om det i pubmed, så da er det ikke levert noen doktorhavhandlig på det. Anonymkode: 315ba...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #18 Del Skrevet 15. november 2016 3 minutter siden, Outlander skrev: Hvorfor må det være noe psykiske hvis en er i mot at barn sover med en røyker. Gamle folk som er storrøykere lukter så utrolig dårlig at jeg nesten ikke klarer å være i samme rom med dem....da kan du bare glemme at de ville ha sovet i samme seng med mine barn. Ikke noe hysteri...bare sterk avsky. Hvis ikke barnet reagerer på "lukten" da? Anonymkode: bda9d...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 15. november 2016 #19 Del Skrevet 15. november 2016 Lever enda jeg, begge mine foreldre var storrøykere. Ikke noe galt med lunger eller noe. Men sette seg inn i bestemors sted slik jeg sa, tenk litt over det i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Del Skrevet 15. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant ikke noe om det i pubmed, så da er det ikke levert noen doktorhavhandlig på det. Anonymkode: 315ba...a4e https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3040625/?report=classic Anonymkode: fe7cf...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå