Gå til innhold

Liten og rimelig bil som er høy under. Hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for særdeles gode råd! Dette skal prøves :tommelopp:

Anonymkode: 4ab65...8ea

Det er vel verdt et forsøk! Ikke legg mer enn 12-14cm utover, og oppover.. Du trenger kun å gjøre mesteparten av kanten om til en bratt bakke, for å gjøre det mye enklere å kjøre der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se også på litt eldre modeller av Subaru. Subaru Justy har f.eks. litt høyere bakkeklaring enn mange andre biler (ca 17 cm, Golf har ca 14 cm), er knøttliten og ganske billig. Siste årsmodell kom i 2010. Går du opp i pris kan du få andre modeller med høyere klaring. XV er rimelig til å være SUV, men siden den elste modellen er fra 2012 kan du ikke få en som er veldig billig.

Anonymkode: 70aef...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Det er vel verdt et forsøk! Ikke legg mer enn 12-14cm utover, og oppover.. Du trenger kun å gjøre mesteparten av kanten om til en bratt bakke, for å gjøre det mye enklere å kjøre der. 

Genialt!

Ser at biltema har kaldasfalt;

http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Asfalt/Kaldasfalt-2000019306/

Ble da usikker på om det er lurest av meg å kjøpe ovennevnte "kaldasfalt"-type, eller om jeg bør gå for "reperasjonsasfalten deres.. Dette står om reperasjonsasfalt;

http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Asfalt/Reparasjonsasfalt-2000020815/

Tipset om å legge asfalt foran kanten er så fantastisk bra at det skal definitivt utprøves. Tenker å kjøpe inn raskt! Og kommer likevel til å se etter liten bil som er høy under. Lei av å være redd for bilens understell uansett. Har slått nedi mye og ofte med nok biler nå  :dry:

Anonymkode: 4ab65...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se også på litt eldre modeller av Subaru. Subaru Justy har f.eks. litt høyere bakkeklaring enn mange andre biler (ca 17 cm, Golf har ca 14 cm), er knøttliten og ganske billig. Siste årsmodell kom i 2010. Går du opp i pris kan du få andre modeller med høyere klaring. XV er rimelig til å være SUV, men siden den elste modellen er fra 2012 kan du ikke få en som er veldig billig.

Anonymkode: 70aef...6f7

Subaru skal definitivt sjekkes ut - tusen takk for tipset  :)

Anonymkode: 4ab65...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Genialt!

Ser at biltema har kaldasfalt;

http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Asfalt/Kaldasfalt-2000019306/

Ble da usikker på om det er lurest av meg å kjøpe ovennevnte "kaldasfalt"-type, eller om jeg bør gå for "reperasjonsasfalten deres.. Dette står om reperasjonsasfalt;

http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Asfalt/Reparasjonsasfalt-2000020815/

Tipset om å legge asfalt foran kanten er så fantastisk bra at det skal definitivt utprøves. Tenker å kjøpe inn raskt! Og kommer likevel til å se etter liten bil som er høy under. Lei av å være redd for bilens understell uansett. Har slått nedi mye og ofte med nok biler nå  :dry:

Anonymkode: 4ab65...8ea

Reparasjonsasfalten er den du trenger fra biltema. Jeg har ikke testet akkurat denne typen selv, men jeg ville blitt overrasket om den ikke gjør jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for en suzuki, dog ikke Baleno. Den er forferdelig. Terios er sikkert grei men er kjent for høyt forbruk og mye støy.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hvilken bil endte du opp med? Er på biljakt selv..og liker veldig godt Nissan Quashquai...den kommer nå godt ut i tester og:)

Anonymkode: 76a69...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe billigbil som må på verksted 1-2 ganger i året blir ofte dyrere enn å kjøpe noe man slipper de fleste vedlikeholdsregningene med. Man sparer lett 10-15k i året med god kvalitet.

Anonymkode: 49337...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quashquai er ikke en bil med godt rykte, enig i det. Men den er heller ikke liten. Setter du av 15-20k kr i året til vedlikehold er jo det det samme som du får i årlige kapitalkostnader ved helt nye biler.

Anonymkode: f8ec4...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...