Gå til innhold

Israel beskytter IS

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr vel ikke at landet ikke tilhører palestinerne.

Du ser ikke ut til å gjøre annet enn å ape etter massemedia, der muslimske kulturer fremstilles som "steinalderkulturer".

Anonymkode: 5f42a...a39

Så da er du enig i at UK var landeier. Landeier trenger ikke råd fra et fiktivt folk, som aldri har eksistert.

Plaestiner var et skjellsord på jøder rundt 2 vk. Det er akkurat derfor FN annerkjente at Palestinamandatet skulle bli en jødisk stat.

Endret av debatant
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Så da er du enig i at UK var landeier. Landeier trenger ikke råd fra et fiktivt folk som aldri har eksistert.

Plaestiner var et skjellsord på jøder rundt 2 vk. Det er akkurat derfor FN annerkjente med å si at Palestinamandatet skulle bli en jødisk stat.

Nei, jeg er ikke enig i det. Jeg er tilhenger av et nasjonalitetsbegrep basert på tilhørighet til et folk, enten det er i Palestina eller Norge. At palestinerne bare er en sosial konstruksjon er eldgammel jødisk retorikk som er forbausende lik den de har forsøkt seg med i Vesten også.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke enig i det. Jeg er tilhenger av et nasjonalitetsbegrep basert på tilhørighet til et folk, enten det er i Palestina eller Norge. At palestinerne bare er en sosial konstruksjon er eldgammel jødisk retorikk som er forbausende lik den de har forsøkt seg med i Vesten også.

Ok, "palestiner" kommer egentlig fra det gammel testamentlige filister. Goliat var en filister/palestiner. Dette var sjøfolk som kom fra de greske øyene. Landet dems heter Hellas.

Du framstår som en lystløgner.

Skrevet
Akkurat nå, debatant skrev:

Ok, "palestiner" kommer egentlig fra det gammel testamentlige filister. Goliat var en filister/palestiner. Dette var sjøfolk som kom fra de greske øyene. Landet dems heter Hellas.

Du framstår som en lystløgner.

Det er vel heller du som snart eksploderer av all den billige JIDF-retorikken du har fylt hodet ditt med.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller du som snart eksploderer av all den billige JIDF-retorikken du har fylt hodet ditt med.

Hvem er LIDF, vet ikke hvem de er...

Skrevet (endret)

Vit at araberne som bor i Israel er de araberne som har det best i hele Midtøsten. Hva med å være takknemlige ovenfor Israel.

Om Vestbredden blir en egen stat blir det bare enda en dysfunksjonell stat, slik som Gaza ble etter at de ble selvstendige og kuppet av Hamas.

Endret av debatant
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, debatant skrev:

Hvem er LIDF, vet ikke hvem de er...

JIDF, ikke LIDF. Du kan sikkert google det nå som jeg har gitt deg riktig bokstav.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

JIDF, ikke LIDF. Du kan sikkert google det nå som jeg har gitt deg riktig bokstav.

aner ikke hvem det er.

Skrevet
13 timer siden, debatant skrev:

Så da er du enig i at UK var landeier. Landeier trenger ikke råd fra et fiktivt folk, som aldri har eksistert.

Plaestiner var et skjellsord på jøder rundt 2 vk. Det er akkurat derfor FN annerkjente at Palestinamandatet skulle bli en jødisk stat.

UK var aldri landeier, de var okkupant. UK som okkupant, hadde forhandlet fram en overdragelsesløsning med lokalbefolkningen som ikke inneholdt en separat autonom jødisk stat.  

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En masse påstander fra IDF er vel ikke dokumentasjon.

Tror du Irgun lagret våpnene sine midt ute i ørkenen når de sprengte hoteller, massakrerte landsbyer og liknende på 40-tallet?

Det er ikke en masse påstander fra IDF, men videoer som dokumenterer dette.

Irgun ringte inn flere advarsler til King David Hotel før de bombet det. Videre ble bombingen fordømt av jødiske ledere.

Men for all del, la ikke fakta komme i veien for jødehat.

Skrevet (endret)

Hvordan kan man kjempe en forsvarskrig i et land man ikke eier?

"The Arabs will have to go, but one needs an opportune moment to make it happen, such as a war" - David Ben-Gurion

Israel eier Israel. Men du mener vel at siden det er jøder så får de ikke eie noe.

Godt gjort av deg å gulpe opp falske sitater for å demonisere jødene:

https://en.wikipedia.org/wiki/1937_Ben-Gurion_letter#Disputed_text

Faktum er at han hadde skrevet at "vi må ikke kaste ut araberne".

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet

UK hadde heller ikke rett på landet.

Og de valgte da også å gi området selvstyre.

Men rasistene mener at alle andre enn jøder har rett til selvstyre.

Skrevet
9 minutter siden, Druid skrev:

UK var aldri landeier, de var okkupant. UK som okkupant, hadde forhandlet fram en overdragelsesløsning med lokalbefolkningen som ikke inneholdt en separat autonom jødisk stat.  

Hva mener du? Kan du bevise at de hadde forhandlet frem en slik løsning med den jødiske lokalbefolkningen?

Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du anerkjenner ikke det Ottomanske rikets kapitulasjon og oppløsning etter 1 vk, wow!

Endret av debatant
Skrevet
6 timer siden, jabx skrev:

Det er ikke en masse påstander fra IDF, men videoer som dokumenterer dette

Jeg så videoer fra IDF med IDF's tolkninger slengt på dem, ala Colin Powells satelittbilder av "weapons of mass destruction".

Irgun ringte inn flere advarsler til King David Hotel før de bombet det

Det kan ikke ha vært særlig effektivt, i så fall, med tanke på at 91 mennesker ble drept. Ringte de inn advarsler før disse angrepene også?

Videre ble bombingen fordømt av jødiske ledere.

Den unnskyldningen er like tynn som aluminiumsfolie med tanke på at mange av disse jødene senere ble politikere og statsledere i Israel, som for eksempel Menachem Begin og Yitzhak Shamir. Irgun, "The Stern Gang" og Haganah slo seg senere sammen til organisasjonen du er så glad i, IDF, og fortsatte den etniske rensingen av palestinere med F-16-fly og klasebomber (anskaffet ved hjelp av Holocaust-reparations og jødisk innflytelse i USA).

7 timer siden, jabx skrev:

Men for all del, la ikke fakta komme i veien for jødehat.

Men du er jo den mest hatefulle brukeren på dette forumet, jabx. Det går jo ikke et innlegg uten at man kan forestille seg fråden skumme om munnen din.

Og om jeg så var drevet av hat - hva så? Jeg ser ikke noe prinsipielt galt i hat så lenge det er rettet i riktig retning, og det er vel naturlig at man har en viss antipati mot et folk som har begått så mange ugjerninger opp igjennom historien.

Godt gjort av deg å gulpe opp falske sitater for å demonisere jødene:

https://en.wikipedia.org/wiki/1937_Ben-Gurion_letter#Disputed_text

Teksten jeg brukte kommer fra dagboken, ikke brevet til sønnen, som Wikipedia-artikkelen du henviser til, omtaler. Har ikke sjekket kilden selv, men om det skulle dreie seg om parafrase heller enn et sitat, så ser jeg ikke hvorfor det er relevant. Brevet til sønnen sier mer eller mindre det samme. Sitat:

Sitat

From our standpoint, the status quo is deadly poison. We want to change the status quo [emphasis original]. But how can this change come about? How can this land become ours?

[...]

Just as you yourself are sometimes split conflicted between your mind and your emotions, it is possible that the Arabs will follow the dictates of sterile nationalist emotions and tell us: “We want neither your honey nor your sting. We’d rather that the Negev remain barren than that Jews should inhabit it.” If this occurs, we will have to talk to them in a different language —and we will have a different language—but such a language will not be ours without a state

Faktum er at han hadde skrevet at "vi må ikke kaste ut araberne".

Det er vel ikke et faktum, men et stykke "disputed text", noe selv URL'en din gjør tydelig.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så videoer fra IDF med IDF's tolkninger slengt på dem, ala Colin Powells satelittbilder av "weapons of mass destruction".

Jødehat medfører benektelse av åpenbare fakta. Det er velkjent. Det er som å diskutere med klimanektere og kreasjonister.

Sitat

Det kan ikke ha vært særlig effektivt, i så fall, med tanke på at 91 mennesker ble drept.

Neivel. Det er irrelevant for det faktum at de advarte gjentatte ganger.

Sitat

Ringte de inn advarsler før disse angrepene også?

Irrelevant. Det er ikke galt av Irgun å drepe arabiske terrorister.

Sitat

Den unnskyldningen er like tynn som aluminiumsfolie med tanke på at mange av disse jødene senere ble politikere og statsledere i Israel, som for eksempel Menachem Begin og Yitzhak Shamir. Irgun, "The Stern Gang" og Haganah slo seg senere sammen til organisasjonen du er så glad i, IDF, og fortsatte den etniske rensingen av palestinere med F-16-fly og klasebomber (anskaffet ved hjelp av Holocaust-reparations og jødisk innflytelse i USA).

Jada, og terroristene Yasser Arafat og Nelson Mandela fikk også prominente posisjoner. Ja, de ble sågar hyllet verden over. Men det er bare galt å legge fortiden bak seg når det er jøder det er snakk om. Rasist.

Hvilken etniske rensing av palestinere? Den palestinske befolkningen vokser voldsomt, og dødstallene under f.eks. Gaza-krigen var ekstremt små sammenlignet med andre kriger. Hamas' egne tall viser at de sivile tapene var meget små.

Sitat

Men du er jo den mest hatefulle brukeren på dette forumet, jabx. Det går jo ikke et innlegg uten at man kan forestille seg fråden skumme om munnen din.

De seksuelle fantasiene dine er strengt tatt lite relevante.

Sitat

Og om jeg så var drevet av hat - hva så? Jeg ser ikke noe prinsipielt galt i hat så lenge det er rettet i riktig retning, og det er vel naturlig at man har en viss antipati mot et folk som har begått så mange ugjerninger opp igjennom historien.

Hat er irrasjonelt. Det betyr at du er irrasjonell, og at du ikke er mottakelig for fakta. Og det er veldig tydelig. Og det du kaller antipati kaller jeg rasisme.

Sitat

Teksten jeg brukte kommer fra dagboken, ikke brevet til sønnen, som Wikipedia-artikkelen du henviser til, omtaler. Har ikke sjekket kilden selv, men om det skulle dreie seg om parafrase heller enn et sitat, så ser jeg ikke hvorfor det er relevant. Brevet til sønnen sier mer eller mindre det samme. Sitat:

Du er en løgner som ble tatt i ren sitatfusk. Hva har sitatet ditt med saken å gjøre? Linken din er irrelevant og det samme er det du siterer. Før du gjør noe som helst må du innrømme det nedrige sitatfusket ditt

Sitat

Det er vel ikke et faktum, men et stykke "disputed text", noe selv URL'en din gjør tydelig.

Ja, og det er historieforfalskere som Pappe som prøver å spre løgn om brevet.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, jabx skrev:

Jødehat medfører benektelse av åpenbare fakta. Det er velkjent. Det er som å diskutere med klimanektere og kreasjonister.

Det ser ut til at du ikke vet forskjellen på fakta og tolkninger.

Irrelevant. Det er ikke galt av Irgun å drepe arabiske terrorister.

Så når noen sprenger kvinner og barn i luften på markeder, kaféer og liknende så er det ofrene som er terrorister fordi de er arabere? Det er temmelig skremmende holdninger du aper etter, men takk for at du viser oss hvorfor det er krig i Midt-østen.

Jada, og terroristene Yasser Arafat og Nelson Mandela fikk også prominente posisjoner. Ja, de ble sågar hyllet verden over. Men det er bare galt å legge fortiden bak seg når det er jøder det er snakk om.

Jeg har vel aldri forsvart Yasir Arafat eller Nelson Mandela eller sagt at vi skal glemme dem. Nelson Mandelas terrorisme og folkemordet på hvite i Syd-Afrika hadde forøvrig aldri vært mulig uten disse godhjertede kommunistene som stod bak ham. Det kan nesten synes som at folkemord er en tendens hos dem?

Nelson Mandela synger "drep boerne" (hvite sør-afrikanere) sammen med tidligere minister Ronny Kasrils:

Sitat

Rasist.

Flere skjellsord? Jeg syns du virker litt sint?

Hvilken etniske rensing av palestinere?

Denne: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/israel_palestine_pop.html Merk forskjellen mellom '46 og '48 da rundt en million palestinere ble "evakuert" av forbildene dine.

Hat er irrasjonelt. Det betyr at du er irrasjonell, og at du ikke er mottakelig for fakta. Og det er veldig tydelig. Og det du kaller antipati kaller jeg rasisme.

Vær så snill, projisér litt mer, så det blir enda tydeligere at du er i ferd med å eksplodere.

Du er en løgner som ble tatt i ren sitatfusk. Hva har sitatet ditt med saken å gjøre? Linken din er irrelevant og det samme er det du siterer. Før du gjør noe som helst må du innrømme det nedrige sitatfusket ditt

Tror du kan ha nytte av å faktisk lese det du henviser til. Ifølge lenken din foreligger det et omstridt brev hvor noen diskuterer hvorvidt Ben-Gurion skrev "we must expel the Arabs" eller "we must not expel the Arabs". Jeg har aldri sitert dette brevet. Jeg har sitert fra Pappe som siterer Ben-Gurions dagbok (altså ikke brevet). Så foreligger det kritikk av Pappe for å ha parafrasert dagboken uten å oppgi at det er det han gjør. Parafrase er vanlig i historieskriving. Og uansett om kritikken er berettiget eller ikke, så foreligger det nok av eksempler hvor Ben-Gurion støtter "compulsory transfer" (en eufemisme for etnisk rensing). Her er et sitat fra boken Righteous Victims, skrevet av samme person som kom med påstanden om sitatfusk som du henviser til (Benny Morris): 

“With compulsory  transfer we [would] have a vast area [for settlement] [...] I sup­port compulsory transfer. I don’t see anything immoral in it”

Du har en rimelig lemfeldig omgang med fakta. Litt cherry-picking her og der uten å lese hva du plukker ut, og så rabiate anklager om sitatfusk når noen retter på deg.

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut til at du ikke vet forskjellen på fakta og tolkninger.

Joda, og jeg kjenner igjen en rasist når jeg ser en.

Sitat

Så når noen sprenger kvinner og barn i luften på markeder, kaféer og liknende så er det ofrene som er terrorister fordi de er arabere? Det er temmelig skremmende holdninger du aper etter, men takk for at du viser oss hvorfor det er krig i Midt-østen.

Nei, kvinner og barn er ikke terrorister. Men så er ikke alle disse angrepene rettet mot kvinner og barn heller. Men godt forsøk.

Sitat

Jeg har vel aldri forsvart Yasir Arafat eller Nelson Mandela eller sagt at vi skal glemme dem. Nelson Mandelas terrorisme og folkemordet på hvite i Syd-Afrika hadde forøvrig aldri vært mulig uten disse godhjertede kommunistene som stod bak ham. Det kan nesten synes som at folkemord er en tendens hos dem?

Poenget er at det er massevis av folk som har vært involvert i ulike ting tidligere som likevel blir en del av løsningen. Men det er bare når det er jøder at det er galt, sier jødehaterne.

Sitat

Denne: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/israel_palestine_pop.html Merk forskjellen mellom '46 og '48 da rundt en million palestinere ble "evakuert" av forbildene dine.

Du snakket om F16 som utførte folkemord. Og så begynner du å bable om 40-tallet, når F16 ikke kom før på 70-tallet?

EPIC FAIL.

Og bare for å ha nevnt det: Den arabiske flyktningstrømmen ble forårsaket av arabernes egne angrep på Israel/jøder. Det var jødene som ble tvunget til å forsvare seg da araberne prøvde å utslette dem. Og langt flere jøder ble jaget fra arabiske land.

Sitat

Vær så snill, projisér litt mer, så det blir enda tydeligere at du er i ferd med å eksplodere.

Jada, en eksplosjon som kler av rasisten.

Sitat

Tror du kan ha nytte av å faktisk lese det du henviser til. Ifølge lenken din foreligger det et omstridt brev hvor noen diskuterer hvorvidt Ben-Gurion skrev "we must expel the Arabs" eller "we must not expel the Arabs". Jeg har aldri sitert dette brevet. Jeg har sitert fra Pappe som siterer Ben-Gurions dagbok (altså ikke brevet). Så foreligger det kritikk av Pappe for å ha parafrasert dagboken uten å oppgi at det er det han gjør. Parafrase er vanlig i historieskriving. Og uansett om kritikken er berettiget eller ikke, så foreligger det nok av eksempler hvor Ben-Gurion støtter "compulsory transfer" (en eufemisme for etnisk rensing). Her er et sitat fra boken Righteous Victims, skrevet av samme person som kom med påstanden om sitatfusk som du henviser til (Benny Morris): 

“With compulsory  transfer we [would] have a vast area [for settlement] [...] I sup­port compulsory transfer. I don’t see anything immoral in it”

Du har en rimelig lemfeldig omgang med fakta. Litt cherry-picking her og der uten å lese hva du plukker ut, og så rabiate anklager om sitatfusk når noen retter på deg.

Du har ikke rettet på noe som helst. Tvert imot var det jeg som påpekte sitatfusket ditt.

Pappe er forøvrig en notorisk plagiarist, løgner og falskner som har misbrukt Morris' arbeider mange ganger.

Sitatet ditt er falskt. Ren løgn. Og likevel limer du det inn. Alle jødehatere spammer diskusjonen med falske sitater på denne måten. Her kommer du igjen med ren sitatfusk (cherry-picking). Jeg skjønner ikke poenget. Det vil si, poenget er å lyve og bløffe og demonisere.

Strategien din er åpenbart å komme med stadig nye falske eller kirsebærplukkede sitater så du fjerner fokus fra at jeg har avslørt de andre sitatene dine som løgner. Samtidig ignorerer du i dette tilfellet alle sitatene fra Ben Gurion der han sier det motsatte, samt at det aldri ble iverksatt noen "compulsory transfer".

Men fakta er ikke så viktig når nazipropaganda skal spres.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, jabx skrev:

Joda, og jeg kjenner igjen en rasist når jeg ser en.

På seg selv kjenner man andre, kanskje?

15 minutter siden, jabx skrev:

Nei, kvinner og barn er ikke terrorister. Men så er ikke alle disse angrepene rettet mot kvinner og barn heller. Men godt forsøk.

Ikke alle, men noen? Er vi i ferd med å se en innrømmelse her? Eller er det slik at du fremdeles anser det å sprenge arabiske koner og barna deres i filler mens de står og vurderer grønnsaker som legitimt?

18 minutter siden, jabx skrev:

Poenget er at det er massevis av folk som har vært involvert i ulike ting tidligere som likevel blir en del av løsningen. Men det er bare når det er jøder at det er galt, sier jødehaterne.

Jeg har vel aldri sagt det.

34 minutter siden, jabx skrev:

Du snakket om F16 som utførte folkemord. Og så begynner du å bable om 40-tallet, når F16 ikke kom før på 70-tallet?

Folkemordet har pågått siden tidlig på 1900-tallet. 

35 minutter siden, jabx skrev:

EPIC FAIL

Kanskje du heller skulle holde deg til World of Warcraft.

40 minutter siden, jabx skrev:

Du har ikke rettet på noe som helst. Tvert imot var det jeg som påpekte sitatfusket ditt.

Pappe er forøvrig en notorisk plagiarist, løgner og falskner som har misbrukt Morris' arbeider mange ganger.

Sitatet ditt er falskt. Ren løgn. Og likevel limer du det inn. Alle jødehatere spammer diskusjonen med falske sitater på denne måten. Her kommer du igjen med ren sitatfusk (cherry-picking). Jeg skjønner ikke poenget. Det vil si, poenget er å lyve og bløffe og demonisere.

Strategien din er åpenbart å komme med stadig nye falske eller kirsebærplukkede sitater så du fjerner fokus fra at jeg har avslørt de andre sitatene dine som løgner. Samtidig ignorerer du i dette tilfellet alle sitatene fra Ben Gurion der han sier det motsatte, samt at det aldri ble iverksatt noen "compulsory transfer".

Men fakta er ikke så viktig når nazipropaganda skal spres.

Virker som du er helt på gråten nå, for det går tydeligvis ikke an å snakke fornuft til deg. 

Skrevet (endret)

"Folkemordet" fra tidlig på 1900-tallet var det faktisk araberne som stod for. Det var de som startet med forsøk på etnisk rensing av jøder. Det var nettopp arabernes angrepskrig mot jøder som gjorde at blant annet Irgun oppstod. De mente at jødiske ledere ikke klarte å beskytte jødene i tilstrekkelig grad, og dannet dermed en undergrunnsgruppe.

At det faktisk er flere jødiske flyktninger enn arabiske (til tross for at det er sinnssykt mange flere arabere i verden enn jøder) gjør ikke inntrykk på rasistene i det hele tatt. For dem er jødene nemlig verdiløse og har ingen rettigheter.

Endret av jabx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...