Ruccula Skrevet 30. januar 2018 #761 Del Skrevet 30. januar 2018 30 minutter siden, tweet skrev: Takk 😊 Ja, den er så genial! Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 1. februar 2018 Forfatter #762 Del Skrevet 1. februar 2018 I natt valgte C å være lys våken helt til 8 i dag tidlig, men veldig få, korte perioder med søvn 😴 Lite grining, han var bare veldig våken. Mye sprelling, promping og makking. Den store feilen var at S fikk ha han på brystkassen etter han hadde sovna, og da våknet han til 😫 Jeg er så lei av å blø nå. Den renselsen kan dra til helvete! Er veldig klar til å ha sex igjen. Veldig spent på hvordan det blir, for jeg er fortsatt forferdelig øm i magen. Er skikkelig vondt når S bare stryker så vidt borti. Men hvordan skal vi få til å ha sex egentlig, med baby og hund i hus? 😂 Føler det er veldig rart med baby i samme rom, men han og hunden kan ikke være alene sammen heller 😬 Jeg mottar gjerne tips om hvordan jeg kan få roet baby ned på kvelden. Han finner ikke roen skikkelig i sengen, selv med smukk eller når jeg svøper han inn som en taco. Armene finner alltid veien ut, og da veiver og sparker han som bare pokker. Han liker smukken, men spytter den fort ut 🙈 Er bare inntil meg han finner roen. Samsoving hadde sikkert vært løsningen, men føler ikke det er trygt! Sengen vår er nok for myk og S sover for urolig. Har forresten gått ned 7,5 kg, så er godt under «startvekt». Gjør meg absolutt ingenting, og kan gjerne gå ned mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #763 Del Skrevet 2. februar 2018 Er så redd for at S har et problem med alkohol på ordentlig... Han er altfor opphengt i at han «må» drikke for å ha det gøy. Han drikker ikke bare i helgen som normale folk.. Noen ganger går det for langt og han blir et ufyselig menneske. Endrer helt personlighet og sier masse stygt som han angrer på dagen etter. Skal ikke mange glass til før han blir tullete og slitsom. I dag drakk han uten at jeg visste det engang, mens han spilte med en kompis på et annet rom. Kom ut fra rommet og sa han hadde sterke magesmerter og ba meg slutte å snakke da jeg prøvde å hjelpe. Da kjente jeg alkoholstanken. Deretter begynte han å snakke om at livet ikke var verdt å leve og at han driter i både meg og C. Vi har det bedre uten han. Han sa mye mer dritt enn det også.. Alt dette kommer han til å angre på i morgen, garantert. Så sier han at han skal roe ned drikkingen, at han skal holde seg til ett eller to glass neste gang. Kjenner meg så kvalm og redd.. Grubler sånn på hvordan jeg skal takle det her. Jeg vil så gjerne hjelpe han, for det her går ikke an.. Kroppen hans og psyken hans har ikke godt av dette! Det er så uforsvarlig å drikke med baby i hus. At han ikke skjønner det, sier jo sitt. Og jeg orker ikke å høre mer om at han hater livet og vil dø, og alt annet tull han spyr ut av seg når han er berusa. Synes dette er så flaut å innrømme, men jeg måtte få det ned et sted. Men hva skal jeg si eller gjøre for å få han til å slutte?? Jeg vet jeg må trå varsomt slik han ikke føler seg angrepet. Han klarte å holde seg edru i en lengre periode før C ble født, så jeg vet han kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 3. februar 2018 #764 Del Skrevet 3. februar 2018 Dette var ikke kjekk lesing Ingenting flaut med å skrive om dette, det er mange som har vansker med å ha et sunt forhold til alkohol. Kan du alliere deg med noen i familien hans, eller kompiser? Syns kanskje det kan bli litt vel mye på deg å skulle hjelpe ham, samtidig som du nettopp har født med alt det innebærer. Ut i fra det du har skrevet før så er det jo viktig for deg også å ha det stabilt og godt rundt deg for å ha det bra, og nå er det baby og du som er det viktigste Jeg hadde nok forsøkt å si at et glass eller to ikke er godt nok det heller med baby i hus når han ikke klarer å kontrollere det. Da må han faktisk holde seg helt unna alkohol rundt dere. Håper du har folk rundt deg som kan støtte deg i dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #765 Del Skrevet 3. februar 2018 5 timer siden, LoveTrain skrev: Dette var ikke kjekk lesing Ingenting flaut med å skrive om dette, det er mange som har vansker med å ha et sunt forhold til alkohol. Kan du alliere deg med noen i familien hans, eller kompiser? Syns kanskje det kan bli litt vel mye på deg å skulle hjelpe ham, samtidig som du nettopp har født med alt det innebærer. Ut i fra det du har skrevet før så er det jo viktig for deg også å ha det stabilt og godt rundt deg for å ha det bra, og nå er det baby og du som er det viktigste Jeg hadde nok forsøkt å si at et glass eller to ikke er godt nok det heller med baby i hus når han ikke klarer å kontrollere det. Da må han faktisk holde seg helt unna alkohol rundt dere. Håper du har folk rundt deg som kan støtte deg i dette. Det ble litt styr natt til i går, da han drakk uten jeg visste det og ble ordentlig deprimert. Fikk hjelp til å håndtere det av foreldrene mine. Mens jeg ble med mamma hjem, tok faren min seg en lang prat med S. Det var ikke mulig for meg å nå inn til han og baby ble urolig. Veldig tydelig at han sliter altså, og jeg har ikke ant noen ting... Veldig preget av ting fra fortiden, og i tillegg har det vært tungt for han å bli far som blind. Føler han ikke mestrer det. Det gjør meg skikkelig trist at han ikke ser hvilken god pappa han er Han er fast bestemt på å slutte å drikke helt. Sier selv at episoden den natta fikk han til å våkne. Ser ut som han forstår nå at alkoholen har blitt et problem. For så lenge han ikke drikker, har vi det skikkelig bra! Men ikke søren om han vil ha profesjonell hjelp.. Der går grensen hans, dette skal han klare selv. Jeg har sagt at jeg reiser om han ikke klarer å holde det han lover, og det mener jeg også. Kompisene hans vet at han ikke skal drikke noe alkohol framover, så føler meg trygg på at de vil hjelpe om det blir vanskelig. Jeg klarer ikke være sint på han. Det gikk veldig opp for meg at han har hatt det veldig tungt i det siste og at han trenger mye støtte fra meg nå. Jeg tror det verste jeg kunne gjort er å stikke fra han nå når han trenger meg mest. Han hadde aldri forlatt meg om jeg hadde en tung periode. Har troen på at dette skal gå bra Vi tok en natt fra hverandre for å bare få litt pause, men nå er jeg hjemme igjen og vi har det veldig fint. Han og C har kost masse. De var til og med litt alene mens jeg handlet, og på den tiden hadde C grått en del, men S klarte fint å roe han ned alene. Skikkelig mestringsfølelse for han Ble et langt svar, men blandet inn en slags oppdatering i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #766 Del Skrevet 4. februar 2018 Jeg føler meg så lost og ubrukelig!! Flere netter på rad nå, har C vært urolig og grått mye. Absolutt ingenting er bra nok. Har prøvd å bære på alle mulige måter, har trillet i vogn på stua, hørt på musikk og danset, gir pupp stadig (i alle stillinger som går an), syklet med beina, massert mage, gitt et bad, svøpt inn i teppe, kledd både av og på, skiftet bleie...ingenting hjelper i lengden. Han begynner å kave og deretter gråte når han blir lagt i sengen. Kaster hodet bakover og virker som han ikke vil ha nærhet, men heller ikke ligge i fred. Er det mageknip eller har han en låsning et sted? Ser han har favorittside, og han ligger litt skeivt med kroppen på stellebordet. Han gråter liksom ikke konstant. Gråter han ikke, så ligger han og spreller, trykker så han blir rød og/eller veiver med armene.. Altså, jeg blir GAL! Og jeg lover, jeg holder meg helt rolig og puster med magen.. Hva FAEN GJØR JEG GALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 4. februar 2018 #767 Del Skrevet 4. februar 2018 3 timer siden, tweet skrev: Jeg føler meg så lost og ubrukelig!! Flere netter på rad nå, har C vært urolig og grått mye. Absolutt ingenting er bra nok. Har prøvd å bære på alle mulige måter, har trillet i vogn på stua, hørt på musikk og danset, gir pupp stadig (i alle stillinger som går an), syklet med beina, massert mage, gitt et bad, svøpt inn i teppe, kledd både av og på, skiftet bleie...ingenting hjelper i lengden. Han begynner å kave og deretter gråte når han blir lagt i sengen. Kaster hodet bakover og virker som han ikke vil ha nærhet, men heller ikke ligge i fred. Er det mageknip eller har han en låsning et sted? Ser han har favorittside, og han ligger litt skeivt med kroppen på stellebordet. Han gråter liksom ikke konstant. Gråter han ikke, så ligger han og spreller, trykker så han blir rød og/eller veiver med armene.. Altså, jeg blir GAL! Og jeg lover, jeg holder meg helt rolig og puster med magen.. Hva FAEN GJØR JEG GALT! Du gjør absolutt ingenting galt! Sånne tanker kan du bare legge fra deg med en gang! Babier er fryktelig vanskelig å forstå seg på noen ganger. Og når man endelig tror man forstår dem så endrer de seg totalt sånn at man ikke skjønner noe igjen Det er vanskelig å vite om han har låsninger eller vondt i magen. Har dere egen fysioterapeut på helsestasjonen? Da kan du kanskje booke deg en time (her er det ihvertfall gratis) og få henne til å se på han. Om hun tror han har en låsning eller noe.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 4. februar 2018 #768 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Ikke noe kjekt å høre om det med alkoholen! Men jeg ville nok ha stilt krav om at han skal snakke med noen profesjonelle. For det høres ut som det er flere ting han sliter med, og det å klare å takle det helt alene er veldig vanskelig. Du er i en veldig sårbar periode nå, og du trenger faktisk at han er der for dere, ikke lager ekstra belastninger Ellers så høres det ut som at C kan ha låsninger ja! Det at han har favorittside og ligger skjevt er tegn på dette. Ta kontakt med helsestasjonen og spør om de vet om noen i området som er gode på låsninger hos babyer Og du, du er ikke ubrukelig! Du er den aller beste mammaen C kunne hatt Endret 4. februar 2018 av Poppsilopp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #769 Del Skrevet 4. februar 2018 Takk for svarene, @Ruccula og @Poppsilopp! Helsesøster sa sist at hun vil kontakte fysioterapeut hvis jeg opplevde at det med favorittside ikke bedret seg eller ble verre til neste kontroll. Synes absolutt det er verre! Lurer på å ringe henne slik vi slipper å vente over en uke. Vil så gjerne finne ut hva som er galt slik jeg kan hjelpe han, for jeg opplever han ikke som en generelt fornøyd baby nå.. Han virker mest misfornøyd/ukomfortabel, med gode øyeblikk Jeg lurer på om det er litt tull med ammingen også. Klarer ikke slå fra meg at det kan være noe med tungebåndet.. Han mister fort taket på brystet og nå har jeg begynt å bli litt sår. Har fått litt mer dreisen på bakoverlent amming, og det ser ut som han liker det best Vi hadde en fin kosestund i kveld. Ga han deilig massasje med kokosolje og lot han sprelle naken lenge. Så ut som han var i himmelen ❤️ Håper sånn på en rolig kveld/natt.. Han sover så fint i babynestet på sofaen nå. Vet ikke helt om jeg bare skal forflytte oss begge til soverommet slik jeg kanskje rekker å sove litt, eller om vi bare skal slumre til Farmen på sofaen til han våkner og lager liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #770 Del Skrevet 5. februar 2018 Alle spør meg hvordan ting går, med forventningsfulle blikk. Jeg svarer som sant er at ting går fint, men det er mye å bli vant til. For det går jo generelt greit og det er en del kos, men den siste tiden har det vært... så som så. Det jeg egentlig vil si, er at jeg synes det å være mor er jævlig vanskelig og jeg aner ikke hva jeg driver med. Føler ikke at sønnen min elsker meg. Jeg er sjalu på alle i termingruppa som ser ut til å mestre alt, og sjalu på bestevenninnen min med verdens roligste baby som sover som en engel på natta. Til og med sjalu på moren min fordi hun alltid, uten unntak, klarer å få C til å sovne.. Hver natt vil jeg bare stikke av.. og ungen min har ikke kolikk engang. Han gråter helt «vanlig», og jeg tenker at jeg må da for faen tåle det vel. Er skuffa over meg selv rett og slett. Får så dårlig samvittighet ovenfor C også, fordi jeg blir så trist og lei på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 5. februar 2018 #771 Del Skrevet 5. februar 2018 4 timer siden, tweet skrev: Alle spør meg hvordan ting går, med forventningsfulle blikk. Jeg svarer som sant er at ting går fint, men det er mye å bli vant til. For det går jo generelt greit og det er en del kos, men den siste tiden har det vært... så som så. Det jeg egentlig vil si, er at jeg synes det å være mor er jævlig vanskelig og jeg aner ikke hva jeg driver med. Føler ikke at sønnen min elsker meg. Jeg er sjalu på alle i termingruppa som ser ut til å mestre alt, og sjalu på bestevenninnen min med verdens roligste baby som sover som en engel på natta. Til og med sjalu på moren min fordi hun alltid, uten unntak, klarer å få C til å sovne.. Hver natt vil jeg bare stikke av.. og ungen min har ikke kolikk engang. Han gråter helt «vanlig», og jeg tenker at jeg må da for faen tåle det vel. Er skuffa over meg selv rett og slett. Får så dårlig samvittighet ovenfor C også, fordi jeg blir så trist og lei på natta. Du har akkurat født! Det her går seg til! På den tiden du er nå hadde ikke jeg det spesielt kult heller. Hadde ikke nok melk tiø barnet mitt, hun hylte døgnet rundt av sult. Måtte supplere med Nan. Satt og pumpet annen hver time døgnet rundt, mens jeg gråt ..hadde ikke overskudd til å ta meg særlig mye av henne, og overlot mye til mannen Jadda....good times Det var jo gode tider også, men det som sitter igjen i minnet er amme problemene Men det blir bedre, bare vent å se. Du er fortsatt barselkvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 5. februar 2018 #772 Del Skrevet 5. februar 2018 Som Ruccula skriver så er det ikke så veldig lenge siden du har født! Og at det er litt vanskelig nå men det vil gå seg til! Jeg ville tatt det de i termingruppa sier med en klype salt altså. Jeg har tro på deg og at du er den beste moren som C kunne hatt uansett hvordan ting er nå er det ingen tvil om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 5. februar 2018 #773 Del Skrevet 5. februar 2018 Det blir bedre, jeg lover! Jeg følte at hele livet hadde rast i grus omtrent den første tiden etter fødsel, og jeg bare gråt og gråt og syntes alt var pyton. Min sønn var mye lik din, mye sutring og få "glade øyeblikk". Han var alltid sprell våken på natta og jeg trodde jeg skulle bli koko av søvnmangel. Det ble gradvis bedre, og allerede etter 3 måneder var han mer kontaktbar og begynte å sove mer og mer om nettene. Nå er han 8 måneder, sover hele natta og jeg storkoser meg med den lille rampegutten min! Du skal ikke føle at du er mislykket som mor pga litt startvansker, tenker meg at 99 % av alle mødre kan relatere til det du går gjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 5. februar 2018 #774 Del Skrevet 5. februar 2018 16 timer siden, tweet skrev: Takk for svarene, @Ruccula og @Poppsilopp! Helsesøster sa sist at hun vil kontakte fysioterapeut hvis jeg opplevde at det med favorittside ikke bedret seg eller ble verre til neste kontroll. Synes absolutt det er verre! Lurer på å ringe henne slik vi slipper å vente over en uke. Vil så gjerne finne ut hva som er galt slik jeg kan hjelpe han, for jeg opplever han ikke som en generelt fornøyd baby nå.. Han virker mest misfornøyd/ukomfortabel, med gode øyeblikk Jeg lurer på om det er litt tull med ammingen også. Klarer ikke slå fra meg at det kan være noe med tungebåndet.. Han mister fort taket på brystet og nå har jeg begynt å bli litt sår. Har fått litt mer dreisen på bakoverlent amming, og det ser ut som han liker det best Vi hadde en fin kosestund i kveld. Ga han deilig massasje med kokosolje og lot han sprelle naken lenge. Så ut som han var i himmelen ❤️ Håper sånn på en rolig kveld/natt.. Han sover så fint i babynestet på sofaen nå. Vet ikke helt om jeg bare skal forflytte oss begge til soverommet slik jeg kanskje rekker å sove litt, eller om vi bare skal slumre til Farmen på sofaen til han våkner og lager liv Da syns jeg helt klart du skal ta kontakt å få sjekket opp i det. Er ammingen lettere når han ligger på favorittsiden og spiser? Låsninger kan gi noen like symptomer som stramt tungebånd. Men sjekk gjerne opp i det også. Hvis helsesøster avviser det med at så lenge tungen går ut forbi gommene, eller hun ikke vet så be henne ta kontakt med NKA (nasjonalt kompetansesenter for amming). De har oversikt over hvem som er gode på tungebånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #775 Del Skrevet 5. februar 2018 Jeg setter sånn pris på alt dere sier, @LineG, @Ruccula og @Gummiloppa! Trenger virkelig å høre det. I natt gikk det greit (fordi han sovna inntil meg igjen...ops), så i dag er jeg et nytt menneske føler jeg. Da føler jeg meg skikkelig teit som klager sånn... 1 time siden, Poppsilopp skrev: Da syns jeg helt klart du skal ta kontakt å få sjekket opp i det. Er ammingen lettere når han ligger på favorittsiden og spiser? Låsninger kan gi noen like symptomer som stramt tungebånd. Men sjekk gjerne opp i det også. Hvis helsesøster avviser det med at så lenge tungen går ut forbi gommene, eller hun ikke vet så be henne ta kontakt med NKA (nasjonalt kompetansesenter for amming). De har oversikt over hvem som er gode på tungebånd Det har jeg faktisk ikke tenkt over.. Når vi ligger på siden begge to, er han mer rolig på favorittsiden, det merket jeg i dag. Gråt og sparket til jeg prøvde å bytte pupp og snu oss, og da spiste han og var rolig. Tenkte ikke over at det kunne ha noe med det å gjøre! Låsninger kan vel gjøre vondt også.. huff. Har skjønt at veldig få kan seg på det med tungebånd. Jeg spurte vel tre jordmødre på sykehuset om det så ut som det var stramt, men det var ingen som kunne svare meg på det. Er redd for å bare bli avfeid, men får bare ikke gi meg før noen med sikkerhet kan fortelle meg om han har eller ikke har stramt tungebånd! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 5. februar 2018 #776 Del Skrevet 5. februar 2018 1 time siden, tweet skrev: Jeg setter sånn pris på alt dere sier, @LineG, @Ruccula og @Gummiloppa! Trenger virkelig å høre det. I natt gikk det greit (fordi han sovna inntil meg igjen...ops), så i dag er jeg et nytt menneske føler jeg. Da føler jeg meg skikkelig teit som klager sånn... Det har jeg faktisk ikke tenkt over.. Når vi ligger på siden begge to, er han mer rolig på favorittsiden, det merket jeg i dag. Gråt og sparket til jeg prøvde å bytte pupp og snu oss, og da spiste han og var rolig. Tenkte ikke over at det kunne ha noe med det å gjøre! Låsninger kan vel gjøre vondt også.. huff. Har skjønt at veldig få kan seg på det med tungebånd. Jeg spurte vel tre jordmødre på sykehuset om det så ut som det var stramt, men det var ingen som kunne svare meg på det. Er redd for å bare bli avfeid, men får bare ikke gi meg før noen med sikkerhet kan fortelle meg om han har eller ikke har stramt tungebånd! Da kan du også prøve tvillingstilling når du skal gi fra den andre puppen enn favorittsiden. Det kan hjelpe inntil videre Ja, dessverre er det alt for få som kan dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #777 Del Skrevet 7. februar 2018 Nå har vi hatt to fine netter! Ene natten sovnet han inntil meg igjen, fordi S nektet å prøve ammemadrassen. Var liksom meningen at C skulle få sove i midten, for han ender bare opp hos meg likevel og gråter bare når han ligger i sengen sin. Har ikke hatt lyst til å samsove, men synes det er viktigere å møte babys behov. MEN! I natt prøvde jeg én siste gang å legge han i egen seng. Lagde det ekstra koselig med koseklut, en brukt gulpeklut og helseteppe rundt hodet hans. Siden han har pandapute, føler jeg meg trygg på at han ikke graver trynet inn i alt jeg har lagt der. Jeg svøpte han inn i et deilig teppe. Tror han digget det, for han sov som bare juling! Han trengte det bare lunt og koselig. Kjente DEN mestringsfølelsen. I dag var vi på sykehuset for å ta ultralyd av hoftene til C, fordi S brukte pute da han var baby. Heldigvis slipper vi det, for hoftene ser helt fine ut Har også fått tak i caboo carrier-bæresele/sjal. Herregud for et makkverk.. måtte bare legge det fra meg en stund, så tror jeg skal ta det igjen i morgen 🙈 Fikk det til (ish), men så ble C sulten og grinete.. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 8. februar 2018 #778 Del Skrevet 8. februar 2018 Heia Tweet! Så fint å lese at dere har hatt noen bedre netter. Det må være en fantastisk følelse når man oppdager noe som ungen liker. Håper det går bra med dere alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #779 Del Skrevet 9. februar 2018 Vil bare stikke av. Det føles så håpløst! Han er stort sett bare misfornøyd. Gråter, presser døgnet rundt og har vært lys våken hele natten, bortsett fra et øyeblikk søvn i bæresjal. Finner løsninger, men neste dag funker ikke de lenger.. Beklager syting. Er bare så forbanna trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 9. februar 2018 #780 Del Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, tweet skrev: Vil bare stikke av. Det føles så håpløst! Han er stort sett bare misfornøyd. Gråter, presser døgnet rundt og har vært lys våken hele natten, bortsett fra et øyeblikk søvn i bæresjal. Finner løsninger, men neste dag funker ikke de lenger.. Beklager syting. Er bare så forbanna trøtt. Kan ikke S avlaste deg litt? Han skal jo ikke ha pupp hele tiden. sånn at du får sovet litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå