Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med strikkeoppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker denne luen: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3949&cid=1 Har nå strikket til 11 cm, og skal strikke til 13 cm før jeg feller, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal felle. 

Det står:

Når arb måler 13-15-16 (18-19) cm (målt fra nederste spiss ved 2.eller 6. merke og opp til m på p) strikkes det 1 p rett fra vrangen, deretter strikkes neste p slik fra retten: * 1 r, 2 r sammen *, gjenta fra *-* SAMTIDIG som det felles av. 
 

Jeg forstår at jeg skal strikke 1 r og 2 rett sammen, men vet ikke hva "gjenta fra*-*" betyr. Jeg vet heller ikke hva de mener med "SAMTIDIG" som det felles av. 

Altså, skal jeg strikke fra retten 1 r, 2 rett sammen ut omg, og så skal jeg samtidig felle av som jeg gjør nå med at jeg feller 2 masker for hvert merke (det blir altså at jeg feller 2 masker 3 ganger hver pinne)? Men det jeg gjør nå er at jeg både øker og feller, det er jo sånn det blir en hjelmlue, men skal jeg øke også sånn som jeg gjør nå, eller skal jeg droppe økingen? Hvordan blir det da sikksakk dersom jeg bare feller og ikke øker? Og hvor mange pinner skal jeg drive med dette? Det står ikke.. 

Anonymkode: 9cda9...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal felle alle maskene av pinnen på denne pinnen. Du strikker 1 rett 2 rett sammen og feller av pinnen samtidig. Så når du er ferdig med dette gjenstår monteringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Essie_ skrev:

Du skal felle alle maskene av pinnen på denne pinnen. Du strikker 1 rett 2 rett sammen og feller av pinnen samtidig. Så når du er ferdig med dette gjenstår monteringen. 

Hvordan kan man felle av alle maskene på en gang hvis man strikker 1 rett, 2 rett sammen? For hvis jeg gjør det, blir det jo 1 maske "til overs" for hver gang jeg strikker 1 rett, 2 rett sammen. Eller skal jeg strikke 1 rett, 2 rett sammen, og så felle den masken som jeg da først har strikket rett? 

Anonymkode: 9cda9...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du strikker en rett, to rett sammen og får to masker på høyre pinne. Da løfter du den høyre masken over den venstre (på høyre pinne), slik at du har en maske (på høyre pinne). Så strikker du en rett, og har to masker på høyre pinne igjen. Løft den høyre over den venstre og strikk to rett sammen. Så løfter du den høyre masken over den venstre før du strikker én rett igjen. Gjenta dette til du ikke har flere masker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Essie_ skrev:

Du strikker en rett, to rett sammen og får to masker på høyre pinne. Da løfter du den høyre masken over den venstre (på høyre pinne), slik at du har en maske (på høyre pinne). Så strikker du en rett, og har to masker på høyre pinne igjen. Løft den høyre over den venstre og strikk to rett sammen. Så løfter du den høyre masken over den venstre før du strikker én rett igjen. Gjenta dette til du ikke har flere masker. 

Tuusen takk!! :blomst::heiajente: Du er bare best! :) 

Anonymkode: 9cda9...a1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...