Gå til innhold

Naboloven?

Akedimiker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Så bra at politiet kom. Men de har rett at det er styrets jobb. Med bekreftelse fra politiet på apparat med akustisk støy har vel styret fått de virkemidler som trenges - så klag skriftlig til dem i dag. Du kan jo ringe dem først slik at de er forberedt på klagen som kommer og din forventning til seriøs behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Blondie65 skrev:

Så bra at politiet kom. Men de har rett at det er styrets jobb. Med bekreftelse fra politiet på apparat med akustisk støy har vel styret fått de virkemidler som trenges - så klag skriftlig til dem i dag. Du kan jo ringe dem først slik at de er forberedt på klagen som kommer og din forventning til seriøs behandling.

Ja. Jeg håper det. Bagatellisering av slike henvendelser er kjedelig.   Namsmannen burde vært i kontakt med og fått informert, fikk jeg vite om.  Slike ting må måles og dokumenteres hvis BRL ikke kan støtte da. Kostbar ( 3-4000 kroner) og tidskrevende. BRL er ikke medlem i Norsk støy foreningen. 

Man bør være inne i 5-10 minutter for å kunne oppleve vibrasjonsstøy.  
At man blir vekket av sjokk lyd og bølger , og så må man gå hele dagen eller stå ute for å kunne unngå skade er det verste.  

At finner man et sted å bo midlertidig løser ikke problemet.
Jeg har bedt om hjelp fra en advokat nå, da det er i helg mye skjer her - kalde temperatur gjør at de må slå på apparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er igang med apparatet og bråk kl. 01:00 natt-  
Styret har ikke greid å fjerne, skjønner jeg. 
 Jeg hadde fått beskjed fra politiet om å ikke ringe igjen forrige uke - da de mente dette er BRL styrets sak.

Jeg føler hjelpløs og usikker. 
Jeg må flytte ut av boligen før ytterligere skade - tenker jeg. 

Endret av Akedimiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gå og snakk med dine nærmeste naboer. Få dem til å skrive klage også. Gå samlet til styret medvklagene. Forlang at styret ordner opp.

Fader så forbannet jeg blir på hjelpeløse styreledere som ikke gidder å gjøre en jobb. Hilsen en som har vært styreleder og måttet konfrontere ulovligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

Gå og snakk med dine nærmeste naboer. Få dem til å skrive klage også. Gå samlet til styret medvklagene. Forlang at styret ordner opp.

Fader så forbannet jeg blir på hjelpeløse styreledere som ikke gidder å gjøre en jobb. Hilsen en som har vært styreleder og måttet konfrontere ulovligheter.

Hei; Ja - tenkte på det samme.  Men umulig.  
Nu har BRL trukket seg- De kan ikke gjøre noe med mindre to naboer fra samme etasje melde fra, skjønte jeg.  
Vi har nest døra til nabo sin, og så da er vi alene med felles vegg mot nabo. 
BRL styret kunne ikke gjøre unntaket ift. deres begrenset tilgjengelighet - de kan aldri dukke opp i natte tid mens dette foregår osv. Da kan vi ikke overbevise noe til BRL styre.   

Vibrasjonsstøy og akustisk kun oppleves i gangen foran deres døra, og når man er inni leiligheten vår.
 (Støyen må gå forbi våre vegger til neste og eneste nabo (-da er avstand 10 meter som ikke er synlig, og dermed lovlig ifølge støy forskrifter-)   
Pr idag har vi hatt to naboer fra andre etasjer på besøk hos oss i netter for å oppleve dette, ellers så politiet.  

Endret av Akedimiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da skriver du skriftlig klage til styret på vedtaket deres. Og slik holder du på til de begynner å oppføre seg som folk. Og da mener jeg styret!

Du kan også kontakte politiet på dagtid og be om råd. 

Jeg ville uansett snakket med samtlige naboer om det ubrukelige styret og om dere er tjent med slikt - dere kan faktisk kreve generalforsamling. 

Jeg er også litt i stuss på hvorfor du bruker naboloven her - det er da vitterlig husorfensreglebe som er brutt. Jeg kan faktisk ikke begripe hvorfor ikke styret varsler befaring på DAGTID i bråkebøttenes leilighet der de forlanger apparatet påslått Slik at de selv kan oppleve hvordan det høres/kjennes i deres bolig. Det må da være selvklart at et samarbeid mellom dere og styret i form av opptaksutstyr som dokumenterer bråket må være nok? Det er dette som må kreves av dere. 

Ja, det kan godt være at det beste er å flytte, men hvordan skal dere få solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Blondie65 skrev:

Da skriver du skriftlig klage til styret på vedtaket deres. Og slik holder du på til de begynner å oppføre seg som folk. Og da mener jeg styret!

Du kan også kontakte politiet på dagtid og be om råd. 

Jeg ville uansett snakket med samtlige naboer om det ubrukelige styret og om dere er tjent med slikt - dere kan faktisk kreve generalforsamling. 

Jeg er også litt i stuss på hvorfor du bruker naboloven her - det er da vitterlig husorfensreglebe som er brutt. Jeg kan faktisk ikke begripe hvorfor ikke styret varsler befaring på DAGTID i bråkebøttenes leilighet der de forlanger apparatet påslått Slik at de selv kan oppleve hvordan det høres/kjennes i deres bolig. Det må da være selvklart at et samarbeid mellom dere og styret i form av opptaksutstyr som dokumenterer bråket må være nok? Det er dette som må kreves av dere. 

Ja, det kan godt være at det beste er å flytte, men hvordan skal dere få solgt?

Takk for gode råd.  
At man avviser uten å vise litt villighet til å bevitne kan tyde på mye annet som ikke har blitt sagt da. 
De greide ikke å stoppe, vet vi, mao. 

Å selge er greit, men å selge med et slikt tydelig problem - katta i sekk - til noen, er ikke riktig, heller ikke lønnsomt.  Det å leie ut er en mulighet man har.  

Det må vel være noen foreninger som kan bistå med å være tilstede for å bevitne. 
Har blitt medlem i norsk støy forening- men ingen faglig støtte kan hjelpe. 

Endret av Akedimiker
+++
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...