Gå til innhold

Kan noen fransk her?

EK96

Anbefalte innlegg

Jeg har en diskusjon med venninna mi hvordan man uttaler hyggelig på Fransk (Enchaté) Uttaler man Ansjante? Eller Ånsjante?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer som "ånsjånté" med nasale å'er og tydelig e på slutten.

Sjekk ut uttalen på google translate, eller søke på ordet på YouTube, det er nok litt lettere enn å skjønne det basert på skrivemåte.

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, applestories skrev:

Mer som "ånsjånté" med nasale å'er og tydelig e på slutten.

Sjekk ut uttalen på google translate, eller søke på ordet på YouTube, det er nok litt lettere enn å skjønne det basert på skrivemåte.

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttalen på Google oversetter er IKKE pålitelig. Tast f.eks. inn enchanté -> norsk: fortryllet, og sjekk uttalen på det norske ordet. Helt borti natta!
Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e. A'en ER en a, men det er ingen lys a, den heller mot det mørke.
Hør på to uttaler på Forvo

Anonymkode: 76634...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uttalen på Google oversetter er IKKE pålitelig. Tast f.eks. inn enchanté -> norsk: fortryllet, og sjekk uttalen på det norske ordet. Helt borti natta!
Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e. A'en ER en a, men det er ingen lys a, den heller mot det mørke.
Hør på to uttaler på Forvo

Anonymkode: 76634...610

Mener du at uttalen av "enchanté" på google translate ikke er pålitelig selv om det der uttales på samme måte der som i vanlig fransk tale?

TS spurte etter noen som kan fransk og fikk et tips til hvor det uttales korrekt. Det er ikke det samme som at alt på google translate er til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e.

eh, nei :fnise:

Anonymkode: 12791...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Tja ... dette er en fornorsket antydning av korrekte lyder: 

"Åh sjå'n te"

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...