EK96 Skrevet 11. november 2016 #1 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg har en diskusjon med venninna mi hvordan man uttaler hyggelig på Fransk (Enchaté) Uttaler man Ansjante? Eller Ånsjante?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 11. november 2016 #2 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Mer som "ånsjånté" med nasale å'er og tydelig e på slutten. Sjekk ut uttalen på google translate, eller søke på ordet på YouTube, det er nok litt lettere enn å skjønne det basert på skrivemåte. Endret 11. november 2016 av applestories 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EK96 Skrevet 11. november 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2016 36 minutter siden, applestories skrev: Mer som "ånsjånté" med nasale å'er og tydelig e på slutten. Sjekk ut uttalen på google translate, eller søke på ordet på YouTube, det er nok litt lettere enn å skjønne det basert på skrivemåte. Takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Del Skrevet 11. november 2016 Uttalen på Google oversetter er IKKE pålitelig. Tast f.eks. inn enchanté -> norsk: fortryllet, og sjekk uttalen på det norske ordet. Helt borti natta! Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e. A'en ER en a, men det er ingen lys a, den heller mot det mørke. Hør på to uttaler på Forvo Anonymkode: 76634...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 11. november 2016 #5 Del Skrevet 11. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uttalen på Google oversetter er IKKE pålitelig. Tast f.eks. inn enchanté -> norsk: fortryllet, og sjekk uttalen på det norske ordet. Helt borti natta! Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e. A'en ER en a, men det er ingen lys a, den heller mot det mørke. Hør på to uttaler på Forvo Anonymkode: 76634...610 Mener du at uttalen av "enchanté" på google translate ikke er pålitelig selv om det der uttales på samme måte der som i vanlig fransk tale? TS spurte etter noen som kan fransk og fikk et tips til hvor det uttales korrekt. Det er ikke det samme som at alt på google translate er til å stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Del Skrevet 11. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville forklare den franske uttalen slik: angsjangte med utydelig g (nasal n) og med trykk på e. eh, nei Anonymkode: 12791...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 11. november 2016 #7 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Tja ... dette er en fornorsket antydning av korrekte lyder: "Åh sjå'n te" Endret 11. november 2016 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå