Gå til innhold

Selvmotsigelser, bløff og hvite løgner fra bloggverden.

Gjest Mary Vincent

Anbefalte innlegg

Gjest Mary Vincent

Når jeg leser i trådene her i Rampelysforumet får jeg inntrykk av at mye av kritikken bloggerne får går på dette med manglende autensitet.

Det skrives ofte dramatiske og utleverende innlegg om de mest private forhold på bloggen og i sosiale medier, og så blir de intervjuet i lokalavisa, av Nettavisen eller i fem minutter på tv og da får man presentert en helt annen versjon. Det har jeg lest om i flere tråder her nå, og jeg har bladd tilbake til gamle og stengte tråder også. Det anbefaler jeg for andre med interesse for dette fenomenet også! 😊

Selv kommer jeg ikke på noen slike tilfeller i farta. Men det er jo tross alt klikk og lesere de lever av, og å skape interesse er en del av jobben. Derfor forekommer dette ganske ofte, virker det som.

De spekulasjonene bloggerne selv legger opp til er ikke tillatt å diskutere her siden spekulasjoner ikke er lov i dette forumet. Ofte kan ikke engang tilsynelatende hovedpersoner i bloggen omtales på noe vis om disse ikke har valgt eksponeringen selv. Jeg ber derfor at alle som eventuelt har eksempler å bidra med vennligst holder "uskyldige sivile" og mindreårige unna denne tråden og at tonen holdes lett og positiv. Dessuten burde vi som vanlig følge reglene og bruke skjermdumper samt linke til kildene for å unngå at mange innlegg bare slettes igjen.

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både hva som skrives i blogger og rampelys-spalter har jeg ett avslappet forhold til, rettere sagt kunne jeg ikke tatt utspillene med mer storisk ro.

Du burde også lagt mindre i det, du tar tydeligvis dette mer alvorlig enn du burde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Vincent

Blogger blir viet mye spalteplass i avisene, og journalister mister jobben som en følge av det.

(http://journalisten.no/2015/12/kjaere-krenkede-bloggere http://journalisten.no/2015/12/kjaere-krenkede-bloggere)

Mange unge leser mer blogg og bruker andre sosiale medier enn de tradisjonelle nyhetsmediene, så selv synes jeg at dette er del av en samfunnsmessig relevant og interessant debatt. 

(http://journalisten.no/2016/05/ser-ikke-pa-tv-horer-ikke-radio-og-leser-ikke-aviser)

(http://touch.moss-avis.no/malakoff/malakoff-skoleavis/bloggernes-makt-til-a-pavirke/s/2-2.2643-1.8643726)

Men om man føler at "Både hva som skrives i blogger og rampelys-spalter har jeg ett avslappet forhold til, rettere sagt kunne jeg ikke tatt utspillene med mer storisk ro.". Så er det greit det også. 😀. Men det er ikke det denne tråden skal handle om.

Endret av Mary Vincent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Vincent
2 minutter siden, O.G. skrev:

Vi blir nødt til å ha bloggekåring på KG i desember. :fnise:

Ja! Kanskje det burde starte en avstemming, om noen vet hvordan? En som går på lite troverdighet, fleste selvmotsigelser, e.l? Kunne vært interessant å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mary Vincent skrev:

Ja! Kanskje det burde starte en avstemming, om noen vet hvordan? En som går på lite troverdighet, fleste selvmotsigelser, e.l? Kunne vært interessant å se.

Nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mary Vincent skrev:

det er jo en kjempeide! ungdommen har jo en pris som går til årets mest kvinnefiendlige reklame. Husker ikke hva den heter i farten. Vi kunne hatt kategoriene mest kvinnefiendtlige blogg, dårligste forbilde, verste barneeksponerer, mest gjennomkommersialiserte blogg og kirsebæret på toppen: Årets største narsissist :bolledeig:

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Vincent

Ja! Kjempegod idé og bra kategoriforslag! 😀

Går det an å ha kanskje fem slike avstemminger her samtidig? Hvilke kategorier, og hvordan skal vi velge kandidater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan man lager avstemminger, men dette hørtes ut som en knakende god idé :-)
Og sånn for balansens skyld, kunne vi hatt en egen Årets blogg - etter kriteriene mest troverdig, balansert, godt merket, og lignende. En blogg å se opp til, kort og godt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Cavatina skrev:

Aner ikke hvordan man lager avstemminger, men dette hørtes ut som en knakende god idé :-)
Og sånn for balansens skyld, kunne vi hatt en egen Årets blogg - etter kriteriene mest troverdig, balansert, godt merket, og lignende. En blogg å se opp til, kort og godt.

Enig. 

vi må også ha med Årets nykommer, årets erotika, årets moteblogg, årets mammablogger og sånt. Det må ikke bare være hets, men litt av hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2016 den 15.37, Mary Vincent skrev:

Hadde vært bedre om vi kunne hatt en kåring vedr hvilke blogger vi faktisk liker istedet for de vi hater 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Hadde vært bedre om vi kunne hatt en kåring vedr hvilke blogger vi faktisk liker istedet for de vi hater 

@Cavatina har allerede like over her foreslått en Årets blogg - etter kriteriene mest troverdig, balansert, godt merket, og lignende. En blogg å se opp til, kort og godt. (direkte sitert).

@O.G. har foreslått Årets nykommer, årets erotika, årets moteblogg, årets mammablogger.

Ingen har foreslått Årets mest forhatte blogg, men derimot Årets verste med utgangspunkt i manglende troverdighet, lite balansert, dårlig merket ol. Egentlig de samme kriterier som er nevnt ifm Årets blogg, men i motsatt ende av skalaen.

Endret av Mallory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PetronellaPetrine
På 12.11.2016 den 19.22, Honey Dew skrev:

Enig! Da stemmer jeg på husetpaanordseth. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2016 den 20.29, Mallory skrev:

@Cavatina har allerede like over her foreslått en Årets blogg - etter kriteriene mest troverdig, balansert, godt merket, og lignende. En blogg å se opp til, kort og godt. (direkte sitert).

@O.G. har foreslått Årets nykommer, årets erotika, årets moteblogg, årets mammablogger.

Ingen har foreslått Årets mest forhatte blogg, men derimot Årets verste med utgangspunkt i manglende troverdighet, lite balansert, dårlig merket ol. Egentlig de samme kriterier som er nevnt ifm Årets blogg, men i motsatt ende av skalaen.

Genialt, for det er jo sånn sett ingen som hater noen av bloggene. Det er bare sånn at noen av dem er mer håpløse enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
På 11.11.2016 den 18.01, Cavatina skrev:

Styleconnection 😍👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...