Gå til innhold

....farlig?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er ikke vi utstyrt med deilig ull rett på kroppen, slik som sauene har? Det hadde vært deilig :)

Anonymkode: e63da...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ikke vi utstyrt med deilig ull rett på kroppen, slik som sauene har? Det hadde vært deilig :)

Anonymkode: e63da...228

Ikke sant?! 🐑

...men gjerne med varmeputa i tillegg. Derfor jeg lurte på om det var trygt å bruke den mens man sover. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, incognita skrev:

Men vi er to i senga, og det er bare jeg som fryser. Egentlig vil jeg bare at dere skal si at det er godt innafor at jeg sover med varmeputa på om natta... :sjenert:

Du kan jo ha en slik ull-overmadrass i din del av senga.

Jeg har ikke greie på elektriske varmeputer. Jeg håper at du får svar fra noen som vet om de er brannfarlige eller ikke.

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ha en slik ull-overmadrass i din del av senga.

Jeg har ikke greie på elektriske varmeputer. Jeg håper at du får svar fra noen som vet om de er brannfarlige eller ikke.

Anonymkode: e63da...228

Ååå ja det skulle jeg hatt, men vi har bare en hel madrass, som altså ikke er delt på midten. Men jeg vurderer å legge et ullpledd under min del slik som noen her foreslo. Får prøve meg litt frem i morgen. 

Nå legger jeg meg til å sove, altfor sent allerede. Får håpe vi snakkes ☠ 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frossenpinn her også. Jeg sover med ullundertøy fra devold (fordi det er tolags) og to tykke dyner oppå. Den ene er vel dun tror jeg, men den varmeste er helt klart thermodynen fra Høie. ELSKER den!

Anonymkode: 5b126...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vurdere:

lammeskinn

varmeflaske

evt tidsur til varmeputen. Når den stikkontakten skrur seg av har du ikke mulighet til å skru på varmeputen igjen (med mindre du reiser deg og går bort til stikkontakten. Hadde sånn opplegg med gulvlampene æ soverommet tidligere, slik at de skrudde seg på til et visst tidspunkt om morgenen.)

Anonymkode: 5b126...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sover med en tynn madrass så hjelper det ikke om du har 10 dyner på deg. Kulden kommer også nedenifra. Skaff deg tykkere madrass, eller flere madrasser oppå hverandre. 

Var iallefall feilen jeg gjorde. Gammelt hus + må ha vinduet åpent gjorde at det ble iskaldt vinterstid. Det hjalp ikke uansett hvor mange dyner jeg hadde på meg, tenkte ikke på at det var madrassen sin feil. 3 madrasser oppå hverandre, og det holder med kun 1 dyne og et ekstra teppe :)

Anonymkode: ea5ac...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta bruker vi ullpledd under lakenet. Ekte ullpledd (ikke fleece eller andre stoffer). Kan anbefales! 

Anonymkode: c1abd...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, incognita skrev:

Denne slår seg av automatisk hvis den blir for varm eller etter 90min, så det er nok liten risko furbundet med å sovne med den på. Generelt er det sikrere med slike ting som går direkte på 220V enn de som drives med adapter.

Ellers er det ingenting som slår silkedyner i å holde varmen og komfort: https://silkeland.no/silkedyner.html

Selv om det koster litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullteppe under lakenet hindrer at varmen din brukes til å varme opp madrassen.

Ullteppe over deg hjelper også mye.

Varmeflaske er mye tryggere enn elektrisk varmekilde. Fyll med det varmeste vannet fra springen. Slike med trekk er best, for det minsker risikoen for varmeflaske-utslett og gjør at varmen varer lenger. 

Coop obs har akkurat nå kampanje på joggebukse og jakke i ull. Jeg er forelsket i joggebuksen etter å ha brukt den ute i 4 minus to ganger. Den kjennes ikke ut som ull.

Jeg har et par ullsokker som egentlig var alt for store, men som jeg tovet litt. De er mye varmere enn vanlige ullsokker, og sklir ikke av i løpet av natta. 

Anonymkode: 1f59a...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Jeg får veldig (veldig!) mange gode tips til klær, sengetøy, pledd, osv osv, men jeg lurte egentlig bare på om jeg kunne sove med den elektriske varmeputa.. :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, incognita skrev:

Jeg får veldig (veldig!) mange gode tips til klær, sengetøy, pledd, osv osv, men jeg lurte egentlig bare på om jeg kunne sove med den elektriske varmeputa.. :sjenert:

 

Det kan du uten fare :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, incognita skrev:

Høres ukomfortabelt ut. :P

Ikke meg du siterer, men joda det er veldig komfortabelt. Jeg lå selv en periode inne på et bikkjekaldt rom med ullundertøy (bra råd det, mye bedre enn joggebukse) og tre dyner, men jeg oppdaget fort at det var mye bedre å sove med to dyner oppå og ei under. Det er som å sove på en sky.

Anonymkode: 6ca9c...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita
46 minutter siden, Uredd skrev:

Det kan du uten fare :)

Takk for svar :)

Gikk fint i natt iallefall, våkner innimellom og skrur den på igjen (den slukner etter 90 min). Deilig. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker sånne varmetepper på behandlingsbenker på jobben. De må tåle ganske mye i bruk og ingenting har skjedd på 8 år. De står på fullt 10 timer om dagen og har de samme varmeteppene fremdeles. Ikke dermed sagt at det ikke KAN skje noe , men virker usannsynlig etter min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,  den varmeputa er jo ikke noe mer brannfarlig enn taklampa du har eller steikovnen din. MEN alt elektrisk er brannfarlig,  og av samme grunn som du ikke bør bruke lader på natta og ikke på soverommet, bør du jo ikke bruke puta på natta. Senger tar lett fyr, og det dannes masse farlige gasser før det blir røyk av det som du kanskje ikke ville fått i deg hvis det f. Eks hadde vært en brann i stua, og du hadde våkna av brannalarmen og kom deg ut. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
42 minutter siden, LittDiva skrev:

Vi bruker sånne varmetepper på behandlingsbenker på jobben. De må tåle ganske mye i bruk og ingenting har skjedd på 8 år. De står på fullt 10 timer om dagen og har de samme varmeteppene fremdeles. Ikke dermed sagt at det ikke KAN skje noe , men virker usannsynlig etter min erfaring. 

Godt å høre. 

8 minutter siden, Cershae skrev:

Altså,  den varmeputa er jo ikke noe mer brannfarlig enn taklampa du har eller steikovnen din. MEN alt elektrisk er brannfarlig,  og av samme grunn som du ikke bør bruke lader på natta og ikke på soverommet, bør du jo ikke bruke puta på natta. Senger tar lett fyr, og det dannes masse farlige gasser før det blir røyk av det som du kanskje ikke ville fått i deg hvis det f. Eks hadde vært en brann i stua, og du hadde våkna av brannalarmen og kom deg ut. 

 

Tja, det er nok noe mer brannfarlig enn en taklampe da svært få branner oppstår pga taklampe har tatt fyr. Jeg tenkte vel heller på om det er farlig nettopp pga at jeg har den i senga med meg samtidig som den er tilkoblet. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg kan ikke huske sist jeg lå og spoona med en taklampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...