Gå til innhold

Medikament som fremme eggløsning


Blomkvist

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og min samboer har vært prøvere i 1,5 år. Om vi ikke lykkes til jul skal vi prøve inseminering ved privat klinikk. De sist 3 mnd har jeg ikke hatt eggløsning (jeg tester og har også fått info fra gynekologen min hver mnd at jeg ikke har hatt dette utfra hva ultralyd tilsier. Har likevel sykluser på rundt 30 dager og ingen tegn til noe som kan være galt med meg etter utredning. 

Spørsmålet mitt er om de gir meg noe form for tabletter som fremmer eggløsning om jeg skal ta insemineing som hun ved klinikken anbefalte oss før vi evt satt oss opp til prøverør. Får jeg det isåfall utskrevet av legen min eller klinikken? Legen min vet om at vi sliter med å få barn. Har hørt om flere medikamenter som fremmer eggløsning men vet ikke hvor lett og nå de kan skriv det ut. 

 

Håper noen har svar på dette eller vil dele egne erfaringer :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har eggløsning, men har fått resept på femar som skal sikre at eggløsning skjer. Hørr med legen din om du kan få prøve femar før eventuelt inseminering? Har du aldri fått påvist eggløsning? Uansett ikke rart det tar tid å bli gravid om du sjelden har eggløsning😐

Anonymkode: 3766f...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har eggløsning, men har fått resept på femar som skal sikre at eggløsning skjer. Hørr med legen din om du kan få prøve femar før eventuelt inseminering? Har du aldri fått påvist eggløsning? Uansett ikke rart det tar tid å bli gravid om du sjelden har eggløsning😐

Anonymkode: 3766f...

Jo jeg har hatt 28 dager syklus hver eneste mnd med eggløsning dag 16 helt frem til juni i år. Har vel og merke vært gravid 2 ganger på disse 1,5 årene men mistet begge gangene..

 

tusen takk for info, skal ringe legen min i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomkvist skrev:

Jo jeg har hatt 28 dager syklus hver eneste mnd med eggløsning dag 16 helt frem til juni i år. Har vel og merke vært gravid 2 ganger på disse 1,5 årene men mistet begge gangene..

 

tusen takk for info, skal ringe legen min i morgen :-)

Det høres jo veldig bra ut. Lykke til:-)

Anonymkode: 3766f...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...