Gå til innhold

Hvor mye koster det å skifte støtdempere på VW Passat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en VW Passat fra 2007 som må ha nye støtdempere bak. Har fått pris fra merkeverksted, men det er bare helt sinnsykt dyrt. Jeg må ha noen som gjør dette, siden jeg ikke kan gjøre det selv. hva gjør jeg? Er  dette rimeligere på andre verksteder, eller er det rett og slett bare veldig dyre deler?

Jeg har fått en pris på over 20.000 for begge støtdemperne bak.

 

Anonymkode: 84756...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkleste for deg er å ta en ringerunde til uavhengige steder.

Vw merkeverksted er grisedyrt.

Anonymkode: 6a980...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en VW Passat fra 2007 som må ha nye støtdempere bak. Har fått pris fra merkeverksted, men det er bare helt sinnsykt dyrt. Jeg må ha noen som gjør dette, siden jeg ikke kan gjøre det selv. hva gjør jeg? Er  dette rimeligere på andre verksteder, eller er det rett og slett bare veldig dyre deler?

Jeg har fått en pris på over 20.000 for begge støtdemperne bak.

 

Anonymkode: 84756...d7e

Det var litt dyrt! Men, sjekk da på anna verksted hva du får gjort jobben for der. Eller de noe spesielle på nettopp den modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdempere er ikke særlig dyre deler. Du kan jo sjekke selv på f.eks. bildeler.no. Der kan du skrive inn registreringsnummeret så finner nettsiden deler som passer din bil.

På min bil (passat 2002) kostet det 2000 kr for 4 støtdempere. Byttet de selv og det er en helt enkel jobb for de som ikke skrur mye. Eneste "spesialverktøyet" jeg trengte var fjærklemmer for å skifte foran, der demperen er inni fjæra. Nettsiden 7zap.com har tegninger av de fleste biler, der kan du søke opp din bilmodell og se hvor og hvordan støtdemperne er festet. Delenummer hvis du vil bestille fra nett kan du også finne der. Ellers finnes det youtube-videoer av det meste, sikkert også for din bil.

Anonymkode: cd85c...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000??? Noen har røykt maling eller noe. Møller dette?

Jeg hadde en 2.0 tdi 2007 selv før. La inn regnummeret på den og der var det 500 eller 1000.- per stk avhegnig av billigste eller dyreste alternativ. 

Kombinert med ca 2 timer bytte på et hvilket som helst verksted så er du oppe i 3-4000.- 

sikker på at det ikke er noe annet de skulle bytte også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Akay skrev:

20000??? Noen har røykt maling eller noe. Møller dette?

Jeg hadde en 2.0 tdi 2007 selv før. La inn regnummeret på den og der var det 500 eller 1000.- per stk avhegnig av billigste eller dyreste alternativ. 

Kombinert med ca 2 timer bytte på et hvilket som helst verksted så er du oppe i 3-4000.- 

sikker på at det ikke er noe annet de skulle bytte også?

 

Den var egentlig inne bare for service, og de ga meg prisoverslaget da jeg betalte for service. Regnet kanskje med at jeg ikke ønsket å gjøre dett hos møller siden det var så dyrt. Jeg har sendt dem mail for å sjekke om det faktisk kan være alle fire hjulene? Bilen er 4MO og da må man kanskje bytte alle samtidig?

 

Anonymkode: 84756...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Den var egentlig inne bare for service, og de ga meg prisoverslaget da jeg betalte for service. Regnet kanskje med at jeg ikke ønsket å gjøre dett hos møller siden det var så dyrt. Jeg har sendt dem mail for å sjekke om det faktisk kan være alle fire hjulene? Bilen er 4MO og da må man kanskje bytte alle samtidig?

 

Anonymkode: 84756...d7e

Skal ikke være nødvendig å bytte alle 4. Må bytte begge bak uansett om en er gåen. Uansett er det ikke noe kjempejobb å bytte dempere, men mulig de har tatt med fjærer også.

Altså det er jo ikke noen ekstra jobb å sette på nye fjærer dersom man skal ha nye dempere men mulig de skal ha hjulstillingskontroll også. Noen tar seg grådig betalt for det, men pleier ligge rundt 2000.- for det.

Finn ut hva de skal ha gjort, kjøp inn deler selv og legg jobben på anbud på finn, mitt anbud e.l og si du har deler selv. 

Hvis dette er i forbindelse med eu kontroll så ikke stress med det. Selv om bilen f.eks skal være eugodkjent innen november så har du 2 ekstra måneder på deg sånn at du ikke får noen avskiltningsbegjæring før i februar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rett etter at jeg skrev dette så får jeg sms om at hele nettbutikken til bildeler.no har 20% i november :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Akay skrev:

Skal ikke være nødvendig å bytte alle 4. Må bytte begge bak uansett om en er gåen. Uansett er det ikke noe kjempejobb å bytte dempere, men mulig de har tatt med fjærer også.

Altså det er jo ikke noen ekstra jobb å sette på nye fjærer dersom man skal ha nye dempere men mulig de skal ha hjulstillingskontroll også. Noen tar seg grådig betalt for det, men pleier ligge rundt 2000.- for det.

Finn ut hva de skal ha gjort, kjøp inn deler selv og legg jobben på anbud på finn, mitt anbud e.l og si du har deler selv. 

Hvis dette er i forbindelse med eu kontroll så ikke stress med det. Selv om bilen f.eks skal være eugodkjent innen november så har du 2 ekstra måneder på deg sånn at du ikke får noen avskiltningsbegjæring før i februar :) 

 

Takk for svar! Skal sjekke litt om jeg får det billigere noe sted. Jeg antar at ikke-merkeverksteder er rimeligere..

Anonymkode: 84756...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har "nivåregulering" bak koster demperene ca 8000kr pr stk hos møller.

Så om du får det gjort på uavhengig verksted, pass på at de setter på riktige dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det @Audiot sier har jeg tenkt på, men var ikke sikker på om det fantes på VW, da kan prisen hos merkeverksted forsvares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg har og en 2007 modell og byttet fremme i fjor, det ble ca 4000 k på lokal mekonomen

Forskjell på foran og bak, om det er slik at de har nivåregulering på bakdemper. Da blir de noe spesielle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, tdm900 skrev:

Forskjell på foran og bak, om det er slik at de har nivåregulering på bakdemper. Da blir de noe spesielle :) 

 

Nå har jeg ringt Møller og sjekket. Jeg har elektrisk nivåregulering på bakdemperne og derfor så dyrt. De anbefalte ikke å sette inn andre typer dempere på bilen min. Så da ser det ut til at jeg får begynne å spare til å bytte til de rette demperne, kanskje...

 

Anonymkode: 84756...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller er kriminelt dårlige på det meste. Også pris.

Det er bare tull at du må gjøre det hos dem fordi de påstår å ha fancy biler. Nivåjustering er ikke uvanlig og Mekonomen og tilsvarende "billig-verksteder" har tilgang til like bra deler og kompetanse. Send mail til ulike versteder og be om pris på samme jobb.

Anonymkode: 239d9...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...