Gå til innhold

Trenger hobbyidéer - hva er din hjemmehobby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en hobby, og trenger litt hjelp med det. Ikke fordi jeg har så mye fritid at jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke den, men jeg trenger andre måter å slappe av på når jeg kommer hjem om kveldene enn å se på tv.

Jeg liker å gjøre ting. Lage ting. Ting som gir meg "ro i sjelen" mens jeg koser meg med levende lys og jazz.

Har hatt mange hobbyer før. Studering i spennende emner, føre dagbøker, male på lerret (men det er begrenset hvor mange bilder jeg kan ha i leiligheta)...

Vil ikke strikke :) Vil heller ikke lage ting som jeg ikke har bruk for, som dorullnisser ol x)

Noen gode tips? Hva gjør du selv?

Anonymkode: 21653...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Scrapbooking? Det har jeg selv så utrolig lyst til å begynne med, samt smykkelaging. 

Forøvrig synes jeg ikke du skal avskrive dorullnisser, det er vist "in" i år :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Libertas skrev:

Hva med Scrapbooking? Det har jeg selv så utrolig lyst til å begynne med, samt smykkelaging. 

Forøvrig synes jeg ikke du skal avskrive dorullnisser, det er vist "in" i år :fnise:

Takk, Libertas :)

Scrapbooking er veldig likt dagbokgreia jeg hadde. Limte inn konsertbilletter jeg hadde brukt, inspirerende motebilder, ting jeg ønsket meg ol. : )

Skrev også ned "alle" mine tanker og hemmeligheter. Veldig koselig og morsomt å se tilbake på de som er flere år gamle. Men nå som jeg har samboer tør jeg ikke lengre :P Krise om han får seg en smakebit av innholdet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan lage en memory-scrapbook om deg og din samboer og ting dere har gjort? :) 

Om ikke så er jo baking også veldig fint, og man trenger ikke bake store og mange ting, men noe smågodt? Ikke tar det plass heller, og om du blir god på det så har du jo julegaver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver mye med amigurumi - hekler små figurer, dyr, bamser, ting og tang. Nå for tiden hekler jeg mye julepynt og juletrepynt. Men om du ikke vil strikke vil du kanske ikke hekle heller? :)

amigurumi.PNG

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner driver med keramikk. Hun lager utrolig mye flott! Alt fra lysestaker til juletrepynt. Dét er en hobby jeg veldig gjerne kunne tenke meg å prøve! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lemming skrev:

Ei jeg kjenner driver med keramikk. Hun lager utrolig mye flott! Alt fra lysestaker til juletrepynt. Dét er en hobby jeg veldig gjerne kunne tenke meg å prøve! :)

Høres gøy ut!  vet du noe om hva man trenger  av utstyr  og hvor nsb får kjøpt?

Anonymkode: 3852b...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg dessverre veldig lite om... Vet at det hun lager må brennes for å herde. Det finnes vel også lufttørkende typer leire hvertfall... Men du finner sikkert mye info om det hvis du googler det litt? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk For info :)

1 minutt siden, Lemming skrev:

Det vet jeg dessverre veldig lite om... Vet at det hun lager må brennes for å herde. Det finnes vel også lufttørkende typer leire hvertfall... Men du finner sikkert mye info om det hvis du googler det litt? :)

Takk For info! :)

Anonymkode: 3852b...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lemming skrev:

Oh, ja, det har jeg faktisk kjempelyst til å prøve! Det ser veldig gøy ut.

Skal undersøke utstyr og sånt. Takk for supert tips! :D

5 timer siden, Ibanez skrev:

Åj, lager man bilder av de perlegreiene? Er det sånn at det allerede er "streker" på lerretet, sånn at du bare fester diamanter i de fargene du liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sy? Hvis du har symaskin? Jeg kjøpte akkurat en ny sybok ("Sy det selv" av Tilly Walnes), og ble inspirert til å ta fram symaskinen igjen. Jeg strikker aller mest, og det er mye fordi det er mer fleksibelt, dvs. jeg kan ta det med meg i veska, jeg kan gjøre det mens jeg legger barna osv, foran tven osv. Når man syr, må man jo konse mer på det. Men det er veldig morsomt å sy klær, enten til seg selv eller om man har barn. Små punger i et fint stoff og med glidelås har jeg sydd noen av til venninner, til å ha sminke eller strikkeutstyr eller annet i. Jeg er uansett enig i at det er morsomst å lage noe man har bruk for, og det er derfor jeg liker så godt å sy klær og strikke (eller hekle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine hobbyer utover det å f.eks lese, se på film/tv-serier er å drive med scrapbooking, tegning, skrive dikt og bordere. Har også tenkt å lære meg å strikke (jeg kan det litt, men ikke noe spesielt bra, så har lyst til å lære mer). Jeg elsker å drive med kreative ting. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke en ren hjemme hobby, men jeg elsker å fotografere. Det blir etter hvert ganske mange bilder som jeg må bearbeide på PC i ettertid. Ellers oljemaling, eller tegning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/9/2016 den 16.29, Lemming skrev:

Jeg driver mye med amigurumi - hekler små figurer, dyr, bamser, ting og tang. Nå for tiden hekler jeg mye julepynt og juletrepynt. Men om du ikke vil strikke vil du kanske ikke hekle heller? :)

amigurumi.PNG

Dette! Og brodering. Ts, ta en titt på Facebook-gruppen "for et mer aggressivt korsstingsbroderi" eller noe sånt, der broderes det ganske mye kult altså!

Anonymkode: 83d35...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg inn i "vi som elsker DIY- prosjekter og smarte tips" på Facebook. Der kan man få veldig mange ideer!

Anonymkode: 512fb...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...