Kamikatze Skrevet 7. desember 2016 #221 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, så du spiser mye sylteagurker og kan ikke kjøpe det nå. skjønner. Anonymkode: a6e03...6b2 Du trenger ikke bekymre deg for sylteagurkene mine. Men du kan ikke mene at vi skal hamstre julemat flere måneder før jul, fordi butikkene skaper usikkerhet om hvorvidt vi blir å få tak i det vi trenger, når vi trenger det? 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #222 Skrevet 7. desember 2016 2 minutter siden, Kamikatze skrev: Du trenger ikke bekymre deg for sylteagurkene mine. Men du kan ikke mene at vi skal hamstre julemat flere måneder før jul, fordi butikkene skaper usikkerhet om hvorvidt vi blir å få tak i det vi trenger, når vi trenger det? Var det noen som manglet julemat ifjor da? Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #223 Skrevet 7. desember 2016 4 minutter siden, Kamikatze skrev: Du trenger ikke bekymre deg for sylteagurkene mine. Men du kan ikke mene at vi skal hamstre julemat flere måneder før jul, fordi butikkene skaper usikkerhet om hvorvidt vi blir å få tak i det vi trenger, når vi trenger det? Eller var det noen med dårlig råd som fikk litt koseligere jul? Anonymkode: a6e03...6b2 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #224 Skrevet 7. desember 2016 Jeg synes flere er så flinke til å trekke frem de få som hamstret til butikker og hva det måtte være, men glemmer alle de som sliter og som faktisk fikk leve litt. De er det faktisk en del av. Ja, kanskje du er en " god og trofast kunde " med litt mer i lommeboka men det betyr ikke at du skal ha en hyggeligere jul av den grunn. Ifjor husker jeg godt et innlegg jeg fikk klump i halsen av. Det var en dame som skrev at hun grunnet priskrigen hadde fått råd til julebrus i flaske. Disse hadde hun tenkt å gjemme unna og ta frem til barna på julaften. Jeg kan tenke meg at det finnes mange slike familier. Med mange slike historier. Så neste gang dere står foran en tom hylle tenk på denne historien, samt andre dere ikke vet om, og gi andre en liten omtanke. Anonymkode: a6e03...6b2 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #225 Skrevet 7. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det noen som manglet julemat ifjor da? Anonymkode: a6e03...6b2 Jeg fikk ikke tak i mange ting. Som for eksempel marsipan, julemarsipan eller grans julebrus uten sukker. Så ja, manglet julemat. Jeg har ikke noe mot priskrigen som sådan, men at folk hamstrer i stor skala og hamstrer kun fordi det er billig og mat de engang ikke liker, det er tøys! Synes det er bra at min lokale rema har satt opp skilt med maks 3 julevarer pr kunde. Jeg nekter å tro at for de fleste (fattige ( ble jula så vanvittig mye bedre med billige varer. Jeg var vel da en av de fattige i fjor, etter lengre tids sykdom og kun 50% stilling uten mulighet til å jobbe mer samt slunken sparekonto. Jeg hadde ikke mulighet til å lete etter julevarer i mange butikker uten hverken bil, eller råd til å kjøpe meg busskort for å komme meg rundt for å lete. Anonymkode: f6e63...503 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #226 Skrevet 7. desember 2016 glassflaske* Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #227 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke tak i mange ting. Som for eksempel marsipan, julemarsipan eller grans julebrus uten sukker. Så ja, manglet julemat. Jeg har ikke noe mot priskrigen som sådan, men at folk hamstrer i stor skala og hamstrer kun fordi det er billig og mat de engang ikke liker, det er tøys! Synes det er bra at min lokale rema har satt opp skilt med maks 3 julevarer pr kunde. Jeg nekter å tro at for de fleste (fattige ( ble jula så vanvittig mye bedre med billige varer. Jeg var vel da en av de fattige i fjor, etter lengre tids sykdom og kun 50% stilling uten mulighet til å jobbe mer samt slunken sparekonto. Jeg hadde ikke mulighet til å lete etter julevarer i mange butikker uten hverken bil, eller råd til å kjøpe meg busskort for å komme meg rundt for å lete. Anonymkode: f6e63...503 Julemat. Er marsipan, brus, sukker.... mat kanskje? Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #228 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Julemat. Er marsipan, brus, sukker.... mat kanskje? Anonymkode: a6e03...6b2 Er julebrus på glassflaske mat ? Anonymkode: f6e63...503 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #229 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er julebrus på glassflaske mat ? Anonymkode: f6e63...503 Jeg regner med at du selv skjønte den for den ga verken mening eller hadde noen sammenheng . Anonymkode: a6e03...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #230 Skrevet 7. desember 2016 Ser det er mange her som tror at folk ikke hamstrer, dere tar kraftig feil! Vil tippe at 70-80% hamster billige julevarer. Jeg jobber i butikk og har aldri sett maken til galskap. Greit nok at det kommer noen få tilgode som har dårlig råd til vanlig, men jeg er ganske sikker på at mange av disse kommer til tomme hyller nettopp fordi noen blir helt crazy og kjøper 10-20 glass med saus eller 20-30 pakker med surkål. Det er lov og bruke hodet og tenke på sin neste og ikke bare seg selv som veldig mange har en tendens til og gjøre! Anonymkode: 3fdb3...87e 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #231 Skrevet 7. desember 2016 Du kritiserer meg for å dra fram eksempler på ting jeg ikke fikk tak i før jul fjor som produkter som ikke er ordentlig mat, samtidig som du forteller den tåredryppende historien om moren som fikk råd til julebrus på glassflaske. Er ikke det litt å motsi seg selv? Jeg fikk tak i dyr ribbe heldigvis, til full pris siden billigribba var utsolgt. Jeg fikk også tak i julelpålegg til full pris. Konfekten jeg hadde tenkt å lage med marsipan for å kose meg med i jula ble det ikke noe av. Fikk heldigvis med meg siste sirupsboksen slik at det ble fløtekarameller. Så alle fattige fikk ikke nødvendigvis en så mye billigere jul som du skal ha det til. Jeg er som sagt ikke mot priskrigen som sådan, men synes det er bra med begrensninger på antall varer. Det verste var alle som kunne fortelle at de hamstret ting de ikke likte engang siden det var så billig. Anonymkode: f6e63...503 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #232 Skrevet 7. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kritiserer meg for å dra fram eksempler på ting jeg ikke fikk tak i før jul fjor som produkter som ikke er ordentlig mat, samtidig som du forteller den tåredryppende historien om moren som fikk råd til julebrus på glassflaske. Er ikke det litt å motsi seg selv? Jeg fikk tak i dyr ribbe heldigvis, til full pris siden billigribba var utsolgt. Jeg fikk også tak i julelpålegg til full pris. Konfekten jeg hadde tenkt å lage med marsipan for å kose meg med i jula ble det ikke noe av. Fikk heldigvis med meg siste sirupsboksen slik at det ble fløtekarameller. Så alle fattige fikk ikke nødvendigvis en så mye billigere jul som du skal ha det til. Jeg er som sagt ikke mot priskrigen som sådan, men synes det er bra med begrensninger på antall varer. Det verste var alle som kunne fortelle at de hamstret ting de ikke likte engang siden det var så billig. Anonymkode: f6e63...503 Nå må du gi deg. Du svarte på et innlegg som omhandlet julemat, så svarer du på dette at du ikke fikk tak i marsipan og brus som ikke er mat så ikke vri. Du fikk ikke tak i billigribba? Hva snakker du om her? Det finnes alltid billig ribbe fra bl.a First Price og andre billige merker. Så her kan du bare være tidlig ute, kjøpe nå og ev fryse ned, eller kjøpe frossent. Fløtekarameller istedenfor konfekt. Verdenskrise. At du ikke unner en mor og hennes barn å ha julebrus på flaske på julaften synes jeg sier litt. Anonymkode: a6e03...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #233 Skrevet 7. desember 2016 Kiwi hadde KOS riskrem til ca 25 kroner i dag. De pleier å koste 39-40. Anonymkode: 13e8b...69d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #234 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kiwi hadde KOS riskrem til ca 25 kroner i dag. De pleier å koste 39-40. Anonymkode: 13e8b...69d Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #235 Skrevet 7. desember 2016 3 timer siden, Mousj skrev: Takk folkens! Kjørte to mil ekstra i dag til en Kiwi - og kan bekrefte det som dere skriver. 10 plater freia melkesjoko til 14 kr = supre tilleggspresanger, 2 pakker marsipan + kokos, kokesjoko og nøtter til under tieren= julekonfekt, 2 familieribber til 29 pr kg - hjemmelaget bacon og sylteflesk + grillbein til kvelds, 5 treplaters Kvikklunch a 29, til å maule og 17 kr for nonstop til å pynte pepperkakehuset og ha på Isen sammen med eldoradopeanøttene til kr 10. Har Kiwi billige nøtter? Hva koster de? Anonymkode: ab972...82b
Susa Skrevet 7. desember 2016 #236 Skrevet 7. desember 2016 Rema 1000 idag. jordbæryoghurt, 4 pk tine 8,60 kr Marsipangris m/u sjokolade 8,90 kr melis 8,90 kr malt kanel i pose 0,70 kr geisha grøtris 4,60 kr rema 1000 marsipan 9,50 kr
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #237 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, Kamikatze skrev: Det samme opplevde jeg også med varer jeg kom for å handle, uvitende om at de var falne soldater i priskrigen. Når prisene blir så absurde at enkelte kan fylle handlevognen sin for lommerusk, blir mange gode og trofaste kunder stående skuffet tilbake foran tomme hyller. Hvor mange bomturer tror kjedeledelsen at fastkundene tåler, før vi venner oss til å handle hos konkurrenten? Priskrig er vel og bra, inntil en viss grense. Når det blir for absurd, taper både butikk og kunde. Du får det til å høres ut som om du er viktigere enn andre kunder. De som liker priskrig er trofaste kunder de også. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare går og kjøper det du skal ha nå, mye grøtris igjen i butikkene ennå. Anonymkode: ab972...82b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #238 Skrevet 7. desember 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kritiserer meg for å dra fram eksempler på ting jeg ikke fikk tak i før jul fjor som produkter som ikke er ordentlig mat, samtidig som du forteller den tåredryppende historien om moren som fikk råd til julebrus på glassflaske. Er ikke det litt å motsi seg selv? Jeg fikk tak i dyr ribbe heldigvis, til full pris siden billigribba var utsolgt. Jeg fikk også tak i julelpålegg til full pris. Konfekten jeg hadde tenkt å lage med marsipan for å kose meg med i jula ble det ikke noe av. Fikk heldigvis med meg siste sirupsboksen slik at det ble fløtekarameller. Så alle fattige fikk ikke nødvendigvis en så mye billigere jul som du skal ha det til. Jeg er som sagt ikke mot priskrigen som sådan, men synes det er bra med begrensninger på antall varer. Det verste var alle som kunne fortelle at de hamstret ting de ikke likte engang siden det var så billig. Anonymkode: f6e63...503 Jeg håper du får en fin jul og finner alt du trenger og kan lage alt du har lyst på. Anonymkode: a6e03...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #239 Skrevet 7. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg. Du svarte på et innlegg som omhandlet julemat, så svarer du på dette at du ikke fikk tak i marsipan og brus som ikke er mat så ikke vri. Du fikk ikke tak i billigribba? Hva snakker du om her? Det finnes alltid billig ribbe fra bl.a First Price og andre billige merker. Så her kan du bare være tidlig ute, kjøpe nå og ev fryse ned, eller kjøpe frossent. Fløtekarameller istedenfor konfekt. Verdenskrise. At du ikke unner en mor og hennes barn å ha julebrus på flaske på julaften synes jeg sier litt. Anonymkode: a6e03...6b2 Herregud nå må DU gi deg. Prøver å tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har. Du spurte om noen manglet julemat, drar fram brus i diskusjonen og mener jeg ikke har noe jeg burde sagt da jeg drar fram det samme selv fordi det er ikke mat. Jeg unner selvsagt ei fattig mor julebrus til ungene, og alle fattige og ikke fattige det. Hodeløs hamstring er bare avskyelig, og ikke kom her og prøve å påstå at det bare var fattige som hamstret ting de ikke trengte eller likte. Selvsagt var det for all del ikke noe krise at jeg ikke fikk tak i enkelte produkter. Det har jeg vel heller aldri påstått det var. Mitt synspunkt kom fra et perspektiv der jeg faktisk ikke hadde god Og nei, jeg fant ikke billig ribbe fra first price eller andre merker, det var tomt da der jeg bodde. I år er jeg forberedt og har handlet det jeg trenger siden økonomien min tillater det, så jeg er ikke bekymret for meg og mitt i det hele tatt nå. Det er ikke nødvendigvis tilfellet for de som er fattige nå, som må vente på lønn for å delta i hamstrefesten. Anonymkode: f6e63...503 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #240 Skrevet 7. desember 2016 Eg ventar nu på at rosenkålen skal blir rimelegare Anonymkode: 8d72d...5b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå