Lutetium 71 Skrevet 28. mars 2017 #101 Del Skrevet 28. mars 2017 Hva er vitsen med tidssoner når jorda er flat? Hvorfor får man jetlag på en flat jord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #102 Del Skrevet 29. mars 2017 7 timer siden, Malificenta skrev: Hvordan forklarer du de store vindsystemene? Tidssoner har ikke noe med formen på jorda å gjøre. Manmade, akkurat som klodeteorien 😏. Vel, nå er det ikke lov å fly over polene, ghee I Wonder Why 🤔🙂. Satelitter? Hvem sier at det er et faktum at disse finnes annet enn I science fiction. Mr. A. Clarke har virkelig lagt forholdene til rette for deception. Hvordan kan det ha seg at de glemte å spinne denne da de "dro til månen" ? Astronauter lyver. De kommer seg ikke langt nok ut. Vi befinner oss i et lukket system. Det er derfor det ikke finnes et eneste bilde av jorda .. i 2017!! , som ikke er pyntet på. Jorda er stasjonær. Nå begynner jeg å tro at du troller. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Første utheving: Det roterer ikke rundt i sluken slikt du hevder. Der er tilfeldig hvilken vei vannet roterer rundt i sluken. Andre utheving: Vi har jo geostasjonære satellitter. Hvordan skulle du stilt inn parabolen om ikke satellitten holdt seg på samme plass hele tiden? Anonymkode: d3283...840 1. Dette er ikke riktig. Grunnen til at vannet roterer når det renner ut er jordrotasjonen. Det er IKKE tilfeldig hvilken vei. 2. Skjønner du hva geostasjonær betyr? Anonymkode: 90767...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #103 Del Skrevet 29. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner jeg å tro at du troller. 1. Dette er ikke riktig. Grunnen til at vannet roterer når det renner ut er jordrotasjonen. Det er IKKE tilfeldig hvilken vei. 2. Skjønner du hva geostasjonær betyr? Anonymkode: 90767...26b Rart hvordan vannet spinner ut av vasken begge veier her hvor jeg bor...http://blog.sciencegeekgirl.com/2008/04/06/myth-3-does-water-swirl-counter-clockwise-in-the-southern-hemisphere/ Selvfølgelig vet jeg det. Sitat Betegnelsen geostasjonær kommer av at en slik satellitt sett ifra jorda tilsynelatende står stille på samme punkt på himmelen. https://no.wikipedia.org/wiki/Geostasjonær_satellitt Anonymkode: d3283...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #104 Del Skrevet 29. mars 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Girl, they are hiding God 🤗 Anonymkode: 6d295...b2b Så det er grunnlaget for konspirasjonsteorien? At diverse religiøse tekster egentlig har helt rett, men at makta holder det skjult fordi de er djeveldyrkere? Seriøst? Anonymkode: 8d555...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 29. mars 2017 #105 Del Skrevet 29. mars 2017 På 28/03/2017 den 13.37, Malificenta skrev: Man satser jo også på at du ikke SKAL tenke noe over det. Det er så fort du begynner å gå det litt i sømmene, at du ser at ting ikke stemmer. At du ikke er kommet dit, får så være. så fort du skjønner hva du har med å gjøre, forandrer i midlertid alt seg. 🙂Da ser du meningen med øyeblikket i The Matrix, det der Alt Mr. Smith forsøker, bare preller av Neo. Når du ser løgnene, midlene som brukes og skjønner intensjonen, så spiller det ikke lenger noen rolle om du tror på det eller ikke. Men hvis du kikker i historien, på globusens opprinnelse, på Copernicus, Newton og tyngdekraften, på NASA, religion og på eksperimenter, f. Eks. Michelson /Morley eksperimentet, som bare er en av mange!! De skrives ikke om i bøkene vi læres opp i på skolen, men de klarte aldri å påvise hverken rotasjon eller kurve. Einstein kommer på banen og med han, det du vil kalle pålitelig vitenskap. Du velger å overse alt det som ikke stemmer og forklarer det med at andre tenker bedre enn deg, men disse gutta vi snakker om her, de har hatt mye å tape på å si sannheten. Det kan ikke jeg slå meg til ro med. Hvis du ser videoen jeg postet, ser du ikke bare forklaringer på hvorfor de vanligste argumentene for en flat jord er feil, men en mengde beviser for at den er rund. Det er ganske spesielt at verdens nasjoner, forskere og store tenkere er uenige om så mye og sliter med å samarbeide om så mye, men når det gjeller gjelder å lure alle til å tro at jorda er rund, DA har de klart det så til de grader. Det er ikke noe å "gå etter i sømmene", det er snakk om å lære seg grunnleggende fysikk og matematikk, og husk på at det finnes folk som er blitt overbevist om at verdens regjeringer egentlig er øgler fra verdensrommet forkledd som mennesker (faktisk!) av å se for mye på YouTube uten nok grunnleggende kunnskap til å vite hva de snakker om. Og no offense, men når du lurer på hvorfor vannet ikke renner av jorden hvis den er rund, har du definitivt ikke god nok forståelse av ting til å kunne vurderer at det er de som tror at jorda er flat, som har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #106 Del Skrevet 30. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart hvordan vannet spinner ut av vasken begge veier her hvor jeg bor...http://blog.sciencegeekgirl.com/2008/04/06/myth-3-does-water-swirl-counter-clockwise-in-the-southern-hemisphere/ Selvfølgelig vet jeg det. https://no.wikipedia.org/wiki/Geostasjonær_satellitt Anonymkode: d3283...840 Alvorlig talt trenger du å lese med litt høyere oppløsning. Anonymkode: 90767...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 30. mars 2017 #107 Del Skrevet 30. mars 2017 Vannet kan renne begge veier i en liten vask, og du kan lett endre retning ved å røre motsatt vei. Jordens rotasjon er ikke kraftig nok til å motvirke det. Men i større skala (værsystemer osv) er effekten reell, påviselig og et klart bevis på at jorden roterer. http://forskning.no/fysikk-geofag-vaer-og-vind/2012/10/forvirrende-toalettvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #108 Del Skrevet 30. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt trenger du å lese med litt høyere oppløsning. Anonymkode: 90767...26b Føl gjerne fritt for å komme med argumenter på hva jeg tar feil. eller stfu. Anonymkode: d3283...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #109 Del Skrevet 30. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føl gjerne fritt for å komme med argumenter på hva jeg tar feil. eller stfu. Anonymkode: d3283...840 Fra artikkelen du linket til: "So, if you have a perfect basin, with completely still water, then the Coriolis force will make the water swirl opposite directions in the two hemispheres. This was demonstrated by Ascher Shapiro, a researcher at MIT in 1962" Jeg sa ikke at ikke andre krefter kan overstyre denne effekten, men at den finnes, og at det er et fenomen som ikke ville kunne påvises hvis jorden er flat. Geostasjonære satelitter står ikke stille, men går i en stabil bane over ekvator. Du leste kanskje ikke ordet "tilsynelatende" i din egen link? Anonymkode: 90767...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #110 Del Skrevet 30. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra artikkelen du linket til: "So, if you have a perfect basin, with completely still water, then the Coriolis force will make the water swirl opposite directions in the two hemispheres. This was demonstrated by Ascher Shapiro, a researcher at MIT in 1962" Jeg sa ikke at ikke andre krefter kan overstyre denne effekten, men at den finnes, og at det er et fenomen som ikke ville kunne påvises hvis jorden er flat. Geostasjonære satelitter står ikke stille, men går i en stabil bane over ekvator. Du leste kanskje ikke ordet "tilsynelatende" i din egen link? Anonymkode: 90767...26b Har uthevet det ordet du så elegant hoppet over, hvis du nå i det hele tatt leser det man skriver. Og så om vannet. http://blog.sciencegeekgirl.com/2008/04/06/myth-3-does-water-swirl-counter-clockwise-in-the-southern-hemisphere/ Nå har du fått kunnskapen, men jeg tviler du klarer å den til deg. Anonymkode: d3283...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 30. mars 2017 #111 Del Skrevet 30. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Geostasjonære satelitter står ikke stille, men går i en stabil bane over ekvator. Du leste kanskje ikke ordet "tilsynelatende" i din egen link? Anonymkode: 90767...26b Kommer an på hvordan du måler det. I forhold til jordoverflaten står de stille, siden de roterer med samme hastighet som jordoverflaten, det er nettopp det man vil oppnå når man skyter opp en kringkastingssatellitt. Det blir som to biler som kjører i nøyaktig samme hastighet parallelt bortover en vei. De står absolutt ikke stille, men den relative hastigheten mellom dem vil være 0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 30. mars 2017 #112 Del Skrevet 30. mars 2017 21 timer siden, linsejesus skrev: Og no offense, men når du lurer på hvorfor vannet ikke renner av jorden hvis den er rund, har du definitivt ikke god nok forståelse av ting til å kunne vurderer at det er de som tror at jorda er flat, som har rett. LOL, hun bedriver nok bare trolling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #113 Del Skrevet 30. mars 2017 39 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Kommer an på hvordan du måler det. I forhold til jordoverflaten står de stille, siden de roterer med samme hastighet som jordoverflaten, det er nettopp det man vil oppnå når man skyter opp en kringkastingssatellitt. Det blir som to biler som kjører i nøyaktig samme hastighet parallelt bortover en vei. De står absolutt ikke stille, men den relative hastigheten mellom dem vil være 0. Om vi skal dra inn Einstein sine relativitetsprinsipper, så er bevegelser i forhold til observatøren det som er relativt. Anonymkode: d3283...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 30. mars 2017 #114 Del Skrevet 30. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om vi skal dra inn Einstein sine relativitetsprinsipper, så er bevegelser i forhold til observatøren det som er relativt. Anonymkode: d3283...840 Man trenger ikke dra det så langt i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #115 Del Skrevet 30. mars 2017 To videoer om hvordan vannet snurrer nord og sør for ekvator: og Se dem samtidig. Det er ganske stillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #116 Del Skrevet 30. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har uthevet det ordet du så elegant hoppet over, hvis du nå i det hele tatt leser det man skriver. Og så om vannet. http://blog.sciencegeekgirl.com/2008/04/06/myth-3-does-water-swirl-counter-clockwise-in-the-southern-hemisphere/ Nå har du fått kunnskapen, men jeg tviler du klarer å den til deg. Anonymkode: d3283...840 Ikke samme AB, men hva med å linke til noe litt mer seriøst enn bloggen til en jente som kaller seg "sciencegeekgirl"? Anonymkode: 8d555...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #117 Del Skrevet 31. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har uthevet det ordet du så elegant hoppet over, hvis du nå i det hele tatt leser det man skriver. Og så om vannet. http://blog.sciencegeekgirl.com/2008/04/06/myth-3-does-water-swirl-counter-clockwise-in-the-southern-hemisphere/ Nå har du fått kunnskapen, men jeg tviler du klarer å den til deg. Anonymkode: d3283...840 Hæ? Du presiserer og understreker det jeg kritiserte deg for, samtidig som du sier at jeg ikke klarer å forstå det? Anonymkode: 90767...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #118 Del Skrevet 31. mars 2017 På 3/27/2017 den 16.55, Malificenta skrev: Sannhet er sannhet enten du er åpen for å se den eller ikke, og latterliggjøring er første steg på erkjennelsens vei 😊 Er du uteksaminert ved Livets Harde Skole? Anonymkode: 67efb...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 31. mars 2017 #119 Del Skrevet 31. mars 2017 På 3/3/2017 den 13.18, Honnikorn skrev: Diskuterer dere om jorda er flat eller rund PÅ ORDENTLIG!!? Herremingud, ikke rart jeg ikke orker å ha med folk å gjøre... Dette er en trolletråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 31. mars 2017 #120 Del Skrevet 31. mars 2017 På 29.3.2017 den 1.34, Lutetium 71 skrev: Hva er vitsen med tidssoner når jorda er flat? Hvorfor får man jetlag på en flat jord? Fordi solen skinner på forskjellige deler av jorden i løpet av døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå