Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Carrot skrev:

Skrivemåten din er veldig konfronterende @Jaikkesant men det regner jeg med du kanskje har hørt før, svaret ditt som avslutter med "om du forventet det" tillegger meg indirekte holdninger jeg ikke har og føyer seg pent i rekken av argumentene mine tidligere på hvordan man oppfattes - både når man skriver og ellers. Ved å velge en mindre konfronterende stil kan man kanskje få et liv der mennesker oppfattes som mindre ublide osv også - bare et råd på veien.

Det er jo bare et ledd i den evinnelige "Oslodissinga", som mange i distriktene/provinsene bedriver. Vi som bor her (i Oslo), blir egentlig ikke så veldig fornærmet, det er egentlig litt søtt med så mange mindreverdighetskomplekser ;) 

Anonymkode: 9d04e...8a0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Timaras
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går noen busslinjer utenom ja, men da har du ganske få alternativer hvis du ikke kjøper deg bil. Fremstår som rimelig spesielt å unngå et knutepunkt fordi man ikke liker ansiktsuttrykkene på folk på toget der (som like gjerne kan være fra Hamar som fra Oslo,det vet du jo ikke).

Jeg liker å se når jeg reiser fra sted til sted. Kjører man selv da bør man konsentrere seg om vegen.😊

Å ta buss, tog eller båt. Er en super reisemåte fra Å til b. Og om jeg slipper å innom visse steder i landet. Så ser jeg å mer av små steder som  kan gi meg glede og nyfukenhdt om vårt vakre land.

Gjest Timaras
Skrevet
14 minutter siden, Carrot skrev:

Skrivemåten din er veldig konfronterende @Jaikkesant men det regner jeg med du kanskje har hørt før, svaret ditt som avslutter med "om du forventet det" tillegger meg indirekte holdninger jeg ikke har og føyer seg pent i rekken av argumentene mine tidligere på hvordan man oppfattes - både når man skriver og ellers. Ved å velge en mindre konfronterende stil kan man kanskje få et liv der mennesker oppfattes som mindre ublide osv også - bare et råd på veien.

Selvfølgelig nå har vi gått over til personangrep om ts. Det slår jo ikke feil.😂😂😂

Skrevet
4 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Jeg liker å se når jeg reiser fra sted til sted. Kjører man selv da bør man konsentrere seg om vegen.😊

Å ta buss, tog eller båt. Er en super reisemåte fra Å til b. Og om jeg slipper å innom visse steder i landet. Så ser jeg å mer av små steder som  kan gi meg glede og nyfukenhdt om vårt vakre land.

Ja, men da er det jo kjipere for deg at du ikke ønsker å være innom Oslo S eller Bussterminalen - for som sagt, svært mange av busslinjer/toglinjer går innom der.

Skrevet
Akkurat nå, Jaikkesant skrev:

Selvfølgelig nå har vi gått over til personangrep om ts. Det slår jo ikke feil.😂😂😂

Hvordan klarer du se dette som et personangrep når jeg skriver min oppfatning av din skrivemåte og det er du som tillegger meg noe som ikke stemmer? Jeg har hele veien diskutert saken i fht i det du poster, ikke legg mer i det.

• Liker 1
Gjest Timaras
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er det jo kjipere for deg at du ikke ønsker å være innom Oslo S eller Bussterminalen - for som sagt, svært mange av busslinjer/toglinjer går innom der.

Hvorfor må jeg innom en storby. Når det finnes andre måter å unngå den byen på?

Ikke sikkert det tar så mye lengre tid heller. Og da ser jeg noe annet en mørke tuneller som vi suser igjennom.  Ergo ser ingen ting. Har ferie da vil jeg se mest mulig.  Og unngå tomme blikk og overfylte tog, trikk og busser som er i Oslo. Så enkelt kan jeg svare på det.  Kan jeg unngå den byen igjen. Kan love at jeg finner alltid en veg å komme meg frem på.😊

Endret av Jaikkesant
Skrevet
2 timer siden, Jaikkesant skrev:

Kom med tog fra Telemark.  Byttet tog i Oslo gikk over til et tog til Hamar.

Når jeg kom på toget mot Hamar, så var det som å bli møtt med en iskald skulder . Alle så ut som stein ansikter. Utenom 1 ung mann. Han satt rett over for meg. Fikk et bittelite glimt av litt varme i hans øyne.

Greit at folk ikke liker ukjente på ferie i Oslo. Men bestemte meg for der å da at aldri om jeg skulle innom Oslo mer på mine reiser. Kommer helt klart til å finne en annen reiserute som går utenfor Oslo.

Var innom mange andre byer. Reiste med tog, hurtigbåt og buss. Og møtte mange vanlige mennesker. 

Det var en skremmende opplevelse og reise innom Oslo.  Kjente bare et kaldt gufs Fra mennesker. Som så på deg med avsky. Når du prøvde å møte deres blikk med er lite smil.  Skulle tro jeg hadde 2 horn i panna.

Hvar skjer i samfunnet i storbyen vår? Så spør dere hvorfor så mange starter med rus? 

Derfor jeg skyr Oslo som pesten. 

Har du en forklaring på dette fenomenet?

Forsvarsmekanisme når det er så mange forskjellige mennesker rundt en. Vi alle prøver bare å beskytte oss selv ved å fremstå som sterke, selv om vi egentlig burde spørre oss hvem vi egentlig prøver å lure. Det er i alle fall den følelsen jeg har fått tidligere, når man har visse type oppførsler, og så lurer jeg på hvorfor i det hele tatt de føler behov for å drikke når de er som party poopere på dagtid. Det er litt rart det der, at de kjipeste personlighetene tar mest "av" på fest.

Oslofolk har ikke direkte godt rykte på seg, de har en litt ufortjent posisjon. Lite sosial grasiøsitet, mye ungdomspreg med smirks, høye hoder og små tanker. Tilbake til det primale! Oslofolk har ikke spesielt bra personligheter, bare se på alle som stemmer på diverse partier der, se på humoren fra Nydalen, man får lyst til å brekke seg. Det er som de taperne fra ungdomsskolen som trodde de var kule og alle med vett følte skammen oppover kinnene fordi man ble så flau på deres vegne og man orka ikke å være i nærheten av dem.

Anonymkode: 3002b...d5c

Gjest Timaras
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsvarsmekanisme når det er så mange forskjellige mennesker rundt en. Vi alle prøver bare å beskytte oss selv ved å fremstå som sterke, selv om vi egentlig burde spørre oss hvem vi egentlig prøver å lure. Det er i alle fall den følelsen jeg har fått tidligere, når man har visse type oppførsler, og så lurer jeg på hvorfor i det hele tatt de føler behov for å drikke når de er som party poopere på dagtid. Det er litt rart det der, at de kjipeste personlighetene tar mest "av" på fest.

Oslofolk har ikke direkte godt rykte på seg, de har en litt ufortjent posisjon. Lite sosial grasiøsitet, mye ungdomspreg med smirks, høye hoder og små tanker. Tilbake til det primale! Oslofolk har ikke spesielt bra personligheter, bare se på alle som stemmer på diverse partier der, se på humoren fra Nydalen, man får lyst til å brekke seg. Det er som de taperne fra ungdomsskolen som trodde de var kule og alle med vett følte skammen oppover kinnene fordi man ble så flau på deres vegne og man orka ikke å være i nærheten av dem.

Ikke vet jeg hva de mener og tror de er. Ikke ser jeg på de såkalte humor programmene derfra heller.😣😣

Har nok andre verdier .😊

Skrevet

Tror nok det er dine egne fordommer som er grunnen til at du følte det slik.

Anonymkode: a0200...0f7

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller en blanding av mye rart som spiller inn.

Gjest Timaras
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordommer mot hva?  Å kose seg med å reise land og sjø i Norge. Og havne borti noe som kjentes ut som å kræsje hodet i en murvegg? Tror ikke det. 

Gjest Timaras
Skrevet (endret)
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller en blanding av mye rart som spiller inn.

Er det ikke litt rart etter å reist landet rundt. Det eneste stedet jeg får dårlige vibber er i Oslo. 

Har vært i stort sett alle byer i Norge. Både Store å små. Gjennom 35 år.Aldri hatt så dårlig følelse noen gang på et tog, en buss eller en båt. Jeg flyr skjelden i Norge. Da får jeg ikke sett noe.

Endret av Jaikkesant
Skrevet

Jeg er nok en av dem som kan oppfattes iskald og overfladisk, men det er fordi jeg ikke liker å søke oppmerksomhet fra fremmede mennesker når jeg går i byen. Jeg er ikke slik rundt de som jeg kjenner, men ute i det offentlige rom har jeg mer enn nok med mine egne tanker siden jeg er temmelig distré. Sier folk hei til meg, får jeg ikke munnen på gli før de er 100 meter forbi meg.

Gjest Timaras
Skrevet
31 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg er nok en av dem som kan oppfattes iskald og overfladisk, men det er fordi jeg ikke liker å søke oppmerksomhet fra fremmede mennesker når jeg går i byen. Jeg er ikke slik rundt de som jeg kjenner, men ute i det offentlige rom har jeg mer enn nok med mine egne tanker siden jeg er temmelig distré. Sier folk hei til meg, får jeg ikke munnen på gli før de er 100 meter forbi meg.

Overlegen .☺

Skrevet

Jeg liker ikke å opparbeide meg kontakt med andre i det offentlige rom. De bare egler seg innpå.

• Liker 1
Gjest Timaras
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å opparbeide meg kontakt med andre i det offentlige rom. De bare egler seg innpå.

Forskjell på å smile med øynene og snakke

😉

Jeg kjente å følte jeg møtte en murvegg. Gikk ikke overende.  Da jeg ikke hadde noe fart. Av og til har MSN bare en følelse at der hører man ikke til. Den følelsen satte jeg igjen med etter Lillestrøm.  Da jeg fikk samlet meg litt og kjent på følelsen.  

Ble uvel av hele episoden.

Gjest Sprettballen
Skrevet
2 timer siden, Jaikkesant skrev:

Overlegen .☺

Du klager over at  @Carrot gikk til personangrep på deg da hun skrev saklig, og så går du til personangrep selv?

Skrevet

folk starter me rus for og flykte fra virkligheten pg alt presset samfunnet setter på dem.

noen er deprimerte,andre kjeder seg ,noen selvmedisinerer seg selv pga psykiske lidelser eller traumer i barndom.

folk i oslo er generelt kalde fordi de er stresset og har mye ting de skal rekke og gjøre.

oslo er en stor by.

Anonymkode: b15e3...242

Skrevet
6 timer siden, Jaikkesant skrev:

Fordommer mot hva?  Å kose seg med å reise land og sjø i Norge. Og havne borti noe som kjentes ut som å kræsje hodet i en murvegg? Tror ikke det. 

Fordommer mot oslofolk 

• Liker 3
Gjest Timaras
Skrevet
9 timer siden, Sprettballen skrev:

Du klager over at  @Carrot gikk til personangrep på deg da hun skrev saklig, og så går du til personangrep selv?

Så det ut som Honey tok det alvorlig? Da kunne hun sagt det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...