AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #421 Del Skrevet 27. november 2022 Enig med flere her! Har bare sett to episoder siden den nye sesongen kom ut, tror faktisk ikke jeg blir å se den ferdig. Hvertfall ikke før jul. Vet ikke helt hva som gjør det, de andre sesongene slukte jeg. Kommer det en sesong 6? Beklager hvis det har blitt spurt om. Jeg var 13 år da Diana døde, så det husker jeg godt. Anonymkode: 9bb48...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. november 2022 #422 Del Skrevet 27. november 2022 Er bare kommet til episoden med al Fayed nå, ser en tidligere reagerer på en hel episode med ham men syns faktisk den var veldig interessant. Men klart, dette er litt fordi jeg da slipper å irritere meg over miscastede Charles og delvis også Dronningen. Sikkert urettferdig, da begge skuespillere gjør helt greie jobber… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #423 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 9.30): Jeg synes denne sesongen inneholdt så mye spekulativt. Alle disse en-til-to samtalene som man ikke har noen forutsetning for å vite noe om. Eller slik som at Diana stemmer i Monarki-programmet på tv, hva William sa til henne over tlf. Da Charles kom på besøk til Diana osv. Litt stygt? Anonymkode: 0db3e...42b Sånn har det jo vært i alle sesongene. Eneste forskjell er at i femte sesong handler om ting som skjedde for et par-tre tiår siden, ikke på femti-seksti-tallet. Anonymkode: 09610...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #424 Del Skrevet 27. november 2022 Scherbatsky skrev (20 timer siden): Ja, elskede Josh O'Connor, som var helt fantastisk som Charles (han er like god i The Durrells btw, hvis du vil ha noe å se ham i, han spiller en veldig kjent forfatter på 30-tallet). Fallet blir ekstra høyt når man går fra det til... this. Jeg er nå på episode 5, og jeg syns Diana, Camilla, Anne og Margaret alle er skikkelig godt castet. Skjønner ikke hva de tenkte med Charles, føler de ikke har forsøkt på personligheten en gang. Dronningen? Eh... Kjipt, for jeg gledet meg til Imelda, men hvor... det føles ikke some QEII. Men med Phillip så har jeg aldri likt noen av de, så er ikke overrasket. Begge skuespillerene er jo kjempegode, det bare føles ikke riktig på en eller annen måte. Sliter litt med å komme meg gjennom denne sesongen. 😬 Jeg har skrevet om Diana og Camilla allerede, men jeg er også helt enig i at Anne og Margaret er godt castet! Den «forrige» Margaret var helt over the top og var nesten en karikatur (Helena Bonham Carter er bare too much i en slik rolle…), men den første var helt fabelaktig. Fremstillingen av Andrew - og at han nesten ikke er med - tror jeg er sterkt påvirket av det som har kommet fram i media de siste årene. For fem år siden tipper jeg han hadde hatt en helt annen rolle i denne sesongen (hvis de hadde laget The Crown ses 5 da). Anonymkode: 09610...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #425 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 9.30): Jeg synes denne sesongen inneholdt så mye spekulativt. Alle disse en-til-to samtalene som man ikke har noen forutsetning for å vite noe om. Eller slik som at Diana stemmer i Monarki-programmet på tv, hva William sa til henne over tlf. Da Charles kom på besøk til Diana osv. Litt stygt? Anonymkode: 0db3e...42b Kan ikke se bort i fra at mange slike scener baserer seg på rykter. Det er veldig mange ansatte i slottet og mange har nære forhold med medlemmene i kongefamilien eller kjenner kolleger som har det. Anonymkode: d386b...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #426 Del Skrevet 27. november 2022 fru Alving skrev (På 20.11.2022 den 22.50): Diana hadde enormt behov for bekreftelse og store problemer. Nå hjalp det vel heller ikke at hun giftet seg med en person som var forelsket i en annen kvinne. Jeg tenker på episoden der Mohamed Al-Fayed ikke får dronningen ved siden av seg men Diana. Og Dronningen og prinsesse Margaret snakker om at det var et lykketreff at han fant tonen med Diana, litt av et frampek🤔 Jeg tenker at det var litt narsissistisk av Diana å kalle seg selv for "folkets prinsesse." Hun fremstår som selvsentrert og tenkte at alt handlet om henne. Har heller ikke sansen for Charles. Han vil aldri klare å fylle skoene til Dronning Elisabeth. Anonymkode: d386b...2dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #427 Del Skrevet 27. november 2022 Bacteria skrev (På 26.11.2022 den 11.04): De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Enig. Charles i sesong 4 var perfekt castet. Charles i denne sesongen var for kjekk og manglet den kleine, litt keitete væremåten som du sier. Hun som spilte Camilla lignet veldig og gjorde en god jobb. Anonymkode: d386b...2dc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #428 Del Skrevet 27. november 2022 Bacteria skrev (På 26.11.2022 den 11.04): De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Er for øvrig enig med deg i at det siste du skriver her. Han var litt mildere, men en blir jo gjerne det med årene. Anonymkode: d386b...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #429 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Charles i sesong 4 var perfekt castet. Charles i denne sesongen var for kjekk og manglet den kleine, litt keitete væremåten som du sier. Hun som spilte Camilla lignet veldig og gjorde en god jobb. Anonymkode: d386b...2dc Kanskje Charles ikke er så klein i private sammenhenger? Jeg syntes det var helt ok castet. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker at det var litt narsissistisk av Diana å kalle seg selv for "folkets prinsesse." Hun fremstår som selvsentrert og tenkte at alt handlet om henne. Har heller ikke sansen for Charles. Han vil aldri klare å fylle skoene til Dronning Elisabeth. Anonymkode: d386b...2dc Dronning Elisabeth hadde 70 år på å skape den rollen. At han skal mestre å "fylle de skoene" over natten er vel litt mye å forvente. Tipper også at han har et ønske om å "skape sine egne sko" i den grad det er mulig innenfor institusjonens og "firmaets" rammer Anonymkode: f60ab...985 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #430 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 8.12): Synes faktisk Dronning Elisabeth er den som ligner mest i utseende og stemme, og jeg likte Imelda Staunton's tolkning av personligheten hennes, mye mer lik hvordan Clare Foy portretterte henne, og mer lik slik vi så henne i media. (Må sies at jeg er en av de som ikke likte Olivia Colmans versjon). Anonymkode: f6b27...063 Den forrige (Olivia Colman) som spilte Dronning Elisabeth likte jeg heller ikke, hun fikk Elisabeth til å fremstå som hoven og litt selvgod. Klipp med den dronningen, her ser man hvor mer lik hun er imelda Stauntons tolkning: Er helt enig med den brukeren her som kommenterte om Helena Bonhams tolkning av Margaret, det ble for mye og føltes litt som en karikatur. Likte skuespilleren som spiller Margaret denne sesongen så mye bedre. Anonymkode: d386b...2dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #431 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje Charles ikke er så klein i private sammenhenger? Jeg syntes det var helt ok castet. Dronning Elisabeth hadde 70 år på å skape den rollen. At han skal mestre å "fylle de skoene" over natten er vel litt mye å forvente. Tipper også at han har et ønske om å "skape sine egne sko" i den grad det er mulig innenfor institusjonens og "firmaets" rammer Anonymkode: f60ab...985 Charles fremstår som litt småhissig og klarer ikke å kontrollere sinnet sitt alltid. Elisabeth hadde alltid full kontroll, og verdighet og moral var veldig viktig for henne, det kom foran alt. Hun ga alt for rollen sin som monark. Anonymkode: d386b...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #432 Del Skrevet 27. november 2022 Bacteria skrev (På 26.11.2022 den 11.04): De burde brukt den samme til å spille Charles som forrige sesong. Han hadde dette kleine, keitete men også litt sjarmerende og sårbare. Den nye får man ikke Charles-vibb av i det hele tatt. edit: Liker den nye gamle Philip. Han har fortsatt spirit 😊 Diana er skremmende lik, syns hun nailer rollen også. John Major; Charles skjønner ikke at hans kone er hans fremste «fortrinn» WORD (selv om jeg personlig kunne styre meg for Diana) Syns også samtalen Dronningen hadde med Diana om at hun hadde et travelt liv med mye jobb som innebar mye reising året rundt var spot on, da Diana følte seg oversett og at hun ikke fikk nok oppmerksomhet fra dronningen. Det var vel heller ikke slik at hun holdt Charles i hånda 24/7, men Diana forventet mye mer støtte. Anonymkode: d386b...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 28. november 2022 #433 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syns også samtalen Dronningen hadde med Diana om at hun hadde et travelt liv med mye jobb som innebar mye reising året rundt var spot on, da Diana følte seg oversett og at hun ikke fikk nok oppmerksomhet fra dronningen. Det var vel heller ikke slik at hun holdt Charles i hånda 24/7, men Diana forventet mye mer støtte. Anonymkode: d386b...2dc Ja hun var nok veldig "needy" men samtidig hva forventer de når de drar inn en tenåring uten hverken livserfaring, utdanning eller stabil familie rundt seg i familien. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #434 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Charles fremstår som litt småhissig og klarer ikke å kontrollere sinnet sitt alltid. Elisabeth hadde alltid full kontroll, og verdighet og moral var veldig viktig for henne, det kom foran alt. Hun ga alt for rollen sin som monark. Anonymkode: d386b...2dc Litt som faren sin med andre ord. Det finnes vel mer enn ett klipp der Prince Philip bannet og var synlig irritert over noe. Charles har vært konge i 2 sekunder, så detver umulig å vitenom han gir alt for rollen som konge eller ei. Og hvordan det ser ut Anonymkode: f60ab...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 28. november 2022 #435 Del Skrevet 28. november 2022 Er et stykke ut i serien nå, og hun som spiller Elisabeth har vokst på meg. Historieinteresserte meg tåler godt en repetisjon av det som skjedde i Ipatiev-huset, selv om sammenhengen var litt far fetched. Men altså Charles… hva tenkte de på?! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #436 Del Skrevet 28. november 2022 Charles er krise 😱 Anonymkode: 4bb5a...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #437 Del Skrevet 28. november 2022 Enormt kjedlelig. Anonymkode: ae01d...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #438 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg er en av de som slukte de første sesongene, men denne her slet jeg meg igjennom. Jeg trodde faktisk det skulle bli omvendt, da vi nå er i den delen av historien jeg jo kjenner til. Anonymkode: f52ae...8a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #439 Del Skrevet 30. november 2022 er vel helt normalt for de aller fleste TV-serier: kvaliteten går temmelig bratt nedover for hver sesong... Anonymkode: 56c51...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 30. november 2022 #440 Del Skrevet 30. november 2022 Oof, jeg hadde gledet meg sånn. Men jeg orker ikke se ferdig en hel episode om gangen en gang. De forrige sesongene binget jeg. Vet ikke hva det er, men det er kjedelig. Og Charles er bare helt feil! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå