Gå til innhold

Den største forskjellen mellom en ateist og en troende er følgende


Gjest Eugene Onegin

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin

En ateist er villig til å innrømme at han kan ta feil. Mens en troende vil aldri innrømme at det er en mulighet for at Gud ikke finnes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har ikke vi truffet samme ateister. Noen er veldig flinke til å fortelle hvor feil, dumt og idiotisk det er å tro. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist. Vis meg at Gud eksisterer, og jeg vil godta det.

Anonymkode: 8bf76...9c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Det virkelig forundres meg hvor mye du tenker på temaer som har mest med kristendom og dens Gud å gjøre, spesiellt med tanke på at du har et såpass stort behov for å gjøre narr av de som er kristne, og må alltid hevde deg over dem på en måte som får deg til å virke bedre ut enn dem.

Får meg til å tenke at kanskje du har en skjult form for dragning mot kristendom's troen, siden du virker som om du må lage så mange tråder som har røttene sine i dette? ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
2 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Det virkelig forundres meg hvor mye du tenker på temaer som har mest med kristendom og dens Gud å gjøre, spesiellt med tanke på at du har et såpass stort behov for å gjøre narr av de som er kristne, og må alltid hevde deg over dem på en måte som får deg til å virke bedre ut enn dem.

Får meg til å tenke at kanskje du har en skjult form for dragning mot kristendom's troen, siden du virker som om du må lage så mange tråder som har røttene sine i dette? ;)  

Jeg har ikke nevnt kristendommen med et ord.

Når jeg sier troende så mener jeg alle troende ikke bare kristne. Med mindre du tror at det bare er kristne som tror på en fantasifigur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Archbishop skrev:

En ateist er villig til å innrømme at han kan ta feil. Mens en troende vil aldri innrømme at det er en mulighet for at Gud ikke finnes.

 

 

La meg gjette, du tror også at alle muslimer er terrorister, ikke sant?

Anonymkode: 9a8c3...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, The Archbishop skrev:

En ateist er villig til å innrømme at han kan ta feil. Mens en troende vil aldri innrømme at det er en mulighet for at Gud ikke finnes.

Ateister er gjerne like arrogante og nedlatende mot religiøse som det du er, men noen klarer heldigvis å innrømme at de kan ta feil, slik mange religiøse også kan.

Anonymkode: 7ec76...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

La meg gjette, du tror også at alle muslimer er terrorister, ikke sant?

Anonymkode: 9a8c3...1eb

Nei jeg er ikke Frper

Jeg er fullstendig klar over at bare en liten andel av muslimer faktisk er terrorister. Jeg vet også at muslimer er de som oftest er ofre for muslimske terrorangrep. Noe man ikke kan si om Frp\Frp velgere som tror at alle muslimer er terrorister.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ateister er gjerne like arrogante og nedlatende mot religiøse som det du er, men noen klarer heldigvis å innrømme at de kan ta feil, slik mange religiøse også kan.

Anonymkode: 7ec76...1e1

Jeg er ikke nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, The Archbishop skrev:

Jeg har ikke nevnt kristendommen med et ord.

Når jeg sier troende så mener jeg alle troende ikke bare kristne. Med mindre du tror at det bare er kristne som tror på en fantasifigur. 

Hvilke beviser kan du fremskaffe for at Gud ikke finnes, at alt er bare fantasier? Tror du bare på ting du selv kan ta i, berøre, se rett foran deg osv. Har du aldri opplevd noe du ikke kan forklare rasjonelt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Archbishop skrev:

Jeg er ikke nedlatende.

Bruk av "fantasifigur" om andres guder er nedlatende og svært støtende. Det viser jo at mange ateister er langt verre enn de mest fundamentalistiske religiøse.

Anonymkode: 7ec76...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, The Archbishop skrev:

Nei jeg er ikke Frper

Jeg er fullstendig klar over at bare en liten andel av muslimer faktisk er terrorister. Jeg vet også at muslimer er de som oftest er ofre for muslimske terrorangrep. Noe man ikke kan si om Frp\Frp velgere som tror at alle muslimer er terrorister.

 

Jeg er ikke nedlatende.

Det er tull Frp velgere tror IKKE at alle muslimer er terrorister

Anonymkode: 60d56...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som fikk flashback her? Har vi ikke hatt denne tråden før? :fnise: et utdebattert tema liksom med en gang man er ekstrem i begge retninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Carrot skrev:

Er det bare meg som fikk flashback her? Har vi ikke hatt denne tråden før? :fnise: et utdebattert tema liksom med en gang man er ekstrem i begge retninger...

Deja vu :P

Anonymkode: 60d56...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
41 minutter siden, XXVIII skrev:

Nøyaktig hvorfor er det støtende?

Det er støttende for troende når man sier at man ikke tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nope, mange ateister som aldri vil innrømme at det er en sjangse for at de tar feil. Kan egentlig ikke fordra ateister, selv om jeg ikke er troende selv.

Vil si at den største forskjellen er at ateister føler de må annonsere for alle at de er ateist hele tiden, mens troende gjerne kan holde troen sin for seg selv.

Anonymkode: 4c8e7...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, The Archbishop skrev:

Nei jeg er ikke Frper

Jeg er fullstendig klar over at bare en liten andel av muslimer faktisk er terrorister. Jeg vet også at muslimer er de som oftest er ofre for muslimske terrorangrep. Noe man ikke kan si om Frp\Frp velgere som tror at alle muslimer er terrorister.

 

Jeg er ikke nedlatende.

Så du mener at alle FrP'ere ser på muslimer som terrorister. Du hørtes ut som en ydmyk og lite dømmende person. Blir kvalm av slik som deg som setter folk i bås.

Anonymkode: 9a8c3...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at alle FrP'ere ser på muslimer som terrorister. Du hørtes ut som en ydmyk og lite dømmende person. Blir kvalm av slik som deg som setter folk i bås.

Anonymkode: 9a8c3...1eb

Å nei en fremmed person blir kvalm av meg. Hvordan skal jeg overleve denne dagen.

Men det er et faktum at mange Frpere og Frp velgere snakker som at alle muslimer er terrorister.

 

Endret av The Archbishop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...