Gå til innhold

- Hunder bør være alene maks 3 timer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig trist å høre at jeg som singel og har en fulltidsjobb ikke kan ha hund, som for meg er en stor interesse og nærmest livsstil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mange hunder igjen i verden hvis hund bare skal være et previligere for uføretrygdede og pensjonister. Verden er ikke bare svart/hvit, synes slik synsing som dette er forkastelig. 

Ja til debatt om dyrevelferd! Nei til latterlig fanatisk nedtrykking av majoriteten av hundeeiere med normal arbeidstid. 

Hilsen hjemmeværende eier av hund pga fjernstudier. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude Mostue ***** sikkert regnbuer som ikke lukter, men verden er engang slik at folk må jobbe (hva gjør hun med sine når hun er på jobb tro?). Så lenge hunden får stell, stimuli, mat og kjærlighet, så klarer den å være alene mer enn tre timer uten å få arr på sjelen - det føler jeg meg ganske sikker på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Veldig trist å høre at jeg som singel og har en fulltidsjobb ikke kan ha hund, som for meg er en stor interesse og nærmest livsstil. 

Trist for deg, men kanskje ikke trist for hunden? 

Anonymkode: 96248...fcb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Meij skrev:

Blir ikke mange hunder igjen i verden hvis hund bare skal være et previligere for uføretrygdede og pensjonister. Verden er ikke bare svart/hvit, synes slik synsing som dette er forkastelig. 

Ja til debatt om dyrevelferd! Nei til latterlig fanatisk nedtrykking av majoriteten av hundeeiere med normal arbeidstid. 

Hilsen hjemmeværende eier av hund pga fjernstudier. 

Ta til deg sannheten du! Istedet for å beskytte disse "nedtrykking av eiere".  Det er hundene dette er om! hva slags ræva kvalitet på livet altfor mange har å tilby .Jo flere som tar til seg dette jo bedre! 

Anonymkode: d7ece...6d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Trude Mostue ***** sikkert regnbuer som ikke lukter, men verden er engang slik at folk må jobbe (hva gjør hun med sine når hun er på jobb tro?). Så lenge hunden får stell, stimuli, mat og kjærlighet, så klarer den å være alene mer enn tre timer uten å få arr på sjelen - det føler jeg meg ganske sikker på.

Hun har ikke hund. Leste du saken? 

Anonymkode: 96248...fcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Veldig trist å høre at jeg som singel og har en fulltidsjobb ikke kan ha hund, som for meg er en stor interesse og nærmest livsstil. 

Du må sette dine egne egoistiske behov til side!, eller få deg 2 hunder. 

Anonymkode: d7ece...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke hund. Leste du saken? 

Anonymkode: 96248...fcb

Hun har hatt hauger og lass med bikkjer, og synes import av gatebikkjer er en god ide. Dama har null kredibilitet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med Mostue her ja. Å la en hund være alene hjemme i timesvis er rett og slett egoistisk,

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/mostue-ut-mot-egoistisk-dyrehold-hunder-boer-vaere-maks-tre-timer-alene/a/23838489/

Anonymkode: a289d...4e9

Du sier hunder ikke skal være hjemme alene i timesvis. 3 timer er "timesvis" :P Tre timer alene er "ingenting", personlig mener jeg at over 8 timer er for mye ettersom hunder er sosiale vesner. Jeg synes derimot at hund i bur bør være maks 3 timer om dagen.

Anonymkode: f465a...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta til deg sannheten du! Istedet for å beskytte disse "nedtrykking av eiere".  Det er hundene dette er om! hva slags ræva kvalitet på livet altfor mange har å tilby .Jo flere som tar til seg dette jo bedre! 

Anonymkode: d7ece...6d0

Er du hjemmeværende selv? 

Anonymkode: d2bc5...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Hun har hatt hauger og lass med bikkjer, og synes import av gatebikkjer er en god ide. Dama har null kredibilitet.

Men hun har altså ikke hund nå, siden du lurte :)

Anonymkode: 96248...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund har ikke tidsperspektiv. Den dør ikke om den ligger i bur en arbeids dag. Bikkja mi lider ingen nød. Får mer trim og trening enn en gjennomsnitt hund. Hund er ett dyr som skal gå i ett med familien samtidig som den er en arbeids hund. Brukes til jakt, trekke oss på ski, bære kløv. Hund er hund men forsatt ett respekter og kjært familie medlem. Det er ikke ett barn som mange tror en hund er!  Hund er hund. Maks tre timer alene er bare vås! Kommer helt Ann på psyken og hva den er vant med.

Anonymkode: f900a...c4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha hun er ikke en menneskerettighet. Å komme med "da kan ingen ha hund" er ikke et argument. Nei, da kan kanskje ikke noen ha hund, om man skal sette hundens velvære først. Men folk vil selvsagt sette egen trivsel over andre levende vesener, så da kjøper folk hun selv om de er alene 10 timer, aldri går tur eller har dem i bur når det er beleilig.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En hund har ikke tidsperspektiv. Den dør ikke om den ligger i bur en arbeids dag. Bikkja mi lider ingen nød. Får mer trim og trening enn en gjennomsnitt hund. Hund er ett dyr som skal gå i ett med familien samtidig som den er en arbeids hund. Brukes til jakt, trekke oss på ski, bære kløv. Hund er hund men forsatt ett respekter og kjært familie medlem. Det er ikke ett barn som mange tror en hund er!  Hund er hund. Maks tre timer alene er bare vås! Kommer helt Ann på psyken og hva den er vant med.

Anonymkode: f900a...c4d

Hvordan vet du hvordan en hund opplever tid?

Anonymkode: 440ec...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre for hundene å være alene noen timer hver dag, enn å være hjemløse? Faktumet er jo at hvis bare de som er hjemme hele dagen skulle hatt hund,ville det vært mange hunder til overs. Mange av dem som går hjemme hele dagen har forøvrig ikke råd til å ha hund heller,fordi de bare har en liten trygd,og å ha hund koster. 

Jeg støtter forslaget om å ha to hunder. Da er de ikke alene hele dagen. Det må jo ikke være et menneske de har kontakt med hele dagen, det kan vel like gjerne være artsfrender. 

Anonymkode: 28180...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bedre for hundene å være alene noen timer hver dag, enn å være hjemløse? Faktumet er jo at hvis bare de som er hjemme hele dagen skulle hatt hund,ville det vært mange hunder til overs. Mange av dem som går hjemme hele dagen har forøvrig ikke råd til å ha hund heller,fordi de bare har en liten trygd,og å ha hund koster. 

Jeg støtter forslaget om å ha to hunder. Da er de ikke alene hele dagen. Det må jo ikke være et menneske de har kontakt med hele dagen, det kan vel like gjerne være artsfrender. 

Anonymkode: 28180...878

Hvis "ingen" kunne hatt hund hadde vi ikke hatt hunder heller. Da hadde det ikke vært noe særlig oppdrett ettersom etterspørselen hadde vært så liten, at mange hunderaser hadde bare dødd ut, så det argumentet er bare svada.

Anonymkode: f465a...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha hun er ikke en menneskerettighet. Å komme med "da kan ingen ha hund" er ikke et argument. Nei, da kan kanskje ikke noen ha hund, om man skal sette hundens velvære først. Men folk vil selvsagt sette egen trivsel over andre levende vesener, så da kjøper folk hun selv om de er alene 10 timer, aldri går tur eller har dem i bur når det er beleilig.

Hvordan vet du hvordan en hund opplever tid?

Anonymkode: 440ec...85d

Hunder tenker ikke som oss. De tenker ikke i fremtiden sånn som vi gjør. De er her og nå. Opplever tid den tiden de lever gjør de, men en time for oss er ikke en time for dem. De tenker ikke sånn. 

Anonymkode: d2bc5...898

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan vet du hvordan en hund opplever tid?

Anonymkode: 440ec...85d

Er blitt forsket på. Tenker time messig. Er eier vekke i flere dager og uker så er det ett annet savn. Men 10 minutter og 7/8 timer har dem ikke perspektiv på. 

Anonymkode: f900a...c4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du hjemmeværende selv? 

Anonymkode: d2bc5...898

Vri om knotten, hva tror du ? Hadde aldri i verden vurdert å ha hund om jeg ikke styrte min egen arbeidstid og økonomi til å betale hundepass  boende der jeg bor når jeg reiser. 

Anonymkode: d7ece...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med Mostue her ja. Å la en hund være alene hjemme i timesvis er rett og slett egoistisk,

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/mostue-ut-mot-egoistisk-dyrehold-hunder-boer-vaere-maks-tre-timer-alene/a/23838489/

Anonymkode: a289d...4e9

Da er det nesten ingen som kan ha hund da. Kun de som går på NAV eller pensjonister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...