Gå til innhold

Hvorfor er kvinner mer tilbøyelig til å tro på åndelige ting en hva menn er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ihvertfall det man ofte hører. Men stemmer dette egentlig ?

Og om det stemmer hvorfor er det slik ?

Anonymkode: 9e589...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer. Det er veldig enkelt fordi kvinner er drevet av følelser, mens menn er mer mot kald hard logikk. Sånn spirituelle greier er sånn som kan frambringe masse følelser, og damer elsker å "bli lært" ting om seg selv... er derfor disse sjekkeguruene scorer masse poeng på "cold reading" ,avlesning av håndflate, masing om stjernetegn og alt mulig annet slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok med at kvinnfolk er litt skjøre i toppen.

Anonymkode: 84c42...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er generelt mer åpne for ting enn menn. Det betyr at de er mer tolerante for mennesker som er annerledes enn seg selv, men det betyr også at det er predisponerte til å tro.

Anonymkode: 1e059...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hapi skrev:

Fordi de er mer avanserte vesener.

Tror det har noe med det og gjøre. Men kvinner er ofte mer påståelige. Det er en dårlig egenskap.

Anonymkode: 39d4b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hapi skrev:

Fordi de er mer avanserte vesener.

the-most-interesting-man-in-the-world-me

Anonymkode: 9e589...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stiigen skrev:

Det stemmer. Det er veldig enkelt fordi kvinner er drevet av følelser, mens menn er mer mot kald hard logikk. Sånn spirituelle greier er sånn som kan frambringe masse følelser, og damer elsker å "bli lært" ting om seg selv... er derfor disse sjekkeguruene scorer masse poeng på "cold reading" ,avlesning av håndflate, masing om stjernetegn og alt mulig annet slikt.

Ja, gutta i IS, alle menn i den muslimske verden, alle prester og predikanter og alle de andre religiøse mannlige lederne i verden er helt klart drevet av kald hard logikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner er mer i kontakt med følelsene sine. De følger hjertet sitt mer, intuisjonen sin etc.

Vi vet også at det finnes mye mer enn håndfaste bevis. Mye man ikke kan se er allikevel vesentlig.

Anonymkode: 3d8ce...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, antbug skrev:

Ja, gutta i IS, alle menn i den muslimske verden, alle prester og predikanter og alle de andre religiøse mannlige lederne i verden er helt klart drevet av kald hard logikk. 

Ja, menn går til IS og kvinner driver med spirituell manipulasjon og bedrageri. Første krig og drap, andre psykisk terror

Anonymkode: 1e059...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hapi skrev:

For et avansert innlegg.

Ja for dette innlegget du skrev er jo kjempe avansert.

3 timer siden, Hapi skrev:

Fordi de er mer avanserte vesener.

Dette er ikke noe annet en et patetisk forsøk fra en kvinne og slenge dritt om menn. Dere kvinner er ikke noe mer avanserte enn hva menn er. 

Anonymkode: 9e589...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. som flere har vært inne på, kvinner er ikke like flinke til å tenke og reflektere som menn er. De sier de styres av "følelsene", men det er feil. Det er bare impulsivitet, avgjørelser de tar på sparket fordi de ikke klarer å reflektere, tenke gjennom ting.

2. de har en mindre hjerne enn menn har. I snitt er en kvinnes hjerne en halv kilo mindre enn en manns hjerne. Det gjør henne mindre kapabel til å analysere verden like godt som en mann kan.

Anonymkode: 81494...9d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, antbug skrev:

Ja, gutta i IS, alle menn i den muslimske verden, alle prester og predikanter og alle de andre religiøse mannlige lederne i verden er helt klart drevet av kald hard logikk. 

Religion var tett knyttet til spiritualitet tidligere, men den dag i dag har det nesten ingenting med det å gjøre lenger. Grunnen til at religiøse ledere er menn er fordi menn er ute etter makt, og slike posisjoner medfører mye makt over mange hjernevaskede undersåtter. De trenger ikke engang å tro på gud for å komme i en slik posisjon. Tror du de IS gutta sitter ned å gjør yoga, og snakker om stjernetegn?  Nei , de er aggressive despoter som nærer seg på frykt, hat, og den makten de har over de som de terroriserer - dette er i polar motsetning til det denne samtalen handler om.  Jeg tror den gjennomsnittlige børsmegler er mer "åndelig" enn disse folka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner har lavere intelligens enn menn.

Anonymkode: 17e27...6f6

Og like riktig er det å si at kvinner har høyere intelligens enn menn. 

Det er flere dumme eksemplarer hos menn, men også flere intelligente enn hos kvinner. IQ sammenlagt er så å si lik. 

Anonymkode: 2e9b0...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Vi vet også at det finnes mye mer enn håndfaste bevis. Mye man ikke kan se er allikevel vesentlig.

Typisk ignorant floskel. Ingen i hele verden påstår at man kan se alt som er vesentlig. Vi ser for eksempel ikke lufta vi puster inn.

Derimot er det idiotisk å basere seg på ting som ikke bare mangler bevis, men som faktisk er motbevis. Og det er det du snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og faktisk "tror" jeg ikke på noe som helst "overnaturlig", jeg forholder meg til konkrete opplevelser, både mine egne og andres, som gjør at jeg ikke kan bortforklare healing, klarsynthet, mediumskap, sanndrømthet, homeopati, akupunktur, telepati og andre ting som visstnok ikke kan "bevises".

Jeg har ikke noe behov for å tro på disse tingene, hvorfor skulle jeg det? Jeg pleide å sverge til vitenskapen, men jeg har opplevd så mye som har fått meg til å endre oppfatning, og som gjør meg tilbøyelig til å tro at vitenskapen i mange tilfeller blir en egen tro, en egen "religion".

Jeg husker da jeg var 19-20 år gammel, jeg tok hurtigruta nordover og stoppet i Bodø. Jeg satt på en pub og ventet på at den skulle gå videre, og kom i snakk med en mann fra Afrika. Av en eller annen grunn kom samtalen inn på såkalte "overnaturlige" ting, noe han trodde på, men ikke jeg. Jeg sa at sånne ting var bare tull, men han sa til meg "Kom til Afrika, så skal du få se." Han mente det hendte flere slike ting der nede, at kontinentet var mere "magisk" liksom.
Ordene hans festet seg, og nå over 20 år senere kan jeg si at han hadde rett, det finnes såkalte "overnaturlige" ting, men jeg har ikke vært i Afrika for å sjekke ut om det er mere "magisk" der, kanskje jeg burde gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...