Gå til innhold

Skolebil kjører ulovlig i kollektivfelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget idag en fossilbil som kjørte lenge i kollektivfeltet i Oslo. På den stod det skolebil og logo av trafikkskolen. Det var bare en i bilen på det tidspunktet. Han sparte flere km med kø på den måten. Jeg tok et bilde av bilen hans med flash og da stakk han fort ut av kollektivfeltet gitt..

Er det greit at kjøreskolelærere kan ta seg til rette eller bør de følge reglene slik de skal lære elevene sine?

Anonymkode: f76da...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørelærere har ikke noe mer lov enn andre til å kjøre i kolektivfelt. 

Og det burde ikke elbiler hatt heller!! Kolektivfelt er for for busser og drosjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var trafikklæreren som kjørte? Det kan ha vært en elev, og så sa trafikklæreren at eleven måtte skifte felt, altså vekk fra kollektivfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget idag en fossilbil som kjørte lenge i kollektivfeltet i Oslo. På den stod det skolebil og logo av trafikkskolen. Det var bare en i bilen på det tidspunktet. Han sparte flere km med kø på den måten. Jeg tok et bilde av bilen hans med flash og da stakk han fort ut av kollektivfeltet gitt..

Er det greit at kjøreskolelærere kan ta seg til rette eller bør de følge reglene slik de skal lære elevene sine?

Anonymkode: f76da...9ce

Selvfølgelig er ikke dette greit.

Men, du finner jo i trafikkopplæringsbransjen, som i alle andre bransjer, mennesker som verken eier ett fnugg av yrkesstolthet eller selvinnsikt.

Tenkte også først at det kanskje var kjøring med elev, da kan jo slikt skje, men var han/hun alene er det jo litt teit.

Anonymkode: 1bbcd...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en mann i bilen, ingen elever. Om hydrogenbiler, elbiler, taxi o.l. ikke passer i kollektivfeltet er vel en annen diskusjon. Nettsiden til kjøreskolen har foresten fancy bilder og oser av kul seriøsitet. Ikke akkurat noe forbilder i real life ser jeg.

Anonymkode: f76da...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en mann i bilen, ingen elever. Om hydrogenbiler, elbiler, taxi o.l. ikke passer i kollektivfeltet er vel en annen diskusjon. Nettsiden til kjøreskolen har foresten fancy bilder og oser av kul seriøsitet. Ikke akkurat noe forbilder i real life ser jeg.

Anonymkode: f76da...9ce

Okei, skjønner. Men jeg synes ikke du skal blande deg, for denne trafikklæreren er også bare et menneske. Og mennesker kan gjøre feil, til og med fagfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Her må det anmeldelse til.

Anonymkode: e0122...8d3

...og VG og Dagbladet og hele indignasjonsborgerskapet må trå til! For her har vi ingenting annet å gjøre enn å lage oss små regler og følge med på hvem som bryter de.

Anonymkode: 9cd41...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 12.00, AnonymBruker skrev:

...og VG og Dagbladet og hele indignasjonsborgerskapet må trå til! For her har vi ingenting annet å gjøre enn å lage oss små regler og følge med på hvem som bryter de.

Anonymkode: 9cd41...f1f

Kan de som tjener penger på å lære andre reglene, selv bryte dem, uten at noen skal reagere?

 

Anonymkode: f76da...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en ærlig feil. Han kan være så vant til å kjøre i kollektivfeltet siden han som regel er/har passasjer i bilen (om det er et 2+ felt) eller ha elbil på privaten, så glemte han seg.

Det er greit at det ikke er lov, men det kan ha vært at han bare blanket ut. Hadde han blitt stoppet hadde han fått bot, samme hvilken forklaring han kunne komme med, men når det ikke skjedde tenker jeg at det bare er å la det være.

Men at det ikke er noe bra reklame for skolen er jo klart.

Jeg hadde ikke gjort noe mer enn å sende en mail til kjøreskolen med bildet og sagt at man burde gå foran med et godt eksempel. (antakeligvis hadde jeg ikke gjort noe i det hele tatt).
Da får man gjerne en beklagelse og får være fornøyd med det tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 15.53, tdm900 skrev:

Kjørelærere har ikke noe mer lov enn andre til å kjøre i kolektivfelt. 

Og det burde ikke elbiler hatt heller!! Kolektivfelt er for for busser og drosjer!

Og på enkelte veistrekninger kan vanlige bilister kjøre i kollektivfelt hvis det står 2+ på skiltet.

Er du sikker på at ikke denne skolebilen kjørte i et kollektivfelt der det er tillatt å kjøre hvis du er 2 eller flere i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a life.folkens.

Sikkert bare en forglemmelse. man må ikke lage tråder på internett for alt. 

Jizes.

Anonymkode: e0122...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Honey Dew skrev:

Og på enkelte veistrekninger kan vanlige bilister kjøre i kollektivfelt hvis det står 2+ på skiltet.

Er du sikker på at ikke denne skolebilen kjørte i et kollektivfelt der det er tillatt å kjøre hvis du er 2 eller flere i bilen?

Les innlegg lengre opp, så vil du se det kun var sjåføren alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Get a life.folkens.

Sikkert bare en forglemmelse. man må ikke lage tråder på internett for alt. 

Jizes.

Anonymkode: e0122...8d3

Jo jeg reagerer når yrkessjåfører ikke kan ting 99% av vanlige folket kan. Ja alle kan gjøre feil, men yrkessjåfører skal kunne klare å styre unna slike enkle lovbrudd 99,99999999999% av gangene. Faktisk skal det ikke være mulig å få øye på de, men jeg ser de nesten hver dag bryte loven.

Anonymkode: f3de3...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebilsjåføren dette gjaldt kjørte denne morgenen sin skolebil med "DN xxxxx" skilt fra Romerike helt alene i bilen på Mosseveien. Han kjørte i kollektivfeltet lenge, fra kryss til kryss. Det var helt åpenbart at han viste hva han drev med da han først svinge brått inn i køen når han så blitzen i speilet fra mobilen min når jeg tok et bilde av bilen hans bakfra..

Anonymkode: f76da...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skolebilsjåføren dette gjaldt kjørte denne morgenen sin skolebil med "DN xxxxx" skilt fra Romerike helt alene i bilen på Mosseveien. Han kjørte i kollektivfeltet lenge, fra kryss til kryss. Det var helt åpenbart at han viste hva han drev med da han først svinge brått inn i køen når han så blitzen i speilet fra mobilen min når jeg tok et bilde av bilen hans bakfra..

Anonymkode: f76da...9ce

Javel? Han bruker vel elbil til vanlig da. Det er ikke farlig å kjøre i kollektivfeltet selv om det ikke er lov, så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å bry deg når det like gjerne kunne vært en forglemmelse.

Tidligere så har jeg alltid brukt sykkel om sommeren, men det hendte av og til jeg gikk. Når jeg en sjelden gang gikk, så gikk jeg ofte på sykkelstien i stedet for gangstien. Saksøk meg.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.10.2016 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Jo jeg reagerer når yrkessjåfører ikke kan ting 99% av vanlige folket kan. Ja alle kan gjøre feil, men yrkessjåfører skal kunne klare å styre unna slike enkle lovbrudd 99,99999999999% av gangene. Faktisk skal det ikke være mulig å få øye på de, men jeg ser de nesten hver dag bryte loven.

Anonymkode: f3de3...a25

Jeg har en følelse av at du har glemt et 9-tall der. Og at du kanskje er 13? I det virkelige liv gjør jo alle feil. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 9cd41...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg sender bilde til noen hvis jeg ser han igjen i kollektivfeltet..

Anonymkode: f76da...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...