Gå til innhold

kjøper mye brus, dritt lei av klaging av foreldrene mine, urimelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kjøp deg soda stream maskin :D de er sunnere og billigere!! med også cola smak eller fanta , de er ikke like mye sukker.

Ellers kan du gjøre som meg og kjøpe mange liter vann me kullsyre og en god saft så smaker de som brus:P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pengene er ikke det jeg ville vært bekymret for... Det er ikke bra for verken tenner eller kropp. Kjæresten min drakk bare brus før (ingen vann) og endte opp med unormalt høy puls. Det kunne gått veldig galt dersom han forsatte sånn lenger... Det er ikke bra for hjertet. I tillegg ble han ofte svimmel og i veldig dårlig form fysisk.

Men det er opp til deg hva du gjør med kroppen din! Eller det du bruker pengene dine på.

Endret av Coconutz
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en sodastream og bruk saft :) Det har vi gjort. Smaker helt likt som brus, billigere og sparer miljøet :)

Anonymkode: 8547a...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har par kusiner som kun drikker brus, par tre liter cola daglig. Nå går det visst mest i cola zero, som igjen gjør at man får lyst på sukker. Forstår ikke engang hvorfor de ikke engang velger vann til maten, heller  ikke vin, men øl til pizza er visst innenfor. Begge er overvektige, men virker ikke som de bryr seg om helsen sin. Har oppdaget at det er umulig å nå frem og til og med foreldrene forsvarer deres forbruk, selv om moren er sykepleier og kan det meste om helse. De er avhengige av cola.

Anonymkode: a69f5...e54

Hvis de har byttet fra Cola til Zero så bryr de seg tydeligvis om helsen/overvekten.

Anonymkode: 0a8c2...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt trist av å lese dette, jeg. Du har så mye protest i deg, og du gjør alt du kan for å rettferdiggjøre noe du egentlig vet at er dumt. Brusdrikkingen din virker mer som en protestaksjon. Eventuelt handler dette om at du faktisk er avhengig av brus for å ha det bra. Hvor bra du har det er nok det store spørsmålet.

Hvis foreldrene dine faktisk drikker like mye brus som deg men er irriterte fordi du kjøper dyrere brus så har de jo ikke noen sak. Da kan de holde munn. 

Men det er noe tvangsmessig i å fortsette med noe som ikke er bra for deg helsemessig. Hvis du er overvektig bør du virkelig revurdere tankesettet ditt. For en ting er at du ikke grier å se at bruksdrikking er problematisk i forhold til langtidskonsekvenser, men noe annet er det hvis du faktisk allerede nå burde knnse at brusdrikkingen din skader kroppen. Hva sier legen om helsen din?

Anonymkode: 971f2...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke nødvendigvis alle som bryr seg om helsa og som nødvendigvis vil leve i tipp topp form i flere år. 

Anonymkode: 2d7fe...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

er ikke nødvendigvis alle som bryr seg om helsa og som nødvendigvis vil leve i tipp topp form i flere år. 

Anonymkode: 2d7fe...94b

Sant dette. Men når de først får masse plager med kroppen, så kommer all klagingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...