Gå til innhold

The Walking Dead sesong 7 (Norsk sendetidspunkt)


Tonus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjipt ar de døde, men alt i alt en litt kjedelig episode syns jeg :/ ser frem til dagens. Håper på et første møte med ezekiel og at det ikke skuffer.

Anonymkode: cbfbc...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å se The Kingdom. Håper vi får se noe av der Negan og gjengen hans bor. De må jo være relativt mange, og kan umulig ha det så ille, med tanke på alt de presser ut av folk av mat osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil dere ha det i tråden her med tanke på "spoilers"? I og med at jeg, som ser serien på nettet, allerede har sett den. Er det greit å poste om den nyeste episoden, selv om den ikke har gått på norsk tv? 

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, Aurelia skrev:

Hvordan vil dere ha det i tråden her med tanke på "spoilers"? I og med at jeg, som ser serien på nettet, allerede har sett den. Er det greit å poste om den nyeste episoden, selv om den ikke har gått på norsk tv? 

Den går på Fox 21.55 hver mandag. Så det kan vel ikke kalles spoilere nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, canacas skrev:

Den går på Fox 21.55 hver mandag. Så det kan vel ikke kalles spoilere nå? 

Ikke nå, nei. Men jeg så den kl 9 i morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aurelia skrev:

Hvordan vil dere ha det i tråden her med tanke på "spoilers"? I og med at jeg, som ser serien på nettet, allerede har sett den. Er det greit å poste om den nyeste episoden, selv om den ikke har gått på norsk tv? 

Tråden er i utgangspunktet tenkt i forhold til norsk sendetidspunkt på Fox, altså etter episoden som starter 21:50 på mandagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonus skrev:

Tråden er i utgangspunktet tenkt i forhold til norsk sendetidspunkt på Fox, altså etter episoden som starter 21:50 på mandagene.

Oki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en treig episode, men det var vel å forvente etter forrige ukes episode. Typisk TWD å følge opp en sånn episode med å gå over til noe helt annet og senke tempoet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om kongen, da? Jeg har så lyst til å tro at han er en ålreit fyr... men det dukker vel opp noe lugubert der også. Jeg har ikke lest tegneserien.

Synes forresten det var litt merkelig at Carol var SÅ skeptisk til idyllen i the Kingdom. Var det ikke nettopp slik de så for seg at Alexandria kunne bli hvis de jobbet for det? Med hjemmedyrkede grønnsaker og barnelatter.... Men hun trivdes vel kanskje ikke så godt i Alexandria, heller.

Anonymkode: 3f32a...c67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tonus skrev:

Dette var en treig episode, men det var vel å forvente etter forrige ukes episode. Typisk TWD å følge opp en sånn episode med å gå over til noe helt annet og senke tempoet. 

TWD går i sirkler nå. Enda et "fristed" som snart går til helvete. Hvor mange ganger skal de kjøre nøyaktig samme storyline?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vel at "The Kingdom" blir med i hevnaksjonen til Rick og gjengen..  Litt kjedelig episode, men det brygger vel opp til krig etterhvert... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er et klipp fra tegneserien jeg kom over. Det som forundret meg var at dialogen/monologen er nesten helt lik som i serien. Lyden du hører av Negan er fra serien.

 

Endret av Mihva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere om kongen, da? Jeg har så lyst til å tro at han er en ålreit fyr... men det dukker vel opp noe lugubert der også. Jeg har ikke lest tegneserien.

Synes forresten det var litt merkelig at Carol var SÅ skeptisk til idyllen i the Kingdom. Var det ikke nettopp slik de så for seg at Alexandria kunne bli hvis de jobbet for det? Med hjemmedyrkede grønnsaker og barnelatter.... Men hun trivdes vel kanskje ikke så godt i Alexandria, heller.

Anonymkode: 3f32a...c67

Jeg reagerte på samme måte som Carol da kongen ble introdusert😂

Men likte han bedre etter at han fortalte Carol hvordan han egentlig var, pluss at han var kjekk. Han var ikke høy på seg selv, slik han obersten var. Jeg håper de slår seg sammen med Alexandria og kjemper mot Negan. Jeg er nysgjerrig på hvordan relasjonen utvikler seg mellom Carol og kongen. 

Anonymkode: 33c12...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke så mye å si om sise episode, utenom King Ezekiel----- :rodmer: De pene øya!!!! Og han har en søt pusekatt! Jeg håper på et godt samarbeid mellom Alexandria og The kingdom! Mye å håpe på, men kanskje the king er den rette som og kan holde Rick ved forstanden, og kanskje såppas tillitsfull at lederskapet kan deles litt. Liker jo Negans karaktier på en måte, litt sånn elsker å hate, håper virkelig å se han pines en gang! Jeg falt slik for the king så han er vel for god til å vare...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om den nyeste episoden?

Jeg likte den ikke så godt. Selv om jeg liker Daryl, så synes jeg de brukte alt for mye tid. Lange scener som med fordel kunne være halvert/kuttet. Slik at de kunne få brukt andre halvparten av episoden på livet i Alexandria, f.eks. Hvordan går det med folkene "våre" der? Er redd for at det blir en hel episode om Alexandria neste gang, og så hopper vi til Rick og gjengen først om to uker......  Hadde hver sesong bestått av 30 episoder, ville dette vært en helt grei episode.

Men for all del, interessant å få vite litt om Dwight (?) og at kanskje det ikke er så rosenrødt å være Saviour heller.... Spørs om det er fra innsida at Negans rike etterhvert blir brutt ned?

Anonymkode: 3f32a...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke episoden. Med så mye som foregår rundt karakterene våre så vil jeg ha mer fremgang i historien. Jeg føler at de gang på gang holder på i introduksjonsfasen med nye skurker. Slik man gjør i begynnelsen av en serie/bok/film når man skal vise hvem hovedpersonene er - da går det litt seint mens en blir kjent, og så bygger det seg sakte opp til et drama av et slag. Jeg føler at all fremgang i historien stopper hver gang man får en ny oppbygging og bli-kjent-periode. Nå skal vi bli kjent med Negan og folkene hans og King Ezekiel og folkene hans, så barker de vel sammen til sommeren en gang. 

Jeg synes selv denne serien egner seg best til binge-watching, for da virker det ikke som det går så sent framover. 

Jeg var også skikkelig irritert på Daryl i denne episoden - hvorfor kunne han ikke svelget stoltheten sin, latt som han ga seg og heller sett etter en mulighet til å bringe Negan ned innenfra? Det aller meste ville vært bedre enn å bli banket opp, feilernært, innesperret og torturert med musikk. Kommer ikke langt på den måten i alle fall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Jeg synes strarten på episoden var knall, - musikken, kontrastene, Daryl... Men så gikk det rett og slett for langsomt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...