Bringebær Skrevet 8. januar 2017 #201 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg er veldig klar for å slippe kvalmen.. Nå har jeg kasta opp nesten hver dag i over en måned, begynner å bli litt lei. Jeg blir 11+0 på tirsdag, da skal jeg på ultralyd. Klarer ikke helt forstå at jeg er gravid enda, kanskje det går mer opp for meg om alt ser fint ut på ultralyd. Ser bare for meg at det ikke er noe der, håper virkelig alt ser bra ut! Heldige dere som kan strikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matka Skrevet 9. januar 2017 #202 Del Skrevet 9. januar 2017 Vi var på tidlig UL for ei uke siden. Det var helt fantastisk! Fikk flyttet termin fram fire dager, så jeg syns jeg traff rimelig greit på gjetningen min i første omgang. 14+1 i dag, har hatt litt «stikking» eller «strekking» i underlivet i det siste, men tar det med knusende ro. Alt så bra ut på UL! Den lille hadde masse nesebein, nakken så fin ut, alt som kunne sees var der det skulle være og 155 bmp. Fikk med oss video og bilder hjem, kjempefornøyde! Neste sjekk er 9. februar på UL ved sykehuset. @Bringebær, huff, håper kvalmen avtar når du kommer inn i andre trimester nå. Det kan ikke være greit. God bedring! Har ikke begynt å strikke selv ennå, men regner med jeg finner pinnene når ting har roet seg på jobben etter nyttår nå. Nytt prosjekt på jobben, blir fort sliten av så mange nye mennesker og inntrykk, så jeg vil bare sove når jeg kommer hjem. P.S.: Vill bare dele; samboer fridde på julaften! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 9. januar 2017 #203 Del Skrevet 9. januar 2017 Endelig kan jeg også være med på denne tråden☺ Jeg kom nettopp fra UL og fikk se en aktiv liten krabat. Ble satt frem en uke, så jeg er 13uker på vei idag. Termin 20.juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 9. januar 2017 #204 Del Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, matka skrev: Vi var på tidlig UL for ei uke siden. Det var helt fantastisk! Fikk flyttet termin fram fire dager, så jeg syns jeg traff rimelig greit på gjetningen min i første omgang. 14+1 i dag, har hatt litt «stikking» eller «strekking» i underlivet i det siste, men tar det med knusende ro. Alt så bra ut på UL! Den lille hadde masse nesebein, nakken så fin ut, alt som kunne sees var der det skulle være og 155 bmp. Fikk med oss video og bilder hjem, kjempefornøyde! Neste sjekk er 9. februar på UL ved sykehuset. @Bringebær, huff, håper kvalmen avtar når du kommer inn i andre trimester nå. Det kan ikke være greit. God bedring! Har ikke begynt å strikke selv ennå, men regner med jeg finner pinnene når ting har roet seg på jobben etter nyttår nå. Nytt prosjekt på jobben, blir fort sliten av så mange nye mennesker og inntrykk, så jeg vil bare sove når jeg kommer hjem. P.S.: Vill bare dele; samboer fridde på julaften! Gratulerer så mye😊 Blir det hastebryllup, eller venter dere til etter babyen kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 9. januar 2017 #205 Del Skrevet 9. januar 2017 16 minutter siden, Kalender skrev: Endelig kan jeg også være med på denne tråden☺ Jeg kom nettopp fra UL og fikk se en aktiv liten krabat. Ble satt frem en uke, så jeg er 13uker på vei idag. Termin 20.juli. Jeg har også termin 20. Juli! I alle fall i følge tidlig ul, og den er vel mer pålitelig enn første dag i siste mens? Jeg er så utrolig rar med spisingen om dagen.jeg blir så bråmett. Jeg kan spise 3 tugger av noe og bli så brått mett at jeg nesten ikke greier å svelge det jeg allerede har i munnen. Så to sek. Senere er jeg jo sulten igjen... Og så tror jeg jeg har lyst på ting jeg egentlig ikke vil ha.stakkars samboeren min ble pisket ut for å kjøpe gougnuts ( hvordan skrives det?) og så tok jeg en tugge av den og greide ikke tanken på mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 9. januar 2017 #206 Del Skrevet 9. januar 2017 28 minutter siden, Puny skrev: Jeg har også termin 20. Juli! I alle fall i følge tidlig ul, og den er vel mer pålitelig enn første dag i siste mens? Jeg er så utrolig rar med spisingen om dagen.jeg blir så bråmett. Jeg kan spise 3 tugger av noe og bli så brått mett at jeg nesten ikke greier å svelge det jeg allerede har i munnen. Så to sek. Senere er jeg jo sulten igjen... Og så tror jeg jeg har lyst på ting jeg egentlig ikke vil ha.stakkars samboeren min ble pisket ut for å kjøpe gougnuts ( hvordan skrives det?) og så tok jeg en tugge av den og greide ikke tanken på mer... Hahaha! Du er ikke alene. Kjøleskapet vårt tyter av mat jeg ikke har lyst på lenger. Det har vært noen turer på til noen studenter med dårlig økonomi som er glade for maten jeg ikke orker. Nå har mannen i det minste lært å kjøpe i små kvanta. Jeg spiser bare litt av maten, før jeg blir mett. Har du begynt å merke av bekkenløsningen? Det har jeg. Har i tillegg slitt med ekstrem svangerskapskvalme. Jeg ser virkelig frem til det går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #207 Del Skrevet 9. januar 2017 Gratulerer, matka Jeg har det på samme måte med mat. Handler inn det jeg har lyst på, men spiser litt og så har jeg ikke lyst på det mer. Mannen skulle være snill i starten av graviditeten og kjøpte inn mye av den maten. Endte opp med at han måtte spise det opp I morgen er det jordmortime. Er spent! Håper jeg får samme jordmor som i forrige svangerskap. Hun var superkoselig Merker det i bekkenet om dagen. Har en jobb der jeg står og går mye av dagen, så det blir sofa mye av kvelden etter jr er i seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 11. januar 2017 #208 Del Skrevet 11. januar 2017 Nå har jeg vært på ul og der så jeg en sprell levende liten baby Alt så helt perfekt ut, to armer, to bein, hjerte som slår - med andre ord ikke et innbilt svangerskap Nå skal jeg prøve å senke skuldrene og nyte graviditeten. I den grad man kan nyte kvalme, oppkast og vondt i rygg/bekken I dag måtte jeg være hjemme fra jobb, formen er helt elendig. Satser på at en rolig dag hjemme gjør underverker. Har du begynt hos fysio @Hvitløk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #209 Del Skrevet 11. januar 2017 10 timer siden, Bringebær skrev: Nå har jeg vært på ul og der så jeg en sprell levende liten baby Alt så helt perfekt ut, to armer, to bein, hjerte som slår - med andre ord ikke et innbilt svangerskap Nå skal jeg prøve å senke skuldrene og nyte graviditeten. I den grad man kan nyte kvalme, oppkast og vondt i rygg/bekken I dag måtte jeg være hjemme fra jobb, formen er helt elendig. Satser på at en rolig dag hjemme gjør underverker. Har du begynt hos fysio @Hvitløk? Så gøy med vellykket ul er du mye plaget med kvalme og bekkenet? Ble du bedre etter en rolig dag? Jeg står på venteliste hos en fysio som er spesialist på bekken. Men har stått på listen i en måned nå, så håper jeg får time snart! Har du begynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 11. januar 2017 #210 Del Skrevet 11. januar 2017 35 minutter siden, Hvitløk skrev: Så gøy med vellykket ul er du mye plaget med kvalme og bekkenet? Ble du bedre etter en rolig dag? Jeg står på venteliste hos en fysio som er spesialist på bekken. Men har stått på listen i en måned nå, så håper jeg får time snart! Har du begynt? Har vært mye kvalm og vondt i bekkenet og ryggen siden begynnelsen av desember. Har hatt en av de bedre dagene i dag, ikke så kvalm eller vondt. Vesla har vært i barnehagen, så jeg har vært alene hjemme Nesten første gang siden før jeg ble mamma.. Har ikke begynt hos fysio enda, synes ikke det hjalp så veldig sist. Men jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært uten fysio heller da. Jeg er litt spent på hvordan det blir fremover med graviditetsplager, en 20 mnd gammel unge, hus og hjem, i tillegg til å jobbe i barnehage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matka Skrevet 12. januar 2017 #211 Del Skrevet 12. januar 2017 På 1/9/2017 den 11.43, Kalender skrev: Gratulerer så mye😊 Blir det hastebryllup, eller venter dere til etter babyen kommer? Tusen takk! Nei, vi venter til babyen kommer. Vi holder på med oppussing akkurat nå også, så blir nok ikke før til neste år når det er ferdig, tenker vi. Så har goood tid til planlegging! Kjenner meg igjen i det dere skriver om mat! For bare noen uker siden småspiste jeg hele tiden, men nå er jeg nesten aldri sulten! Spiser bare når jeg må. Har gått ned et par kilo de siste ukene. :/ Men jeg la jo på meg 5 kilo med en gang også, da.., så kanskje greit, hehe. Har hatt noen rolige dager hjemme denne uka. Har fått omgangssjuken.., så kaster opp og går på do hele tiden. Ga seg for det meste i går, heldigvis. Håper det ikke går utover den lille. Tar liksågreit sjukemelding ut uka, så kommer jeg til hektene igjen før mandag. Takk for gratulasjon, @Hvitløk! Håper du får time til fysio snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 12. januar 2017 Forfatter #212 Del Skrevet 12. januar 2017 21 timer siden, Bringebær skrev: Har vært mye kvalm og vondt i bekkenet og ryggen siden begynnelsen av desember. Har hatt en av de bedre dagene i dag, ikke så kvalm eller vondt. Vesla har vært i barnehagen, så jeg har vært alene hjemme Nesten første gang siden før jeg ble mamma.. Har ikke begynt hos fysio enda, synes ikke det hjalp så veldig sist. Men jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært uten fysio heller da. Jeg er litt spent på hvordan det blir fremover med graviditetsplager, en 20 mnd gammel unge, hus og hjem, i tillegg til å jobbe i barnehage Kjenner litt på samvittigheten ovenfor jr. Ikke alltid greit når mamma ikke kan bære eller leke like mye som før. Når de er 20 mnd så skjønner de ikke hvorfor man ikke kan gjøre alt man gjorde før. Vil tro det er heftig å jobbe i barnehagen med vondt bekken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 12. januar 2017 #213 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Hei! Jeg er endelig her! Jobben er informert, og det kan forsåvidt ikke skjules så mye lengre, da buksene mine passer med nød og neppe! 14+3 i dag, termin 09.07. Dette er nr 3, følte første lille kilingen 12+3 og nå romesteres det rimelig jevnt og trutt der inne. Vi gleder oss! Aldri hatt sommerbarn før, det skal bli fint og litt rart. Endret 12. januar 2017 av Darkannie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 14. januar 2017 #214 Del Skrevet 14. januar 2017 På 9.1.2017 den 12.35, Kalender skrev: Hahaha! Du er ikke alene. Kjøleskapet vårt tyter av mat jeg ikke har lyst på lenger. Det har vært noen turer på til noen studenter med dårlig økonomi som er glade for maten jeg ikke orker. Nå har mannen i det minste lært å kjøpe i små kvanta. Jeg spiser bare litt av maten, før jeg blir mett. Har du begynt å merke av bekkenløsningen? Det har jeg. Har i tillegg slitt med ekstrem svangerskapskvalme. Jeg ser virkelig frem til det går over. Jeg skulle til å si at jeg har merket 0 til bekkenløsning, men etter en 7 timer lang biltur kjenner jeg det virkelig! Håper dette bare er turen og ikke noe som har tenkt å vare... kjipt at du sliter med bekken så tidlig! Hvor kjenner du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 16. januar 2017 #215 Del Skrevet 16. januar 2017 På 14.1.2017 den 21.32, Puny skrev: Jeg skulle til å si at jeg har merket 0 til bekkenløsning, men etter en 7 timer lang biltur kjenner jeg det virkelig! Håper dette bare er turen og ikke noe som har tenkt å vare... kjipt at du sliter med bekken så tidlig! Hvor kjenner du det? Jeg kjenner bak på rumpa, og nevnte det for jordmora da vi var der og hun sa at det var bekkenet. Jeg syns egentlig at det var litt tidlig. Men nå har jeg hatt svangerskapskvalme siden uke 6, og litt bekkenproblemer kan jeg tåle😊 Vi var hos gynekolog og fikk sjekket nakkefold. Alt så bra ut, og ifølge han så ser det ut som jeg har en guttebaby i magen😊 Hva med deg? Har du fått vite kjønnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. januar 2017 #216 Del Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, Kalender skrev: Jeg kjenner bak på rumpa, og nevnte det for jordmora da vi var der og hun sa at det var bekkenet. Jeg syns egentlig at det var litt tidlig. Men nå har jeg hatt svangerskapskvalme siden uke 6, og litt bekkenproblemer kan jeg tåle😊 Vi var hos gynekolog og fikk sjekket nakkefold. Alt så bra ut, og ifølge han så ser det ut som jeg har en guttebaby i magen😊 Hva med deg? Har du fått vite kjønnet? Oj! Så spennende med gutt💙💙💙 en del folk rundt meg er overbevist om gutt her også, så da smitter det litt over på meg og jeg begynner å ønske meg gutt. Vi har i tillegg guttenavnet klart, så da blir det enkelt, men vi får se... skal på ul i februar, så da får vi se😊 Var du hos privat gynekolog? Jeg har litt lyst å sjekke jeg også, men alle private jeg har sett skriver ettertrykkelig at de ikke sjekker slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 16. januar 2017 #217 Del Skrevet 16. januar 2017 31 minutter siden, Puny skrev: Oj! Så spennende med gutt💙💙💙 en del folk rundt meg er overbevist om gutt her også, så da smitter det litt over på meg og jeg begynner å ønske meg gutt. Vi har i tillegg guttenavnet klart, så da blir det enkelt, men vi får se... skal på ul i februar, så da får vi se😊 Var du hos privat gynekolog? Jeg har litt lyst å sjekke jeg også, men alle private jeg har sett skriver ettertrykkelig at de ikke sjekker slikt Åh? Vi har kun vært hos private, da min fastlege alltid er syk og har vært dårlig på oppfølging. Så jordmor, lege og gynekolog er private. Jeg har vært i kontakt med helsestasjonen og får time der neste uke. Da får jeg visst også en jordmor jeg kan henvende meg til. Men det har ikke vært noe problem eller protester da vi ba om å få sjekket nakkefold og kjønn. Gynekologen sa at det ikke var 100% sikker da hun sa det, men det så ut som en gutt ihvertfall. Er det din første også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. januar 2017 #218 Del Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, Kalender skrev: Åh? Vi har kun vært hos private, da min fastlege alltid er syk og har vært dårlig på oppfølging. Så jordmor, lege og gynekolog er private. Jeg har vært i kontakt med helsestasjonen og får time der neste uke. Da får jeg visst også en jordmor jeg kan henvende meg til. Men det har ikke vært noe problem eller protester da vi ba om å få sjekket nakkefold og kjønn. Gynekologen sa at det ikke var 100% sikker da hun sa det, men det så ut som en gutt ihvertfall. Er det din første også? Min første ja. Vi har jo ikke snakket med de private gynekologene, så det kan jo være de ville sjekket det hvis vi spør ansikt til ansikt og at de kanskje bare må skrive det på grunn av loven...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalender Skrevet 16. januar 2017 #219 Del Skrevet 16. januar 2017 9 minutter siden, Puny skrev: Min første ja. Vi har jo ikke snakket med de private gynekologene, så det kan jo være de ville sjekket det hvis vi spør ansikt til ansikt og at de kanskje bare må skrive det på grunn av loven...? Det skader ikke å spørre😊 Hvis du holder til på Østlandet, kan jeg sende deg DM om hvem vi har vært hos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. januar 2017 #220 Del Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, Kalender skrev: Det skader ikke å spørre😊 Hvis du holder til på Østlandet, kan jeg sende deg DM om hvem vi har vært hos. Jeg bor i Oslo, send meg gjerne et tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå