Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017

Hvitløk

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, trudb skrev:

Jeg har en godt synlig mage er bare 1,54 å normalt er vekta på 49 men nå i romjula var den på 55 😂. Tilåmed vetrinæren vår måtte spørre forsiktig idag om hu standen vår var i en voksende periode😂 prøvde å ha en passe stor genser men neida hu merka det hu gitt. I de to andre svangerskapene har jeg lagt på med 30 og 35 kg så jeg skal vell legge på meg 40 nå da😂😂😂

Da blir du 1,5 kubikk da! 😂😂😂 Det er det svigerbror sier jeg kommer til å bli mot slutten! 👀

Morsom måte å spørre på forresten! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, SøsterLiten skrev:

Oj! Nesten 2 uker tilbake? Hvordan er det mulig? :fart2:

så fantastisk koselig å se hjertet! :nordvesta:Man mååå jo ikke være i dårlig form bare fordi man er gravid! Synd for meg at du ikke er i samme båt, men det viktigste er at du har baby i magen!! ❤️

Her i huset er jeg ekstrem dårlig form for tiden! Skikkelig kvalm, uggen, svimmel og hodepine. :icon_frown: Er ganske sliten for tiden... er ikke tull at man blir dobbelt så dårlig med to! Jeg er egentlig ikke en klager, men å være dårlig i 7 uker tar på. :sjokkbla: Gleder meg til "den milde midten" andre trimester... 2 uke og 1 dag til fullgått uke 12🙌🏼

Håper dere andre er i bedre form! 

Godt spørsmål! Man skal jo egentlig regne fra første dag i forrige menstruasjon, som i mitt tilfelle var 8. november. Vi hadde samleie 26 og 29 november, så det er da unnfangelsen har funnet sted (fordi andre samleier var lenge før og lenge etter, vi hadde en dårlig periode med lite sex :fnise:). Så hvis man regner nøyaktig fra unnfangelsen er 6+4 riktig, men hvis man skal regne fra første dag i siste menstruasjon, så er 8+2 riktig. Så ikke vet jeg! Men utifra størrelsen på embryoet mente legen at jeg er 6+4... 

Ja, det var såå koselig å se hjertet <3 Selv om det bare var ei lita bønne inni magehula :fnise: Ganske lettet over at det bare var én inni der, men koselig hadde det vært uansett hvor mange det skulle vise seg å være :P 

Så kjedelig at du er så dårlig :icon_frown: Her er det absolutt ingenting som merkes. Enda! Håper du snart blir bedre. Er ikke noe gøy. Jeg hadde jo egentlig bare 4 uker igjen til fullgått uke 12, men nå er jeg 6... Jaja! Får bare smøre meg med tålmodighet ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SøsterLiten skrev:

Jeg har fått skikkelig mage allerede. Andre som har fått? Er så koselig! :ninuskapus: Er bare 1.56 høy og normalvektig så har ikke så mye plass å ha baby på. Lurer på hvordan jeg blir seendes ut i juli! :laugh:

Her har det bare vært luft :ler: Men så er jeg passe høy (1,75) og ikke akkurat normalvektig :P Kiloene sitter ganske pent på da, så det blir bra tydelig når babymagen faktisk kommer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag, ut fra første dag i siste mens! Hurra 😊 Sist jeg var gravid var det Endel forskjell på mens og ultralydtermin så spent på hvordan det blir denne gangen.. 

Kvalmen har gitt seg endel, så i dag har jeg spist masse smågodt 👍🏻 endelig liksom 😉

Tror kanskje jeg har fått litt mage, men er nok endel luft også..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter endel smerter i livmor ente vi på gynekologisk ikveld. Pga min historie skal det lite til før de ønsker oss velkommen inn ,på skjermen fikk vi se en sprellende liten pøbel som lever i beste vell gående. Jeg ble satt nesten en uke frem som vill si att jeg nå har passert uke 12😀😍 det var en stor lettelse å komme inn å se alt var i skjønneste orden hvorfor jeg har ubehag kommer mest sannsynlig av en vannsyste som bare er litt plagsom men så liten att den ikke er noe å tenke på😀 God helg til dere alle damer😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid godt å se det er fint når man sitter med litt bekymring. Nå kan jeg ta en paracette å helg med senka skuldre😊Men jeg må bare si det til alle dere førstegangs nøl aldri med å ringe lege om noe skaper litt bekymring😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL igår 11+3, og jeg kommer virkelig ikke over hvor merkelig, rart og ikke minst hvor fantastisk det er å se det bittelille fosteret på skjermen foran seg, med fingre, liten nese og siluetten til et bittelite menneske! Man kommer inn til undersøkelsen forberedt på det verste, og med alle worst case scenarioes gjennomgått i hodet, og alt bare glemmes i det apparatet føres over magen og man ser den lille som faktisk bor inni deg! :hjerter: 

... På den ikke fullt så rosenrøde siden har jeg pådratt meg forkjølelse med feber og bihulebetennelse med hodepinen fra helvete, samt at ulvehungeren/uggenheten er tilbake for fullt :eeeh: Har sååå lyst på en McDonald's cheeseburger akkurat nå, mens det jeg burde spise er noe med grønnsaker! (suragurken, løken og ketchupen teller visst ikke) :grine: Problemet er bare at jeg blir så kvalm av de fleste salater, jeg som alltid har elsket å spise sunt og grønt... Flere som sliter med avsmak på grønnsaker? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den worst case scenarioes kjenner jeg godt ja. Jeg lå med tårer som trilla å ville ikke engang se skjermen når vi var inne ikveld helt til gynekologen å jordmora sa å her var det aktivitet gitt. Jeg holdt nesten på å hive meg rundt halsen på de begge å jeg tror jeg takka gud 100 ganger. Haha uff alt som lager bekymringen å teite tanken når man bærer på ett ekstra liv. 

Når det kommer til grønnsaker å frukt har jeg det stikkmotsatt jeg knasker gulrøtter brokkoli epler og druer dagen lang😂 men jeg må ærlig innrømme ritz kjeks med kremost og rød kalde druer helt nesten frosne er noe jeg MÅ ha 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at så mange begynner å komme seg nærme uke 12😊

Jeg orker nesten ikke grønnsaker heller. Frukt går helt fint, men grønnsaker brekker jeg meg av. Spesielt varme. Kaster fremdeles opp nesten hver dag, så orker ikke spise noe som fremprovoserer kvalmen.

Får sånn merkelige trang til å spise ulik mat for tiden. Ikke nødvendigvis samme type mat hver dag. I går var det stekt ris og her om dagen var det syltet ingefær😂 forrige svangerskap så hadde jeg cravings i perioder. Stakkars mannen som kjørte byen rundt for å finne solo-is i januar🙈

15+1 i dag!

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at så mange har kommet seg over det magiske 12 uker merket! ❤ og så utrolig bra at alt var fint med din lille pøbel Trudb! :ninuskapus: Man blir ekstremt engstelig for disse små, alle de rareste tankene kommer.

sist graviditet så hadde vi ul i uke 12 og da hadde jenta vår nakkefold. Vi gikk gjennom alle verdens skumle tester for å finne ut at alt var bra... Vi ville ha beholdt så lenge barnet ville få god livskvalitet så derfor har vi bestemt oss for å ikke ta 12 ukers ul denne gangen. Rett og slett for å spare oss for den hjerteskjærende tiden vi gikk igjennom. 

Meeeeen.... nå som uke 12 nærmer seg skulle jeg såååå gjerne tittet inn for å se om bøllefrøene mine har det bra og spreller og koser seg.... :P Man blir virkelig litt smårar av å være gravid altså! :fnise:

Jeg har ikke hatt noen MÅ ha enda, men jeg har spist veldig mye bacon ost på knekkes og ristet brød med smør og syltetøy! :alice: Har vansker med å spise middag for jeg blir så dårlig på kvelden. Kjøtt er forvrengt fordøyelig virker det som... 

syltet ingefær Hvitløk? 👀😜😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir helt tussete i hode når man er gravid. Jeg brekker meg av mat jeg ikke har lyst på den dagen. Sånn som den ene dagen her fikk jeg ekstremt lyst på Taco å alle andre middags forslag bare vrengte seg i hode mitt. Igår ville jeg bare ha pizza med ruccola salat å hvitløk dressing😂. Men idag vill magen vrenge seg av å se pizza restene idag har jeg virkelig skikkelig lyst på fisk til middag. Åsså er det knallgodt å dyppe appelsin i sukker. Sikkert ikke så sundt men veldig godt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre her inne som er igang med babystrikk? Her strikkes det i til både gutt å jente siden vi ikke vet hva som kommer.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, trudb skrev:

Andre her inne som er igang med babystrikk? Her strikkes det i til både gutt å jente siden vi ikke vet hva som kommer.😅

Jeg startet på en baby jentejakke nå. :fnise: Fant ut at jeg kan alltids gi den bort hvis det blir gutter her. Men datteren min er såååå sikker på at det blir en av hver! :ninuskapus:Så da tar jeg sjansen. Jeg får en niese om 3 uker så hvis svigerinna mi liker jakken kan de få bruke den først evt! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte akkurat garn på Nøstebarn til pledd :jepp: Storesøster fikk det, så da må Lillebolle også få det :rodmer: 

SÅ får jeg se hva annet jeg finner på, evt får andre til å strikke for meg :ler: Akkurat nå har jeg lett strikketørke, samtidig som jeg ikke har lyst til å begynne på noe stort før jeg har fått bursdagsgave. Jeg strikket en eskimo-genser til meg selv for 3 år siden, og selv om jeg er stolt av den, er jeg ikke fornøyd. I tillegg er den noe ødelagt. Så jeg ønsket meg garn til en ny :tekola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strikkes det minsten bukser fra klompelompe i alle mulige farger å str😂 de er så lette å knall gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Godt" å høre at flere ikke er helt bestevenn med grønnsaker for tida 😝 Frukt går helt fint, lurer på hva jeg skulle gjort uten epler når ulvehungeren melder seg kl 05.00 om morgenen når jeg ikke klarer holde øya oppe og må sitte i halvsøvne i senga og spise. Apropos ulvehunger... De siste dagene har jeg ikke klart å bli mett. Sulten gnager i magen konstant, selv mens jeg spiser! Håper for guds skyld det bare er en fase, ellers kan det bli svært spennende å se hva vektnåla stopper på til slutt... 🙈 

Blir forresten så inspirert av dere som strikker! 😊 Har bare strikka tovede tøfler, så kanskje jeg endelig kommer igang med noen større prosjekter :-) Hvis jeg får tid ved siden av all spisinga... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, trudb skrev:

Her strikkes det minsten bukser fra klompelompe i alle mulige farger å str😂 de er så lette å knall gode. 

Jeg strikker minsten jakke til jente og skal strikke minstenbuksen til etterpå. 😍 Sååå skjønn!!

4 minutter siden, Mayah skrev:

"Godt" å høre at flere ikke er helt bestevenn med grønnsaker for tida 😝 Frukt går helt fint, lurer på hva jeg skulle gjort uten epler når ulvehungeren melder seg kl 05.00 om morgenen når jeg ikke klarer holde øya oppe og må sitte i halvsøvne i senga og spise. Apropos ulvehunger... De siste dagene har jeg ikke klart å bli mett. Sulten gnager i magen konstant, selv mens jeg spiser! Håper for guds skyld det bare er en fase, ellers kan det bli svært spennende å se hva vektnåla stopper på til slutt... 🙈 

Blir forresten så inspirert av dere som strikker! 😊 Har bare strikka tovede tøfler, så kanskje jeg endelig kommer igang med noen større prosjekter :-) Hvis jeg får tid ved siden av all spisinga... :sjenert:

Jeg spiser en halv banan kl 3.30 hver natt. Da våkner jeg av at magen rumler! 👀 Hver annen time rumler det i magen her på dagen og kvelden så jeg MÅ spise! Foreløpig gått ned i vekt her, men det kommer nok ikke til å vare lenge! :alice:Prøver å spise sunt sånn at det ikke blir feil ernæring, men lysten på grønnsaker er veldig liten nå, :klo: noe som er ekstremt ulikt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SøsterLiten skrev:

Jeg strikker minsten jakke til jente og skal strikke minstenbuksen til etterpå. 😍 Sååå skjønn!!

Jeg spiser en halv banan kl 3.30 hver natt. Da våkner jeg av at magen rumler! 👀 Hver annen time rumler det i magen her på dagen og kvelden så jeg MÅ spise! Foreløpig gått ned i vekt her, men det kommer nok ikke til å vare lenge! :alice:Prøver å spise sunt sånn at det ikke blir feil ernæring, men lysten på grønnsaker er veldig liten nå, :klo: noe som er ekstremt ulikt meg. 

Minsten settet er jo så nydelig å så utrolig lett å strikke😀 ulvehungeren kjenner jeg godt til. Kan spise meg mett å være mett hele 10 minutt før jeg igjenn må spise😂 å det har resultert i en god oppgang på vekta😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke strikke, men svigermor har strikkedilla så det dukker nok opp noe etterhvert 😊

Har akkurat spist ei skål med gulrøtter og blomkål, så her er grønnsaker fine greier.. Har spist kun knekkebrød og frukt i hele desember så er klar for å få litt matlyst igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...