Gå til innhold

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misforsto også utsagnet hennes først, men hun sier altså IKKE at:

- Man må spise svin og drikke alkohol for å kunne kalle seg norsk (da har jeg et problem som avholds og veggis 😂).

- Muslimer må begynne å spise svin, drikke alkohol og hive hijaben når de kommer hit for å tilpasse seg vårt samfunn.

Det hun mener er at muslimer må respektere at mange nordmenn drikker alkohol, spiser svinekjøtt og viser både hår og ansikt i alle situasjoner, og at de ikke kan nekte å utføre arbeidsoppgaver som involverer disse tingene om de har en jobb som innebærer at man må gjøre det. Jeg som vegetarianer må jo også respektere det i min jobb og generelt, og det er iallefall for meg en selvfølge. Respekt for hverandres livssyn må gå begge veier, og vi MÅ stille krav til gjensidig respekt. Et slikt krav har ingenting med rasisme å gjøre.

Hvorvidt dette er et reelt problem kan vel diskuteres, men i mine øyne er dette utsagnet hennes fullstendig blåst ut av proposjoner..

Anonymkode: 2b6a2...bde

Og det er blåst ut av proporsjoner at muslimer har problemer med å akseptere at nordmenn spiser svin og drikker alkohol.

Jeg synes Listhaug gjør den bedriten jobb enkelte steder, som her, hvor hun lar kanskje et fåtall mennesker i landet representere "normen" og legge det frem som et problem, når det er ørti andre ordentlige problemer hun heller kunne tatt tak i.

Anonymkode: b76ec...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...