Gå til innhold

Finnes det utenomjordisk liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Kjetting skrev:

Nja, den svært uklare "Skinny Bob"-filmen (Hvorfor filmet de så ustødig på den tiden?;)) du viser til beviser ingen verdens ting.

At verden ikke er klar for dette... Hva mener du med det?

Månen ble rett og slett geologisk uinteressant. Det kostet uhorvelig med penger å dra dit. Når det ikke var så mye mer å hente av informasjon så fant man det ikke lønnsomt lenger. Nå har imidlertid teknologien gjort det interessant å dra tilbake, noe man også planlegger.

Du kaller det flate partiet på fjellet for 'flystripe'. Det er der det feiler. For i det du indikerer at det er en flystripe så sier du også at det ble brukt til å ta imot flygende maskiner. :) Se det som det det er. Det er et flatt parti i fjellet. Hva det ble brukt til kan man spekulere rundt, men å si at det beviser utenomjordisk liv er nok å dra det i lengste laget. Synes jeg da. ;)

Vet du noe som helst vedr analysene bak den "Skinny Bob" filmen i det hele tatt ? ta og bruk noen timer med research ned i den så er det mulig du ikke er like raskt i avtrekkeren. Du kan jo begynne med å sette deg inn i teknologien bak filming med 8mm camera f.eks ? siden du lurer på hvorfor de filmet så ustødig.

Her er en meget fin analyse som forsåvidt henvender seg akkurat til den kategorien folk du tilhører. Se den først du. ;)
Jeg overlater deg til å svare på spørsmålene etterpå. Jeg tror den vil få deg til å tenke deg noe mer om ..hvis ikke så vet ikke jeg hva som skal til. 

 

At verden ikke er klar for det? lurer du virkelig på hva som er #1 grunnen til det ?
Jeg ga deg jjo svaret i forrige innlegg?

 

Anonymkode: c8071...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avstanden til slike eventuelle utenomjordiske sivilisasjoner kan jo være helt enorme da. Ett eller annet signal fra en eller annen galakse ville kanskje brukt 10 000 år på å nå jordkloden. Dersom slike signaler kommer frem i det heile tatt da. Det kan umulig bli noe særlig kommunikasjon fra slike ting. :P

 

Anonymkode: beea4...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avstanden til slike eventuelle utenomjordiske sivilisasjoner kan jo være helt enorme da. Ett eller annet signal fra en eller annen galakse ville kanskje brukt 10 000 år på å nå jordkloden. Dersom slike signaler kommer frem i det heile tatt da. Det kan umulig bli noe særlig kommunikasjon fra slike ting. :P

 

Anonymkode: beea4...45f

Jeg har en hypotese om at universet er fult av sivilisasjoner, men at de er plassert for langt fra hverandre for å ha noen som helst praktisk kontakt.

Det eneste er at vi da vil vite at vi ikke er de eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2016 den 3.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt hundrevis av timer og en rekke ulike kilder på hvorfor akkurat dette faktisk er "the real deal".

Anonymkode: c8071...cf2

Snakk om å kaste bort livet sitt. Jeg ser du lenger ned her sier "har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring?". Så her får du den i retur: Hva med at denne alienmennesket bare er et stort barn med maske? At filmen ser gammel ut, betyr heller ikke at den er gammel. Det går helt fint å fake sånt.

Anonymkode: 81062...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11/4/2016 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Snakk om å kaste bort livet sitt. Jeg ser du lenger ned her sier "har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring?". Så her får du den i retur: Hva med at denne alienmennesket bare er et stort barn med maske? At filmen ser gammel ut, betyr heller ikke at den er gammel. Det går helt fint å fake sånt.

Anonymkode: 81062...05c

Så du tror det er sånn helt uten videre at man finner denne interessant ? 

Ta å se denne heller ..så kan vi ta en diskusjon etterpå hva konklusjonen din om at det går helt fint å fake sånt. 
Mulig du skjønner litt mer etterpå...gi det et forsøk. Tror du må sette deg litt mer inn i hva som gjør "Skinny Bob" interessan.

 

Anonymkode: c8071...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror det er sånn helt uten videre at man finner denne interessant ? 

Ta å se denne heller ..så kan vi ta en diskusjon etterpå hva konklusjonen din om at det går helt fint å fake sånt. 
Mulig du skjønner litt mer etterpå...gi det et forsøk. Tror du må sette deg litt mer inn i hva som gjør "Skinny Bob" interessan.

 

 

nonymkode: c8071...cf2

Jeg har allerede sett den en gang. Den var fullstendig uinteressant, en masse prat om hvorfor dette var så unikt, men ingen forklaring på hvorfor. Det kan like gjerne være et stort barn med en maske på hodet. Igjen retter jeg ditt eget spørmål mot deg "har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring?" Jeg tror ikke du har det, skjønner du. Du har hoppet rett på det minst sannsynlige først, siden "you want to believe". Kom deg heller ut av kjellerstua di en gang i blant.

Anonymkode: 81062...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede sett den en gang. Den var fullstendig uinteressant, en masse prat om hvorfor dette var så unikt, men ingen forklaring på hvorfor. Det kan like gjerne være et stort barn med en maske på hodet. Igjen retter jeg ditt eget spørmål mot deg "har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring?" Jeg tror ikke du har det, skjønner du. Du har hoppet rett på det minst sannsynlige først, siden "you want to believe". Kom deg heller ut av kjellerstua di en gang i blant.

Anonymkode: 81062...05c

Hva som gjør at den er så lett å fake som du sa innledningsvis da? jeg ser ingen argumentasjon fra din side som underbygger hvorfor den var fullstendig uinteressant ?

Forstår du engelsk godt nok til å skjønne hva som blir sagt ? grunnen til jeg må spørre deg om det er jo siden du fremdeles snakker om en maske på hodet. Dette blir jo nøye analyser og gjennomgått. 

Istedenfor så så begynner du bare å bli vemmelig i tonen din på slutten her, så jeg ser egentlig helt hva interesse du har av å klikke deg inn på denne tråden hver dag. Skal du diskutere videre så får du skjerpe deg og ta den vemmelige tonen din andre plasser først. 

Anonymkode: c8071...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det utenomjordisk liv, og selvfølgelig har de vært her. Å tro at de ikke har det er helt meningsløst. Selv med vår primitive teknologi (ja den er primitiv!) kan vi reise til andre planeter i vårt solsystem. En mere utviklet sivilisasjon vil lett kunne ta seg hit fra andre solsystemer.

Tabben som blir gjort når vi tror at de ikke kan det, er at vi går ut ifra at vi vet alt, og at vi har skjønt den hele og fulle sannhet om fysiske lover og hvordan universet henger sammen. Å tro dette er så idiotisk at jeg kan ikke få uttrykt det. Hvor gammel er vår sivilisasjon? Hvor gammel er vår teknologi? Den tiden det har tatt å utvikle dette er bare et piss i havet i til og med jordens historie. Andre sivilisasjoner kan ha brukt mange ganger så lang tid på å utvikle uhorvelig mye mere avansert teknologi, og vil ha mye større bevegelsesmuligheter.

Altså, hvor gammel er bilen? Do the math.

Anonymkode: daa34...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2016 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede sett den en gang. Den var fullstendig uinteressant, en masse prat om hvorfor dette var så unikt, men ingen forklaring på hvorfor. Det kan like gjerne være et stort barn med en maske på hodet. Igjen retter jeg ditt eget spørmål mot deg "har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring?" Jeg tror ikke du har det, skjønner du. Du har hoppet rett på det minst sannsynlige først, siden "you want to believe". Kom deg heller ut av kjellerstua di en gang i blant.

Anonymkode: 81062...05c

Tenkte meg at det ble stille etter mitt forrige svar til deg på dette. 

Anonymkode: c8071...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det finnes liv et annet sted i universet og at vi aldri vil få vite det og komme i kontakt med det.

Jeg er også overbevist om at vi ikke bør komme i kontakt med det. Arter som dominerer og utvikler seg gjør det på bekostning av andre og må ha aggressive trekk. De vil derfor drepe oss hvis de får sjansen. Men muligheten er ignorerbar da vi har drept oss selv og hverandre lenge før dette kan skje.

Anonymkode: 61baa...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart finnes det "andre" raser der ute. 

Og menneskene er dei dummeste av dei 😴

USA er i kontakt med noen av di. Dei har vert pratet om, men usa (regjeringa) vil ikke att menneskene skal få vite om dei, pga da mister dei makten over oss. Dei "store" USA mennene forurenser lufta, for da blir mennesker syke, ergo dei tjener mer penger. 

Ryktene sier at vi mennesker er snart klare for sannheten. 

Nasa viser oss ikke ekte bilder av verdensrommet engang. Dei er falske ✌🏼️ Så dei har lykkes i å lure deg deg (og) 

Sannheten ligger der ute, vist du vil vite, finner du svaret ganske kjapt 🤗

Vi mennesker skal forholde oss til den nordiske rase 👽

 

 

Anonymkode: 675ac...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så klart finnes det "andre" raser der ute. 

Og menneskene er dei dummeste av dei 😴

USA er i kontakt med noen av di. Dei har vert pratet om, men usa (regjeringa) vil ikke att menneskene skal få vite om dei, pga da mister dei makten over oss. Dei "store" USA mennene forurenser lufta, for da blir mennesker syke, ergo dei tjener mer penger. 

Ryktene sier at vi mennesker er snart klare for sannheten. 

Nasa viser oss ikke ekte bilder av verdensrommet engang. Dei er falske ✌🏼️ Så dei har lykkes i å lure deg deg (og) 

Sannheten ligger der ute, vist du vil vite, finner du svaret ganske kjapt 🤗

Vi mennesker skal forholde oss til den nordiske rase 👽

 

 

Anonymkode: 675ac...64c

for noe idioti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philip J. Fry

Det er selvsagt mulig.

Med tanke på at det finnes milliarder av planeter så blir det litt ulogisk og avise det totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Philip J. Fry skrev:

Det er selvsagt mulig.

Med tanke på at det finnes milliarder av planeter så blir det litt ulogisk og avise det totalt. 

Ingen observasjoner støtter et slikt syn. Faktisk Gir hva vi observerer 0 håp om aliens' eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philip J. Fry
45 minutter siden, debatant skrev:

Ingen observasjoner støtter et slikt syn. Faktisk Gir hva vi observerer 0 håp om aliens' eksistens.

Jeg skrev at jeg tror det er mulig. 

Jeg skrev ikke at jeg vet at det er liv på andre planeter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2016 den 17.00, debatant skrev:

Ingen observasjoner støtter et slikt syn. Faktisk Gir hva vi observerer 0 håp om aliens' eksistens.

Kan vel bruke samme argument mot Gud. 

Anonymkode: 15ace...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel bruke samme argument mot Gud. 

Anonymkode: 15ace...00b

Hva har Gud med alens å gjøre?

Vel, det er et høyst usaklig argument, da Gud er Ånd. Og ingen kan se Gud og leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...