Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #61 Skrevet 17. oktober 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres hull i hodet ut at du har blitt hetset fordi du bruker den medisinen du gjør. Det forundrer meg hvorfor du skriver om det her når det var på et annet nettsted, for det er ikke sikkert at de som hetset deg er på KG. Anonymkode: 0e077...95b Jo de er på KG. Det sier mer om hva noen troll har i hodet sitt, en at jeg tørr og ta det opp i offentlig rom. Og dermed stiller meg rett i gapestokken, for usaklige kommentarer. Jeg tørr det som du ser. Endret 17. oktober 2016 av Naturbarn1
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #62 Skrevet 17. oktober 2016 Er det 1 ting jeg er 100 % sikker på så er det at jeg treffer tråder. For hadde jeg ikke truffet med innlegget, så hadde ikke folk tatt seg bryet med og komme med nedlatende kommentarer, eller vært spydig og frekke, Og skrive om alt annet en tema. Det er helt normalt i samfunnet at medisiner som enkelte grupper bruker, kan hjelpe på andre sykdommer. Har du et problem med at andre kan få et bedre liv?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #63 Skrevet 17. oktober 2016 13 minutter siden, Naturbarn1 skrev: Er det 1 ting jeg er 100 % sikker på så er det at jeg treffer tråder. For hadde jeg ikke truffet med innlegget, så hadde ikke folk tatt seg bryet med og komme med nedlatende kommentarer, eller vært spydig og frekke, Og skrive om alt annet en tema. Det er helt normalt i samfunnet at medisiner som enkelte grupper bruker, kan hjelpe på andre sykdommer. Har du et problem med at andre kan få et bedre liv? Jeg har også vurdert å kommentere, og jeg ser ikke ned på deg for at du bruker den medisinen. Kjenner flere som bruker den og skjønner ikke at du skal bli hestert når disse aldri hører noe negativt. Eneste nagative min far hører er at han ikke får møtt min graivde søster, og det er ikke akkurat hets.... Anonymkode: 8d197...ba9 1
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #64 Skrevet 17. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også vurdert å kommentere, og jeg ser ikke ned på deg for at du bruker den medisinen. Kjenner flere som bruker den og skjønner ikke at du skal bli hestert når disse aldri hører noe negativt. Eneste nagative min far hører er at han ikke får møtt min graivde søster, og det er ikke akkurat hets.... Anonymkode: 8d197...ba9 Det finnes mange troll her på nettet. Hvorfor din far ikke får møte din gravide søster skal ikke jeg diskutere. Metex smitter ikke fra person til person. Som sagt jeg hverken vil, eller skal spekulere i hvorfor ting er som de er. Samfunnet som har noe skyld tenker jeg, om slik oppførsel som jeg har opplevd på enkelte nettsteder. Har vel tråkket noen vel hardt på tærne, med min ærlige væremåte.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #65 Skrevet 17. oktober 2016 15 minutter siden, Naturbarn1 skrev: Det finnes mange troll her på nettet. Hvorfor din far ikke får møte din gravide søster skal ikke jeg diskutere. Metex smitter ikke fra person til person. Som sagt jeg hverken vil, eller skal spekulere i hvorfor ting er som de er. Samfunnet som har noe skyld tenker jeg, om slik oppførsel som jeg har opplevd på enkelte nettsteder. Har vel tråkket noen vel hardt på tærne, med min ærlige væremåte. Grunnen til at gravide ikke skal være sammen med folk som går på cellegift er pga cellegift er farlig for fosteret. Nei, det smitter ikke fra person til person i seg selv, men cellgiften utsonderes i kroppsvæsker, t.o.m svette, etter inntak. Det er nettopp derfor at gravide sykepleiere ikke skal være i nærheten av cellegiftpasienter. Anonymkode: a4b14...e80 4
Gjest Sprettballen Skrevet 17. oktober 2016 #66 Skrevet 17. oktober 2016 11 timer siden, antbug skrev: At de hetset deg høres merkelig ut synes jeg, men det er mange som ikke vet at cellegift brukes mot andre sykdommer enn kreft. Dosene er lave og mange mister ikke håret, og de siste gjør sikkert at de mest mistenksomme ikke vil tro på at det er snakk om cellegiftbehandling. Da må du nok ta deg tid til å forklare, for man kan ikke regne med at folk flest vet stort om disse tingene. At man bruker tid på å forklare sikrer ikke forståelse. Jeg fikk faktisk høre at jeg løy på meg kreftsykdom etter at jeg på direkte spørsmål hadde forklart at jeg brukte lavdose cellegift mot sykdommen min (Crohns), og at jeg ikke tålte den særlig godt. De visste ikke at andre sykdommer enn kreft ble behandlet med cellegift, og at når jeg sa at jeg brukte cellegift, sa jeg også at jeg hadde kreft. (selv om jeg påpekte at jeg brukte det mot Crohns) De trodde ikke på meg selv om jeg forklarte, og jeg har hørt at flere andre med samme problematikk har samme opplevelse. Men dette var 10+ år siden, og jeg har inntrykk av at folk har mer kunnskap i dag, og at langt flere vet at lavdose cellegift blir brukt i mange sammenhenger.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #67 Skrevet 17. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at gravide ikke skal være sammen med folk som går på cellegift er pga cellegift er farlig for fosteret. Nei, det smitter ikke fra person til person i seg selv, men cellgiften utsonderes i kroppsvæsker, t.o.m svette, etter inntak. Det er nettopp derfor at gravide sykepleiere ikke skal være i nærheten av cellegiftpasienter. Anonymkode: a4b14...e80 Ok. Takk for info
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #68 Skrevet 17. oktober 2016 2 minutter siden, Sprettballen skrev: At man bruker tid på å forklare sikrer ikke forståelse. Jeg fikk faktisk høre at jeg løy på meg kreftsykdom etter at jeg på direkte spørsmål hadde forklart at jeg brukte lavdose cellegift mot sykdommen min (Crohns), og at jeg ikke tålte den særlig godt. De visste ikke at andre sykdommer enn kreft ble behandlet med cellegift, og at når jeg sa at jeg brukte cellegift, sa jeg også at jeg hadde kreft. (selv om jeg påpekte at jeg brukte det mot Crohns) De trodde ikke på meg selv om jeg forklarte, og jeg har hørt at flere andre med samme problematikk har samme opplevelse. Men dette var 10+ år siden, og jeg har inntrykk av at folk har mer kunnskap i dag, og at langt flere vet at lavdose cellegift blir brukt i mange sammenhenger. Takk for at du deler din historie. Tror nok det er på samme nivå i dag , som for 10 år siden. Folk gidder ikke bruke energi på og sette seg inni dette om de ikke må. Slik ser jeg på det. Mulig jeg tar feil.
Gjest antbug Skrevet 17. oktober 2016 #69 Skrevet 17. oktober 2016 1 minutt siden, Sprettballen skrev: At man bruker tid på å forklare sikrer ikke forståelse. Jeg fikk faktisk høre at jeg løy på meg kreftsykdom etter at jeg på direkte spørsmål hadde forklart at jeg brukte lavdose cellegift mot sykdommen min (Crohns), og at jeg ikke tålte den særlig godt. De visste ikke at andre sykdommer enn kreft ble behandlet med cellegift, og at når jeg sa at jeg brukte cellegift, sa jeg også at jeg hadde kreft. (selv om jeg påpekte at jeg brukte det mot Crohns) De trodde ikke på meg selv om jeg forklarte, og jeg har hørt at flere andre med samme problematikk har samme opplevelse. Men dette var 10+ år siden, og jeg har inntrykk av at folk har mer kunnskap i dag, og at langt flere vet at lavdose cellegift blir brukt i mange sammenhenger. Enkelte nytter det ikke å forklare uansett hvor hardt man prøver. Dem må man vel bare unnskylde, for de skjønner ikke bedre. Det som er så synd er at det gjerne er de som er mest påståelige og kverulerende, men trøsten får være at så godt som alle merker at de er litt dårlig utrustet og tar det de sier med en klype salt...
Gjest canacas Skrevet 17. oktober 2016 #70 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg får jevnlig strålebehandling. Og det er ikke for kreft, selv om mange forbinder det med det. Det er for huden, fordi jeg er "typisk norsk" som hudlegen sier. Denne behandlingen er rådyr, men jeg betaler egenandel og får fort frikort pga den (og dermed blir den "gratis"). Det er ikke alle som syns det er fornuftig bruk av skattepenger heller. Men jeg gir blanke. Har betalt skatt i over 20 år og aldri vært vekk fra jobb. Dette er belønningen, slik jeg ser det. Jeg forstår budskapet ditt, men det kommer ikke nødvendigvis så "enkelt" frem i HI. Det kan være årsaken til responsen.
Gjest Sprettballen Skrevet 17. oktober 2016 #71 Skrevet 17. oktober 2016 2 minutter siden, antbug skrev: Enkelte nytter det ikke å forklare uansett hvor hardt man prøver. Dem må man vel bare unnskylde, for de skjønner ikke bedre. Det som er så synd er at det gjerne er de som er mest påståelige og kverulerende, men trøsten får være at så godt som alle merker at de er litt dårlig utrustet og tar det de sier med en klype salt... Det er helt sant! Det er litt skummelt at enkelte ikke godtar svaret de får når de spør, men jeg tenker at det får være deres problem.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #72 Skrevet 17. oktober 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at gravide ikke skal være sammen med folk som går på cellegift er pga cellegift er farlig for fosteret. Nei, det smitter ikke fra person til person i seg selv, men cellgiften utsonderes i kroppsvæsker, t.o.m svette, etter inntak. Det er nettopp derfor at gravide sykepleiere ikke skal være i nærheten av cellegiftpasienter. Anonymkode: a4b14...e80 Det er faktisk feil. Gravide sykepleiere skal ikke gi cellegift eller styre med dette - men de kan fint omgås pasienter med cellegift. Jeg får ferdes fritt og har ingen restriksjoner. Men det med svette osv skal man være forsiktig med ja. Men vanlig sosial omgang går greit, og når man er på do, skal man skylle ned to ganger og passe på at der ikke er noe søl. Anonymkode: f8fbf...f05 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #73 Skrevet 17. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er faktisk feil. Gravide sykepleiere skal ikke gi cellegift eller styre med dette - men de kan fint omgås pasienter med cellegift. Jeg får ferdes fritt og har ingen restriksjoner. Men det med svette osv skal man være forsiktig med ja. Men vanlig sosial omgang går greit, og når man er på do, skal man skylle ned to ganger og passe på at der ikke er noe søl. Anonymkode: f8fbf...f05 F.eks. hun ene kreftlegen min var jo høygravid før hun gikk ut i permisjon og hadde masse med kreftpasienter å gjøre. Men legene gir ikke medisinen, det gjør sykepleierne. Så å omgås de med cellegift er ingen problem, så lenge man holder seg unna kroppsvæsker. Anonymkode: f8fbf...f05
lillesky Skrevet 17. oktober 2016 #74 Skrevet 17. oktober 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og avsporinger. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #75 Skrevet 17. oktober 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk feil. Gravide sykepleiere skal ikke gi cellegift eller styre med dette - men de kan fint omgås pasienter med cellegift. Jeg får ferdes fritt og har ingen restriksjoner. Men det med svette osv skal man være forsiktig med ja. Men vanlig sosial omgang går greit, og når man er på do, skal man skylle ned to ganger og passe på at der ikke er noe søl. Anonymkode: f8fbf...f05 Det kan være det praktiseres ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Der jeg jobber (lindrende enhet) skal ikke pleiere som er gravide stelle cellegiftpasienter før et bestemt tidsrom etter at de fikk cellegift. Anonymkode: a4b14...e80
Batgirl Skrevet 17. oktober 2016 #76 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har selv gått på Metex i X antall år, og aldri hørt noe negativt fra noen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #77 Skrevet 17. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være det praktiseres ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Der jeg jobber (lindrende enhet) skal ikke pleiere som er gravide stelle cellegiftpasienter før et bestemt tidsrom etter at de fikk cellegift. Anonymkode: a4b14...e80 Ja, men det gjelder stell, og da er man kanskje mer i kontakt med kroppvesker. F.eks. laken om pasienten har svettet, man må bærre ut bekken med urin osv... Anonymkode: f8fbf...f05
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #78 Skrevet 17. oktober 2016 1 time siden, canacas skrev: Jeg får jevnlig strålebehandling. Og det er ikke for kreft, selv om mange forbinder det med det. Det er for huden, fordi jeg er "typisk norsk" som hudlegen sier. Denne behandlingen er rådyr, men jeg betaler egenandel og får fort frikort pga den (og dermed blir den "gratis"). Det er ikke alle som syns det er fornuftig bruk av skattepenger heller. Men jeg gir blanke. Har betalt skatt i over 20 år og aldri vært vekk fra jobb. Dette er belønningen, slik jeg ser det. Jeg forstår budskapet ditt, men det kommer ikke nødvendigvis så "enkelt" frem i HI. Det kan være årsaken til responsen. Det for bli opp til hver enkelt hvordan folk tar denne tråden. Du og mange andre ser jeg har forstått budskapet.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 17. oktober 2016 #79 Skrevet 17. oktober 2016 34 minutter siden, Studinne90 skrev: Jeg har selv gått på Metex i X antall år, og aldri hørt noe negativt fra noen. Så flott at du har sluppet unna usaklige tilbakemeldinger.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #80 Skrevet 17. oktober 2016 Hvor i all verden har det foregått da? Det høres jo helt vilt ut at noen skal hetse deg for å bruke de medisinene legen gir deg. Anonymkode: 15b65...b95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå