Gå til innhold

Syklus hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med tanke på syklusen min. I dag er jeg 13 dager etter EL. Jeg teller fom dagen etter EL stemmer dette eller skal man telle fra EL dagen? Uansett da er jeg slik jeg tenker at jeg er 13 DPO i dag?, men jeg venter ikkje mensen før om 4 dager i følge min beregning. I følge appen jeg bruker er det 3 dager til Ikm. Jeg har lest at man bør få positiv test om man er gravid 12/13 DPO, men samtidig dersom det er 3-4 dager til IKM er jo det noen dager til.

 

Beklager rotete innlegg, men er det noen av dere erfarne prøvere som kan hjelpe meg?☺️

Anonymkode: 40403...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke alle som får positiv test med mindre man har symptomer. 
eller så er det bedre å vente på mensen har jeg lært :fnise: større kjanse å få positiv på mensdagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, theSchrimp skrev:

er ikke alle som får positiv test med mindre man har symptomer. 
eller så er det bedre å vente på mensen har jeg lært :fnise: større kjanse å få positiv på mensdagen :P

Jeg har ikke hatt noen symtomer de gangene jeg var gravid, men derimot mangen de gangene mensen har komt som prøver😆 

Anonymkode: 40403...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke positiv før en uke etter ikm, så tror ikke det finnes noen fasit på dette! Men det er betydelig større sjangse for riktig svar dersom man venter til ikm, evt noen dager over :D lykke til!

Anonymkode: 1baef...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke positiv før en uke etter ikm, så tror ikke det finnes noen fasit på dette! Men det er betydelig større sjangse for riktig svar dersom man venter til ikm, evt noen dager over :D lykke til!

Anonymkode: 1baef...cd7

Takk for svar, men da er min IKM på 16/17 DPO. Har alltid tenkt at IKM var på 14 DPO☺️

Anonymkode: 40403...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men da er min IKM på 16/17 DPO. Har alltid tenkt at IKM var på 14 DPO☺️

Anonymkode: 40403...19c

IKM på 14 DPO er bare et estimat regnet ut fra 28 dagers syklus, som er en typisk gjennomsnitssyklus..

Din er på 16/17 DPO uansett.

Men 14 dager etter EL får de fleste et korrekt svar på test. Så hvis du tester en av de førstkommende dagene bør du få pålitelig svar..

 

Anonymkode: 3d559...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKM på 14 DPO er bare et estimat regnet ut fra 28 dagers syklus, som er en typisk gjennomsnitssyklus..

Din er på 16/17 DPO uansett.

Men 14 dager etter EL får de fleste et korrekt svar på test. Så hvis du tester en av de førstkommende dagene bør du få pålitelig svar..

 

Anonymkode: 3d559...507

Tusen takk for hjelpen. Da har jeg forstått det☺️ Siden jeg testet blendahvit med en CB i formiddag, så er nok løpet kjørt denne mnd også. Jeg fikk en svak dval skyggestrek på Rfsu test i dag tidlig, så derfor kjøpte jeg en CB, men jeg mener jeg hadde EL 1 okt, så da burde nok en test vise positiv nå om jeg var gravid.

Anonymkode: 40403...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...