Gå til innhold

Kvinnefiendtlige menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja,det kommer an på hvordan man legger det frem det,men nei det er ikke usant at det er slik.

Det er jo gjerne sånn at når man kun ønsker sex så er det gjerne ikke så nøye om fyren er en god far eller ei,men når man vil slå seg til ro så er det andre ting som gjelder. Sånn er vel menn også. Om man kun ønsker seg et ligg så er vel ikke personligheten og om dama blir en god mor man fokuserer mest på.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er så ille at kvinner gjør dette,og hvorfor noen menn tilsynelatende reagerer sånn på det? I hvert fall kan virke som i noen diskusjoner at menn tror at de er nr. 2 når ei dame velger dem når de skal slå seg til ro og ikke han tøffe som var bra for en runde i senga,men slik er det jo ikke. Man blir jo valgt fordi man har hele pakka. Både fordi man er bra for en runde i senga,og fordi man er en bra partner.

Jeg er ikke sånn selv,men ser på venninner som gjerne har holdt på sånn i yngre dager at de har valgt en mann som er ganske annerledes enn de som var ok for noe kortvarig.

Anonymkode: 01e85...3b1

Min erfaring er ikke at den "pakka" omfatter både runde i senga og bra partner. Viktigheten av sexen er underordnet viktigheten av stabilitet. Så går man som kvinne gjerne på en smell, fordi man er vant til bedre. Og det er jo tragisk for begge parter.

Videoannonse
Annonse
Gjest canacas
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Det er grunnen til at jeg velger å ikke gi hele meg i forhold, men bare nyter turen så lenge den varer. Og alltid passer på hjertet mitt, for man kan bli byttet ut med en mer attraktiv modell når som helst. 

Det gjelder nok mange av oss, uavhengig av kjønn. Mennene kanskje føler de ikke er attraktive nok, og kvinnene fordi de stadig står i fare for å bli byttet ut med en yngre modell.  :)  Uansett alltid lurt å passe på hjertet, men man skal ikke være redd for at det knuser heller. Bedre å ha elsket og ha tapt, enn å aldri ha elsket osv. Det er noe i det, selv om det er vondt med knust hjerte. 

Jeg ser stadig kommentarer om at kvinnen sitter med makten og kan velge akkurat som hun selv vil. Det er en sannhet med svært sterke modifikasjoner. Vi blir fort byttet ut vi og! 

Endret av canacas
Glemt et ord
Skrevet
2 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Min erfaring er ikke at den "pakka" omfatter både runde i senga og bra partner. Viktigheten av sexen er underordnet viktigheten av stabilitet. Så går man som kvinne gjerne på en smell, fordi man er vant til bedre. Og det er jo tragisk for begge parter.

Joda,men nå er dette din erfaring og ikke nødvendigvis noe som gjelder for alle. Det stemmer sikkert for noen,men jeg har liten tro på at det er slik for alle.

Nå er det også sånn at for mange så dabber sexlivet av når familieliv og hverdag innhenter en. Ikke det at man ikke skal jobbe for å få det tilbake,men det er jo gjerne lettere å opprettholde sexlivet uten barn.

Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Det gjelder nok mange av oss, uavhengig av kjønn. Mennene kanskje føler de ikke er attraktive nok, og kvinnene fordi de stadig står i fare for å bli byttet ut med en yngre modell.  :)  Uansett alltid lurt å passe på hjertet, men man skal ikke være redd for at det knuser heller. Bedre å ha elsket og ha tapt, enn å aldri ha elsket osv. Det er noe i det, selv om det er vondt med knust hjerte. 

Jeg ser stadig kommentarer om at kvinnen sitter med makten og kan velge akkurat som hun selv vil. Det er en sannhet med svært sterke modifikasjoner. Vi blir fort byttet ut vi og! 

Vi har forskjellige syn der, men det er vel ens egen sannhet som spiller en rolle. Hva man har erfart selv og via mennesker rundt seg. Jeg kjenner ingen skilte par hvor han tok initiativet. Du gjør kanskje det, siden du har en annen oppfatning ☺️

Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, Cronosgjesten skrev:

Vi har forskjellige syn der, men det er vel ens egen sannhet som spiller en rolle. Hva man har erfart selv og via mennesker rundt seg. Jeg kjenner ingen skilte par hvor han tok initiativet. Du gjør kanskje det, siden du har en annen oppfatning ☺️

Ja, blant annet min far. Som skilte seg fra min mor og deres barn fordi han fant seg en yngre modell ;) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda,men nå er dette din erfaring og ikke nødvendigvis noe som gjelder for alle. Det stemmer sikkert for noen,men jeg har liten tro på at det er slik for alle.

Nå er det også sånn at for mange så dabber sexlivet av når familieliv og hverdag innhenter en. Ikke det at man ikke skal jobbe for å få det tilbake,men det er jo gjerne lettere å opprettholde sexlivet uten barn.

Synes du at det er en fin måte å behandle den man liksom skal leve sammen med resten av livet?

"Før ELSKET jeg sex i det fri, blowjobs på kino, stikke hjem i lunsjen, men nå som jeg har møtt deg, setter jeg pris på misjonær under dyna med lyset av-fredagen"

Problemet er at de snille gutta ikke gjør dama kåt på samme måte 😊 Du henter ikke ut dyret i deg med en sjenert 30-åring som har hatt ett forhold før deg. Spesielt ikke om han ser helt vanlig ut. Hva er det å tenne på? Hundevalpøynene?

Gjest Minesveiper
Skrevet
15 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

I tillegg kan det da være en forholdsvis stor forskjell i erfaring, og det er ikke i han snille pusekattas favør. Han ender da opp med å være "grei nok" på alle områder, men bare "utmerket" på omsorg, trofasthet osv. Og det er faktisk ikke så sexy.

Det er grunnen til at jeg velger å ikke gi hele meg i forhold, men bare nyter turen så lenge den varer. Og alltid passer på hjertet mitt, for man kan bli byttet ut med en mer attraktiv modell når som helst. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du sitter med en ide om at det du kategoriserer som en "provider" ikke kan være sexy. Selv om du er snill, omsorgsful og trofast kan du bygge/skape seksuell spenning med damer. 

Skrevet
57 minutter siden, canacas skrev:

Hmmm, syns ikke det. Det jeg ikke har sans for er bastante holdninger, enten de er fra kvinner eller fra menn. Jeg misliker også hyppig bruk av "aldri" osv. 

Det som derimot blir vanskelig, er å akseptere din erfaring for en sannhet (for andre enn deg selv) for antall kvinner du kjenner og vet om utgjør en relativ liten promille sett i en større sammenheng. Det er derfor uttalelser fort blir oppfattet som kvinnefiendtlig (uten at jeg kaller det for det). 

Man kan bruke egne erfaringer for å bekrefte at det finnes tilfeller, men man kan ikke basere på egne erfaringer for å alminneliggjøre hele grupper!

Når noen hevder at slik er det ikke, kan man påpeke at man selv har opplevd nettopp det som utelukkes. Det betyr ikke at det er normen, men at tilfellet eksisterer (men i hvor stor grad vet man ikke).

Når man hevder at normen må baseres på egenerfaring (...men alle/de fleste jeg kjenner..) så har man ikke forstått kritisk egeninnsikt, slik som du korrekt påpeker.

Skrevet
4 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Synes du at det er en fin måte å behandle den man liksom skal leve sammen med resten av livet?

"Før ELSKET jeg sex i det fri, blowjobs på kino, stikke hjem i lunsjen, men nå som jeg har møtt deg, setter jeg pris på misjonær under dyna med lyset av-fredagen"

Problemet er at de snille gutta ikke gjør dama kåt på samme måte 😊 Du henter ikke ut dyret i deg med en sjenert 30-åring som har hatt ett forhold før deg. Spesielt ikke om han ser helt vanlig ut. Hva er det å tenne på? Hundevalpøynene?

Jeg er ganske uenig i at det er sånn kvinner er. Jeg tror på at du har opplevd slike kvinner,men du kan ikke påstå at alle kvinner er slik.

Hvorfor kan ikke en snill mann gjøre en dame kåt? Dessuten snakker du til feil person. Jeg liker sjenerte menn,og kjæresten min var jomfru da jeg traff han. Han var da over 30 år. Før det var jeg også sammen med en som var jomfru da jeg traff han. Jeg var da 20 år og han 26. Tenner på at de liker å utforske,og jeg liker faktisk tanken på at jeg er deres første. Høres kanskje rart ut,men det blir litt spesielt og fint.

Nå påstår jeg ikke at alle er som meg(ville bare vise at kvinner er ulike de og :) ),men jeg ser ikke hvorfor det å være snill skulle påvirke hvor kåt man blir av noen. De kan jo ta en helt annen rolle i senga og/eller gi en like stor nytelse som menn som ikke blir definert som snill.

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du sitter med en ide om at det du kategoriserer som en "provider" ikke kan være sexy. Selv om du er snill, omsorgsful og trofast kan du bygge/skape seksuell spenning med damer. 

Selvsagt kan en provider være sexy, men da var han sexy i utgangspunktet. Provider/pleaser er ofte tett beslektet, og en pleaser har en tendens til å havne i snill, ufarlig, og svært lite sexy-kategorien.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske uenig i at det er sånn kvinner er. Jeg tror på at du har opplevd slike kvinner,men du kan ikke påstå at alle kvinner er slik.

Hvorfor kan ikke en snill mann gjøre en dame kåt? Dessuten snakker du til feil person. Jeg liker sjenerte menn,og kjæresten min var jomfru da jeg traff han. Han var da over 30 år. Før det var jeg også sammen med en som var jomfru da jeg traff han. Jeg var da 20 år og han 26. Tenner på at de liker å utforske,og jeg liker faktisk tanken på at jeg er deres første. Høres kanskje rart ut,men det blir litt spesielt og fint.

Nå påstår jeg ikke at alle er som meg(ville bare vise at kvinner er ulike de og :) ),men jeg ser ikke hvorfor det å være snill skulle påvirke hvor kåt man blir av noen. De kan jo ta en helt annen rolle i senga og/eller gi en like stor nytelse som menn som ikke blir definert som snill.

Kan jeg spørre:

De av dine venninner som du snakker om sex med, har de hatt den råeste opplevelsen i sitt liv med en sjenert fyr som ikke helt visste hva han gjorde, eller en som tok styringen og fikk ut dyret i dem? I den grad du har snakket med dem om det. For du er en sjelden fugl 😊

Skrevet
20 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Man kan bruke egne erfaringer for å bekrefte at det finnes tilfeller, men man kan ikke basere på egne erfaringer for å alminneliggjøre hele grupper!

Når noen hevder at slik er det ikke, kan man påpeke at man selv har opplevd nettopp det som utelukkes. Det betyr ikke at det er normen, men at tilfellet eksisterer (men i hvor stor grad vet man ikke).

Når man hevder at normen må baseres på egenerfaring (...men alle/de fleste jeg kjenner..) så har man ikke forstått kritisk egeninnsikt, slik som du korrekt påpeker.

Kjenner du INGEN som er i nærheten av en situasjon som jeg beskriver. Har du ikke lest NOEN tråder her om liknende temaer? Spesielt i tråder som omhandler om nåværende er den beste, og "han du aldri glemmer"

Jeg skal være enig i at man ikke kan kalle det en norm, men en "tydelig tendens" må du da innrømme at finnes.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Selvsagt kan en provider være sexy, men da var han sexy i utgangspunktet. Provider/pleaser er ofte tett beslektet, og en pleaser har en tendens til å havne i snill, ufarlig, og svært lite sexy-kategorien.

Greien er at du får hva du legger opp til å få. For å bruke ditt eksempel:

Hvis du vil ha sex i det fri, bj på kino og alt det der, må du i så fall legge opp til det. Du kan ikke forvente at damen skal gjøre det for deg med tanke på all sex-shamingen damer faktisk får. Om du legger opp til "sex-med-lyset-av" så er det det du får. Du kan liksom ikke klage på at dama ikke vil riva av deg klærne i det fri om du ikke gjør henne  vill og kåt nok til at hun gjør det. Dette har ikke noe med utseende å gjøre, men hvor flink du er til å bygge seksuell spenning og det gjøre damen kåt nok til at hun bare må ha deg. Samtidig må du faktisk ha kommunisert til damen at du ikke er en person som dømmer henne for at hun går noe over streken med tanke på hva som egentlig er sosialt akseptert å gjøre. Hvis du ikke gjør det kommer hun aldri til å vise den siden av seg selv til deg. 

Endret av Minesveiper
Gjest canacas
Skrevet
5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Hvis du vil ha sex i det fri, bj på kino og alt det der, må du i så fall legge opp til det. Du kan ikke forvente at damen skal gjøre det for deg med tanke på all sex-shamingen damer faktisk får. Om du legger opp til "sex-med-lyset-av" så er det det du får. Du kan liksom ikke klage på at dama ikke vil riva av deg klærne i det fri om du ikke gjør henne  vill og kåt nok til at hun gjør det. Dette har ikke noe med utseende å gjøre, men hvor flink du er til å bygge seksuell spenning og det gjøre damen kåt nok til at hun bare må ha deg. Samtidig må du faktisk ha kommunisert til damen at du ikke er en person som dømmer henne for at hun går noe over streken med tanke på hva som egentlig er sosialt akseptert.

:klappe: blir snart forelska jeg assa :erter:

Skrevet
1 minutt siden, Minesveiper skrev:

Hvis du vil ha sex i det fri, bj på kino og alt det der, må du i så fall legge opp til det. Du kan ikke forvente at damen skal gjøre det for deg med tanke på all sex-shamingen damer faktisk får. Om du legger opp til "sex-med-lyset-av" så er det det du får. Du kan liksom ikke klage på at dama ikke vil riva av deg klærne i det fri om du ikke gjør henne så vill og kåt nok til at hun gjør det. Dette har ikke noe med utseende å gjøre, men hvor flink du er til å bygge seksuell spenning og det gjøre damen kåt nok til at hun bare må ha deg. 

Det er jo det jeg sier 😊 Mange normale menn kommer ikke dit, fordi så mange kvinner har fått et tenningsmønster som er preget av tidligere erfaringer. 

Måten du fremstiller saken på, får meg også til å tenke at du kanskje ikke har hatt spesielle problemer med å dra damer på noe tidspunkt i ditt liv? 😉

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Kjenner du INGEN som er i nærheten av en situasjon som jeg beskriver. Har du ikke lest NOEN tråder her om liknende temaer? Spesielt i tråder som omhandler om nåværende er den beste, og "han du aldri glemmer"

Jeg skal være enig i at man ikke kan kalle det en norm, men en "tydelig tendens" må du da innrømme at finnes.

Leste du innlegget?

Om jeg ikke kjenner, kjenner en eller mange er ikke relevant for normen. Det er kun relevant til om det eksisterer.
Egenerfaring er også en basis for å diskutere et fenomen, men er ukjent som normativ størrelse. Eksempelvis vil miljøet man befinner seg i gjerne medføre at erfaringen er lik i hele miljøet, og at det derfor oppleves som dominant i egen krets. Men miljøet rundt en selv vil være lite sammenlignet med hele Norge (eks).

NB! Nå utelukker jeg ikke at egenerfaring kan være normen, det kan selvsagt være tilfelle, men det vet vi altså ikke noe om!

Skrevet
2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Leste du innlegget?

Om jeg ikke kjenner, kjenner en eller mange er ikke relevant for normen. Det er kun relevant til om det eksisterer.
Egenerfaring er også en basis for å diskutere et fenomen, men er ukjent som normativ størrelse. Eksempelvis vil miljøet man befinner seg i gjerne medføre at erfaringen er lik i hele miljøet, og at det derfor oppleves som dominant i egen krets. Men miljøet rundt en selv vil være lite sammenlignet med hele Norge (eks).

NB! Nå utelukker jeg ikke at egenerfaring kan være normen, det kan selvsagt være tilfelle, men det vet vi altså ikke noe om!

Men dette er jo en metadiskusjon. Du snakker ikke om saken, men hvordan man snakker om saken ☺️

Kurant nok det, men det verken beviser eller motbeviser min (noe bastante) påstand. Jeg hadde sikkert vært mer enig med deg om jeg hadde 70 hakk i sengestolpen, men så attraktiv er jeg ikke 😄

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Cronosgjesten skrev:

Men dette er jo en metadiskusjon. Du snakker ikke om saken, men hvordan man snakker om saken ☺️

Kurant nok det, men det verken beviser eller motbeviser min (noe bastante) påstand. Jeg hadde sikkert vært mer enig med deg om jeg hadde 70 hakk i sengestolpen, men så attraktiv er jeg ikke 😄

Aiaiai, jeg ser dobbeltmoral deluxe! Og da er det ikke nødvendigvis personlig ment! 70 hakk i sengestolpen for en mann betyr at han er attraktiv. Fordi, som så ofte blitt nevnt her før; menn ligger nedover og kvinner ligger oppover. Eller hva? Mer enn 70 hakk i sengestolpen for en kvinne betyr at hun er løs, hore, ludder, billig, uaktuell & the list goes on... 

Og likevel så syns litt for mange menn at det er så sabla enkelt å være kvinne. :dry:

Skrevet (endret)
2 minutter siden, canacas skrev:

Aiaiai, jeg ser dobbeltmoral deluxe! Og da er det ikke nødvendigvis personlig ment! 70 hakk i sengestolpen for en mann betyr at han er attraktiv. Fordi, som så ofte blitt nevnt her før; menn ligger nedover og kvinner ligger oppover. Eller hva? Mer enn 70 hakk i sengestolpen for en kvinne betyr at hun er løs, hore, ludder, billig, uaktuell & the list goes on... 

Og likevel så syns litt for mange menn at det er så sabla enkelt å være kvinne. :dry:

Nei, 70 hakk i sengestolpen betyr at man har blitt blasert og avstumpet, og det skal veldig mye til for å imponere, uansett hvilket kjønn man er. 

Hva skal en med atskillig færre hakk gjøre? Imponere med sin evne til å elske og være trofast, liksom? Det er tennende? 😊

Endret av Cronosgjesten
Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, Cronosgjesten skrev:

Nei, 70 hakk i sengestolpen betyr at man har blitt blasert og avstumpet, og det skal veldig mye til for å imponere, uansett hvilket kjønn man er. 

Hvorfor sammenligner du det da med å være attraktiv? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...