Gå til innhold

Kvinnefiendtlige menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn aller først. Dette er snakk om kvinnefiendtlige menn. Ikke alle menn, men noen menn. Og det er noen av de her. 

Jeg visste det. Det er hersketeknikk de driver på med. De er redde for å miste makta over oss. Hah! Pyser  

http://www.kk.no/helse-kosthold-trening/nei-alle-menn-snakker-ikke-slikt-om-kvinner-i-herregarderoben-40999#_ga=1.171537952.1037958497.1357191141

Anonymkode: cc4f0...1b0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er oss? 

Målet må vel være at hverken kvinner eller menn betrakter seg som en gruppe i motsetning det andre kjønn? 

• Liker 4
Gjest 2Bhonest
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn aller først. Dette er snakk om kvinnefiendtlige menn. Ikke alle menn, men noen menn. Og det er noen av de her. 

Jeg visste det. Det er hersketeknikk de driver på med. De er redde for å miste makta over oss. Hah! Pyser  

http://www.kk.no/helse-kosthold-trening/nei-alle-menn-snakker-ikke-slikt-om-kvinner-i-herregarderoben-40999#_ga=1.171537952.1037958497.1357191141

Hvilken hersketeknikk er det som brukes, når to menn sitter å snakker om damer og den ene begynner å snakke nedsettende om damer?

Skrevet
1 time siden, 2Bhonest skrev:

Hvilken hersketeknikk er det som brukes, når to menn sitter å snakker om damer og den ene begynner å snakke nedsettende om damer?

Det er når de sier ting som "hør nå lille deg. Du er jente og mangler logikk så jeg skal forklare deg". Noe man ser ofte her. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Frykten for å bli stemplet som kvinnefiendtlig er større enn frykten for kvinner.

Det blir nærmest som om jeg skulle begynt å gå på nåler rundt enhver kvinne, ellers ville jeg vært kvinnefiendtlig.

Faen til vås. Det er jævlig provoserende.

Jeg er ikke kvinnefiendtlig, men jeg akter heller ikke å gå på nåler rundt folk.

• Liker 6
Skrevet

Trenger ikke gå på nåler. Bare være ærlig mot deg selv og vite hva du står for - uten å rakke ned på andre. 

• Liker 6
Gjest 2Bhonest
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er når de sier ting som "hør nå lille deg. Du er jente og mangler logikk så jeg skal forklare deg". Noe man ser ofte her. 

NÅR TO MENN SNAKKER SAMMEN I GARDEROBEN??????

Jeg ba ikke om eksempler på hersketeknikker, men hvilken som ble brukt i forhold til den linken som var presentert.

Skrevet
24 minutter siden, 2Bhonest skrev:

NÅR TO MENN SNAKKER SAMMEN I GARDEROBEN??????

Jeg ba ikke om eksempler på hersketeknikker, men hvilken som ble brukt i forhold til den linken som var presentert.

JAMENHERREGUDDA. JEGHARDAFORFAENALDRISAGATHERSKETEKNIKK UTFØRES ALENE I GARDEROBEN :P 

Jeg hadde tro på menn før jeg begynte å henge her, men en del menn her inne (les: en del betyr en del og ikke alle) lager en så elendig reklame for menn at jeg snart blir mannesky. Jeg føler meg rett og slett uvell av tanken på å innlede et forhold til en mann. Fordi han vil jo uansett ikke se på meg som noe annet enn et tømmehøl. 

• Liker 5
Gjest canacas
Skrevet
2 timer siden, stan skrev:

Hvem er oss? 

Målet må vel være at hverken kvinner eller menn betrakter seg som en gruppe i motsetning det andre kjønn? 

Definitivt ikke deg, du er langt fra kvinnefiendtlig.

På ulike deler av KG er det noen få (merk at jeg sier noen FÅ) menn som nekter å lese det kvinner skriver, for de vet best hva vi kvinner tenker, mener, syns osv. Om stort sett alt. 

Gjest 2Bhonest
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JAMENHERREGUDDA. JEGHARDAFORFAENALDRISAGATHERSKETEKNIKK UTFØRES ALENE I GARDEROBEN :P 

Jeg hadde tro på menn før jeg begynte å henge her, men en del menn her inne (les: en del betyr en del og ikke alle) lager en så elendig reklame for menn at jeg snart blir mannesky. Jeg føler meg rett og slett uvell av tanken på å innlede et forhold til en mann. Fordi han vil jo uansett ikke se på meg som noe annet enn et tømmehøl. 

Du kommer med en påstand, så bakker du opp påstanden med en link. Jeg stiller så spørmål på sammenhengen mellom det du påstår og det du skal bekrefte, men du klarer ikke det.

Du velger selv hvordan menn skal se på deg.

Skrevet

Ja,noen menn er slik,men det får du nok aldri høre i virkeligheten for de tør stort sett ikke å si sånt åpenlyst. De bruker bare nettet til å spre frustasjonen sin.

Her inne går de stort sett som ab,og på den måten kan de jo fremstille seg som en kjernekar med bruker og kvinnehater som anonym om de ønsker det.

Det kan jo noen ganger virke som disse er i overvekt her inne,men det er nok ikke så mange som det ser ut til. Tror også at slike menn søker seg til steder som dette,selv om jeg ikke skjønner helt hvorfor om de hater kvinner. Det finnes jo steder hvor de kan finne likesinnede på nettet.

Anonymkode: 01e85...3b1

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, canacas skrev:

Definitivt ikke deg, du er langt fra kvinnefiendtlig.

På ulike deler av KG er det noen få (merk at jeg sier noen FÅ) menn som nekter å lese det kvinner skriver, for de vet best hva vi kvinner tenker, mener, syns osv. Om stort sett alt. 

Jeg har diskutert sånt litt, for enten må alle forstå at de ikke snakker for alle, eller så er det selvinnsikten som ikke er på topp. Jeg er forbi midten av livet og har erfart og observert enkelte ting (mange) kvinner gjør, men her inne benektes det blankt. Da har jeg fått beskjed om at jeg "vet best", i negativ forstand. En ting jeg har sett mye av, det trenger ikke gjelde noen som skriver i denne tråden, men like fullt, er at kvinner går for den tøffeste/råeste/barskeste/baddeste fyren når det bare klør, og en snillere når de vil slå seg til ro. Jeg kjenner så jææævelig mange som har endt opp med en pusekatt av en mann, men vært gjennom "hele rugbybolelaget" i yngre år. Dette tror jeg aldri noen her har bekreftet 😄

Det gjør det dog ikke mindre sant i egne øyne. Jeg vet jo hvem de er, og hvem de har vært med, og hvem de endte opp med. Er det kvinnefiendtlig av meg å mene det jeg gjør da?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg har diskutert sånt litt, for enten må alle forstå at de ikke snakker for alle, eller så er det selvinnsikten som ikke er på topp. Jeg er forbi midten av livet og har erfart og observert enkelte ting (mange) kvinner gjør, men her inne benektes det blankt. Da har jeg fått beskjed om at jeg "vet best", i negativ forstand. En ting jeg har sett mye av, det trenger ikke gjelde noen som skriver i denne tråden, men like fullt, er at kvinner går for den tøffeste/råeste/barskeste/baddeste fyren når det bare klør, og en snillere når de vil slå seg til ro. Jeg kjenner så jææævelig mange som har endt opp med en pusekatt av en mann, men vært gjennom "hele rugbybolelaget" i yngre år. Dette tror jeg aldri noen her har bekreftet 😄

Det gjør det dog ikke mindre sant i egne øyne. Jeg vet jo hvem de er, og hvem de har vært med, og hvem de endte opp med. Er det kvinnefiendtlig av meg å mene det jeg gjør da?

Tja,det kommer an på hvordan man legger det frem det,men nei det er ikke usant at det er slik.

Det er jo gjerne sånn at når man kun ønsker sex så er det gjerne ikke så nøye om fyren er en god far eller ei,men når man vil slå seg til ro så er det andre ting som gjelder. Sånn er vel menn også. Om man kun ønsker seg et ligg så er vel ikke personligheten og om dama blir en god mor man fokuserer mest på.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er så ille at kvinner gjør dette,og hvorfor noen menn tilsynelatende reagerer sånn på det? I hvert fall kan virke som i noen diskusjoner at menn tror at de er nr. 2 når ei dame velger dem når de skal slå seg til ro og ikke han tøffe som var bra for en runde i senga,men slik er det jo ikke. Man blir jo valgt fordi man har hele pakka. Både fordi man er bra for en runde i senga,og fordi man er en bra partner.

Jeg er ikke sånn selv,men ser på venninner som gjerne har holdt på sånn i yngre dager at de har valgt en mann som er ganske annerledes enn de som var ok for noe kortvarig.

Anonymkode: 01e85...3b1

• Liker 2
Gjest canacas
Skrevet
1 time siden, Cronosgjesten skrev:

Hmmm, syns ikke det. Det jeg ikke har sans for er bastante holdninger, enten de er fra kvinner eller fra menn. Jeg misliker også hyppig bruk av "aldri" osv. 

Det som derimot blir vanskelig, er å akseptere din erfaring for en sannhet (for andre enn deg selv) for antall kvinner du kjenner og vet om utgjør en relativ liten promille sett i en større sammenheng. Det er derfor uttalelser fort blir oppfattet som kvinnefiendtlig (uten at jeg kaller det for det). 

Gjest 2Bhonest
Skrevet
16 minutter siden, canacas skrev:

Hmmm, syns ikke det. Det jeg ikke har sans for er bastante holdninger, enten de er fra kvinner eller fra menn. Jeg misliker også hyppig bruk av "aldri" osv. 

Det som derimot blir vanskelig, er å akseptere din erfaring for en sannhet (for andre enn deg selv) for antall kvinner du kjenner og vet om utgjør en relativ liten promille sett i en større sammenheng. Det er derfor uttalelser fort blir oppfattet som kvinnefiendtlig (uten at jeg kaller det for det). 

Aldri og alltid.... Er to ord du alltid må huske på å aldri bruke.

Gjest canacas
Skrevet
8 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Aldri og alltid.... Er to ord du alltid må huske på å aldri bruke.

:laugh:

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Locker room talk foregår nok hos begge kjønn, men i min gjeng har vi aldri snakket så grovt som det Trump gjorde. Ingen går rundt med et oppblåst ego og skryter over at man har fått lov til å ta damen på fitten fordi man er the shit. Føler locker room talk er mer at man forteller hva som skjedde og hva man synes om det, noe man ikke hadde gjort foran folk man ikke kjenner så godt. Jeg har derimot møtt menn som skryter på seg sex i alle situasjoner. "Heisen stoppet, og damen som jeg var i heisen med bare dro ned buksen min og begynte å suge meg". 

Uansett, trump må jo ha en eller annen diagnose. Folk med adhd for eksempel kan i noen tilfeller snakke uten noe form for filter. Forstår ikke at menn som han i det hele tatt kan ha et publikum. Fyren eier ikke sosiale antenner i det hele tatt. 

Endret av Minesveiper
Gjest Minesveiper
Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

@Minesveiper er definitivt ikke kvinnefiendtlig :rodmer:

Du er god og varm mot brukere her inne :) Det setter jeg pris på :helen:

Skrevet
24 minutter siden, canacas skrev:

Jeg brukte "aldri" en gang. Og da hadde jeg "tror" foran. Og jeg vokste ikke opp i redneckville. Jeg har hatt bekjente i idrettsmiljøer, nerdemiljøer osv. 

Og så er det en ting som er lett å glemme. De fleste menn får ikke velge så attraktiv sexpartner som kvinner, med seg selv som utgangspunkt. Alle jentene vil ha de digge gutta, og de digge gutta tar (nesten) alt de får, alt etter promille og klokkeslett. Utfordringen det kan skape, er at man som kvinne legger lista høyere enn realistisk for partneren, og mange ender da opp med å være skuffet over han de endte opp med ☺️(Også selverfart)

I tillegg kan det da være en forholdsvis stor forskjell i erfaring, og det er ikke i han snille pusekattas favør. Han ender da opp med å være "grei nok" på alle områder, men bare "utmerket" på omsorg, trofasthet osv. Og det er faktisk ikke så sexy.

Det er grunnen til at jeg velger å ikke gi hele meg i forhold, men bare nyter turen så lenge den varer. Og alltid passer på hjertet mitt, for man kan bli byttet ut med en mer attraktiv modell når som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...