Christiane_W Skrevet 14. oktober 2016 #41 Skrevet 14. oktober 2016 12 timer siden, Yvonne skrev: Nathalie-serviset til finere anledninger. Nisseserviset til jul. Ellers sparer vi også på Le Creuset Caribbean og Grand Cru fra Rosendahl til hverdags. Sånn blir det når man har jobbet på GlasMagasinet, hehe. Mens andre brukte pengene sine på klær og sminke, brukte jeg mine penger på kjøkkenredskaper, serviser og lignende i studietida (foruten sparing da). Mvh Yvonne Yrkesskadet du også? Jeg har et par år på Christiania GlasMagasin etterfulgt av noen år i kjøkkenavdelingen på Jernia på CV'n og det merket jeg i kjøkkenskapene (og i boden....) en periode. Da mannen min og jeg flyttet inn i huset vårt i våres kvittet vi oss med en del ting, bl.a. overflødig servise, kjøkkenutstyr etc. Nå har vi to serviser: Til hverdags har vi assorterte servisdeler fra Royal Copenhagen. Et utvalg av klassikeren Musselmalet (Stråmønster), samt nytolkningen Mussel Mega, litt av serien Signatur og en del hvitt Riflet servise. Noe av dette hadde mannen min med seg fra ungkarstilværelsen da vi ble sammen, han hadde arvet ganske mye Musselmalet fra oldeforeldrene sine og det har vi supplert med Mega og Signatur for å gjøre det litt mer moderne. Elsker "mix og match" prinsippet RC har laget med klassikere blandet med nye varianter. Til pent har vi Spire fra Porsgrund til både middag og kaffe, har ca 18 kuverter av det meste. Det har vært utgått i årevis (derfor har jeg hamstret så vi har litt å "gå på" om noe blir ødelagt), jeg begynte å spare på det da jeg begynte å jobbe i CG for nesten 20 år siden, det gikk ut ganske raskt etter at jeg hadde kjøpt mine første deler. Fikk kjøpt mye på lagersalget til Porsgrund, samt at jeg skaffet en del fra andre avdelinger CG. Det resterende har jeg samlet på brukt-/antikkmarkeder, samt via Finn.no gjennom flere år. Jeg synes det er klassisk og rent i designen og mannen min er heldigvis enig så, vi ønsket oss ikke noe nytt til bryllupet vårt.
Gjest Margit Spat Skrevet 14. oktober 2016 #42 Skrevet 14. oktober 2016 10 minutter siden, Christiane_W skrev: Til pent har vi Spire fra Porsgrund til både middag og kaffe, har ca 18 kuverter av det meste. Det har vært utgått i årevis (derfor har jeg hamstret så vi har litt å "gå på" om noe blir ødelagt), jeg begynte å spare på det da jeg begynte å jobbe i CG for nesten 20 år siden, det gikk ut ganske raskt etter at jeg hadde kjøpt mine første deler. Fikk kjøpt mye på lagersalget til Porsgrund, samt at jeg skaffet en del fra andre avdelinger CG. Det resterende har jeg samlet på brukt-/antikkmarkeder, samt via Finn.no gjennom flere år. Jeg synes det er klassisk og rent i designen og mannen min er heldigvis enig så, vi ønsket oss ikke noe nytt til bryllupet vårt. Spire er så vakkert! Jeg kom over et ganske komplett servise i denne serien på en auksjon for noen år siden, men ble nærmest kneblet av mannen min da budrunden startet Prisen ble skammelig lav, så jeg kunne gjort et skikkelig godt kjøp, men han hadde helt rett i at vi ikke har plass eller behov for det. Hvis jeg hadde jobbet i glassmagasin, ville jeg trolig måttet bygge på huset! Jeg har en litt for stor svakhet for serviser og kjøkkenutstyr.
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2016 #43 Skrevet 14. oktober 2016 British senery heter visstnok mitt, har arvet det etter min ene bestemor
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2016 #44 Skrevet 14. oktober 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller ikke skaffer seg servise til tolv eller atten mennesker hvis de aldri dekker på til så mange ... Anonymkode: 01d1a...5ac Jeg har til 36, men det er arvet og det hender at jeg dekker på med alt og må låne mer. (Har heldigvis andre i vennekretsen som har servicer som ligner litt)
Christiane_W Skrevet 14. oktober 2016 #45 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, Margit Spat skrev: Spire er så vakkert! Jeg kom over et ganske komplett servise i denne serien på en auksjon for noen år siden, men ble nærmest kneblet av mannen min da budrunden startet Prisen ble skammelig lav, så jeg kunne gjort et skikkelig godt kjøp, men han hadde helt rett i at vi ikke har plass eller behov for det. Hvis jeg hadde jobbet i glassmagasin, ville jeg trolig måttet bygge på huset! Jeg har en litt for stor svakhet for serviser og kjøkkenutstyr. Jeg elsker det serviset! Jeg har bardomsminner med det, en nabodame som var veldig snill mot oss barna hadde det. Hun hadde pendler med samme mønster over kjøkkenbenken og da jeg innredet kjøkkenet i huset vårt drømte jeg om det samme. Jeg håpet å snuble over dem på brukt/antikkmarked eller auksjon, men det virker som de er veldig sjeldne. Så langt har jeg ikke lykkes.
Gjest Margit Spat Skrevet 14. oktober 2016 #46 Skrevet 14. oktober 2016 10 minutter siden, Christiane_W skrev: Jeg elsker det serviset! Jeg har bardomsminner med det, en nabodame som var veldig snill mot oss barna hadde det. Hun hadde pendler med samme mønster over kjøkkenbenken og da jeg innredet kjøkkenet i huset vårt drømte jeg om det samme. Jeg håpet å snuble over dem på brukt/antikkmarked eller auksjon, men det virker som de er veldig sjeldne. Så langt har jeg ikke lykkes. De har heller ikke jeg sett noe sted. SÅ fine! «Ulempen" er jo at man gjerne skulle hatt to eller tre når man først er i gang. Ikke akkurat greit når de er såpass uvanlige. Det eneste jeg kan tenke meg er at de kanskje kanskje, en sjelden gang, kan dukke opp hos Blomqvist.
Gjest Dorey Skrevet 15. oktober 2016 #47 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg samler på Rørstrand "Mon Amie" http://royaldesign.no/Search.aspx?s=Mon amie#1 Synes det er så fint!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #48 Skrevet 15. oktober 2016 Vi samler på le creuset til hverdags. Kommer til å arve tranquebar fra kongelig dansk! Det er nydelig! Kommer også til å arve "nisse" fra Porsgrund. Selv elsket jeg dette som barn og gleder meg til å glede mine barn med nissefigur i bunnen av grøtakålen. Anonymkode: bbfb4...1b6
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #49 Skrevet 15. desember 2016 Jeg solgte mors Marianne Royal Blue forleden, vurderte sterkt å beholde, men jeg angrer ikke på at jeg solgte, det andre servicet hun eide gav jeg til en god venninne av meg som gikk som datter i mammas hus. Begge servisene kom til gode hjem, men jeg har faktisk vurdert å skaffe meg noe eget servise, men er livredd for å forelske meg i noe som har gått ut av produksjonen, så antikk servise blir derfor uaktuelt, for da vil jeg være livredd for å bruke det og det blir etterhvert vanskeligere å få i deler til det. Problemet er at når jeg dekker et bord pr i dag så er tallerkene ifra hvert et prestgjeld omtrent, så kanskje burde jeg gi de bort til bruktbutikken etterhvert som jeg skaffer meg det her nye og satse på noe som kan være både hverdagsporselen og "pyntes opp" med en penere duk. Skal tenke mer på saken når jeg er ferdig med tømming, vasking og salg av hus.
Mis(s)Understood Skrevet 15. desember 2016 #50 Skrevet 15. desember 2016 På 13.10.2016 den 22.34, AnonymBruker skrev: Jeg har arvet Citron fra Porsgrund Porselen, men synes det er ganske heselig og glorete. Vil aller helst selge det, men tenker at man kanskje ikke "burde" selge noe man har arvet, vet heller ikke om jeg hadde fått noe særlig for det. Anonymkode: 13e8c...72b Jeg har det serviset uten sitrondekoren. Da heter det Saturn Hvit. Det er helt enkelt. Har hatt mitt i over 20 år, helt fra den gangen det ble laget i Porsgrunn. Jeg er veldig glad i mitt, det passer til alt. Har middags- og kaffeserviset.
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #51 Skrevet 15. desember 2016 23 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Jeg har det serviset uten sitrondekoren. Da heter det Saturn Hvit. Det er helt enkelt. Har hatt mitt i over 20 år, helt fra den gangen det ble laget i Porsgrunn. Jeg er veldig glad i mitt, det passer til alt. Har middags- og kaffeserviset. Var steinfint det der.
Atea Skrevet 16. desember 2016 #52 Skrevet 16. desember 2016 På 13.10.2016 den 21.45, netpuppy skrev: Og hva liker du med det? Eventuelt hva liker du ikke? Skal begynne å samle på et servise og trenger inspirasjon! Jeg samler ikke, har noe fra Ikea og noe gammelt. Min svigerdatter liker Rosendals. men det er ikke noe jeg tenker for mye på slv om jeg setter pris på henne.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #53 Skrevet 16. desember 2016 Jeg blander Teema og Sarjaton fra Iittala. Dere som syns det er avleggs å spare på servise fordi man ikke bruker det har ikke skjønt greia. De fleste i denne tråden samler på helt vanlige serviser som skal brukes hver dag. Jeg vil gjerne ha noe som er god kvalitet og varer. Bruk og kast med tallerkner fra IKEA eller Nille er ikke særlig miljøvennlig. For min del kan jeg gjerne kjøpe meg alle delene på dagen, men når man har alt annet er det kjekt med en fast ting jeg kan ønske meg til jul av svigermor osv. Koster jo noen hundrelapper pr. del. Anonymkode: 40b1f...741 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #54 Skrevet 16. desember 2016 Vi har Wik og walsøe Alv, brukes hver dag. Vi har Porsgrunn Nisseservice, brukes når det er jul. Også har vi Christineholm Sigvard bernadotte(med sølvkant) som vi bruker som pen service. Det er andeles nydelig! 😀😀 Vi holder på å bygge hytte, og da skal vi ha wik og waøsøe alveskog😀 Anonymkode: fca24...7f0
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2016 #55 Skrevet 17. desember 2016 På 16.12.2016 den 6.33, AnonymBruker skrev: Jeg blander Teema og Sarjaton fra Iittala. Dere som syns det er avleggs å spare på servise fordi man ikke bruker det har ikke skjønt greia. De fleste i denne tråden samler på helt vanlige serviser som skal brukes hver dag. Jeg vil gjerne ha noe som er god kvalitet og varer. Bruk og kast med tallerkner fra IKEA eller Nille er ikke særlig miljøvennlig. For min del kan jeg gjerne kjøpe meg alle delene på dagen, men når man har alt annet er det kjekt med en fast ting jeg kan ønske meg til jul av svigermor osv. Koster jo noen hundrelapper pr. del. Anonymkode: 40b1f...741 Veldig greit å ha noe pent og homogent hvis man skal dekke et bord. Det trenger jo ikke å koste skjorten, det finner jo billigere serviser som er fine også.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #56 Skrevet 17. desember 2016 Vi har silver paisley fra Royal porcelain. Liker det diskrét mønsteret med sølvkant:) da er det liksom litt tidløst, og passer til alle anledninger. Har både middag og kaffe, og kaffe bruker vi omtrent hver gang vi har besøk!:) Anonymkode: b3ff3...335
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2016 #57 Skrevet 20. desember 2016 Jeg prøver å finne et servise på finn, men det er vanskelig. Er tre stk jeg kan tenke meg å kjøpe, naturligvis er de alle i kommunikasjon med noen andre som kom før meg, men de venter på svar fra de... Hvorfor kan de ikke bare handle med den som er klar til å hente og betale på torsdag?
Million Skrevet 20. desember 2016 #58 Skrevet 20. desember 2016 (endret) Mitt servise, som er langt fra fulltallig på alt, heter "Foglia" fra Villeroy & Bosch. Nydelig, hvitt, tidløst. Fant ut for litt siden at det må være gått ut av produksjon, såvidt jeg kan se. Det finnes ikke lenger selv på produsentens side. Men man får kjøpt det på diverse sider som selger brukt eller restopplag, som f.eks. ebay. Endret 20. desember 2016 av Million
Torelli Skrevet 21. desember 2016 #59 Skrevet 21. desember 2016 Vi fant plutselig ut før jul i fjor at vi ønsket oss et sevise til nyttåraften, da skulle vi ha 11 gjester. Mitt krav var at det skulle gå i oppvaskmaskin og være enkelt/klassisk. Vi ente opp med å kjøpe komplett servise for 12 stk. til middag og kaffe fra Porsgrunn Porselen Bogstad hvitt på finn.no (https://www.porsgrund.com/nettbutikk/servise/bogstad-hvitt), betalte 5000,- og servise var ubrukt og med uendelig mange serveringsdeler og lysestaker etc. veldig fornøyd. Regnet på det og det ville kostet oss over 20.000 ny pris. Vi bruker dette både til hverdangs og fest Mange gode tilbud på serviser på finn
Sheherasade Skrevet 25. desember 2016 #60 Skrevet 25. desember 2016 På 14 Oct 2016 den 21.20, AnonymBruker skrev: Dette: https://www.wedgwood.com.au/shop-by-designer-collection/collections/vera-wang-vera-lace/ Anonymkode: 46e51...67c Åååh, det var nydelig! Selv har vi Cecilie Gull fra Posgrund Porselen. https://www.cg.no/serviser/cecilie-gull Hadde aldri trodd jeg skulle bli en dame med pen-servise. Har egentlig vært veldig fornøyd med Rosendahls Grand Cru til alle anledninger. Men så begynte storfamilien å mase om at de måtte ha noe å gi oss i bryllupsgave, så da bestemte vi oss for å starte med et likevel. Vi er veldig fornøyde med det, og det ble brukt første gang til julemiddagen i går. Nå må vi bare få oss vitrineskap...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå