Gå til innhold

Hvilket servise samler du på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hva liker du med det? Eventuelt hva liker du ikke?

Skal begynne å samle på et servise og trenger inspirasjon! :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TAC fra Rosenthal.

Synes det er veldig fint. Diskret, uten at det er pregløst og kjedelig. Og det går i oppvaskmaskin, noe som er et must hos oss :tongue:

Skrevet

Har to komplette samlinger. Det ene vet jeg ikke hva heter, men det er veldig elegant og luksuriøst. Bestemor sier det var så dyrt at jeg ikke får bruke det 😂 er til 12 pers. Det andre er "god jul" fra nille, med nisser på. :) det var så stilrent og nostalgisk på samme tid.

Anonymkode: 2a3d9...5be

Skrevet

Samler ikke på noe - enda,
men har veldig lyst på Wik og Walsøe sitt "Alveskog".
Og så har jeg veldig lyst på Disney serviset som selges via Firkløveren :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har arvet Citron fra Porsgrund Porselen, men synes det er ganske heselig og glorete. Vil aller helst selge det, men tenker at man kanskje ikke "burde" selge noe man har arvet, vet heller ikke om jeg hadde fått noe særlig for det. 

Anonymkode: 13e8c...72b

Skrevet
2 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Samler ikke på noe - enda,
men har veldig lyst på Wik og Walsøe sitt "Alveskog".
Og så har jeg veldig lyst på Disney serviset som selges via Firkløveren :rodmer:

Alveskog er så fint. Får nesten lyst til å gifte meg bare for å få det i gaver :ph34r: Planen er å begynne å samle på det.

Anonymkode: 52a57...755

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alveskog er så fint. Får nesten lyst til å gifte meg bare for å få det i gaver :ph34r: Planen er å begynne å samle på det.

Anonymkode: 52a57...755

Det er veldig fint!
Blir litt feil av meg å si jeg ikke samler for jeg har èn kopp :fnise:
Hvis jeg skal ha komplett servise til 6 personer så ble det rundt 15000,- i følge Tilbords hjemmeside.
Enten får jeg spare ellers får jeg håpe gubben frir snart :P

Skrevet
2 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Det er veldig fint!
Blir litt feil av meg å si jeg ikke samler for jeg har èn kopp :fnise:
Hvis jeg skal ha komplett servise til 6 personer så ble det rundt 15000,- i følge Tilbords hjemmeside.
Enten får jeg spare ellers får jeg håpe gubben frir snart :P

Sykt bortkastet penger, spør du meg! Det blir omtrent aldri brukt eller sett, tro meg.

Anonymkode: c1564...b87

• Liker 3
Skrevet

Alveskog fra wik og walsøe, har mye men får aldri nok😍 

Syns det er et nydelig sett. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykt bortkastet penger, spør du meg! Det blir omtrent aldri brukt eller sett, tro meg.

Din mening :)
Jeg kjøper for å bruke det, og kjøper ikke mer enn hva jeg behøver.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hele serviset og bruker det ofte :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo smart å samle, ønske seg i gave til jul / bursdag.

Jeg har også Alveskog og bruker det hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Silver Paisely, har til 12 personer

Anonymkode: 3e81d...232

Skrevet

Denne tråden skal jeg følge med på :) Jeg ønsker å samle, men har ikke funnet den rette enda :) Er mer ute etter landlig stil. Servise må være hvitt, men gjerne mønster osv :) Noen som har forslag?

Skrevet

Disney juleservise fra firkløveren, samt Mikke Mus til hverdags (også firkløveren). 

Har også et sett fra Rosendahl, og et par sett fra Porsgrund Porselen som samler støv. Ender vel opp på finn.no etterhvert!

Skrevet

Grey Pearl fra Villeroy & Boch. Skal ha komplett service til 18 pers, er snart ferdig med middagsservicet, så begynner vi på kaffeservicet. Er ikke gift enda, så dette får vi til jul/bursdager, samt at vi kjøper deler selv når det er tilbud.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Minlillesky skrev:

Denne tråden skal jeg følge med på :) Jeg ønsker å samle, men har ikke funnet den rette enda :) Er mer ute etter landlig stil. Servise må være hvitt, men gjerne mønster osv :) Noen som har forslag?

Samme her, som om jeg skulle ha skrevet det selv. :) Jeg liker litt sånn gammeldagse som disse her.

Skrevet

Samler ikke, det blir litt for 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har arvet Citron fra Porsgrund Porselen, men synes det er ganske heselig og glorete. Vil aller helst selge det, men tenker at man kanskje ikke "burde" selge noe man har arvet, vet heller ikke om jeg hadde fått noe særlig for det. 

Anonymkode: 13e8c...72b

Åh. La meg kjøpe det.

Anonymkode: 01d1a...5ac

Skrevet

Samler folk på servise fortsatt altså. Trodde det var helt avlegs jeg. Trodde faktisk at folk kjøpte det de trenger og har lyst på når de får lyst på det. 

Anonymkode: 9d9ab...c09

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...