Gå til innhold

Er det over nå ? 6 uker og brun utflod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan svare evt fortelle sine egne erfaringer.

i dag når jeg stod opp så jeg at jeg hadde brun utflod, men jeg har ikke hatt noe mer etter dette. Har litt mensmurringer og har egentlig hatt det hele veien. Er dette begynnelse på SA? jeg må bare legge til at jeg har vært veldig sliten og dårlig de siste ukene så har ikke klar å ha samleie, hadde dog det i går kveld. Kan det ha noen sammenheng ? At det har gjort at jeg muligens har en SA?

 

super stresset...

Anonymkode: f747d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være et blodkar som har sprukket! Skal bare en minimal blødning til før man får brun utflod. 

Jeg har hatt det pga. lavtliggende morkake. Helt ufarlig men ble jo livredd! Er nå i uke 15 og nå har det stort sett gitt seg :)  Så det kan være det også! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa er helt med endel blod og vonde smerter i sammen. Vil tro det ikke er det du har 

Anonymkode: 21f2b...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masken: Får virkelig håpe det er det samme 😩

Anonym: har lest at de fleste starter med brun utflod og ingen smerter før litt senere. Kan være jeg tar feil.

 

Anonymkode: f747d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre bare tiden som kan vise. Masse lykke til ihvertfall og håper det går fint. Sex skal foresten være trykt og ikke trigge SA tror jeg 

Anonymkode: 21f2b...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sterkere smerter.. burde jeg dra på legevakten ? Eller i verste fall om embryoet er dødt. Er det farlig å gå med det?

Anonymkode: f747d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten kan dessverre ikke gjøre noe i uke 6. Det kan være farlig dersom det ikkekommer ut, men da får du hjelp hos legen din. jeg ville ringt i morgen for å få blodprøve. Håper det ikke er SA! <3 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mindre blødninger mi st fem ganger før uke 9, kun dagen etter sex, man får visst litt skjøre slimhinner når gravid. Så håper det er det samme hos deg. Jeg var helt sikker første gangen at det hadde gått galt, men ul viste et levende foster :-)

Anonymkode: 266a1...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brunlig utflod alle gangene, 4 graviditeter og 3 barn. Håper alt er i orden<3

Anonymkode: 842ba...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunlig utflod i uke 5 og 6. Trodde det var over, men ną sitter jeg her med en sovende baby i armene mine :) Hadde derimot en SA måneden før, og da begynnte det med brunlig utflod midt pą dagen, og det fortsatte til det tidlig neste morgen kom masse friskt blod. Hąper det gąr bra med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare fordi du hadde sex, og ikke SA.

Slimhinnene er mer skjøre når en er gravid så høyst sannsynlig kommer ikke dette blodet fra livmor men mye lenger ned og er helt ufarlig. Hvis du ikke hadde hatt sex, ville jeg vært mer bekymret.

Anonymkode: 3a0c5...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også brun utflod i 2-3 dager i uke 6. Hos meg kom det etter jeg hadde vært på innvendig ultralyd, så mest sannsynlig hadde det irritert slimhinnene. Man har jo skjørere slimhinner når man er gravid. 

Har også lagt merke til at mange opplever brun utflod eller litt blod i uke 6/7 uten at det trenger å være noe galt. 

Jeg er forresten i uke 38 nå, så her gikk alt fint likevel :) Prøv å ikke bekymre deg for mye, selv om det er lettere sagt enn gjort! :) 

Anonymkode: 92b07...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg ❤️ Det hjelper masse på, men synes det er så rart at jeg plutselig har så sterke smerter i magen etter dette. Får ta kontakt med lege i morgen og håpe på det beste 😅

Anonymkode: f747d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistisk sett kan det værre begge deler, jeg har mistet 7 ganger tidligere (tidlig uke 4-5), alle gangene startet det med brunlig utflod, MEN, nå er jeg gravid igjen å er i uke10, alt ser fint ut å hjerte slår å denne gangen hadde jeg også en styrtblødning og brun spotting i 4 dager i uke 6. Ikke stress, prøv å slapp av så godt du kan å kontakt legen for å få tatt hcg prøve der den vil vise økning eller ikke. Blødning/brun utflod trenger absolutt ikke være SA. Masse lykke til å gratulerer med den lille ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var bare den ene gangen. Så får håpe det ikke kommer noe mer ☺️ Har fortsatt ganske mye smerter i magen men symtomene står på, så jeg tviler ikke lenger på at det ikke fortsatt vokser. Jeg skal til legen til uken så da får vi se om hun klarer å se noe ❤️ Takk for at bryr deg.

Anonymkode: f747d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet skjøre slimhinner og overfølsom/lettblødende livmortapp, og det ble mye verre under graviditet.

Fikk samme symptomer som deg, men også blødninger. Dog var hverken blødningene eller vondtene økende.

Jeg sjekket på UL når dette skjedde flere ganget. 

Anonymkode: 050a9...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...