Gå til innhold

Får ikke EL av Femar..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.
Har Pcos, prøvd 1 kur med Pergo uten EL.Fikk 3 kurer med Femar, men det har heller ikke gitt meg eggløsning.
Skal til gynekologen min neste uke. Noen andre som ikke har fått el av disse kurene, og som vet hva som skjer videre nå?
Vi har prøvd i 8 mnd.

 

Anonymkode: 3ee56...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvilken dose du har fått, men det er vel vanlig å forsøke økning i dose hvis man ikke har ønsket effekt? Er du også helt sikker på at du ikke har hatt EL? Vet dere om utfordringene bare ligger hos deg? 

Anonymkode: 80020...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 2,5 mg.Så enkel dose. Jeg hadde også håpet at gyno ville øke dosen, men hun mente jeg skulle gå på den i 3 mnd.Selv om jeg ringte og sa at det ikke skjedde noe. Jeg har testet med el-tester to til tre ganger om dagen, fra syklus dag 9 til jeg har fått mensen. Fikk positiv test på digital el-test i juli, men temper også og merket ingen stigning i tempen så den var nok falsk positiv. 
Mannen min skal sjekke seg også, men gyno mente at det kunne vente til jeg hadde fullført Femar kurene..

Anonymkode: 3ee56...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at å vente med å sjekke mannen er tåpelig! Gynekologen mener at det er helt greit at du skal gå på flere hormonkurer også vet dere ikke om spermen hans er bra nok til å gjøre deg gravid!? Å sjekke mannen er superenkelt og koster svært lite, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke bør gjøres før du skal bruke hormoner. Men dette er jo ikke din feil. 

Neste er som regel inseminasjon eller IVF. 

Anonymkode: 10784...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS og fikk heller ikke EL på Femar. Jeg sluttet på prevensjon 1. juli. Startet rett på dobbel kur med Femar. Etter tre kurer uten ar det skjedde noe, hadde jeg oppfølging hos legen. Han ba mannen min undersøke seg, slik at han kan henvise oss til IVF. For noen høres det kanskje raskt ut å henvises allerede etter kun å ha vært prøver i tre sykluser, men med tanke på ventetid for IVF er det godt å være tidlig ute. Jeg fortsetter på Femar, og håper den vil klaffe i ventetiden, men har dessverre mine tvil. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om henvisning til IVF og fortsatt prøvingen på egenhånd i mellomtiden. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...