Gå til innhold

Symptomer uke 5


Nbb23

Anbefalte innlegg

Hva var dine symptomer uke 5? 

Jeg fant akkurat ut at jeg er gravid og har veldig stikkinger/murringer nederst i magen og vondt i korsryggen. Er veldig redd for at det skal ende i sa☹️️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å ha stikkinger og murringer i mage og korsrygg i begynnelsen av et svangerskap, nettopp fordi at livmora er i ferd med å utvide seg. Det er selvfølgelig også normalt at man i forbindelse med spontanabort har smerter i disse områdene, men så tidlig er det uansett umulig å si om svangerskapet vil gå veien. Du må faktisk bare ta tiden til hjelp og håpe på det beste - som oss alle :) For de fleste går det jo bra! :) 

Jeg hadde også murringer i mage og rygg som symptom så tidlig. Grunnen til at jeg testet var at jeg hadde mensensmerter, men mensen dukket liksom aldri opp... Hadde også veldig ømme pupper og var begynt å bli litt uggen og kvalm. 

Anonymkode: a8d3e...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er normalt! Nei man vet jo ikke det så får bare smøre meg med tålmodighet🙈 Gikk alt bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nbb23 skrev:

Godt det er normalt! Nei man vet jo ikke det så får bare smøre meg med tålmodighet🙈 Gikk alt bra med deg?

Prøv å ikke tenk deg ihjel på det! Mest sannsynlig går alt kjempebra :) Og selv om det ikke føles sånn nå, så har plutselig de første usikre ukene gått! :) 

Jeg er i uke 38 nå, så håper alt går bra helt i mål. Begynner i alle fall å bli klar for å møte babyen min ;) 

Jeg hadde forresten strekkinger og murringer som kunne minne om mensensmerter ganske lenge. Husk at livmora er festet nede i lyskene på hver side, så når alt strekker seg kan man kjenne murringer der. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: a8d3e...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ikke tenk deg ihjel på det! Mest sannsynlig går alt kjempebra :) Og selv om det ikke føles sånn nå, så har plutselig de første usikre ukene gått! :) 

Jeg er i uke 38 nå, så håper alt går bra helt i mål. Begynner i alle fall å bli klar for å møte babyen min ;) 

Jeg hadde forresten strekkinger og murringer som kunne minne om mensensmerter ganske lenge. Husk at livmora er festet nede i lyskene på hver side, så når alt strekker seg kan man kjenne murringer der. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: a8d3e...5c4

Ja får prøve å ikke tenke så altfor mye! Tusen takk😊Godt å høre at alt går bra og masse lykke til med fødsel og resten av svangerskapet❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beveger meg nå inn i femte uke, og har smerter i nedre mageregion hver dag. Men det er forskjellig fra menssmertene jeg pleier å ha, da pleier jeg å kjenne en slags følelse som om noe løsner/presser i tillegg. Jeg velger å ta det som et tegn på at livmoren strekkes og at kroppen gjør det den skal for at graviditeten skal gå sin gang :) Det blir uansett en gedigen skuffelse om jeg skulle miste, så orker ikke bekymre meg for mye om det nå og ta sorgene på forskudd. Men det er ikke enkelt :) 

Endret av Kajal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde symptomer på ma, blødninger i en lengre periode. Uplanlagt gravid, fant ut i uke 6. Før det hadde jeg vært ute (og drukket alkohol..) hvertfall tre ganger. Heldigvis med måte og ikke sørpefylla. Men allikevel. Da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg 100% sikker på at fosteret ikke var i live. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hvertfall pga blødningene, og jeg bare følte det på meg.. ukene gikk, og i uke 12 fikk jeg se hjertebank hos legen. Jeg var fortsatt redd for at det var noe galt eller at noe galt skulle skje, men etter UL i uke 18 roet jeg meg veldig. Nå er jeg 25 uker på vei med ei lita frisk jente :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+4 ca. Veldig kvalm og kaster opp. Begynt med medisiner så jeg får i meg noe :)

Anonymkode: 909ab...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5, å da pga at mensen ikke kom. Senere har jeg bare hatt murringer nederst i magen, ellers ikke noe stort. Kastet opp en gang før jeg fant ut at jeg var gravid, men ikke sikker på om det er pga graviditet eller ikke, haha. Er straks i uke 10.

Anonymkode: 837b6...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4+1 på vei og har masse murringer. Nesten litt som menssmerter, men allikevel annerledes. Det var også det som gjorde at jeg trodde jeg var gravid før test. I tillegg er jeg kjempe kvalm, spesielt rett etter måltid og når jeg er sulten. Syns det virker aaaltfor tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkninger i livmor er bra! tegn. Ikke SA tegn:) Lykke til, og prøv å slappe av.

Anonymkode: d029d...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+0 idag, hatt menssmerter, vondt i korsryggen, ømme pupper! Jeg var også redd helt til å begynne med med smertene, men da sa legen at det er faktisk et bra tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2016 den 12.35, Kajal skrev:

Jeg beveger meg nå inn i femte uke, og har smerter i nedre mageregion hver dag. Men det er forskjellig fra menssmertene jeg pleier å ha, da pleier jeg å kjenne en slags følelse som om noe løsner/presser i tillegg. Jeg velger å ta det som et tegn på at livmoren strekkes og at kroppen gjør det den skal for at graviditeten skal gå sin gang :) Det blir uansett en gedigen skuffelse om jeg skulle miste, så orker ikke bekymre meg for mye om det nå og ta sorgene på forskudd. Men det er ikke enkelt :) 

Ja det er litt annerledes smerter enn mensen ja så får satse på at det er positivt og at det går riktige veien for oss begge!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...