Gå til innhold

Hva skjer på første konsultasjon??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! 
Meg og min kjære samboer blir vell nå regnet som prøvere, ettersom vi ikke klarer og bli gravid på egenhånd.. Vi har vært hos gynekolog og blitt utredet der. 
Dette er ganske nytt for oss, slik at det er svært mye informasjon som ikke alltid er like lett og forstå seg på. 
Vi har jo blant annet tatt blodprøver, sædprøve osv, hos gynekolog. Og svarene ga oss ikke det vi ville høre, så nå er vi videre henvist til fertilitetsklinikk på sykehuset. Vi fikk heldigvis en time lenge før vi egentlig skulle inn, da noen hadde avbestilt timen sin. 
Så jeg bare lurer på om noen her har vært inne til første time på en fertilitetsklinikk, og vet litt hva som skjer/vil skje? 
Selvfølgelig kan det være varierende fra par til par, men bare ønsker og høre litt slik at jeg ikke bygger opp feil forventninger og blir "skuffet"... :)

Håper på svar! 

Anonymkode: 50d57...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi husker riktig så informerer de bare litt om hvilken type behandling det blir utifra prøvene dere har tatt. Dere får vel også info om hvordan behandlingen gjøres og hvilke medisiner samt når dere skal inn for å begynne ☺ da kan man også spør om det er noe man lurer på. Første time tror jeg og de spør litt rundt om man er gift, økonomi og bo situasjon og slikt.

Anonymkode: 79aec...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! :)
Men slik som situasjonen er nå, så jobber jo min samboer.. Jeg holder på å ta sertifikatet på lastebil og ska ut i jobb i mars/april en gang. Kan de da nekte oss og "få barn" frem til jeg er 100% i jobb?? Altså, man kunne jo like så godt blitt gravide dersom begge var arbeidsledige.. 

Anonymkode: 50d57...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har grei nok økonomi/spart opp litt så går det nok fint. Behandlingen er jo også veldig dyrt så veldig lurt å ha endel på konto

Anonymkode: 79aec...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk info om behandling, opplæring av sprøyter og en ca oppstart. Måtte også ta en gyn.undersøkelse. 

Mye spørsmål om helse, menstruasjon etc. Mannen ble spurt om han hadde arvelige sykdommer, snuser/røyker.  Hvor vi jobber/Hva vi jobber med. 

Standard spørsmål egentlig😉 

Lykke til!

Anonymkode: bebec...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanke på vår situasjon, der jeg enda ikke er i 100% jobb, kan de da f.eks nekte oss behandling? 

Samboeren min jobber jo 100%, jeg holder på med lesing og kjøretimer til sertifikat på større kjøretøy og forventer og være i arbeid innen mars/april neste år.. :-) 

vi begynte og legge av penger og spare så fort vi fikk beskjed om at det ville være vanskelig for oss og få barn på den naturlige måten, selvsagt har vi ikke flere hundre tusen oppspart på 6 mnd.. men nok til at vi kan betale behandlinger og andre utgifter. Jeg har jo faste utbetalinger hver mnd jeg også. 

Men vi er selvsagt nervøse for at de skal nekte oss barn pga min arbeidssituasjon.. men samboer tror at di ikke kan nekte oss, og han sa jo at det finnes nok mange som er/ har vært arbeidsledig som har fått barn.. 

 

Men dette er jo noe jeg tenker på i og med at et barn er vårt største ønske akkurat nå.. :-)

Anonymkode: 50d57...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke de vil nekte i deres situasjon, men det kan være at de vil vente med behandlingen til du er ferdig med kjøreopplæringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig klinikk: Kvinnen tar blodprøver i god tid før timen. Dere får som skrevet over her en del spørsmål om hvor lenge dere har vert sammen, (siden det er en grense på 2 år). Hvordan syklusen din er, spermprøve, røyking, alkoholvaner en gyn undersøkelse osv. Vi fikk ingen info ang behandlingsforløp denne dagen for vi måtte bli henvist videre etter denne samtalen vist vi "sto på kravene". Så ble vi henvist videre til fertilitetsklinikken og der måtte vi levere enda en spermprøve og en gyn undersøkelse. Så etter det fikk vi vite framgangsmåten vi skulle ha. Opplæring i sprøyter og en ca dato for start. :)  lang prosess, vi skal igang om en mnd med første forsøk, og var henvist for første gang i januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...