Gå til innhold

Hva lager du til middag når du spiser billig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.10.2016 den 21.39, Testosteron skrev:

Hvorfor spiser du gulerøtter til middag da?

Fordi dette individet liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pasta med rød pesto <3

Gulrotsuppe (koker gulrøtter i buljong og har oppi hvitløk og kanskje currypaste, moser med stavmikser :hjerte:)

Risotto med sjampinjong eller gulrot

Spaghetti med bretagne kyllingsaus + kyllingkjøttdeig eller pølsebiter

Nudler med brokkolibiter oppi 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nesten er blakk går det ofte i det som er dyrest fra fryseren fordi jeg ofte er så dårlig til å planlegge langsiktig. For eksempel i kveld lager jeg stekt lammefilet, blomkål/sellerirotmos, kantareller og rørte tyttebær. Sopp og bær har jeg plukket selv.

Spiser jeg billig går det ofte i grønnsaksupper, rotmos med stekt kjøtt eller fisk, wok.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spagetti m. eldorado pesto, omelett, havregrøt, pannekaker. Hummus (moste kikerter m. sitron, salt og pepper, kan utelukke tahini som er litt dyrt) og gulrøtter. Dvs. gulrøtter m. hummus som dip :) 

Anonymkode: 627b9...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RØD LINSESUPPE MED KARRI

Ingredienser:

1 gul løk

2 kinesiske hvitløk

et par ss olivenolje

1-2 digre ss rød thailandsk karripasta

1 gulrot

1 1/2 dl røde linser

1 boks hermetiske tomater, grovhakkede

7 dl vann

1 terning grønnsaksbuljong

1 - 2 ss paprikapulver

1 ss spisskummin (oppskriften sier frø, men jeg bruker den malte utgaven)

saften av 1 lime

nykvernet pepper etter smak

Anonymkode: a8573...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaronien til First Price. Kjenner ikke forskjell på den og all annen makaroni, så sverger til den. Kjøper den også når det ikke er trangt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage store porsjoner av f.eks chiligryte, fiskegrateng, supper, gratenger osv som jeg så porsjonerer ut i mindre former før jeg fryser det ned. Det blir ganske billige middager om man regner på det.

Så om jeg har dårlig med ingredienser i kjøleskapet og ikke har råd til å kjøpe så mye mat så spiser jeg av det jeg har i fryseren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Prøver å ha et lite lager i fryseren.

Holder meg unna hel-og halvfabrikat.(Det er ikke spesielt billig)

Ofte blir det gjerne pasta med kjøttdeig,ulike vegetarretter,supper,omelett,brødskive med stekt egg,ostesmørbrød,wok,gratenger.

Pleier også å kjøpe varer som er nær ved å gå ut på dato. Om man har en fryser så kan en fryse ned eller man kan kjøpe og ha til middag akkurat den dagen eller neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man vil gjøre det billig kan man bruke raspa gulrot i feks kjøttdeig. Forutsetter at man da fryser ned det av kjøttdeigen man ikke bruker. Veødig godt og sunt er det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en pakke pasta

dolmiosaus

kikerter

gulrot

løk

hvitløk

= superlettvint middag i mange dager

Anonymkode: bde9d...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryst lapskausblanding med 3-4 kjøttpølser oppi.  Kjøper du begge deler fra FP blir det superbillig middag. Resten av pølsene kan du bruke i suppe, gratenger,pizza, steke osv.  

Pasta/pizzasaus laget på hermetiserte knuste tomater, tomatpure, buljong, oregano, litt chili, en klype sukker, løk og hvitløk kan du lage i stor porsjon og fryse ned i små porsjoner. Kan også brukes på loff med ost oppå, pizza, til ris, til potet. 

Kokt FP pasta med smeltet ost er deilig med ketsjup og krydder.

En pose fiskesuppe blir en god base. Tilsett gulrot, purre, potet og litt fisk (hvis du har) mot slutten. Nok middag til 2-3 porsjoner. 

Hjemmelaget pizza trenger heller ikke bli så dyrt, bruk en pk kjøttdeig til en stor langpannepizza, pizzasaus og bruk topping du allerede har i hus som løk og tomat. Frys ned så mange stykker du trenger om gangen og hiv de i ovnen på 100 gr til den er tint og varm. Smaker nesten som nylaget. 

En pakke nudler som du koker med løk, purre, brokkoli, paprika, tynne gulrotskiver blir også et mettende passe sunt måltid.

Lag kjøttboller av billig kyllingkjøttdeig. Masse oppskrifter på nett. Disse kan brukes på pizza, til ris, til potet osv. 

Hiv osteskalker i frysen. Når du har 3-4 skalker har du nok til pizzaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tømmer fryserne

Ellers kjøper jeg ofte inn nedsatte varer og har en OK matbod og frysere å tære på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posebetasuppe (kr. 6,-) med røkte kjøttpølser (kr. en vits og ikke no') og et par poteter.

Kr. 20-25,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Koker havregryn og vann, til grøt.

 Kanskje litt syltetøy, brunost, eller sukker. For smakens skyld. :)

Anonymkode: 0da7f...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinglepetra

Linsegryte med ris, tomatsuppe med egg og rundstykke, omelett med brød, taco med kyllingkjøttdeig og FirstPrice tortilla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke har noe planer, og ikke gidder å lage noe som tar lang tid , så steker jeg 2 egg, rister 2 skiver , og koker opp en boks med bønner, også noen tomat og agurkskiver ved siden av...fullverdig måltid til under 20 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva vi har av rester i kjøleskapet. Som regel blir det omelett med grønnsaker eller pasta med pølser. Hiver oppi tomater som er blitt litt for myke, løk, og masse hvitløk og krydder. En stor favoritt her i huset. Ellers mekker jeg sammen ostesmørbrød som jeg steker i ovnen. Mannen liker å mekke sammen pannekaker hvis vi har melk stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...