Gå til innhold

Når han sier til eksen at "hadde jeg hatt en kjæreste så hadde det vært henne"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en flørt med en kollega i noen måneder. Han ga meg inntrykk av at han trengte tid etter det havarerte ekteskapet sitt, og jeg ga ham tid. Men følte at det ikke gikk noen steder, så jeg ga ham et ultimatum og han valgte da at vi skulle avbryte flørten og bare være venner. Vi snakker fortsatt mye sammen, men vi flørter ikke lenger.

Så postet han på facebook at barna hans skal løpe for å samle penger til skolen sin, og jeg donerte noen kroner og skrev meg på med mitt ekte navn. Foreldrene fikk tydeligvis en melding når noen donerte til deres barn, fordi han skrev melding til meg rett etterpå og takket veldig for donasjonen. Og ekskona hans fikk også melding og sendte en melding til ham. La oss si jeg egentlig heter Anne. "Hvem er Anne?!? Er det kjæresten din?" Han svarte: "Jeg har ikke noen kjæreste. Men hvis jeg hadde hatt, så ja, da hadde det vært Anne."

Hva skal man si til sånt? Det var da en forferdelig rar ting å si til ekskona si, og så fortelle meg av han hadde sagt det. Særlig når vi ikke flørter lenger fordi han valgte det i stedet for å ta flørten videre... Jeg hadde slått ham fra meg fordi jeg tolket det som at han likte meg, men ikke nok. Jakten er turn-off for meg, så da han sa det så startet jeg å legge ham bak meg. Men kan dette bety at han rett og slett faktisk trengte mer tid? Jeg ville trodd at hvis det var den rette så ble man klar. Jeg er redd for å bli forelsket i ham igjen nå...

Anonymkode: 74a1d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke godt å si. Synes ikke du skal falle for det, for det kan godt hende han sier det til deg fordi han vil beholde aksjene hos deg. Er ikke alle menn man kan stole på, så best å ikke sluke alt rått. Se det an litt hvordan han oppfører seg fremover. Han er i hvert fall den som må jobbe for det hvis du skal gidde å gi han en ny sjanse senere.

Anonymkode: ecee9...1da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er flinke til å si det de vil, ting som får oss til å bli, eller ting som svir når de ønsker å straffe en...

Anonymkode: b2f5d...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et klassisk tilfelle av at han synes du hadde vært perfekt som kjæreste, men ikke har de rette følelsene for deg. Jeg leser det han sier «hvis jeg hadde hatt kjæreste, så hadde det vært Anne», som at han gjerne skulle hatt deg som kjæreste, om han bare hadde hatt de rette følelsene. Det er et kompliment av typen at du er en veldig bra dame som han liker, hadde han kunnet velge følelsene sine, så hadde han vært med deg. Men han kan ikke velge følelsene sine, så jeg synes nok du skal fortsette å komme deg videre og legge ham bak deg.

Om han mot formodning bare trenger tid, så vil han komme etter deg når tiden er moden, så det er ikke noe du trenger å ta hensyn til. Konsentrer deg bare om ditt eget liv uten ham.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin... Man kan bli forvirret av mindre, eller hva? Personlig hadde jeg ALDRI svart noe sånt, så sant jeg ikke mente noe med det, men folk er rare, de sier de merkligste ting med de merkligste intensjoner og det kan være vanskelig å forstå mange ganger. Jeg er dårlig på å tolke hint og antydninger og sanser jeg først at det muligens ligger noe i luften jeg burde ta til meg spør jeg rett ut. Kanskje du skulle gjøre det? Gå rett på sak og spørre hva han egentlig mente med det? Kanskje dere kan ta opp igjen tråden der dere slapp, om det er interessant? Eller du vil bare få svar på at dersom han var klar, så er DU den han ville ha valgt... Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. 

Glemte å nevne at han sendte to kysse-emojier rett etterpå. For så å si "men ikke få noen idéer". Hva søren? Hallo Herr Ambivalent. Han har gjort mye rart etter at vi sluttet å flørte. Som for eksempel å betro at han ringer av og til inn til helpdesken vi jobber i bare for å høre stemmen min (jeg har lest inn velkommen-beskjeden) og at han har fått stå av å høre stemmen min. Men nei, han flørter ikke, i følge ham.

Jeg er ikke klar for å hoppe inn i det igjen. Jeg er enig med dere at han må prøve hardere og være tydeligere hvis han skal få meg på kroken igjen.

Anonymkode: 74a1d...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Videresendte han til deg det han skrev til eksen? Høres helt rart ut.

Uansett - han hadde sjansen til å være sammen med deg, og valgte det bort. Ikke oppsøk kontakt, eller for den saks skyld gi donasjoner eller på annen måte involver deg med familien...

Anonymkode: a8bdc...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Videresendte han til deg det han skrev til eksen? Høres helt rart ut.

Uansett - han hadde sjansen til å være sammen med deg, og valgte det bort. Ikke oppsøk kontakt, eller for den saks skyld gi donasjoner eller på annen måte involver deg med familien...

Anonymkode: a8bdc...120

Jepp. Det var jo søtt på en måte, men rart... Jeg kjenner ikke eksen hans, men jeg tror den kommer til å slå tilbake på ham. Det virket ikke som at han tullet. Og han pleier ikke å tulle med slike ting. De endte ikke med en god tone, og jeg tror aldri han klarer å tilgi henne, så han har bare den kontakten han må ha med henne på grunn av barna. Så det var nok ment som et lite stikk til henne også. Men utrolig rart å si noe sånt til eksen... Og så fortelle det til meg. Når han valgte å avslutte flørten i stedet for å gå videre.

De siste dagene har han flere ganger fått samtalen inn på om jeg vil ha barn. Jeg reagerer på timingen... Rett etter at han sa til eksen at hvis han hadde hatt kjæreste så hadde det vært meg... Jeg ble nylig tante, så det var jeg som nevnte babyer først, men det er jo langt fra første gang vi har snakket om babyer og barn. Jeg bare fortalte at jeg hadde blitt tante og at jeg hadde besøkt dem, men så dro han samtalen inn på om jeg ville ha barn.

Vi har vært venner og kolleger en stund før vi begynte å flørte. Vi klikker veldig godt sammen og snakker mye sammen, særlig på jobb. Tekster da, fordi vi jobber ikke ved samme kontor. Og siden vi jobber sammen så ville det vært rart hvis vi sluttet å snakke sammen... Jeg ser hvordan donasjonen kan bli misforstått, men det er vel lov å donere til venners barn?

Anonymkode: 74a1d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg kuttet kontakten med. Han eier jo ikke respekt for deg og kommer med små stikk for å få frem en reaksjon hos deg. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...