Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam.... Jeg ønsker deg og din kjære en suuper tur til Stocholm, og jeg husker at jeg lovte deg noen tips. Jeg har et tips til en veldig koselig restaurant i "gamla stan" som heter Paghanini, og her er linken til den restauranten: http://www.paganini.lunchinfo.com/

Der har de veldig god mat, spesiellt pasta. Det er en liten, intim og fin plass å gå ut og spise. Ellers er "fem små hus" veldig koselig, og ikke minst "Ulla Vinblad". De to sistnevnte er nokså dyre.

Jeg håper virkelig at du får lagt inn en beskjed til oss andre dersom April drar på sykehuset.... er jo så spennt på hvordan det går med henne...

Gleder meg til å "se" deg igjen på mandag!

stooooooooooooooor kos fra shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for anbefalingen, shy. Nå har vi tatt deg på ordet og bestilt bord der til i morgen kveld.

Det skal bli deilig å komme seg vekk litt igjen, selv om det ikke er lenge siden sist vi hadde noen dager fri.

I dag skal vi bare være hjemme og slappe av og pakke.

Det skal bli deilig. Vi får forresten en middagsgjest, så det blir ikke helt som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært masse frem og tilbake ang. vogner' date= men har endelig bestemt oss for Quinny 3xl!! Falt begge for designet og det svingbare forhjulet :rosasmil: Var også veldig usikkre pga den lille bagen, men kom frem til at siden man kan få flat liggestilling i sportsvogn delen så kan vi satse på voksi eller annen type pose når Lille Sprett blir for stor for bagen.

Det er det vi tenker på også. Men så hører jeg at folk snakker om at det er lunere og varmere i en bag på vinterstid. Så jeg er like forvirret, jeg.

Og hvor lenge orker lille frø å ligge i en vogn? Når vil han sitte allikevel?

:klø: Blir helt svimmel, jeg...

Tusen takk for de andre hilsnene som har sneket seg inn innimellom; April og nat26! :klem2:

Nå er det bare litt over en time igjen på jobb. Og jeg er superstresset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du går i de samme vogntankene som meg. Jeg har også falt pladask for Quinny 3XL, men er betenkt på grunn av størrelsen på Dreamien og manglende fjæring. Alternativet er en Teutonia Mistral Sport (som er mye kjedeligere). Teutonia Y2K er helt uaktuell siden det ikke er mulig å snu den.

Mannen min er også høy (195), men syns faktisk at Quinny var helt grei da han prøvekjørte pittelitt hjemme i stuen til Matahari - men han likte å ha håndtaket omtrent i samme høyde som meg, så det kan ha noe med det å gjøre. (Dessuten tror jeg den er guttas favoritt siden den er såpass tøff). Lykke til med valget. Jeg følger spent med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Så heldig du er som skal til Stockholm! :)

Aldri vært der,men har veeldig lyst..Så vi drar nok en tur i sommer.

Kos deg masse,Siam!! :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønskjer dikka ein god tur til Stockholm!

Det er ikkje lett å finna fram i utstyrsjungelen... Me kjøpte Simo Duo - nettop fordi at bagen er stor og knøttet kan ha det lunt og godt utover hausten fram mot vinteren. Bagen er og so snedig at ein del av botnen kan fellast opp og danna rygg for småttet dersom ungen vil sitta opp. Det var og viktig for oss at vogna har fire hjul - og er stødig sidan me ikkje bur i asfaltjungelen. Størrelse og vekt på doningen kom i andre rekke for oss - me bur i einebustad og har bil med god bagasjeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige besøk og hilsner, jenter!

Vi hadde det helt toppers i Stockholm. Det var nydelig vær, så vi har sittet mye ute. Greit for guttene å ta noen utepils. Litt kjedelig for meg at vi ikke fant et eneste sted som hadde alkoholfritt øl. Tok en lettøl en gang, men har dårlig samvittighet enda. Så det ble mye drikke og mye mat. Og litt shopping. Hadde skrevet opp adressene til flere mammabutikker, men det ble bare til at jeg handlet på H&M. Kjøpte to hvite bukser og to topper.

Vi var på Gondolen og spiste på lørdagskveld, og det var veldig koselig. God mat!

I går var vi på kino og så "Hide and seek". Skummel. Tror frøet skvatt noen ganger også, gitt.

Vi kom hjem i dag tidlig. Vi dro til Babyshop og så på vogner igjen. Denne gangen heller vi litt mot en Brio-vogn hvor vi kan snu håndtaket slik at vi kan ha dypvognen begge veier. I tillegg kan styret heises opp og ned. Det eneste som er dumt er at vognen ser litt kjedelig ut...

Vi får nok kikke litt mer.

Fikk endelig kjøpt gravidbelte. Det var jammen meg på tide. Også kjøpte vi 3 bodyer for 90,-

Så nå har vi begynt å få litt klær til lille sprellemann. Må se å få begynt på barnerommet snart. Det er ikke så mye som må gjøres, men vi må flytte en kjempetung sofa og få kjøpt kommode, stellebord og seng.

I morgen skal jeg til legen før jobben. Gleder meg til å få sjekket om alt er i orden. Skal også snakke med han om arbeidssituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det helt toppers i Stockholm. Det var nydelig vær, så vi har sittet mye ute. Greit for guttene å ta noen utepils. Litt kjedelig for meg at vi ikke fant et eneste sted som hadde alkoholfritt øl. Tok en lettøl en gang, men har dårlig samvittighet enda. Så det ble mye drikke og mye mat. Og litt shopping. Hadde skrevet opp adressene til flere mammabutikker, men det ble bare til at jeg handlet på H&M. Kjøpte to hvite bukser og to topper.

Vi var på Gondolen og spiste på lørdagskveld, og det var veldig koselig. God mat!

I går var vi på kino og så "Hide and seek". Skummel. Tror frøet skvatt noen ganger også, gitt.

Vi kom hjem i dag tidlig. Vi dro til Babyshop og så på vogner igjen. Denne gangen heller vi litt mot en Brio-vogn hvor vi kan snu håndtaket slik at vi kan ha dypvognen begge veier. I tillegg kan styret heises opp og ned. Det eneste som er dumt er at vognen ser litt kjedelig ut...

Fikk endelig kjøpt gravidbelte. Det var jammen meg på tide. Også kjøpte vi 3 bodyer for 90,-

Så nå har vi begynt å få litt klær til lille sprellemann. Må se å få begynt på barnerommet snart. Det er ikke så mye som må gjøres, men vi må flytte en kjempetung sofa og få kjøpt kommode, stellebord og seng.

I morgen skal jeg til legen før jobben. Gleder meg til å få sjekket om alt er i orden. Skal også snakke med han om arbeidssituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene hjemme i kveld siden mannen er på konsert med kunder. Det blir en helt rolig kveld foran KG og/eller tv'en. Var flink i stad og gikk en tur på en times tid. Kjøpte tulipaner på IKEA. Så nå er det så fint nede på stua atte.

Gikk innom butikken og kjøpte druer også, og nå har jeg spist så mange druer at jeg har vondt i magen... :-? Får vel legge meg litt på sofaen, da.... :wink:

Det har vært en kjempedeilig dag i dag. Det er jammen meg fint å være hjemme en fridag. Det tror jeg aldri jeg har vært. Bortsett fra i helgen, selvsagt.

Er forresten 24+3 i dag, og har begynt på det siste trimesteret! Andre trimester har faktisk gått veldig fort.

Sofaen roper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Saa fort tiden gaar - snart er lillemann(?) der! Blir spennende aa foelge deg gjennom siste del av svangerskapet.

Haaper kontrollen i dag gaar som smurt og at du finner ut av det med jobbsituasjonen.

Ha en fin dag!

Klem

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen.. så kos å ha deg tilbake igjen... nå er jeg spent på om legen din er snill med deg, og gir deg litt avlastning!! Du får komme med rapport når du har vært hos legen.

Var du på den restauranten jeg anbefalte for deg da? Håper i såfall at det var ok!!

Her hjemme har det jo skjedd store ting med April som du ser... en liten Victoria har sett dagens lys... det er kos. Det betyr at vi også er enda nærmere å treffe våre nurk... *glede seg*, og det er jo fint!!

Ønsker deg en fin tirsdag!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2: til popelka og shy!

Legebesøket gikk fint, alt var ganske normalt. Blodtrykket var litt høyt da... 145/76. Legen sa at jeg ikke skulle bekymre meg over det, men jeg gjør det allikevel. Blodtrykket ved første kontroll var 110/70, så det er en ganske stor stigning. Tror jeg skal ringe til jordmoren og dobbeltsjekke.

Jeg ble 20% sykmeldt, så det betyr at jeg går fra jobben kl 14, og det tror jeg er helt supert.

Det er gjerne da jeg er helt utslitt. Så får jeg spasert hjem, og da får jeg litt trim også. Kanskje dette tilsammen hjelper på blodtrykket?

Ellers har jeg gått opp 8,2 kilo siden svangerskapet begynte. Jeg synes det er litt mye, men legen er fornøyd.

Symfyse-fundusmålene ligger over den røde streken, men innefor den grønne, men det har den alltid gjort.

Frøets puls var 140. :hjerte:

Neg. urin.

Jeg har litt høyt jerninnhold i blodet i følge den første blodprøven, så jeg tok en ny prøve i dag for å sjekke.

Høyt blodtrykk og høyt jern-nivå er vel ikke så positivt med tanke på blodpropp, så vidt jeg har hørt...

Shy: vi prøvde restauranten din på fredag og vi er veldig fornøyd. Kjempegod pasta. Og koselig sted.

Det er så morsomt at April har fått datteren sin. Fint at hun ikke drøyde så lenge, så utålmodig som hun var. :ler:

Gleder meg til å høre referat og se bilder.

24+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere hadde det bra i Stockholm:)Det var også bra at du ble 20% sykemeldt,det hjelper.Går du til og fra jobben hver dag?Så flink du er til å trimme.Jeg prøver også å gå tur hver dag,men går ikke mer enn 30 min av gangen,da har bekkenet mitt fått nok.

Skjønner at du er bekymret for BT ditt men kan hende at du var litt stresset?Jeg hadde høyt BT sist jeg var hos legen,men jeg fikk lov til å hvile 15 min før hun målte igjen og da var det normalt.

Ha en fortsatt fin tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

Innom med en god :klem:

Kjedelig med BT stigning...håper det retter seg! Undertrykket ditt var jo kjempefint da, og det er jo noe! :)

Synes du er flink jeg, som går hjem fra jobb..det er sikkert godt å lufte seg litt etter en stresset dag på jobben. Jeg får ikke funnet ut av det jeg, for jeg har bare 50 meter å gå fra jobben og hjem! :ler: Kjekt på den måten at jeg kan starte hjemmefra bare minutter før jeg skal være på jobb, men kjedelig fordi jeg går glipp av den gratis trimmen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen nat26 og Madden!

Det er jammen meg deilig å gå hjem kl 14! I dag kjente jeg at jeg var sliten kl. 13, men siden det bare var en time igjen holdt jeg ut. Skikkelig deilig med den gåturen hjem også. Det er bare en halvtime, men det er bra med en halvtimes tur hver dag, skulle jeg tro.

Også har jeg middagen klar til mannen kommer hjem, han er strålende fornøyd.

I dag har vi hatt dugnad i sameiet, det ble halvannen time med raking og feiing. Skal ikke se bort i fra at jeg er ørlittegrann støl i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. så fint med litt sykemelding.. jeg har også blitt sykemeldt 20% p.g.a bekkenet mitt, men jeg satser på hver onsdag fri, slik at jeg får slappet av skikkelig, og hentet meg inn litt midt i uken....

Dugnad er fin fin trening... og å gå hjem fra jobben høres deilig ut... det kan nok ikke jeg, litt for langt å gå. Har syklet er par ganger, men det frister ikke i år, med stor mage, og bekkenproblemer.

Glemte å si at jeg har også gått opp 8kg, så vi er (nok en gang) veldig like der..... vi får bare bite det i oss, og gå det av oss når vi får energi etter fødselen!! Går nok fin fint!!

Ønsker deg en suuper dag!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt hvor likt alt er med oss, shy!

Gikk hjem i dag også, og det er jo en sann glede når det er så fint vær.

Handlet litt mat før jeg kom hjem. Vel hjemme leste jeg og slappet av litt en time før mannen kom hjem. Kjørte inn til byen og møtte et par venninner. Gikk en runde på Grünerløkka og tok et par Munkholm.

Kom akkurat hjem. Deilig med en tur ut.

I morgen skal vi på skogstur med jobben. Skal overnatte på en hytte. Det skal bli veldig greit å finne på noe sammen, og kanskje få opp team-følelsen igjen. Det er fremdeles laber stemning etter nedskjæringene, og siden det er så mye som går skeis med det nye datasystemet sliter vi fælt. Så dette trenger vi virkelig.

Denne uken ble virkelig kort, siden jeg hadde fri på mandag. Deilig det.

Og på lørdag kommer lillesøsteren min på besøk. Hun skal bli til søndag.

Også var det en som ringte på brudekjolen i stad, hun kommer på søndag og skal prøve den. Håper den blir solgt nå. Trenger plassen i skapet...

24+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...